Dromen die steeds terug komen

18-11-2014 18:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik hier met niemand uit mijn omgeving over durf te praten. Zet ik het hier neer. Moet het namelijk echt kwijt. Jullie zullen straks onder het lezen wel denken, jij bent gek. (wat ik misschien ook wel ben)

Ik heb al een aantal jaren twee dromen, die vaak terug komen. Als ik dan een van deze dromen heb gehad, blijf ik er vaak nog weken over na fantaseren. En ik wil er niet telkens aan denken.

Probeer ze in grotenlijnen hier neer te zetten.

Droom 1.

Ik besluit om zwerver te worden. Niet hier in Nederland. Maar in Parijs. (blijf het een mooie stad vinden)

Ik maak een heel plan. Schrijf een afscheidsbrief aan familie en vrienden, dat ze me niet moeten zoeken enz. Pak wat spullen en vertrek. En krijg de tijd van mijn leven daar.

Als ik die droom heb gehad, vraag ik mijn af hoe dat in het echt zou zijn en zo. Blijf er dan ook een tijdje over fantaseren.

Droom 2.

Ik krijg ik een relatie met een crimineel, hij is 20 jaar ouder dan mij. Door hem gaat het contact stuk met mijn familie en vrienden. Plus ik neem ontslag. Hij kan toch ook alles betalen wat ik wil hebben. Ook heeft hij veel vijanden, dus moeten op straat goed uit kijken en moeten vaak vluchten. Ook probeer ik vaak contact met mijn familie te krijgen. Maar zij willen dat dan niet, tenzij ik mijn vriend dan verlaat. Ook word ik zwanger van hem en trouwen we.

Dit is ook een droom, waar ik over blijf fantaseren.

Deze twee dromen gaan elke keer iets anders, maar de lijnen zijn het zelfde. Ook schaam ik mij voor deze dromen en dat ik er aan blijf denken. Maar het zijn wel echt fijne dromen. En de man in mijn droom is altijd dezelfde man. Wat ook best raar is.

Hebben jullie ook wel dromen die terug blijven komen? Of waar je aan blijft denken/fantaseren?

Ik word er eigenlijk best wel gek van. Probeer zo min mogelijk er over te denken, maar het blijft terug komen.
Je hebt iets te verwerken en je zit in een ontwikkeling. Hoe oud ben je?

Ik had als tiener/jong volwassene ook twee terugkerende dromen. In 1 droom kon ik vliegen over mijn huis en de straten maar uiteindelijk eindigde dat altijd in van heel hoog vallen, deze droom heb ik soms nog steeds.

Mijn andere droom was dat ik achtervolgd werd door een moordenaar. Ik rennen rennen en verstoppen op het moment dat ik ontdek wie het is stopte de droom altijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb altijd dezelfde koortsdroom waarin hele grote balken op me vallen.

Maar waarom schaam je je ervoor?
Voor VivaAmber: Jij hebt te maken gehad met je roofvijand, daar kan je alles over lezen in het boek de ontembare vrouw van Clarissa Pinkola Estès. Sowieso een onmisbaar boek voor de jonge vrouw, want het verteld over de ontwikkeling van de vrouw. Een echte aanrader.

TO, jij hebt je roofvijand onder contrôle. Het enige dat je nu nog hoeft te doen is te zorgen dat hij de criminaliteit uitgaat en dat zou best weleens kunnen gebeuren in de loop der jaren.
quote:Cateautje schreef op 18 november 2014 @ 18:52:

Voor VivaAmber: Jij hebt te maken gehad met je roofvijand, daar kan je alles over lezen in het boek de ontembare vrouw van Clarissa Pinkola Estès. Sowieso een onmisbaar boek voor de jonge vrouw, want het verteld over de ontwikkeling van de vrouw. Een echte aanrader.

TO, jij hebt je roofvijand onder contrôle. Het enige dat je nu nog hoeft te doen is te zorgen dat hij de criminaliteit uitgaat en dat zou best weleens kunnen gebeuren in de loop der jaren.Cateautje, je hebt een PB!
Vroeger droomde ik vaak dat ik een vrouw die ik kende van achteren zag, met een rood lint in haar haar en ze stond voor een brug. Maffe droom want er gebeurde verder niets.

Of dat ik heeeele grote stappen kon maken, net alsof ik zevenmijlslaarzen aanhad. Die droom had ik vaak als kind en ik was altijd reuze teleurgesteld als ik wakker werd en het niet echt bleek te zijn.

Kunnen vliegen over mijn woonplaats heb ik ook vaker gedroomd, maar nooit dat ik dan viel.
quote:Cateautje schreef op 18 november 2014 @ 18:52:

TO, jij hebt je roofvijand onder contrôle. Het enige dat je nu nog hoeft te doen is te zorgen dat hij de criminaliteit uitgaat en dat zou best weleens kunnen gebeuren in de loop der jaren.Ik ken de droom man niet in het echt. Zou niet weten wie hij is. Dus is echt raar dat ik die gene altijd in mijn droom voor komt
quote:jippie55 schreef op 18 november 2014 @ 18:45:

Ik heb altijd dezelfde koortsdroom waarin hele grote balken op me vallen.

Maar waarom schaam je je ervoor?Wie droomt er van om te gaan zwerven. Of om met een crimineel een relatie hebben. En het zijn ook echt fijne dromen
quote:viva-amber schreef op 18 november 2014 @ 18:37:

Je hebt iets te verwerken en je zit in een ontwikkeling. Hoe oud ben je?

Ik had als tiener/jong volwassene ook twee terugkerende dromen. In 1 droom kon ik vliegen over mijn huis en de straten maar uiteindelijk eindigde dat altijd in van heel hoog vallen, deze droom heb ik soms nog steeds.

Mijn andere droom was dat ik achtervolgd werd door een moordenaar. Ik rennen rennen en verstoppen op het moment dat ik ontdek wie het is stopte de droom altijd.Ik ben 26 jaar.
Bedankt voor de tip! Ik ga het opzoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Lady-zoveel schreef op 18 november 2014 @ 19:08:

[...]

Wie droomt er van om te gaan zwerven. Of om met een crimineel een relatie hebben. En het zijn ook echt fijne dromenOmdat het niet echt is maar symbolisch? En iets zegt over dingen die in jou spelen blijkbaar. Een sfeer in een droom is ook zo belangrijk. Fijn dat ze fijn zijn. Ik kan de hele dag een naar gevoel hebben als de sfeer in een droom niet goed was en omgekeerd
Ik had vroeger ook terugkerende dromen. Een daarvan vond ik vreselijk. Het kwam er op neer dat mijn moeder dood was en ik maar met haar lijk achter me aan liep te slepen omdat ik geen verstopplekje kon vinden. Ik hield haar dan vast aan een plukje haar... Nou Hoe gestoord is dat
De Ontembare Vrouw is echt een must voor iedere vrouw - oud of jong maakt niet uit.

Jouw dromen lijken een verlangen te weerspiegelen het gevaar en het onbekende op te zoeken. Het lijkt alsof je in het dagelijks leven een last draagt van verantwoordelijkheidsgevoel naar je naasten en dat je eigenlijk gewoon vrij zou willen zijn. Kan dit kloppen? Parijs is de stad van het goede leven en wellicht is dat wat je mist in je huidige leven. Wat meer kwaliteit in beleving van alledaagse dingen?

Mij helpt parallellen zoeken in mijn actuele leven en vaak is het geen mysterie wat mijn droom te betekenen heeft. Veel van de gevoelens die nazinderen als ik wakker ben, geven ook al de nodige info.
quote:Sensy12 schreef op 18 november 2014 @ 19:55:

De Ontembare Vrouw is echt een must voor iedere vrouw - oud of jong maakt niet uit.

Jouw dromen lijken een verlangen te weerspiegelen het gevaar en het onbekende op te zoeken. Het lijkt alsof je in het dagelijks leven een last draagt van verantwoordelijkheidsgevoel naar je naasten en dat je eigenlijk gewoon vrij zou willen zijn. Kan dit kloppen? Parijs is de stad van het goede leven en wellicht is dat wat je mist in je huidige leven. Wat meer kwaliteit in beleving van alledaagse dingen?

Mij helpt parallellen zoeken in mijn actuele leven en vaak is het geen mysterie wat mijn droom te betekenen heeft. Veel van de gevoelens die nazinderen als ik wakker ben, geven ook al de nodige info.Waar ik over droom mis ik eigenlijk in wel in mijn leven. Zou graag een beter leven willen. Naar Parijs verhuizen. Wat luxe gaan leven. En een leuke vriend/man. Maar vind het vreemd dat ik dan over een crimineel droom en dat hij zoveel ouder is. .
Tot een jaar of 3-4 geleden had ik ook terugkerende dromen, maar nu dus niet meer. Ik beschouw het maar als teken van groei en volwassenheid.

Mijn terugkerende dromen waren (onder andere):

- ophaalbrug die opengaat terwijl ik en anderen eroverheen lopen. Meestal konden we ons dan aan de brugreling vasthouden terwijl die openstond, soms vielen we met z'n allen in het water. Er verdrinkt verder niemand of zo.

- koeien die in straten maar ook op daken liggen. Ze doen verder niks, liggen lekker te herkauwen, maar ik moet ze wel ontwijken, sla daarom een hoek om, en daar ligt weer zo'n koe.

- een groot huis waar ik doorheen loop te dwalen, achter elke deur is weer een kamer.

Vooral die koeien! Waarom koeien, en waarom zijn ze eng?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Lady-zoveel schreef op 18 november 2014 @ 20:48:

[...]

Waar ik over droom mis ik eigenlijk in wel in mijn leven. Zou graag een beter leven willen. Naar Parijs verhuizen. Wat luxe gaan leven. En een leuke vriend/man. Maar vind het vreemd dat ik dan over een crimineel droom en dat hij zoveel ouder is. .

Vind ik niet zo vreemd hoor. Want wat is nu eigenlijk een crimineel: Iemand die de regels overtreedt. Die regels die jou vastleggen aan je verantwoordelijkheden. Hij breekt die regels voor jou omdat jij dat nog niet durft, zo kun jij vrij zijn.

En hij is zoveel ouder omdat dat staat voor wijzer en op die manier hoef je je niet schuldig te voelen over dat "criminele" , hij is wijzer dus zal hij wel weten wat het "goede"is.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Niet te veel bij nadenken, is heel mensenlijk!

Zelf heb ik dit ook,

Ik droom dan dat ik wakker word en er bij mijn slaapkamer deur een schaduw staat. Ook hoor ik allemaal geluiden door elkaar en probeer ik te schreeuwen uit angst maar er komt dan geen geluid uit.

Erna droom ik in die droom dat ik wakker word... En dat gaat zo zo'n 3x door en dan schrik ik écht wakker, gelukkig.....

Hoop niet dat ik 'm vannacht krijg omdat ik mezelf eraan herinnerd heb!
Omdat dit terug keerde dromen zijn, zoek ik er dus wat achter.

Maar eigenlijk weet ik wel wat het is, de spanning , de liefde van mijn leven en de vrijheid. Misschien moet ik dat toch eens in het echte leven gaan zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven