Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ik ben er zelf inderdaad wel voor om thuis al kaartjes uitgezocht te hebben en het adres erop geplakt. En als het nog 2,5 week duurt kan ik morgen ook nog wel een aantal kaartjes sturen, uiteraard.

Het leukst is natuurlijk om de mensen, die een kaartje van Stad oid willen hebben, gezamenlijk te sturen.

Ik heb verschillende keren een kaartje van een meeting gehad en dan staat er geen tekst, wel veel namen, liefst in verschillende kleuren. Ik vond het een leuk idee

Kunnen we al ergens een tafel reserveren, denk je?
Later is nu
Misschien wel slim om voor die tijd postzegels te bestellen

en die er ook al op te plakken
Later is nu
Ik vind het trouwens jammer dat we geen plaatjes laten zien van onze ontvangen kaarten. Dat is eigenlijk wel erg leuk, toch?
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Daarvoor hebben een aantal hier elkaar opgezocht, Dahlia.. op postcrossing..

Maar je hebt gelijk..
Later is nu
Ja ik ga binnenkort ook postzegels bestellen.

En een tafel reserveren hahaha. Ja ik zal nadenken over een leuke gelegenheid. Met een ruime schrijftafel! (Géén kantoor ) Of weet iemand anders een leuke cafeetje?

En ik zal al mijn vrolijk gekleurde pennen meenemen. En stickers. Ik krijg steeds meer zin. Nog 18 nachtjes...

@dahlia: je kunt natuurlijk óók hier best een foto plakken van je kaartjes. Zal ik ook wat vaker doen.
Ik weet wel horecagelegenheden met een 'stamtoafel', maar of die op zaterdagmiddag beschikbaar is?
Later is nu
Heb trouwens gelijk maar postzegels besteld, is dat maar gedaan.
Later is nu
Oh mij leek het nu juist weer leuk om gezamenlijk kaarten uit te zoeken. Maar niets moet hoor, als dat te druk of omslachtig zou worden.

Dreamer, het lijkt me dat je best nog wel wat kaarten kunt versturen voor die tijd. Als we bijv 2 adressen opvragen per persoon hebben we al een aardig stapeltje kaarten lijkt me zo. Ik wil jullie tussen het schrijven door ook nog wel leren kennen

Vandaag zouden ook mijn bestelde postzegels in de bus moeten liggen. Geen verrassingszegels met korting hier, maar gewoon die die ik uitgezocht heb. Ik zag op de site van de deutsche post dat je ook je eigen postzegels kunt ontwerpen. Wel lollig! Dat maakt de zegels dan wel meteen 2x zo duur, maar dan heb je natuurlijk ook wat
Oh, dat is natuurlijk ook een idee.. dat we elk 2 of 3 adressen hebben, waarvoor we nog kaarten uitzoeken.

Je kunt in Nederland ook kiezen voor postzegels met je eigen foto erop. Misschien dat ik dat nog eens bij een speciale gelegenheid doe, ofzo.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 11 november 2014 @ 12:39:

Daarvoor hebben een aantal hier elkaar opgezocht, Dahlia.. op postcrossing..

Maar je hebt gelijk..Oh, ja dat is natuurlijk ook een idee!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Het lijkt me inderdaad verstandig (althans voor mijzelf sowieso) om inderdaad geen enorme lijst adressen aan te vragen. Ik zit ook aan 2 adressen te denken. Want aan een stamtoafel moet ook wat gepraat worden natuurlijk. (ik ben trouwens niet zo van de drank hoor) . En ik ben ook wel benieuwd naar de "person behind the nick and avatar" .

Het lijkt me in ieder geval wel prettig om eerst ergens te gaan zitten drinken en dan kunnen we daarna evt wat kaartjes shoppen en daarna weer ergens gaan zitten en kaartjes schrijven (gelegenheid met stamtoafel dus) .

En die postzegels naar eigen ontwerp zijn ook bij mij al bekend. Ik zit er aan te denken om met een plechtig gezicht, haar strak in de lak en met een kroontje op op de foto te gaan en dat als postzegel te doen.
lijkt me grappig en wat een goed idee!

Ik zie trouwens net via de postcrossing facebooksite dat ze elke maand een goed doel hebben en deze maand is dat zieke kinderen in Polen. Op de ipad kan ik helaas geen link posten, maar het staat ook op het postcrossingsforum. Morgen eens kijken, want daar zijn kinderzegelkaartjes natuurlijk heel geschikt voor.
Later is nu
Ja lach maar Dreamer, maar op de 29ste zul je me wel meteen herkennen (dat krijg je met blauw bloed).

En vwb het goede doel: ik denk dat je dit bedoelt:

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=93462

Ik vroeg me altijd al af wat een RAS (random act of smileness) precies was. Maar nu weet ik het dus. Klinkt erg sympathiek dus wellicht ga ik aan het eind van de maand wat verder in verdiepen (ik moet eerst postzegels! ). (Of we sturen kaartje van meeting? )
Allemaal naar 1 kind een kaartje van de meeting lijkt me leuk
Later is nu
Ohja.. ik kreeg ook 2 kaartjes. Nightview of Taipai - Taiwan en een heel schattig getekend slapend biggetje uit Rusland. De Russische is in Nederland geweest en vond 't mooi.
Later is nu
duss.. ik heb me maar aangemeld voor het postcrossingforum, anders kon ik niet aangeven naar wie ik een kaartje ging sturen.. maar mèn, wat lastig om daar een avatar bij te plaatsen! Ben ik lang lang lang mee bezig geweest. Ik had beter al in bed kunnen liggen

En dan ga ik dus morgen nog eens kijken of ik de avatar van hier kan verkleinen, nu heb ik de foto van m'n pc=profiel
Later is nu
Hoi!

Ik zal wat kaartjes overlaten voor de 29e! Mag ik dan wat gekleurde pennen lenen Labellei? Ik ben vooral heel erg benieuwd wie jij nou precies bent omdat wij elkaar een soort van horen te kennen.

Ik kan ook mijn iPad meenemen en dat we dan in een cafe met stamtafel en wifi gaan zitten, dan kunnen we te plekke adressen trekken.

Gisteren had ik twee kaartjes in mijn brievenbus uit het hoge Noorden! Eentje uit Finland en een uit Denmarken. Vooral die uit Finland vind ik erg leuk

Nog 17 nachtjes slapen
It ain't me
kan ook nog, Cocomo.. ik neem misschien ook wel een ipad mee.

Ik dacht 'dan is scannen lastiger' maar ik kan ze natuurlijk goed thuis eerst scannen en dan pas posten, postbus wordt toch maandag pas geleegd
Later is nu
Ja Cocomo, het is grappig dat wij collega's zijn geweest.

Over het RonaldMcDonaldhuis gesproken, ik denk dat ik nog weer wat kaartjes ga kopen van het huis. Lijkt me ook wel geschikt om bijv naar zo'n kindje in Polen te sturen. Toch?

Mochten anderen ook zo'n kaartje willen dan kan ik daar ook voor zorgen. Kosten 1 Euro (6 kaartjes voor 5 Euro) en de opbrengst gaat naar "ons" huis.

http://i62.tinypic.com/4q4z1j.jpg

(De laatste 2 zijn foto's dus géén scans, oftewel in het echt zijn ze symmetrisch)
[quote]labellei schreef op 12 november 2014 @ 19:17:

Ja Cocomo, het is grappig dat wij collega's zijn geweest.

Over het RonaldMcDonaldhuis gesproken, ik denk dat ik nog weer wat kaartjes ga kopen van het huis. Lijkt me ook wel geschikt om bijv naar zo'n kindje in Polen te sturen. Toch?

Mochten anderen ook zo'n kaartje willen dan kan ik daar ook voor zorgen. Kosten 1 Euro (6 kaartjes voor 5 Euro) en de opbrengst gaat naar "ons" huis.

(De laatste 2 zijn foto's dus géén scans, oftewel in het echt zijn ze symmetrisch)
Ja, leuk! Graag :-)
Later is nu
Gekluns
Nog meer gekluns
Nah.. gewoon dubbel

Vandaag 2 kaarten uit Rusland gehad. Eentje volledig Russische tekst, die op de kaart hoort, achterop. Gelukkig wel in 1 zin vertaald, zodat ik in elk geval weet wat ik zie. De ander een schattige giraffe, met een paar geschreven zinnen achterop en een uitgeprinte tekst van heel klein lettertype. Volgens mij over geschiedenis van de stad waar de zender vandaag komt, maar mijn ogen zijn wat moe, ik kan het niet lezen zo klein. En ja.. ik heb een leesbril.
Later is nu
Oh.. en ik kan de link van de kaartjes op postcrossing niet kopiëren, dus hier het plaatje niet plakken. Van m'n blog wel en volgens mij niet te herleiden, dus..

Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven