Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Een patatje of ijsje kopen in een pretpark vind ik er een beetje bij horen.

Maar ik kan me voorstellen dat het met 3 of 4 kinderen al gauw erg kostbaar kan worden.
Tassencontrole heb ik ook nog nooit meegemaakt. Behalve bij popconcerten dan, maar niet bij de bioscoop. Ik heb altijd een flesje water bij me (oh schande, een Tupperwareflesje dat ik heel vrekkig zelf vul met kraanwater), het lijkt me heel sterk dat ze dat kunnen verbieden.
Drinken, patat en ijs hoort bij een dagje uit, doe ik zelf ook.

Maar als we het niet zouden kunnen betalen, nemen we een tas eten en drinken van huis meenemen. Wel zuinig maar niet gierig.
quote:gedanst schreef op 13 november 2014 @ 12:25:

[...]

Ik ga geen 25 euro voor een paar frietjes en drinken betalen. Wij nemen altijd zelf lekkere dingen mee. Veel en veel goedkoper. Ik snap niet dat dat als not done wordt gezien.Van mij mag je. Beetje not-done om mensen die wél een frietje daar willen kopen dan dom te noemen.
nee hoor, niks dom. Prima, want dan verdient het pretpark toch nog wat. Overigens vind ik de broodjes in Artis heel lekker. Maar de patat in burgers zoo was weer niks.
quote:Flashy schreef op 13 november 2014 @ 12:31:

[...]

Je weet dat het bij bioscopen niet mag he.

Bij tassencontrole pakken ze het af.

Ik ben dan blijkbaar lekker dom want ik koop wel iets in de bioscoop/pretpark/dierentuin. Dat hoort toch ook bij de beleving. Dat je zelf iets mee neemt naar een pretpark/dierentuin snap ik. Maar een lekker ijsje oid hoort er toch gewoon bij?Daar heb ik dus lak aan dat het in een bios niet zou mogen, maar goed ik neem een schoudertas mee en die mag NIET gecontroleerd worden, alleen door de politie weigeren ze mij de toegang kom ik daar niet meer maar ga naar een andere bios, die wel klanten wil.
quote:prik schreef op 13 november 2014 @ 12:43:

Tassencontrole heb ik ook nog nooit meegemaakt. Behalve bij popconcerten dan, maar niet bij de bioscoop. Ik heb altijd een flesje water bij me (oh schande, een Tupperwareflesje dat ik heel vrekkig zelf vul met kraanwater), het lijkt me heel sterk dat ze dat kunnen verbieden.Ik heb het ook nooit meegemaakt, ze zijn veel te blij klandizie te hebben.
quote:Starshine schreef op 13 november 2014 @ 11:27:

[...]

Nou, ik heb wel eens tirades gelezen op het forum dat je het echt niet kan maken zelf eten en drinken mee te nemen naar een pretpark of bioscoop. Dat je maar gewoon wat langer moet sparen als een patatje er niet vanaf kan. Want het park of de bios haalt immers ook inkomsten uit consumpties. (overigs neem ik zelf ook altijd spullen mee, 4 euro voor een bak oudbakken popcorn, daggutnie)Bioscoop mag volgens mij niet, en overal waar het wel mag doe ik dat dus mooi wel. Ik heb het al eens eerder geschreven, ik ga zelfs zo ver dat als ik toch mocht besluiten die dag friet te eten ik mijn eigen tube fritessaus bij me heb. Die friet eten we dan ergens aan een picknicktafel waar je ook gewoon je eigen meegenomen eten mag eten. Ik vind het belachelijk om voor zo'n klein een portie ieminizakje fritessaus 50 cent te gaan betalen als ik voor minder een hele tube heb.
quote:netniet schreef op 13 november 2014 @ 13:40:

[...]

Bioscoop mag volgens mij niet, en overal waar het wel mag doe ik dat dus mooi wel. Ik heb het al eens eerder geschreven, ik ga zelfs zo ver dat als ik toch mocht besluiten die dag friet te eten ik mijn eigen tube fritessaus bij me heb. Die friet eten we dan ergens aan een picknicktafel waar je ook gewoon je eigen meegenomen eten mag eten. Ik vind het belachelijk om voor zo'n klein een portie ieminizakje fritessaus 50 cent te gaan betalen als ik voor minder een hele tube heb.Als ik weet dat we naar de mac gaan, haal ik eerst bij appie een tube mayo die ik daar terplekke gewoon gebruik, moeten ze maar mayo inkopen.
Nog zo eentje:

Ouders van een vriendinnetje hebben een leuk schattig huisje in het buitenland. Kennissen van hen (die ze maar 1 x per 5 jaar zien ofzo) waren daar in de buurt op rondreis. Die kennissen achterhaalden het adres via via van de vakantiewoning en kwamen bepakt en bezakt midden in de nacht aandraven, zonder ook maar enig telefoontje gepleegd te hebben. Niet alleen hadden ze hun eigen 4 kinderen mee, ook hadden ze een vriendinnetje voor hun oudste dochter mee. Dus in totaal 7 personen.

Nou zijn deze ouders hele lieve mensen die niet snel "nee" zullen zeggen, dus ze waren welkom die nacht. De volgende dag wilden ze de omgeving verkennen en of de ouders meewilden. Nou eigenlijk niet, maar goed, je komt van ver dus we gaan mee... 's avonds wilden ze blijven eten bij de ouders. Moeders maakt een drie-gangen maal en denkt, na het eten zullen ze toch wel weer willen vertrekken. Zegt de man van de "gasten" avonds "Oh het is ons zo goed bevallen we blijven nog een paar nachten hier!"

Vriendinnetje kwam op dat moment de kamer in en zegt "Mooi om te horen. We zullen jullie een vriendenprijsje geven. Normaal rekenen we 35 euro per persoon per nacht, maar weet je wat, maken we er dit keer 15 euro per nacht per persoon exclusief toeristenbelasting, exclusief eten en drinken dus zouden jullie dan even van te voren het bedrag willen betalen alsjeblieft dan kan ik het doorgeven op de website dat we de komende week volzitten"

Ze waren binnen een half uur vertrokken...
Wij zaten een keer in Duinrell aan een tafeltje aan de rand van de speeltuin, toen kwam er mensen bij ons aan tafel zitten die een hele boodschappentas tevoorschijn haalden en ter plekke allerlei salades klaar gingen maken. Dat vond ik wel je eigen consumpties meenemen voor gevorderden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:latulipe schreef op 13 november 2014 @ 13:50:

Nog zo eentje:

Ouders van een vriendinnetje hebben een leuk schattig huisje in het buitenland. Kennissen van hen (die ze maar 1 x per 5 jaar zien ofzo) waren daar in de buurt op rondreis. Die kennissen achterhaalden het adres via via van de vakantiewoning en kwamen bepakt en bezakt midden in de nacht aandraven, zonder ook maar enig telefoontje gepleegd te hebben. Niet alleen hadden ze hun eigen 4 kinderen mee, ook hadden ze een vriendinnetje voor hun oudste dochter mee. Dus in totaal 7 personen.

Nou zijn deze ouders hele lieve mensen die niet snel "nee" zullen zeggen, dus ze waren welkom die nacht. De volgende dag wilden ze de omgeving verkennen en of de ouders meewilden. Nou eigenlijk niet, maar goed, je komt van ver dus we gaan mee... 's avonds wilden ze blijven eten bij de ouders. Moeders maakt een drie-gangen maal en denkt, na het eten zullen ze toch wel weer willen vertrekken. Zegt de man van de "gasten" avonds "Oh het is ons zo goed bevallen we blijven nog een paar nachten hier!"

Vriendinnetje kwam op dat moment de kamer in en zegt "Mooi om te horen. We zullen jullie een vriendenprijsje geven. Normaal rekenen we 35 euro per persoon per nacht, maar weet je wat, maken we er dit keer 15 euro per nacht per persoon exclusief toeristenbelasting, exclusief eten en drinken dus zouden jullie dan even van te voren het bedrag willen betalen alsjeblieft dan kan ik het doorgeven op de website dat we de komende week volzitten"

Ze waren binnen een half uur vertrokken...
Oh ja, over eten in pretparken enzo. Ik vind het vaak helemaal niet lekker (wij eten bijna nooit friet, 1 x per jaar is al veel) en als ik kijk naar wat bijv. als "broodje kaas" wordt verkocht is het gewoon een bol die je bij AH hebt met 1 plak goedkope kaas. Dan haal ik liever bij de bakker verse broodjes in de ochtend en beleg ik ze zelf met gegrilde groenten, mozarella, etc.

Moet wel zeggen: Als kind nam mijn moeder ook héééél veel eten en drinken in een tas mee, en zat ik "smachtend" te kijken naar de kinderen die wel een frietje krijgen.

Sinds dat ik zelf als moeder naar pretparken ga snap ik mijn moeder heel goed, het is niet alleen duur maar vaak is het veel te weinig en smaakt het ook niet eens. Ik heb wel het geluk dat mijn kids niet malen om een frietje of ijsje. Dus wij nemen zelf allerlei lekkere hapjes mee voor onszelf en de kinderen. Gierig dat ik het mijn kind niet gun? Nee, denk juist heel erg verantwoord, niet alleen qua budget maar ook qua gezond-leven. Mijn oudste zegt ook "oh, maar voor dat geld kan ik in de supermarkt een doos vol ijsjes kopen"

Nog zo eentje:

Ze waren binnen een half uur vertrokken...Geweldig!!!!

Nog zo eentje:

Ze waren binnen een half uur vertrokken...Pfff, ik voel plaatsvervangende schaamte terwijl ik het lees. Wat goed dat ze met zo'n gevat antwoord kwam!
Ik heb 1 x tassencontrole bij de bioscoop meegemaakt. Dit was nog voor het internettijdperk, in de tijd dat de biosreclames ca. 20 minuten duurden. Samen met een vriendin naar de film. Jongeren voor mij in de rij hadden allemaal tassen vol eten van de Mac mee, die ze in de bios wilden opeten. Dus werd geweigerd. Waarschijnlijk dachten ze, nou zij horen daar vast bij en hebben vast ook allemaal eten mee in haar tas. (Er zou hooguit tictac of kauwgom in gepast hebben, maar dit terzijde). Dus of ze in onze tas mogen kijken, dus ik "Nee dat mag u niet". Hele discussie over dat ze het recht hadden om in mijn tas te kijken want stond in de huisregels. Ik "akkoord maar waar kan ik u huisregels vinden dan want zou dit namelijk graag willen inzien" Ja bij de voordeur.. .samen naar de deur lopen. Nee dus. Oeps... dan bij de kassa... ook niet. Het bleek een lastige vraag, want bij de kassa niet, bij de folders niet, bij de administratie niet... Na 20 minuten is de manager erbij gekomen en die heeft zijn excuses aangeboden voor de oponthoud, kreeg ik 2 vrijkaartjes, gratis popcorn en drinken en nogmaals excuses. Overigens we hebben de week erop de vrijkaartjes als cadeau aan een andere vriendin gegeven voor haar verjaardag, is dat gierig
Haha Latulipe.

Nee hoor, niet gierig, jullie hebben hard gewerkt voor die vrijkaartjes
quote:Starshine schreef op 13 november 2014 @ 14:20:

Haha Latulipe.

Nee hoor, niet gierig, jullie hebben hard gewerkt voor die vrijkaartjes :D Oefff... gelukkig maar. Voelde me de afgelopen 20 jaar heel schuldig dat ik toen zo vrekkerig was geweest
quote:oldwood schreef op 13 november 2014 @ 07:46:

[...]

Wat een onzin, ik vul elke dag een fles met ranja zodat mijn man die mee kan nemen naar het werk.

Toppunt van gierig zeker?Goed lezen waarin het in deze context geschreven is. ontzettend veel mensen vullen hun flesjes ermee, juist omdat het zo handig is (ik ook). Maar de redenatie van hergebruik bij postzegels is eenzelfde als hierbij. Pepsi verhuurt zijn flessen om deze na consumptie te retourneren, niet te hergebruiken voor wat anders. Als je broedkippetjes logica gebruikt zou je inderdaad een bidon moeten kopen.
quote:Susan schreef op 13 november 2014 @ 13:51:

Wij zaten een keer in Duinrell aan een tafeltje aan de rand van de speeltuin, toen kwam er mensen bij ons aan tafel zitten die een hele boodschappentas tevoorschijn haalden en ter plekke allerlei salades klaar gingen maken. Dat vond ik wel je eigen consumpties meenemen voor gevorderden.

Het is dat we nooit naar Duinrell gaan maar wij hadden het anders kunnen zijn.

We gaan 's zomers vaak naar een hele mooie grote speeltuin in het bos, daar staan allemaal picknicktafels en dan gaan we ook altijd heel uitgebreid picknicken, Inderdaad salade, olijven, een thuis gegrilde hele kip koud meenemen. Stokbrood en meloen. Ik leg zelfs een tafelkleed op de picknicktafel.
quote:netniet schreef op 13 november 2014 @ 16:24:

[...]

We gaan 's zomers vaak naar een hele mooie grote speeltuin in het bos, daar staan allemaal picknicktafels en dan gaan we ook altijd heel uitgebreid picknicken, Inderdaad salade, olijven, een thuis gegrilde hele kip koud meenemen. Stokbrood en meloen. Ik leg zelfs een tafelkleed op de picknicktafel. Gezellig
quote:m10000 schreef op 13 november 2014 @ 15:50:

[...]

Goed lezen waarin het in deze context geschreven is. ontzettend veel mensen vullen hun flesjes ermee, juist omdat het zo handig is (ik ook). Maar de redenatie van hergebruik bij postzegels is eenzelfde als hierbij. Pepsi verhuurt zijn flessen om deze na consumptie te retourneren, niet te hergebruiken voor wat anders. Als je broedkippetjes logica gebruikt zou je inderdaad een bidon moeten kopen.

Echt wat heb jij een ontzettend rare redenatie.

En wat gek ook om te zeggen dat ik vind dat je een bidon moet gebruiken. Dat is jouw voorbeeld en heeft er niks mee te maken.

Een postzegel is niet hetzelfde als een petfles. Of een mcflurry lepel.

Een postzegel is een bewijs dat er is betaald voor een bepaalde dienst, namelijk het versturen van post. Jij weet dondersgoed dat als je een kaart ontvangt, dat de dienst waarvoor die postzegel is betaald dan al geleverd is. Als jij de postzegel dan 'hergebruikt' om iets anders te verzenden neem je dus de dienst zonder te betalen.

Net als zwart rijden of de bioscoop in glippen met een al eerder gebruikt kaartje.

Kun je allemaal bizarre vergelijkingen bij halen, maar ook jij snapt heus wel dat dat niet de bedoeling is van een postzegel.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:latulipe schreef op 13 november 2014 @ 14:15:

Ik heb 1 x tassencontrole bij de bioscoop meegemaakt. Dit was nog voor het internettijdperk, in de tijd dat de biosreclames ca. 20 minuten duurden. Samen met een vriendin naar de film. Jongeren voor mij in de rij hadden allemaal tassen vol eten van de Mac mee, die ze in de bios wilden opeten. Dus werd geweigerd. Waarschijnlijk dachten ze, nou zij horen daar vast bij en hebben vast ook allemaal eten mee in haar tas. (Er zou hooguit tictac of kauwgom in gepast hebben, maar dit terzijde). Dus of ze in onze tas mogen kijken, dus ik "Nee dat mag u niet". Hele discussie over dat ze het recht hadden om in mijn tas te kijken want stond in de huisregels. Ik "akkoord maar waar kan ik u huisregels vinden dan want zou dit namelijk graag willen inzien" Ja bij de voordeur.. .samen naar de deur lopen. Nee dus. Oeps... dan bij de kassa... ook niet. Het bleek een lastige vraag, want bij de kassa niet, bij de folders niet, bij de administratie niet... Na 20 minuten is de manager erbij gekomen en die heeft zijn excuses aangeboden voor de oponthoud, kreeg ik 2 vrijkaartjes, gratis popcorn en drinken en nogmaals excuses. Overigens we hebben de week erop de vrijkaartjes als cadeau aan een andere vriendin gegeven voor haar verjaardag, is dat gierig Ik vind het sowieso wel heel wat anders of je eten van McDonalds bij je hebt of dat je een Twix of een rol drop in je tas hebt zitten. Ik vind het vrij logisch dat je niet een warme maaltijd mag gaan zitten eten tijdens de film, met allemaal kliedersauzen erbij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:nessemeisje schreef op 13 november 2014 @ 13:02:

[...]

Van mij mag je. Beetje not-done om mensen die wél een frietje daar willen kopen dan dom te noemen.Ik vind het net zo raar om het not done te noemen als mensen zelf eten meenemen.
quote:netniet schreef op 13 november 2014 @ 16:24:

[...]

We gaan 's zomers vaak naar een hele mooie grote speeltuin in het bos, daar staan allemaal picknicktafels en dan gaan we ook altijd heel uitgebreid picknicken, Inderdaad salade, olijven, een thuis gegrilde hele kip koud meenemen. Stokbrood en meloen. Ik leg zelfs een tafelkleed op de picknicktafel. Even offtopic: ik lees net in een andere reactie van jou dat je bij mij in de buurt woont. Mag ik vragen welke speeltuin dit is?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven