VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
En dan heb je keurig op een zeiltje gelegen, vervolgens beval je thuis en heb je een bende in bed waar je matras alleen tegen opgewassen zou zijn als je het ingepakt had in landbouwplastic...

Mijn matras ziet dus er niet uit. We (kraamhulp) heeft er aan gedaan wat ze kon, maar de bloedvlekken lieten zich geenszins verwijderen. Toen we gingen verhuizen heb ik 4 hoeslakens om mijn matras gedaan zodat je het niet zag...

We hebben een nieuw matras nodig. Eigenlijk een nieuw bed. En kledingkast. Een hele nieuwe slaapkamer dus. En de Pebbeltjes moeten een 'groot kind' slaapkamer. Met burootje. En dan Gp naar zolder, en KP naar kamer Gp. En kamertje KP hobyykamer. Alles opknappen dus. Mijn badkamer ben ik ook op uitgekeken, en een nieuw aanrechtblad zou mijn keuken ongenadig opwaarderen. Ik wil een nieuw vloerkleed, ben zo klaar met al die kleur in mijn interieur. De televisiekast die we hebben kan ook echt niet meer, doe dan ook maar gelijk een flatscreen aan de muur. En die muur, die moet dus geverfd. En dát gaan we zondag doen. En de rest... duurt vast nog heel lang.

Ben al 2 uur in pakhuis. Nog geen klant gezien (en geef ze eens ongelijhk met dit weer) en nog niets nuttigs gedaan. Heb heel de nacht wakker gelegen of over lampen gedroomd. Geloof dat ik overspannen ben.

Op vakantiebestemming, nog 11 nachtjes slapen, ligt de gemiddelde temperatuur rond de 25-30 graden. Genoemde minimumtemperatuur staat op 18 graden, dat is 's nachts toch? Zou voor het eerst in járen zijn dat we kamperen zonder koude nachten!
Maar jij had toch geen zeiltje Pebbles, daarom is je matras nu verpest! En bij de bevalling leggen ze die celstof matjes toch onder je kont, tenminste, dat deden ze bij Schorrie wel.

Pebbles, misschien moet je weer eens een staatslot kopen .

Ik weet dat niet zo goed, met minimum temperatuur, ik dacht dat dat in de schaduw was oid, maar kan ook wel 's nachts zijn ja. Klinkt goed hoor, nog 11 nachtjes slapen en dan op vakantie. Heerlijk!!
Ach Mille, wat is Mini toch aan het kwakkelen. Hopelijk kunnen jullie wat met de uitslag, want ze verdient het nou toch weleens om zich fit en lekker te voelen hoor.

En vrolijk: jij sterkte met je vader. Akelig om je zorgen te moeten maken om een ouder. Ik hoop dat hij het weekend met regelmatig ritme doorstaat en dan naar huis mag. Toi toi voor jullie ook!

Morrie: als je per se op een zeiltje wilt liggen, kun je ook nog overwegen om zeiltje met daaroverheen een badlaken te doen? Dat knispert en zweet niet zo. En Leen Bakker heeft goeie waterdichte moltons, Boefje heeft die op zijn bed liggen (waarvoor is voorlopig een raadsel, zie onder, maargoed ).

Fijn dat je lekker geslapen hebt!

Goh, gisteren verbrande kinders Pebbles? Wij hadden 's middags wel wat zon, maar steeds afgewisseld door grote wolken en na een uurtje of 2 was het weer helemaal dichtgetrokken. Vandaag voor het eerst sinds tijden met zonlicht opgestaan, lekker hoor.

En ooooh Drop, je had het niet gezien, maar ik heb echt voor je geduimd m.b.t. bezichtiging. En nu dus voorzichtige positieve feedback, wat zou het lekker zijn als je op de valreep een geslaagde verkoop zou hebben! Ik duim door...

Hier verder alles zijn gangetje. 's Avonds veel druk bezig met allerlei dingen en natuurlijk Tour kijken en overdag met kinderen. Die zijn nu samen wel heel high maintenance, overdag zijn we, als ze beiden wakker zijn, echt druk. Boefje kan bijna niet van zijn kleine broertje afblijven en zit hem echt voortdurend op de huid. Soms iets te hardhandig liefdevol geknuffel, maar vaak ook gewoon echt draken: afpakken, duwen, op hem gaan zitten. Met gisteravond als klap op de vuurpijl het gooien van (kiezel)stenen naar zijn broer. Gevolg: brullende Schurk met buil op zijn kop en een Vent die ik zeldzaam zag ontploffen. Is dit nog normaal of herkenbaar gedrag voor jullie, of is z'n gedrag wel wel heel continue? Afspraakjes dat hij het niet meer zal doen is hij (zoals een echte driejarige betaamt ) na 2 seconden alweer vergeten. Maar Schurk is de dupe ervan en wij hele dag politie-agent.

En wat echt vervelend begint te worden is Boefjes (niet)zindelijkheid. (*yuck-alarm!* )

Morries angst dat hij eerder 's nachts droog gaat zijn dan Schorrie is helemaal ongegrond, want voorlopig is overdag nog een probleem, althans, de grote boodschap. Als we geluk hebben vraagt hij bijtijds om een luier en poept daarin. Op een pot of wc weigert hij zeer beslist, terwijl plassen op wc prima gaat. En als we pech hebben, dan poept hij gewoon in zijn onderbroek en ruik je ineens een mestlucht en mag je de boel gaan uitschrapen. Ik begin nu toch echt wel tijdsdruk te voelen i.v.m. school (hij gaat op zijn verjaardag, dus 13-11 voor het eerst, met voorafgaand wat wenochtenden). Weet (nog) niet hoe zij hiermee omgaan, maar zou het zo graag voor die tijd in Boefjes systeem hebben dat hij ook gewoon op de wc poept. Alleen ik heb geen idee hoe. Omkopen, belonen, zelfs 'dreigen' (vertellen dat kindjes die naar school willen wel op de grote wc moeten poepen), negeren, helemaal niks werkt. Iemand nog ideeën? Ik word er echt een beetje gestoord van.
Nou, ik weet niet hoe het bij jou ging Morrie, maar die celstof matjes hadden bij mij de boel bij lange na niet drooggehouden .

Zeiltje deed dat overigens wel toen vk de vliezen thuis brak bij Boefje. Maar dan ook nog maar net, voor mijn gevoel.
Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, 't komt echt goed Athena. Gewoon met een wasknijper op je neus "relaxed" de boel verschonen en meedelen dat het het fijn zou zijn als hij naar de wc gaat. Dat hij dan net zo stoer is als dan papa/vriendje/weet ik wie voor rolmodel, Cars voor mijn part . Hoe meer strijd hoe interessanter het is.

En verder is het net Kiloknaller, qua agressie en bananen in zijn oren. Wij zijn ook continu politie agent. Kiloknaller richt zich niet echt (meer) op zijn zus, maar sloopt nu van alles. Gewoon bladzijden uit een boek scheuren, of dingetjes van een auto/trein/noem het maar afbreken. Dat doet hij en vervolgens komt zus jankend vertellen dat er iets kapot is (met name als het van haar is) en hij kijkt niet op of om. Totaal geen schuldgevoel.

Gisteren bij mijn ouders brandde hij zich aan het strijkijzer en toen mocht ik 'm nauwelijks helpen om z'n vinger onder de kraan te doen, want dan schaamt hij zich dus wel rot. Als hij zich pijn doet dan mag niemand 'm helpen, dat is blijkbaar zo'n afgang en dat vind ik dan wel heel zielig, want vaak heeft hij echt pijn, maar zit hij zich te verbijten. En dat is weer niet iets wat we hebben gestimuleerd. Wel een beetje natuurlijk door te zeggen dat hij gewoon moet opstaan als hij valt, maar echte pijn wil ik graag troosten....

Boek was uit, dus was even binnen voor vers boek .
O en Pebb, shop gaat bijna live, moet nog BV worden opgericht en dan bankrekeningnummer aanvragen etc. Linoleum heeft advies klus gedaan en verder voor kinderen en mij gezorgd de laatste maanden. Nu gaat hij weer full swing aan de slag (zou ook fijn zijn, want we leven nu op mijn salaris, niet erg, maar beetje meer financiele ruimte is welkom).
Geen tips voor Athena... Kind van mijn zusje heeft haar ook doen wakker liggen 's nachts ivm niet zindelijk en al bijna naar de basisschool. Hij is nu bijna 7 en het gaat op school goed en thuis nog steeds niet zo. Plassen dan, poepen weet ik eigenlijk niet.

Klein Pebbeltje is te ongedurig om naar de wc te gaan en plast ook nog steeds regelmatig in broek. Maar vaker nog doet hij kleine beetjes in broek omdat hij te laat naar wc gaat of te snel weer vanaf wc gaat en dat zie je dus niet maar ruik je des te meer als je 's avonds zijn broek uittrekt. Ik heb een naar oude pis stinkend kind en hoop dat niemand dat ruikt. Helpt ook niets tegen dus, boos, belonen, geduldig, kwaad of wat ook. Dus hebben we maar besloten het te laten zijn zoals het is. Hij moet zich wel zelf verschonen als hij helemaal in broek geplast heeft. Maar ja, dat is dan maar plas.

Klein Pebbeltje roept altijd heel hard 'doet geen pijn hoor!' en wil ook niet getroost als hij pijn heeft. Als hij dus opeens wel gilt of huilt is er echt iets aan de hand. maar inderdaad wil hij zich ook niet laten kennen ofzo. Alleen als hij op zijn hoofd valt heeft hij snelle geruststelling nodig dat er geen bloed is vanwege eerdere gaten in zijn voorhoofd die gehecht danwel geplakt moesten worden... Geval van gat-in-hoofd-traumaatje.

Groot Pebbeltje piept al bij het idee van pijn. Wat dat betreft heb ik 2 uitersten, een bikkel en een watje.

Gelukkig -ik klop het af- zitten ze hier elkaar eigenlijk nooit in de haren. Maar, en dat is misschien wel weer geruststellend- als ik het om me heen hoor zijn de Pebbeltjes daarin eerder uitzondering dan regel, vaker hebben broer(s) en zus(sen) wel strijd. En de kinderen van zowel mijn broertje als zusje waren daarin ook behoorlijk hardhandig!

En last but not least...

Linoleum een BV? Dat is dan waarschijnlijk om al zijn verschillende (betaalde) activiteiten onder een BV te kunnen laten vallen ofzo? Wij zijn nog eenmanszaak, maar vanaf een bepaalde omzet wordt BV ook interessanter.

Wel lekker dat hij er zo voor jullie (jou) heeft kunnen zijn de laatste maanden toch? En toch een luxe dat het finacieel kon?
Tja, jullie bevestigen eigenlijk al een beetje wat ik zelf ook dacht met die zindelijkheid: zennnn, blik op oneindig, verstand op nul en maar positief blijven benadrukken.

Helaas lien, heeft Boefje geen enkel competitiegevoel. Feit (en ook opmerkingen daarover) dat al zijn vriendjes en vriendinnetjes op kdv al naar wc gaan en zichzelf daarna ook veel beter zelf kunnen aankleden (Boefje trekt net-an zijn onderbroek aan, het mormel is gewoon liever lui dan moe(ite ervoor te doen)) doen hem he-le-maal niks. Nakkes.

Toen ik gisteren vroeg of hij ook nog een luier zou dragen als hij net zo groot was als zijn vader, antwoorde hij blijmoedig "ja" en ging vervolgens verder met iets veeeel belangrijkers: de onderhandeling over het aantal boekjes dat ik hem zou voorlezen voor het slapengaan.
Wiske werd zo gestressed van het gepush dat het op een gegeven moment bij haar het best werkte om het broekplassen en -poepen te negeren en het op de wc doen de hemel in te prijzen. Toen was het eigenlijk zo gepiept.

Later meer, heb de kinderen beloofd bij de grote M te lunchen en we zijn al laat!
En dat is ook precies wat we momenteel doen Drop. Al was het alleen maar omdat we er zelf ook een beetje gestoord van werden. Maarja, ik sluit nooit uit dat een stel briljante meiden en ubermoeders als jullie nog handigt tips heeft die zomaar het proberen waard kunnen zijn!

Gezellig hier trouwens, allemaal vrij? Ik spijbel. Het is hier komkommertijd in kwadraat en ik verveel me de tandjes.

Binnenkort naar nieuwe afdeling Dropje, of niet? Zat net al even te proberen terug te lezen hoe en wanneer precies, maar had het nog niet gevonden.
Ah gevonden, 3 dagen deze week, dus volgende week over.
Ja maar over die nieuwe afdeling had ik nog wat gevraagd. Ik wist het helemaal niet, dus Drop, wat is het precies???

Athena, ik weet ook zeker dat het goed komt, en wie weet poept hij op school helemaal niet in zijn broek, gaat hij daar gewoon naar de wc. Ik vergelijk het maar met Schorrie zijn aankleedgedrag. Op zijn verslagje stond dat hij zich zelf aan- en uitkleed, inclusief moeilijke sluitingen. Thuis doet hij dat echt echt niet!

Hoe poept hij eigenlijk op het kdv?

Over die agressie richting broer kan ik niets zinnigs zeggen, behalve dat Schorrie dat naar neefje doet en ik wel merk dat het langzaam beter gaat.

Schorrie is trouwens ook altijd te gehaast om naar het toilet te gaan. Het liefst gaat hij niet, en als hij dan gaat moet hij al heel nodig. Met poepen daarentegen zit hij echt een kwartier op de pot te relaxen. Echt een kerel

Werkster is eindelijk weg, ik vond haar langzaam maar ze kletste ook heel veel tegen mij. Volgende week moet ik gewoon echt zorgen dat ik weg ben, dan heeft ze het maar gewoon te redden in de 3 uur die ze betaald krijgt!
Als jullie tanken met kind in de auto, halen jullie hem/haar er dan uit om te gaan betalen??? Ik doe dat echt nooit, maar lees nu op een ander topic dat ik daarmee mijn kind bewust in gevaar breng!

Lijkt mij nogal een gedoe, zeker straks met twee kinderen, om ze dr uit te gaan halen voor die ene minuut.

Nou tank ik altijd hier in het dorp bij een kleine Shell, en niet langs de snelweg. Misschien scheelt dat.
Ik tank nooit. :-)
En Pebblo tankt altijd bij zo'n selfservice ding, dat je pint aan de tank.
Ik wilde het nog zeggen Pebbles, dat deze vraag niet voor jou geldt .
quote:Morrie schreef op 24 juli 2008 @ 13:55:

Hoe poept hij eigenlijk op het kdv?

't zelfde als thuis. Als het goed gaat, vraagt hij een luier en poept hij die vol en als het neit goed gaat, in zijn broek (en vergeet dat dan meestal nog even zelf te melden ook, het eerste signaal is vaak de geur. Je zou gaan denken dat 'ie het lekker vindt! )

Zoals ik op dat topic ook al schreef, laat ik Boef en Schurk ook in de auto, die enkele keer dat ik hen bij me heb als ik moet tanken. Wij tanken altijd bij hetzelfde pompstation, waar ik de auto gewoon nog kan zien tijdens het afrekenen. Gaan denken wat er theoretisch allemaal kan gaan gebeuren als je auto daar staat vind ik onrealistisch en nogal paniekerig. Ja oké, tankstation kán overvallen worden als ik binnen ben, maar vraag me serieus af of ik dan niet veel liever heb dat kinderen in auto zitten ipv onder schot. En ja, auto kán worden aangereden, wandelwagen met kind kán worden meegenomen en als de hemel morgen naar beneden valt, hebben we allemaal een blauwe pet. 't Doet me denken aan oud topic hier ooit waarin iemand beschreef dat ze niet eens de kliko buitenzette als haar baby/dreumes boven lag te slapen. Sja. Ik dus wel. Ik blijf bij het huis, houd kinderen in auto in het zicht, maar ben bijvoorbeeld ook echt weleens met Boef achterin de tuin waar ik Schurk tijdens zijn middagtuk ook niet à la minute zou horen.

Vind het altijd prachtig, al die overal aan denkende alles zo zeker wetende moeders, maar niet reëel, voor mij als ontaard type al helemaal niet.
Jak zeg, in je broek poepen voelt toch gewoon vies!

Maar Athena, echt, als hij 18 is poept hij echt niet meer in zijn broek .

Ok, ik sta er dus hetzelfde in als jij, qua tanken/kliko buiten zetten, enz. Maar was verbaasd dat er toch een aantal mensen waren die altijd hun kind(eren) uit de auto halen bij het betalen. Eerlijk gezegd, het komt niet eens in me op! Ook ontaard dus.
Yep. We zitten in dezelfde hoek, haai . Heb nu ook maar eens de vraag gesteld hoe die-met-baby-plassende-moeders-in-winkels dat dan doen. Ze klinken alsof het elke week voorkomt en alsof de kans minstens 20% is dat je kind wordt meegeklauwd .
Ik zag het. Ik ben er ook wel benieuwd naar, hoe men dat dan doet. En hoe men dat gaat doen als hun kind oud genoeg is om alleen over straat te gaan. Dat kan dan ook niet, want stel dat.....
Dan kan niks meer. Ik ben opgevoed door een stel superlieve maar wel erg oplettende ouders. In maar weinig dingen kregen wij snel verantwoordelijkheid. En dan nog vaak, als mijn ouders een avondje weggingen, lag er een checklist van 3 pagina's A4 (oke, ik overdrijf maar weer eventjes) klaar.

Vent is totaal anders opgevoed. Met ouders die vonden dat je niet snel genoeg kon beginnen met kinderen eigen verantwoordelijkheid leren. Primaire doel van opvoeding: leer zelf de consequenties kennen van je handelen en nalaten en los die dan ook zelf maar op. Zij gingen daar heel ver in. Zo ver, dat ik weleens heb gezegd dat ze best van geluk mogen spreken dat vent en zijn broer zo erg op eigen houtje zo goed terecht zijn gekomen. Wat ze ook beaamden.

Twee uitersten dus. En vent en ik hebben altijd gezegd dat als wij qua opvoeding zo'n beetje in het midden van de lijnen van onze eigen ouders zouden kunnen gaan zitten, dat dat dan heel mooi zou zijn. Kinderen beschermen, maar binnen bepaalde randvoorwaarden en wel zelf hun verantwoordelijkheden leren ontdekken.
O en trouwens, Boefje is zo'n ransaap dat ik me momenteel nog echt kan voorstellen dat hij op zijn 18e nog steeds in zijn broek poept.
Het komt op mij wel erg beschermend over allemaal, maar goed, ik ken de situaties niet en zoals ik daar ook al schreef spreken zij misschien over megagrote tankstations oid, dan zou ik het ook niet doen.

Harrie is echt tien keer voorzichtiger met Schorrie dan ik, maar zelfs Harrie haalt hem niet uit de auto (volgens mij) bij het betalen bij het tankstation.

Eigen verantwoordelijkheden laten ontdekken is heel belangrijk denk ik, maar dat lijkt me best lastig hoor. Al merk ik dat ik ook hierin weer gemakkelijker ben dan Harrie. Bijvoorbeeld op de camping afgelopen vakantie. Schorrie mocht zelf rondfietsen, en was dan uit het zicht. Harrie ging dan al kijken hoe het ging, terwijl ik nog lekker voor de tent zat en probeerde realistisch te blijven in de mogelijke gevaren. Maar stel nou dat er wel wat gebeurd was, dan was ik wel mooi de lul geweest, want dan had ik kunnen voorkomen dat dat kon gebeuren door vaker te gaan kijken.
quote:athena schreef op 24 juli 2008 @ 15:29:

O en trouwens, Boefje is zo'n ransaap dat ik me momenteel nog echt kan voorstellen dat hij op zijn 18e nog steeds in zijn broek poept.Dan moet je je voor een leuke schoondochter maar op Schurk gaan richten
Ben weer opgedroogd (kwam even binnen omdat het zweet tussen mijn borsten liep ) en ga nu even naar de visman, kijken of er een lekker visje ligt voor vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven