Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:netniet schreef op 13 november 2014 @ 16:24:

[...]

Het is dat we nooit naar Duinrell gaan maar wij hadden het anders kunnen zijn.

We gaan 's zomers vaak naar een hele mooie grote speeltuin in het bos, daar staan allemaal picknicktafels en dan gaan we ook altijd heel uitgebreid picknicken, Inderdaad salade, olijven, een thuis gegrilde hele kip koud meenemen. Stokbrood en meloen. Ik leg zelfs een tafelkleed op de picknicktafel. In dit geval was het eigenlijk een terrasje van een restaurantje. Wij zaten er zelf natuurlijk ook zonder dat we iets hadden besteld, dus wij hadden ook weggestuurd kunnen worden, maar ik zou daar toch niet durven te gaan zitten met mijn hele buffet. Een picknicktafel is wat anders.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik nam wel eens een zakje aldi M&M's mee naar de film. Als student was het bijna niet te betalen om bij de bioscoop lekkere spullen te kopen. Nu we wat meer geld hebben, bestellen we gewoon bij de bioscoop. Even naar de film gaan is echt duur geworden..

Bij mij controleerde ze de tassen trouwens op fototoestellen en telefoons zodat er geen opname's werden gemaakt van de film. Die man keek wel even raar toen hij mijn oude nokia 3310 in mijn tas zag zitten. Nee dat opnemen ging hem niet worden ;)
quote:minnimouse schreef op 13 november 2014 @ 10:50:

[...]

Ik vind dat je geen feest moet houden als je het op deze manier viert. Je kunt niet verwachten dat de gasten een hele avond teren op 2 drankjes en een klein pannenkoekje. Vind het wel het minimale om gewoon onbeperkt drank te doen (en zeker in het geval van dit buurthuis waar je zelf pakken sap voor koopt) en gewoon lekkere hapjes. Dat kan ook goedkoop: chips, nootjes, kaasjes, dat soort werk. Dat hoeft allemaal niet geweldig duur te zijn maar het geeft toch wat meer op zo'n avond.Als iemand het zo wil vieren, prima, maar vermeld dan niet op de uitnodiging dat er een warme maaltijd is. Dat schept verwachtingen.
quote:gedanst schreef op 13 november 2014 @ 11:49:

[...]

Waarom mag je geen feest houden als het niet heel uitbundig is?

Misschien hadden deze mensen niet veel geld. En zelfs al hadden ze het wel, dan nog is het hun eigen keuze.

ALs ze helemaal geen feest hadden gehouden was daar weer commentaar op gekomen.Ik vind alles prima. Maar meld dan niet in je uitnodiging dat het inclusief warme maaltijd is.
quote:minnimouse schreef op 13 november 2014 @ 11:53:

[...]

Als je niet veel geld hebt, dan kun je ook besluiten om het gewoon niet te vieren, later te trouwen of een select gezelschap thuis uit te nodigen en de gourmet aan te slingeren.

En natuurlijk mogen ze uiteindelijk zelf beslissen hoe ze iets vieren maar als je een bepaalde boodschap op een kaart zet waaruit blijkt dat mensen te eten krijgen, dan is het natuurlijk wel ontzettend karig en raar om een mini pannenkoek voor te schotelen. En als je een avondfeest geeft is het ontzettend ongastvrij om mensen de hele avond te laten teren op 2 consumpties. Hou dan gewoon thuis een feestje waardoor je die zaalhuur niet hebt.

Dat zou hetzelfde zijn als dat ik mijn verjaardag thuis vier van 19.30 tot 00.00 uur en iedereen 1 consumptie geef en 1 bitterbal. Vind je dat dan wel normaal?Precies.
quote:gedanst schreef op 13 november 2014 @ 11:55:

[...]

Ik vind dat iedereen een feest moet geven zoals hij dat zelf wil.

En ik vind niet dat het gaat om wat ik normaal vind, wat mijn norm is.Ze hoeven zelfs niets te serveren als ze dat niet willen of kunnen. Maar zet dan ook niet op de uitnodiging dat er een warme maaltijd wordt geserveerd als dat een kleine pannenkoek blijkt te zijn.
Is het gierig van mij dat ik bij de bioscoop nooit iets koop om te eten? Een flesje drinken vind ik fijn, maar ik vind al die chipseters zo irritant bij een film, dat wil ik zelf een ander niet aandoen. En het is duur, en je eet het ongemerkt weg, zonder er echt van te genieten, dan neem ik liever iets lekkers (thuis) na de film.
Helemaal niet gierig marana! Goed voor de lijn!
Prrrr, mauw miawwwww.
Haha ja, dat vooral!
quote:Susan schreef op 13 november 2014 @ 13:51:

Wij zaten een keer in Duinrell aan een tafeltje aan de rand van de speeltuin, toen kwam er mensen bij ons aan tafel zitten die een hele boodschappentas tevoorschijn haalden en ter plekke allerlei salades klaar gingen maken. Dat vond ik wel je eigen consumpties meenemen voor gevorderden.is

In Duitsland is dat heel normaal. Heel veel pretparken, speeltuinen en dierentuinen hebben grillplaatsen, waar je overdekt kan bbq'en en dan ook grote overdekte tafels erbij.
quote:prik schreef op 13 november 2014 @ 11:56:

[...]

Er zit nogal een verschil tussen een heel uitbundig feest, of mensen een maaltijd en feest beloven en ze dan afschepen met een minipannenkoekje en twee drankjes. Beloof dan geen maaltijd, maar zorg dat er meer drankjes en wat nootjes o.i.d. zijn, dat was al beter geweest dan iedereen met honger naar huis sturen.

Ik zal nooit klagen als iemand geen feest geeft. Of als het een feest is met alleen huismerkcola en -chips. Maar wel als me een maaltijd is beloofd, en ik dan noodgedwongen aan het eind van de avond nog naar de snackbar moet omdat er te weinig te eten en te drinken was. Dat is gewoon slecht gastheerschap; als je mensen ergens voor uitnodigt zorg je dat het hen aan niets ontbreekt.

Jij snapt het.

En ik zal niet klagen over Lidl-sap. Maar suggereer dan ook niet dat het een bruiloftsfeest met warme maaltijd is
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 14 november 2014 @ 07:38:

Ik nam wel eens een zakje aldi M&M's mee naar de film. Als student was het bijna niet te betalen om bij de bioscoop lekkere spullen te kopen. Nu we wat meer geld hebben, bestellen we gewoon bij de bioscoop. Even naar de film gaan is echt duur geworden..

Bij mij controleerde ze de tassen trouwens op fototoestellen en telefoons zodat er geen opname's werden gemaakt van de film. Die man keek wel even raar toen hij mijn oude nokia 3310 in mijn tas zag zitten. Nee dat opnemen ging hem niet worden ;)En wat als je wel gewoon net als iedereen een smartphone hebt? Nog nooit gecontroleerd. Wel liepen ze vaak heen en weer in de zaal kijken of iemand zat te filmen.
quote:anky schreef op 14 november 2014 @ 09:04:

[...]

is

In Duitsland is dat heel normaal. Heel veel pretparken, speeltuinen en dierentuinen hebben grillplaatsen, waar je overdekt kan bbq'en en dan ook grote overdekte tafels erbij.

Vind dat ook helemaal niet gek.

Maar ik ben gewoon te lui als ik een dagje uit ben om tassen mee te gaan zeulen.

Op wat drinken en een krentenbol na heb ik niks mee. Koop daar wel een kopje koffie. Eten liever niet, vind echt smerig vaak.

Gaan we na de krentenbollen wel wat eten ergens anders op de weg terug, puur uit luiheid en omdat ik geen zin heb op eeuwig in de rij te gaan staan en dan ranzig eten aan ranzige tafels.
quote:Juultje schreef op 13 november 2014 @ 22:29:

[...]

Even offtopic: ik lees net in een andere reactie van jou dat je bij mij in de buurt woont. Mag ik vragen welke speeltuin dit is?De Leemkuil in Nijmegen, ik vind dat een ontzettend leuke speeltuin. Er staan heel veel picknicktafels en je kan daar met warm weer heerlijk in de schaduw onder de bomen zitten terwijl de kinderen zich uitstekend vermaken daar. Ken je die speeltuin niet?

http://www.deleemkuil.nl/in_het_bos.html
quote:anky schreef op 14 november 2014 @ 09:04:

[...]

is

In Duitsland is dat heel normaal. Heel veel pretparken, speeltuinen en dierentuinen hebben grillplaatsen, waar je overdekt kan bbq'en en dan ook grote overdekte tafels erbij.Dat klopt, ik kan www.irrland.de van harte aanbevelen, zeker als je kinderen tussen de 5 en 12 hebt. De entree is 5 euro, en geen parkeerkosten. Je mag alles meenemen, ook een koeltas met vlees e.d. zodat je gebruik kunt maken van de handige wegwerp-bbq's.

Bij de ingang huur je voor 3 euro per dag een bolderkar, zodat je ook niet hoeft te zeulen.

En als je toch niks bij je hebt, dan koop je voor 1,50 een curryworst of friet. Het was een grote hit bij mijn neefjes. Het is een stukkie over de grens bij Venlo, alleen in de zomer geopend.
dubbel
toch te herkenbaar dus verwijderd
quote:legallyblonde schreef op 14 november 2014 @ 12:29:

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Mijn man is een heel goede klusser, kan eigenlijk alles wel. Vrienden hebben een nieuw huis gekocht en mijn man heeft Heel het huis geschilderd. ruim 100m4 ook nog verf gehaald en het materiaal.

Heeft weekenden en avonden daar staan werken.

Omdat het vrienden zijn is er niet echt wat afgesproken qua prijs oid, het scheelde die vrienden een paar duizend euro.

dat wisten ze en hebben we ze verteld. Mijn man kreeg 2 flessen drank. That's it!

Ze zeiden nog wel dat we uit eten zouden gaan op hun kosten. Nou we zijn uit eten geweest en we hebben dus gewoon zelf de helft betaald. Man is ook nog jarig geweest (niet gevierd) maar kom op.. ik kan er echt met me kop niet bij.Ik neem aan dat je vrienden wel zelf de verf en het materiaal betaald hebben?
Ja dat gelukkig wel!
@legallyblonde Dat kunnen je vrienden echt niet maken zeg! Hebben jullie er niets van durven zeggen?
Hmm, ik zou geloof ik ook denken dat het een vriendendienst is, als iemand zichzelf aanbiedt om te schilderen, en dan vind ik een etentje zeker verdiend (stom dus dat je daar de helft van moest betalen). Maar als je een vergoeding voor je uren verwacht, dan moet je daar denk ik toch vooraf een afspraak over maken.
quote:legallyblonde schreef op 14 november 2014 @ 12:29:

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Mijn man is een heel goede klusser, kan eigenlijk alles wel. Vrienden hebben een nieuw huis gekocht en mijn man heeft Heel het huis geschilderd. ruim 100m4 ook nog verf gehaald en het materiaal.

Heeft weekenden en avonden daar staan werken.

Omdat het vrienden zijn is er niet echt wat afgesproken qua prijs oid, het scheelde die vrienden een paar duizend euro.

dat wisten ze en hebben we ze verteld. Mijn man kreeg 2 flessen drank. That's it!

Ze zeiden nog wel dat we uit eten zouden gaan op hun kosten. Nou we zijn uit eten geweest en we hebben dus gewoon zelf de helft betaald. Man is ook nog jarig geweest (niet gevierd) maar kom op.. ik kan er echt met me kop niet bij.

Ik vind het belachelijk dat je vrienden jullie de helft hebben laten betalen. Hoe ging dat in dat restaurant? Vroegen ze er om? Het zou toch op hun kosten zijn, heb je ze dat niet verteld om een gênante situatie te voorkomen?

Ik vind het overigens niet vanzelfsprekend dat je je vrienden betaald als ze je hebben geholpen, zelfs die flessen drank niet. Ik vind het juist heel fijn als je voor elkaar kan klaar staan zonder dat er iets tegenover moet staan.
quote:legallyblonde schreef op 14 november 2014 @ 12:35:

Ja dat gelukkig wel!

OK, ik dacht al!

Maar ja, dat is het nadeel van als je iets voor vrienden doet. Jullie hebben geen duidelijke afspraken van te voren gemaakt maar ik vind het ook wel erg sobertjes om hem 2 flessen drank te geven voor al dat werk.

Hoe ging dat dan tijdens dat etentje? Jullie zouden dat cadeau krijgen maar hebben uiteindelijk jullie eigen deel betaald. Ze boden niets aan toen er afgerekend moest worden?

Ik ken ook zo'n gezin. De hele tijd meegeholpen, gesjouwd, gepoetst, noem maar op. Aan het einde van de dag zegt de vrouw des huizes dat we binnenkort als dank uitgenodigd worden en dat ze dan een grote pan nasi maakt. Nu gaat het mij niet om de nasi en zeker niet om het krijgen van iets, maar zeg dan niets want die uitnodiging staat al 6 jaar.

Of mijn peettante die nog steeds met me uit lunchen moet voor mijn 18e verjaardag . En elk jaar opnieuw belooft ze het.
quote:gedanst schreef op 13 november 2014 @ 11:51:

En wij nemen altijd eigen eten en drinken mee naar pretpark of bioscoop. Het is daar zo absurd duur! Ik ga niet voor 4 man voor 20 euro broodjes en drinken kopen. Of 25 euro voor een paar bakjes friet.

Iedereen moet het zelf weten, aar ik vind het juist nogal dom om alles daar te kopen.

Waarom dom?

als ik naar een pretpark ga neem ik nooit eten en drinken mee.

Waarom niet? Omdat ik het liefst niet wil lopen sjouwen met tassen met spullen erin.

Dus spendeer ik daar mijn extra geld wel. Het is toch al een duur dagje uit, dus die paar euro kan er dan ook nog wel bij...
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven