NaNoWriMo (2014)

04-10-2014 14:34 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.

NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.

Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.

Who's with me?

Ik ben er vroeg bij dit jaar.
quote:femmelotje schreef op 18 november 2014 @ 23:40:

25 000! Fiool & Naomski, wat ontzettend tof! Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag weer 2880 woorden weg zitten typen en kom daarmee nu uit op 21252 woorden. Langzaam maar zeker kom ik er wel!

Dank je wel! En bijna 3000 woorden in een dag - dat is super! Dat is een serieuze inhaalslag!

Ik zit vandaag op 1300 woorden (iets meer dan 26000 in totaal) maar ik moet echt schrapen. Niet dat ik geen ideeen heb maar wil gewoon echt even niet schrijven. Best lastig Maar goed, ik ben vrij eigenwijs aangelegd dus ik kom er wel doorheen maar zijn er anderen die gewoon echt GEEN zin hebben op het moment?

Ik heb echt zo GEEN zin. Ik zit ook even op een moeizaam punt in mijn verhaal.
quote:Liadan schreef op 19 november 2014 @ 16:55:

[afbeelding]

Ik heb echt zo GEEN zin. Ik zit ook even op een moeizaam punt in mijn verhaal.Haha, geweldig plaatje! Vermoeiend... ik zit elke 20 woorden te tellen... zucht...
Dat herken ik. Ugh, ik heb pas 1200 woorden geschreven en ik moet continu de neiging om te noggen onderdrukken.
Bleeeeeeeeeeeergh. Hoezo week 2 Hell Week? Week 3 is pas echt Hell Week! Grrbmbrngrrrgmblrbmbl!
Nou, ik zit op 29k. Qua ideeën gaat het niet helemaal lekker hier. Hell week, indeed!
Ik heb wel zin om te schrijven, maar inspiratie is een probleem, laat staan werk en sociale dingen Voor volgend jaar neem ik mezelf bij deze voor om me als een kluizenaar op te sluiten in november.
quote:Liadan schreef op 15 november 2014 @ 23:29:

Nu, aan het begin van week 3 verwacht ik niet dat het slechter wordt dan week 1, maar laat ik dit niet al te hard roepen.

Oh, the irony....

Oké, het is nog niet slechter dan week 1, maar ik heb wel even een enorme dip, zeg. Sjonge jonge.
quote:Liadan schreef op 20 november 2014 @ 16:20:

[...]

Oh, the irony....

Oké, het is nog niet slechter dan week 1, maar ik heb wel even een enorme dip, zeg. Sjonge jonge.

Idem. Ik vind het een verschrikking. Zelfs de Hiddlesmeister krijgt me hier niet uitgesleept.

1) Ik wil niet schrijven

2) Mijn verhaal is stom

3) Het gedeelte waar ik nu aan schrijf gaat echt nergens over

4) Ik wil niet schrijven

5) Ik ben overal onzeker over

6) Ik wil niehiet
Buk maar, noamski, dan krijg je van mij een trap onder je hol. Ik heb mezelf er ook net eentje gegeven (niet visualiseren, dit).

Ik loop 6000 woorden achter op mijn schema. Gvd, sociale verplichtingen!
Noamski:

Fiool:

Haha, dank Fiool en Liadan!

Ik ga het maar over een andere boeg gooien... heb een paar scenario's bedacht die ik wel graag zou schrijven maar waarvan ik nog niet weet waar deze in het verhaal zouden passen. Hopelijk inspireert dat wat... morgen welteverstaan want heb vandaag een baaldag ingelast.

Gaat het met de rest wat beter?
quote:fiool schreef op 21 november 2014 @ 11:47:

Buk maar, noamski, dan krijg je van mij een trap onder je hol. Ik heb mezelf er ook net eentje gegeven (niet visualiseren, dit).

Ik loop 6000 woorden achter op mijn schema. Gvd, sociale verplichtingen! 6000 haal je wel weer in, geen probleem! (hoor wie het zegt...) Kun je van het weekend wat inhalen?
Zo, we gaan er weer tegen aan! Het lijkt me ietsje makkelijker af te gaan vandaag, dus dat is een pluspuntje. Ik heb stug door geploeterd de afgelopen dagen, dus ik ga later op de dag 40k halen. Nog 614 woorden.

Verder zitten er nu al 3 weken op! Nog maar 8 dagen en dan is het afzien voorbij.
2669 woorden vandaag(/gisteren, technisch gezien...:))

Hoe gaat het met jullie dit weekend? Lopen jullie eventuele achterstanden al een beetje in? Naomski, heb je de zin alweer gevonden?
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
quote:femmelotje schreef op 23 november 2014 @ 01:19:

2669 woorden vandaag(/gisteren, technisch gezien...:))

Hoe gaat het met jullie dit weekend? Lopen jullie eventuele achterstanden al een beetje in? Naomski, heb je de zin alweer gevonden?

Wow, bijna 2700 woorden - netjes! Ik gisteren 2500 en ik wil er vandaag 3500 doen. Als dat lukt (duimen) zit ik op 35000.

Het gaat ietsjes beter ;) Ik vind de kwaliteit echt slecht op het moment dus dat haalt de lol er een beetje van af ;) Maar goed, heel volgend weekend vrijgehouden (behalve plannen op zondagavond, zucht - heel slim gedaan weer) en dinsdag de mogelijkheid de hele dag te schrijven dus heb goed moed!

Veel schrijfsucces/sterkte!
Zo, dat is even een prima aantal woorden dat jullie erbij hebben geschreven! Goed gedaan, femmelotje en noamski!

Noamski, volgens Ernest Hemingway: "the first draft of anything is shit."

Hoe is het bij jullie, fiool en Captain_Obvious?
Veel te druk dus ik loop nu flink achter... 25000 woorden heb ik nu. Vandaag schrijfdag, hopen dat ik wat ik kan halen...

Maar ik vind het nog wel een beetje leuk
Ik zit op 32000 woorden. Niet enorm aan schrijven toegekomen dit weekeinde... Ik hoop voor het einde van de week de 40k te halen en dan heb ik het hele weekeinde om er 10k bij te knallen. Hell week is dit toch?
Ja stiekem is dit hell week fiool.

Inmiddels ben ik voorbij de 28.000 dus ik heb vandaag aardig ingehaald. Morgen ben ik 'vrij'; ik hoop dat zoon zich een beetje gedraagt en wat slaapt, dan kan ik doorschrijven

Wishful thinking haha.
En lukt het al, Captain?

Fiool, moet lukken!

Ik heb echt geen zin meer in mijn verhaal. Geen recht om te klagen eigenlijk, want ik loop niet achter, maar het wordt dit jaar weer Thank God It's Over op 1 december...
quote:Captain_Obvious schreef op 23 november 2014 @ 21:27:

Ja stiekem is dit hell week fiool.

Inmiddels ben ik voorbij de 28.000 dus ik heb vandaag aardig ingehaald. Morgen ben ik 'vrij'; ik hoop dat zoon zich een beetje gedraagt en wat slaapt, dan kan ik doorschrijven

Wishful thinking haha.Dat hoopte ik van mijn dochter, maar die heeft de hele nacht wakker gelegen, dus was ik vandaag veel te brak om te schrijven
Zijn jullie al een beetje ingelopen?

Ik zie al, als ik kinderen krijg dan haal ik de 50k nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven