translocatie
vrijdag 21 november 2014 om 02:47
In januari van dit jaar bleek ik zwanger, helaas werd dit een miskraam na zes weken. In juni weer een positieve test. Omdat ik helse buikpijn had kwam ik bij de gynaecoloog terecht op verdenking van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Er was echter een keurig genesteld vruchtzakje in de baarmoeder op de echo te zien. Omdat mijn bloeddruk hoog was moest ik bij de gynaecoloog blijven, 3 weken later een echo waarop een kindje te zien was met een iets vertraagde groei en te trage hartslag. Daarom een week later wéér terug. Groei was op schema tov de week ervoor en de hartslag was goed sterk. Ook mijn bloeddruk was weer goed dus ik mocht weer terug naar de verloskundige. Bij de intake daar mocht ik even spieken, weer goede hartslag en groei. Week later termijnecho. Dood. Gecuretteerd en door de gynaecoloog geadviseerd om onderzoek te laten doen naar de oorzaak. Uit het onderzoek bleek dat ik een gebalanceerde (reciproke) translocatie heb van de chromosomen 2 en 4. Dit betekent dat ik kans heb op nog meer miskramen of op een ernstig geestelijk en lichamelijk gehandicapt kind.
We moeten binnenkort naar de klinisch geneticus voor uitleg over de translocatie en welke invloed dit heeft op onze kansen op een gezond kind.
Heel heftig dus allemaal en het is ontzettend rauw op ons dak gekomen.
Ik weet niet precies wat ik wil met dit topic. Gewoon mijn hart luchten, denk ik. Of wellicht ervaringen van anderen hiermee.
We moeten binnenkort naar de klinisch geneticus voor uitleg over de translocatie en welke invloed dit heeft op onze kansen op een gezond kind.
Heel heftig dus allemaal en het is ontzettend rauw op ons dak gekomen.
Ik weet niet precies wat ik wil met dit topic. Gewoon mijn hart luchten, denk ik. Of wellicht ervaringen van anderen hiermee.
vrijdag 21 november 2014 om 12:50
Stomme autocorrectie doet altijd stom. Ik wil daar best in privé over praten. Hmm, nu lijkt t dat ik in privé over autocorrectie wil praten. Dat bedoelde ik niet, natuurlijk.
Zwangerschapspagina had ik me inderdaad al aangemeld omdat daar een topic loopt over translocaties maar toen ik daar mijn verhaal deed kreeg ik de opmerking dat het wel bijzonder was dat ik wist dat ik een translocatie heb terwijl ik nog niet eens een klinisch geneticus had gesproken. Alsof er lichtelijk aan mijn verhaal getwijfeld werd. Dat vond ik een beetje minder.
Zwangerschapspagina had ik me inderdaad al aangemeld omdat daar een topic loopt over translocaties maar toen ik daar mijn verhaal deed kreeg ik de opmerking dat het wel bijzonder was dat ik wist dat ik een translocatie heb terwijl ik nog niet eens een klinisch geneticus had gesproken. Alsof er lichtelijk aan mijn verhaal getwijfeld werd. Dat vond ik een beetje minder.
zaterdag 29 november 2014 om 20:01
Wat een rotopmerking op de zwangerschapspagina, ik wist het ook al voordat ik de klinisch geneticus gesproken had. Mijn gyneacoloog gaf het gewoon tussen neus en lippen via de telefoon door. Dus laat je niet van de wijs brengen hoor!
Als het goed is, staat mijn inbox open. Stuur maar een berichtje, dan hebben we het er even over.
Als het goed is, staat mijn inbox open. Stuur maar een berichtje, dan hebben we het er even over.
woensdag 7 juni 2017 om 00:38