Sauna Noord Holland met kinderen.

05-11-2014 08:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend wil ik graag met vriend en 13-jarige naar de sauna, moet in Noord Holland zijn en met zwembad etc. Welke kunnen jullie me aanraden?
Vindt een 13 jarige het leuk,om naar de sauna te gaan? Die van mij ging echt niet mee hoor.
www.spawellness-weesp.nl Leuke sauna, met zwembad (volgens mij niet enorm..) maar kinderen zijn welkom. Of ze het leuk vinden, dat betwijfel ik...
Die van mij wil wel mee! Dank voor de tip Brite.
Iemand bekend met sauna Grosthuizen?
Ja grosthuizen is een prima sauna. Beetje ouderwets. Als je daar in de buurt bent zou ik zelf kiezen voor Hoorn. Daar heb je modernere sauna's en een mooi restaurant en leuke blokhutsauna en fijne ligweide etc. In hoorn heb ik regelmatig jongeren gezien.

Zelf ging ik als meisje ook weleens met mijn ouders mee naar de sauna. Superfijn!
In Hoorn (sauna Suomi) zijn kinderen vanaf 12 welkom.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dank dames voor de tips. Sauna Suomi ga ik ook checken. :-)
Ook de Groupon aanbieding gekregen voor Grosthuizen?
Oh goeie Hima, ga ik gelijk opzoeken! Dank!
Hebbes Himalaya, dat scheelt weer een hoop centjes, ik had er zelf niet eens aan gedacht.

En dames, ja, mijn puber heeft er erg veel zin in. Vind ik erg leuk. :-)
Ohoh... vandaar misschien de Grouponbon?

Legionellabacterie in sauna Grosthuizen

Door Coen van der Luytgaarden - 6-11-2014, 19:04 (Update 6-11-2014, 19:04)

GROSTHUIZEN -

Bezoekers mogelijk besmet in periode van 16 tot en met 30 oktober

In de sauna te Grosthuizen (buurtschap onder Hoorn) is de legionellabacterie aangetroffen. Zo maakt de sauna bekend op de eigen internet site: www.saunagrosthuizen.nl

Naar aanleiding van deze bevinding is onderzoek ingesteld en contact gezocht met de inspectie van volksgezondheid en de GGD Hollands Noorden.

Niet uitgesloten wordt dat bezoekers ziek kunnen worden. Het gaat om saunabezoekers in de periode tussen 16 tot en met 30 oktober.

Het ziektebeeld dat een legionellabacterie kan veroorzaken, varieert van een griepachtig beeld, met koorts hoger dan 38,5 graden, hoofdpijn, spierpijn en hoesten, dat niet levensbedreigend is, tot een ernstig ziektebeeld met kortademigheid en hoge koorts (longontsteking). Soms zijn er ook klachten van braken, diarree en verwardheid.

De periode tussen besmetting en het ontstaan van klachten bedraagt 2 tot 20 dagen. Bij het merendeel ontstaan klachten in de 1e week na de besmetting. De ziekte kan niet overgedragen worden van mens tot mens en is goed te genezen als het juiste antibioticum gegeven wordt.

De GGD vervolgt: 'Heeft u in de laatste twee weken van oktober de sauna bezocht en krijgt u last van bovengenoemde klachten, dan adviseren we u om contact op te nemen met uw huisarts. Indien u in de periode 16 t/m 30 oktober niet bij ons geweest bent, hoeft u zich geen zorgen te maken'.

Meer informatie over legionella is te vinden op:www.ggdhn.nl/infectieziekten/legionella. Ook kunt u met vragen terecht bij de GGD. De GGD is bereikbaar op 088-0100535.
Sjips........
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ow help, daarom krijg ik geen reactie op mijn reserveringsmail (2 al inmiddels).
Er staat niets over op hun pagina. Maar ik ga even mailen met Groupon denk ik.
Die legionella zal onderhand wel doodgekookt zijn, het is tenslotte nu al een week verder.

Als die er nog was, dan mochten ze niet open voor publiek, volgens mij.
Dat vermoed ik ook Snoesje. Ik bel later vandaag de sauna. Dank voor het melden Himalaya.
Zie net in het nieuws dat er een man is overleden door de legionella in sauna Grosthuizen.
Dat geeft de mens weinig moed.

Tot wanneer is die grouponaanbieding houdbaar ?

Misschien even uitstellen en deze keer ergens anders heengaan ??
Mocht het niet Grosthuizen worden: zwembad Waterackers in Heemskerk heeft ook een sauna.
Foeksia, dank voor de tip.

Ik ga vanmiddag even met de sauna bellen.
Sauna gebeld, ze zijn de dag na de melding weer goedgekeurd: we gaan morgen dus.
quote:cochise schreef op 08 november 2014 @ 11:36:

Sauna gebeld, ze zijn de dag na de melding weer goedgekeurd: we gaan morgen dus.

De overleden man werd ziek op 7 oktober en overleed acht dagen later. De GGD startte daarna een groot onderzoek en ontdekte afgelopen woensdag dat de bacterie in de sauna voorkwam. Inmiddels zijn besmette douchekoppen vervangen. Het besmette lavendelbad en voetenbad zijn nog altijd gesloten. De sauna zelf is nog wel open, en waarschuwt op de website mensen die recentelijk op bezoek zijn geweest voor ziekteverschijnselen.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank MV.
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 03-01-2015 18:38
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven