Kaal kettingslot

08-11-2014 19:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De hoes rond mijn kettingslot was helemaal verpulverd en die heb ik er net maar even helemaal afgehaald. Maar nu heb ik dus een saai grijs slot om m'n fiets hangen.

En daarom ben ik op zoek naar een nieuwe, sterke, (vrolijk gekleurde) hoes! Maar dat blijkt zo makkelijk nog niet te zijn..

Het is een vrij lang slot (130 cm) met dikke schakels. Bij Halfords hebben ze wel hoesjes, maar die zijn te kort en te smal. Ook bij een andere webshop die ik vond zijn ze max. 1 meter.

Ik kan me herinneren dat ik wel eens een webshop ben tegen gekomen met allemaal verschillende hoesjes in verschillende lengtes, maar ik kan het niet meer vinden. Misschien gebruik ik ook de verkeerde zoekterm oid.

Wie wil er even helpen zoeken?

Thanks!
Sleep jij altijd een ketting mee van 1.30

Verder geen tips; hier hoeft je fiets niet op slot
Koop een paar rollen gekleurde tape en wikkel dat erom?
quote:StoraHuntur schreef op 08 november 2014 @ 19:10:

Sleep jij altijd een ketting mee van 1.30

Verder geen tips; hier hoeft je fiets niet op slot

Blijkbaar!

Ik had 'm erbij gekregen toen ik m'n fiets kocht. Sla hem een aantal keer rond mijn zadelpen en dan steek ik 'm in het slot, nooit gemerkt dat ie zo lang was, tot ik het net eens even ging meten.
Ga naar een goed uitgerust tuincentrum en koop een stuk slang dat je er overheen kunt schuiven.

Slang is in vrij veel maten verkrijgbaar en ook nog in verschillende kleuren.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Gravinnetje schreef op 08 november 2014 @ 19:12:

Koop een paar rollen gekleurde tape en wikkel dat erom?Hmm.. ja, zou ook een oplossing kunnen zijn, maar denk dat dat er toch vrij snel weer afslijt...
@Bitje93, das wel een goeie! Als ik niks vind, ga ik dat eens bekijken.
quote:LoiseauCoureur schreef op 08 november 2014 @ 19:16:

[...]

Blijkbaar!

Ik had 'm erbij gekregen toen ik m'n fiets kocht. Sla hem een aantal keer rond mijn zadelpen en dan steek ik 'm in het slot, nooit gemerkt dat ie zo lang was, tot ik het net eens even ging meten.Nou, iig handig als je een leuke vent ziet!
Ik heb laatst voor 1,50 een hoes gekocht voor een kaal kettingslot. Was bij Halfords, maar online zijn ze vast wel te vinden. Is van een soort dik tafelzeil met klittenband over de lengte.

https://www.halfords.nl/product/item/p5 ... lot%2Bhoes
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://www.hibbies.com/c-1313839/fiets-hibbies/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
2 hoezen kopen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier zijn ze 1.20m. Ik denk dat je die moet hebben voor jou slot, aangezien je een schakel vrij moet houden voor het hangslot

http://www.trappers.cc/c-1975571-2/slothoezen/
Bedankt allemaal!

@Tickel, die van jou had ik al gezien, maar die zijn te klein en te smal helaas.. Jammer, want 1,50 is wel een leuk prijsje

@Desperate_Housewive: ik ga er hier denk ik eentje van aanschaffen! 1,20 moet inderdaad wel te doen zijn. Beetje vreemde kleurtjes wel, maar voor een slot is dat ook geen ramp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven