Gezondheid alle pijlers

Tips voor pijnlijke liezen gevraagd!

03-11-2014 18:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Allereerst sorry als het wat onsmakelijk overkomt maar ik ben vast niet de enige met dit probleem.

Het laatste jaar ben ik door omstandigheden 10 kilo aangekomen.

Ik heb altijd stevige benen gehad en nu is het nog iets erger.

Doordat mijn probleem zone echt bij mijn bovenbenen en ja hoe zal ik het zeggen venusheuvel zit.. ( ik heb nogal wat vet op mijn venusheuvel) schuren mijn liezen nogal.

Het is snel vochtig en ook rood.

Vaak als ik een hele dag druk ben geweest ruikt het gewoon ook niet meer fris.

Ik douche elke dag en maak het ook altijd goed droog.

Het is een enorm vervelend probleem. Want hoewel ik wel stevig ben, ben ik niet dik.

Maar mijn figuur loopt daar gewoon gek.

Heeft iemand tips voor me om dit droog te houden zodat het straks niet echt gaat smetten.

Opmerking over dat ik moet afvallen zijn niet nodig. Ik ben me hier erg bewust van.

Alvast bedankt!
Ooh het is natuurlijk pijnlijke liezen!

Ik weet even niet hoe ik dit kan veranderen!
Veel mensen hebben dit probleem. Je kunt een barriere creme smeren na het afdrogen. Dat is een huidbeschermende crème die je waarschijnlijk bij de drogist en anders bij de apotheek krijgt. En verder zo veel mogelijk katoen dragen. Wanneer het echt open is, kun je s nachts zink smeren om de wondranden. Die moet je dan s ochtends wel reinigen net zoete olie. Sterkte
Talkpoeder?
Op mijn werk smeren we het vaak in met sudocreme. Hierna doen we strookjes keukenrol tussen de liezen.

Voorheen was dit scheurlinnen, maar keukenpapier neemt meer vocht op en smet niet.
I've got nothing to do today but smile.
Keukenpapier? Dat zou echt niet in mij opgekomen zijn. Talkpoeder ook niet.

Ik behandel wel eens patienten met dit probleem. Je kan inderdaad barriere creme gebruiken.

Goed afdrogen na het douchen doe je al lees ik? Misschien 2x daags verzorgen ipv 1x daags? Alleen maar katoen dragen is ook een goede. Geen synthetisch ondergoed. En scheurlinnen/Engels Pluksel er tussen kan ook helpen(verkrijgbaar via de apotheek).
Kan ik sudo dan gewoon sochtends smeren?

Ja kantoenen ondergoed draag ik altijd al.
Bij roodheid zou ik m'n tip voor rode baby-billen inzetten, namelijk sterke thee zetten met zowel (een paar zakjes) zwarte als pepermunt thee. Dit een paar minuten op de plekken aanbrengen (als het eenmaal afgekoeld is tot lauwwarm). Bij babybillen is het een kwestie van erin houden, voor liezen zou ik gastendoekjes ermee doorweken en die erop leggen. Na 5 minuten eraf, en late drogen aan de lucht (niet afspoelen, slechts droogdeppen). Na het opdrogen dan insmeren met een goede creme, bijv. sudocreme

Dit is een goede manier om relatief snel het vlammige, rode weg te krijgen!
Scheer je dat gebied ook, en heeft dat misschien ook een invloed op het geheel? Kleine wondjes veroorzaakt door het scheren kunnen een goed begin van irritatie zijn.

Misschien eens een tijdje niet scheren, om uit te proberen of dit een rol speelt? Of een tondeuze gebruiken i.p.v. een scheermesje?
Je hebt ook speciale broekjes om schuren en smetten te voorkomen

http://www.grazia.nl/show ... goedlijn-voor-ronde-dames

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven