Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Heel slim inspiratieloos

En dat voorjaartopic, daar zit ik dus ook in, maar die stiekemerds beginnen veelal nu al, dus daarom ben ik ook lekker hier. Het zou wel fijn zijn als er wat meer dames komen schrijven inderdaad! Maar misschien durven sommigen zich niet aan te sluiten, omdat het al zo'n groot (veel pagina's) topic is.
Misschien heb je daar wel een punt Understatement, ik wilde een tijdje terug al een nieuwe wachten,wachten,wachten topic aanmaken, maaaaaar ik ben de inlog gegevens kwijt. Flora jij hebt die gegevens wel of niet?
He Dames!!

Daar was ik weer. lekker uitgerust en op huwelijksreis geweest.

IK heb even wat gelezen van jullie!!

ik zie dat jullie Allemaal al aan het kijken naar wagens zijn Enzo hihi.. Ik wil het ook gaan dragen in een draagzak lijkt me geweldig!! Maar zeker ook een goede stevige wagen omdat we beiden geen rijbewijs hebben..

welke dat weet ik nog niet.. die dingen bewaar ik liever voor als ik zwanger ben.. dat lijkt me gewoon fijn.

Verder me kriebeltjes zijn er weer hoor!! Maar minder heftig dan eerst.. Nu onze bruiloft is geweest kan ik wel fijn praten met mijn man erover.. Hoe we het allemaal gaan doen financieel, taken verdelen.. enz.. Maar echt een startdatum hebben we nog niet

volgend jaar word er in onze familie weer een kleintje geboren dat helpt ook lekker voor kriebels hihi

Verder zag ik dat de topic een nieuwe lijst heeft.. ik zou er ook graag in willen is dat mogelijk??

ps:: Hoe gaat het met jullie allemaal?? is er al iemand gestart?
@chocolaatje: gefeliciteerd, succes met alles!

@understatement: Klopt, 24e begin ik echt. Volgende week ga ik al een paar dagen langs om ingewerkt te worden, mee te kijken enz. Heel leuk maar ook heel spannend! Fijn dat er wat rust is gekomen voor jou. Zomer 2015: dat is het zo joh! Ben blij voor je :-)

@inspiratielooos: ik heb daar nog niet tot in detail bij stil gestaan omdat wij nog geen startdatum hebben, ik er nog niet overuit ben of ik nog "zolang" aan de pil wil blijven of dat we een tijdje met condoom nog wachten..nouja eerst dat maar eens duidelijk voordat ik ga bedenken wanneer ik met foliumzuur start. Maar volgens mij kan je wel ruim van tevoren beginnen (het schaadt sowieso niet dus why not).

Ja het is hier rustig...hoop ook op nieuwe schrijfsters! Ik vind het ook nog steeds een fijn topic. Ben ook al blij met de paar trouwe schrijvers hoor! Voorjaar 2015 topic is geen optie voor mij. Ik wacht nog wel wat langer dan dat ben ik bang.. Ik ga je wel even een berichtje sturen met de gegevens: als jij een nieuw topic zou willen aanmaken: graag.

@bezigebij: welkom terug! Nog aan het nagenieten van je bruiloft? Hoe was de huwelijksreis en waar zijn jullie geweest? Van mij mag je in de tabel hoor. Kan je voor me opsommen wat er voor jou in moet, leeftijd, hoelang wachten (ongeveer) enz?

Ik heb trouwens 4 (!!!!!) vriendinnen die momenteel zwanger zijn. Allemaal in april/mei uitgerekend... Ben stiekem een beetje jaloers. Een van hen is korter samen met haar vriend dan dat ik wacht

(Ben wel blij voor hen..maar goed jullie snappen m wel!)
@inspiratielooos: ik heb je een prive bericht gestuurd!
@bezigebij Hoe was je huwelijksreis? Wil je zeggen waar je bent geweest? Gefeliciteerd met je huwelijk nog .

@flora Jeetje, confronterend als maar liefst 4 vriendinnen zwanger zijn! Dat kan wel eens lastig zijn inderdaad! Ik weet nog goed hoe ik een keer in huilen uitbarstte toen een goede vriendin me gebeld had met het grote nieuws. Al gunde ik het haar zo, ik werd er zelf toch ook wel verdrietig van!
@eva: ja ik ben echt blij voor ze! Maar dit is wel overload. Bereid jullie hier maar alvast voor op een zeer heftig rammelende flora dit voorjaar. Dan ga ik er namelijk op uit om kraamcadeautjes te shoppen..

Nog nieuws bij jou eva?
@flora Sterkte met de rammels de komende maanden!

Hier weinig nieuws, alles gaat goed. Ik had al verteld dat de 11-weken echo goed was, toch, of niet? Daarna hebben we echt iedereen het goede nieuws verteld . Héérlijk om het er nu overal en met iedereen over te kunnen hebben. Volgende week nog de combinatietest, dat is toch ook wel even spannend.
@Flora: volgens mij is je reactie heel begrijpelijk hoor! En ik geloof er altijd in dat je het maar beter kan toelaten en accepteren dat de jaloezie er is, dan dat je vindt dat het er niet mag zijn, waardoor het juist misschien wel vervelender wordt. Zo meteen kan je in ieder geval even de lusten, maar niet te lasten, ervaren.

In ieder geval alvast veel plezier volgende week!

@Evaviva: Ik zie nu pas jouw avatar goed, wat grappig

En wat fijn dat het gewoon zo goed gaat met je zwangerschap!

@nieuw topic: begrijp ik goed dat er een nieuwe wachten topic komt?
@Eva, fijn dat de echo goed was en dat je er nu met iedereen over kan praten!

@Flora, begrijpelijk dat al die zwangerschappen om je heen soms een beetje steken.

Ik heb dat nu een beetje met mensen die gesetteld zijn en een baan hebben, want ik heb deze week gehoord dat mijn contract dus NIET wordt verlengd. Er is van bovenaf besloten helemaal geen tijdelijke contracten meer te verlengen als een bezuinigingsslag, dus dat ze me op mijn afdeling heel graag willen houden doet er dan niet toe. Flink balen, ik zie er tegenop op weer te moeten gaan solliciteren en we wachten ook maar weer even met het verder oriënteren op een koophuis. Wel hebben we deze week ook over onze kinderwens gepraat en besloten dat we op dat gebied niet meer gaan zitten wachten, want zekerheid heb je nooit en ik word volgend jaar al 34 dus wil ook niet eindeloos meer wachten.

Grappig dat jullie schrijven dat het hier rustig is. Ik heb juist het gevoel dat ik na een paar dagen afwezigheid weer heel wat berichtjes moet bijlezen.
@Huwelijksreis

We zijn naar parijs geweest prachtige stad. Veel gezien. Kortom genoten.daarna hadden we nog 2 weken nagenoten.en leuke dingen gedaan.

@tabel.

Ik ben 23 jaar me man 30

Eind 2015 begin 2016 pas beginnen en we wachten nog omdat we eerst nog even met ze tweetjes als getrouwd stel willen genieten. En uiteraard wacht ik wanneer mijn man er klaar voor is.
@ukkie: Wat vervelend van je baan! Natuurlijk houd je er rekening mee, maar stiekem zal je wel gehoopt hebben dat je wel kon blijven. Succes met solliciteren... Ik weet helaas ook uit ervaring hoe moedeloos je daar van kunt worden.

Wel prettig dat jullie de kinderwens nu niet meer uitstellen. Anders kan je ook wel eindeloos wachten.
Bedankt Flora! Wat heftig dat er 4 tegelijke tijd zwanger zijn! Tuurlijk gun je het ze, dat zou ik ook bij mij vriendinnen hebben. Maar je gunt jezelf het natuurlijk het hardst, maar je moet nog even wachten en dat is natuurlijk ook niet leuk. Ik ben daar soms ook echt wel verdrietig om. Gelukkig kunnen we het hier delen zonder dat je raar aangekeken word.

@ BezigeBij, gefeliciteerd met jullie Huwlijk. En ik lees dat jullie een fijne tijd hebben gehad in Parijs, heerlijk zeg! Nu genieten van de wittebroodsweken

@ Ukkie, wat ontzettend vervelend zeg! Ik ga voor je duimen dat je snel weer wat anders leuks vind! Wel knap dat jullie toch voor een kindje gaan, het is ook waar wat je zegt anders blijf je maar wachten daar word je ook niet vrolijk van... Suc6 met solliciteren.

@ Understatement, ik wil een nieuw wachten topic aanmaken(vervolg op deze).
@Flora, nee hoor alweer 2 jaar getrouwd als de baby komt. Mijn beste vriendin heeft nu ook allemaal zwangere vriendinnen en dat vindt ze heel lastig, lijkt me heel normaal.
Hoimeiden ik moet even me hart luchten. Ik heb de laatste tijd echt twijfels en ben constant bezig met bedenken wat nu verstandig is. Ik zou me verhaal even uitleggen zonder hopelijk teveel informatie over mezelf bloot te geven.

Vriend en ik hebben al een tijdje in gedachten om eerst een huis te kopen en dan aan een kindje te beginnen, dat leek ons het verstandigts want als je eenmaal een kindje hebt dan kan je minder sparen en een huis kopen zou dan misschien wel nooit meer gebeuren.

Sinds kort zijn we van gedachten veranderd. Dit heeft te maken met het bedrijf waar mijn vriend werkt en mijn huidige baan. Bedrijf van vriend gaat reoganiseren en ik heb geen vast contract. Stel dat we nu een huis kopen en we staan straks beide op straat dan kunnen we de hypotheek niet betalen, en als we blijven huren kunnen we nog huur toeslag aanvragen. Dusbesloten we om de komende tijd hier te blijven wonen en hier aan een kindje te beginnen en eventueel tijdens zwangerschap te verhuizen. Tenzij we toch ineens beide geen werk meer hebben dan word het allemaal niks meer en stellen we kindje krijgen en huis kopen uit.

Telkens zijn we bezig met bedenken wat verstandig is en ik weet het soms echt niet meer. Wat is nu daadwerkelijk verstandig, wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Nog even belangrijk om te weten, wij hebben geen enorme spaarrekening. Deze zijn we nu aan het aanvullen. Dus nu een huis kopen of kindje krijgen is echt niet aan de orde.

Sorry voor mijn lange verhaal(en spelfoutjes)
@Inspiratieloos: waarom willen jullie verhuizen? Is jullie huidige woning niet groot genoeg?

Ik denk dat je een denkfout maakt als je denkt dat je met een kind nooit meer een koopwoning kunt krijgen. Want hoe zou je het dan wel kunnen veroorloven als je eerst een huis koopt en dan een kind krijgt?

Als jullie nu nog in de huurwoning blijven zitten, dan kunnen jullie juist een spaarpotje opbouwen, ook als er een kind is (gegeven dat jullie beide kunnen blijven werken). En als jullie wel je werk kwijtraken, zit je in een huurhuis inderdaad beter.

Wat ik dus zou doen, is blijven zitten en later kopen.
Bedankt voor je advies! Fijn om jou kijk hierop te horen.

Als we een kindje krijgen of dit nu in een huur of koop woning is ga ik minder werken en hebben we dus minder inkomen, daarbij kost een kind natuurlijk ook geld. We kunnen dan dus minder sparen. Als we in dit huis een kindje krijgen dan kunnen we tot die tijd inderdaad flink sparen en we hebben geen stress voor het geval dat een van ons zijn/haar baan verliest omdat we nog huur toeslag kunnen aanvragen.

Je ziet vaak om je heen dat mensen een huis kopen gaan trouwen en dan pas een kindje krijgen. Het is denk ik mijn gevoel die daarin mee wilt gaan, omdat het zo 'hoort'. Terwijl ik natuurlijk zelf mijn leven moet bepalen en niet moet doen wat andere verwachten of vinden.

Ons huis is trouwens wel groot genoeg, ongeveer 80 m5 en heeft een extra slaapkamer dus ruimte genoeg voor een baby.
Dus het is ook de vraag of jullie nu al wel aan een kindje willen beginnen? Tja, ik zou gewoon zeggen van ja! Zeker met huurtoeslag, heb je een soort veilig gevoel dat je heel laag kan zakken en nog steeds voldoende geld zou hebben voor een kindje. Niet luxe en niet ideaal, maar je gaat er ook niet vanuit dat als jullie in de bijstand zouden komen, jullie daar lang in blijven hangen.

Verder moet je er misschien ook over nadenken voor hoelang die situatie zou zijn. Misschien wil je als het kind wat ouder is ook weer meer gaan werken en zouden jullie dan alsnog geld hebben voor een koophuis.

Ik weet zeker dat wij niet eerst gaan kopen, maar gaan huren. En als ik zou moeten wachten totdat we gaan kopen, kan ik nog wel heel lang wachten, haha. Sowieso willen we nog niet kopen, omdat we niet weten in welke stad we uiteindelijk willen blijven (hangt er ook vanaf waar we werk vinden).

Als bij jullie werk ook enigszins onzeker is, zou ik sowieso niet overwegen te kopen trouwens. Wie weet vinden jullie wel heel ergens anders een baan indien dit nodig is.

Hoe staat je vriend hier eigenlijk in?
Mijn vriend is heel nuchter en kan dit soort dingen ook heel goed los laten in tegenstelling tot mij. Hij zegt we gaan eerst sparen, dan voor een kindje en dan evnetueel tijdens of na zwangerschap wel een keer een huis kopen. Maar een tijdje terug dacht hij daar ook nog anders over.

Ik heb wat meer moeite om ineens die knop om te zetten en de plannen te wijzigen, best gek want nu we besloten hebben hier te blijven wonen kan het zomaar zijn dat we eerder voor een kindje gaan dan gepland aangezien we voorlopig ook geen grote uitgaves hebben zoals een verhuizing.

Wij hebben wel besloten dat als we beide geen baan hebben(die kans is echter heel klein)we dan de kinderwens gaan uitstellen totdat 1 van ons weer een baan heeft. Zonder baan kunnen we nog maar net de huur betalen en houden ook met huurtoeslag denk ik niet veel of niks meer over. Ik wil geen kind op de wereld zetten als ik die situatie zit.
Een vraag aan de 'oude' wachters, Is het goed als ik een nieuw topic open? Dan kopieer ik de tekst en tabel uit de OP. Het word dan 'wachten, wachten, wachten(deel4)'

Ik wil dan graag in de OP ook vermelden dat nieuw wachters van harte welkom zijn.
O en misschien kunnen we deze zin ook aanpassen:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

naar:

- Beginnen vanaf zomer 2015(geldt voor niewe schrijfsters)

We zitten al bijna in begin 2015, als er nieuwe wachters bij komen die over 2/3 maanden al beginnen kunnen die misschien beter in een ander topic schrijven. Vele van ons moeten namelijk nog wat langer wachten dan 2/3 maanden. Wat vinden jullie?
@inspiratieloos Ik zou er ook voor kiezen om in jullie huurhuis te blijven, wat te sparen en daarna zwanger proberen te worden. Inderdaad doen veel mensen dingen in een bepaalde volgorde, maar... heel veel mensen ook niet. Behalve een goede, stabiele relatie en voldoende inkomen (niet per sé twee dikke inkomens, vind ik) heb je volgens mij als stel niet veel meer nodig voor een kind. Dé perfecte omstandigheden bestaan niet. In mijn omgeving doet iedereen het anders (eerst trouwen, helemaal niet trouwen, zwanger trouwen, als alleenstaande een kind krijgen, in een huurhuis, in een koophuis, zwanger verhuizen, eerst verhuizen, jaren in een klein huurhuis blijven, dikke spaarrekening, geen cent te makken, werkloos zwanger worden) en zij redden het op hun eigen manier allemaal prima.

@ukkie Wat balen van je baan zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om weer te solliciteren en het koophuis in de wacht te zetten. Wel fijn dat jullie de startdatum laten staan. Met de baan komt het vast goed. Wanneer loopt je contract af?

@flora Lastig hè, al die zwangere vriendinnen. Hier is deze ontwikkeling al jaren bezig. Aan het begin vond ik het moeilijk. Eerst omdat ik bang was dat de vriendschappen zouden veranderen, later omdat ik zelf ook graag wilde. Maar je went er aan, merk ik. In ieder geval is het helemaal niet raar dat het soms steekt.

@hier We zijn terug van de reis en morgen gaat de mirena eruit! Ben opeens erg zenuwachtig. Hoe zal ons leven straks veranderen? Onwerkelijk voelt het ook. Kan me nog helemaal niet voorstellen dat ik over een jaar misschien wel een baby heb. Bizar. Maar ook heel erg leuk en fijn dat er nu iets gebeurt! We willen nog wel even wachten op de eerste echte menstruatie en uitsluiten dat ik een tropische ziekte onder de leden heb. Spannend allemaal!
Ik heb trouwens niet echt een mening over een nieuw topic, aangezien ik niet zo heel lang meer hoef wachten en op een gegeven moment hier wat minder zal komen.

@understatement Is er nog plek in het Starten in het voorjaar topic? Lijkt me leuk om mee te schrijven in een Starten-topic waar ik al wat mensen 'ken'. Overweeg ook om een nieuw topic te beginnen voor 34+ers die zwanger willen worden, omdat mijn leeftijd het zwanger worden voor mij extra spannend maakt. Maar dan is de kans weer groot dat er veel mensen mee gaan schrijven die voor een tweede of derde gaan, en ben zelf nog zo groen als wat wat baby's betreft...
@ Drika, wat spannend jou mirena is er al uit ! Ik weet niet of je nog van plan bent hier af en toe mee te schrijven, maar ik wens je veel suc6 en hopelijk vruchtbare periode toe!

Wat is het stil hier zeg... Ik ga toch maar een nieuw wachten topic aanmaken. Hopelijk is iedereen het hier mee eens.
http://forum.viva.nl/forum/zwanger/wach ... ges/247995

De link naar deel 4!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven