Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2014 @ 16:50:

[...]

het topic kan idd beter weg. Maar daar zal ze zelf niet om vragen, denk ik.

Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen.

Het forum is ook niet voor dit soort heftige dingen waar 99,99% van ons geen verstand van heeft hoe er mee om te gaan.Als je er wel verstand van hebt, kan je ook geen hulp bieden op een forum. Daar is het te complex voor.
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 16:51:

[...]

Als je er wel verstand van hebt, kan je ook geen hulp bieden op een forum. Daar is het te complex voor.Ook dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het topic weg is, zal ze daar misschien wat anders achter zoeken.
Goed dat ze welwillend is naar het advies van Frizz. Hopelijk lukt het haar.

[...]

Als je er wel verstand van hebt, kan je ook geen hulp bieden op een forum. Daar is het te complex voor.Precies..
Ik werk met cliënten met wanen en met goede medicatie is er heel goed mee te leven. Je moet er wel echt een antipsychoticum voor gebruiken naar mijn mening. Ik kan me niet voorstellen dat een psycholoog gewoon zegt dat er niks is. Dit ligt trouwens ook meer in het straatje van een psychiater, niet van een psycholoog.

[...]

Als je er wel verstand van hebt, kan je ook geen hulp bieden op een forum. Daar is het te complex voor.

Misschien zou je op grote openbare fora als het vivaforum helemaal geen plek moeten bieden voor psychische issues.

Als jij kijkt naar de pijler zijn er maar een paar topics waar posters baat hebben bij het van zich af schrijven ( prima lijkt me).

Veel topics zijn maar een paar posts lang ( en daar zou het niet meer bieden van een plek hier dus niets uitmaken) en bij een paar topics gaat het te ver ( bijv het hier genoemde topic, het topic van Bente).
Je bent zelf een theepot
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 november 2014 @ 16:57:

Als het topic weg is, zal ze daar misschien wat anders achter zoeken.Tsja.... Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Eens Suus. Helemaal omdat mensen met echt verstand absoluut geen hulp bieden op een forum. Geen psycholoog of psychiater die zich daar aan gaat wagen, dus uiteindelijk blijft het dan (goedbedoeld) advies van ondeskundige mensen. Dat vind ik niet wenselijk.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 november 2014 @ 17:03:

[...]

Misschien zou je op grote openbare fora als het vivaforum helemaal geen plek moeten bieden voor psychische issues.

Als jij kijkt naar de pijler zijn er maar een paar topics waar posters baat hebben bij het van zich af schrijven ( prima lijkt me).

Veel topics zijn maar een paar posts lang ( en daar zou het niet meer bieden van een plek hier dus niets uitmaken) en bij een paar topics gaat het te ver ( bijv het hier genoemde topic, het topic van Bente).

Helemaal mee eens.

Wat we hier te bieden hebben is niet veel meer dan huis- tuin en keukenadviezen.

En soms zelfs dat niet eens.
Beetje een rare zin, ik bedoel natuurlijk mensen met verstand van psychiatrie.
Ook eens met SuzannaSuus.
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 17:05:

Eens Suus. Helemaal omdat mensen met echt verstand absoluut geen hulp bieden op een forum. Geen psycholoog of psychiater die zich daar aan gaat wagen, dus uiteindelijk blijft het dan (goedbedoeld) advies van ondeskundige mensen. Dat vind ik niet wenselijk.

Echte hulp kan niemand hier bieden maar als ze door een topic te openen besluit om toch naar de HA te gaan omdat het blijkbaar toch misschien allemaal niet echt is ben ik blij. En hebben we toch met z'n allen misschien een duwtje gegeven.

Maar vraag me af of ze ook echt gaat in dit geval.
Ik vind dat er naast het niet mogen stellen van diagnoses ook bepaalde medicatie niet aangeraden mag worden. Ik kom niet vaak op psyche, omdat ik toch alleen maar advies geef in de trant van: ga naar een arts. Maar ik zie wel dat mensen advies geven over welk soort medicatie iemand moet vragen enzo.. En dan gaat het niet over een paracetamolletje, maar bijvoorbeeld over benzodiazepines.
Heel erg mee eens Amaqanda, dat kan gewoon niet, dat moet een psychiater besluiten.

Het is zo verdrietig om iemand zo vast te zien zitten...
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 17:14:

Ik vind dat er naast het niet mogen stellen van diagnoses ook bepaalde medicatie niet aangeraden mag worden. Ik kom niet vaak op psyche, omdat ik toch alleen maar advies geef in de trant van: ga naar een arts. Maar ik zie wel dat mensen advies geven over welk soort medicatie iemand moet vragen enzo.. En dan gaat het niet over een paracetamolletje, maar bijvoorbeeld over benzodiazepines.

Ik heb geen idee wat benzodiazepines zijn maar schat toch in dat geen enkele arts die gaat voorschrijven omdat " het vivaforum dit aanraadde".

En ik zie het meestal als een relatief gezond teken dat Bente hier een kritische noot komt opzoeken in plaats van (of naast) lotgenoten/medelijners.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Misschien moet alleen daarom al op dit forum geen psychische discussies meer gevoerd worden (in ieder geval geen zware), omdat het zo verdrietig is iemand zo vast te zien zitten terwijl je machteloos toekijkt en niets kunt doen.
Ik word een beetje moe van de reactie: Het is je vader, moeder, broer, zus dus je moet alles maar accepteren wat ze vragen, doen, aanbieden.
Al heeft feow ook wel een goed punt.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 november 2014 @ 17:03:

[...]

Veel topics zijn maar een paar posts lang ( en daar zou het niet meer bieden van een plek hier dus niets uitmaken) en bij een paar topics gaat het te ver ( bijv het hier genoemde topic, het topic van Bente).Niet mee eens. Voor veel mensen is juist de herkenning heel fijn om te lezen en te delen. Ik dacht dat de tijd dat je niet mocht praten over psychische problemen en psychiatrische ziektes nou onderhand weleens voorbij was.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Amaqanda schreef op 24 november 2014 @ 16:47:

Dit is niet mijn dag.

Vogelpoepje op mijn mouw net, kwam zo uit de lucht vallen...

Wees maar blij dat koeien niet kunnen vliegen.

quote:elfje12 schreef op 24 november 2014 @ 17:26:

Misschien moet alleen daarom al op dit forum geen psychische discussies meer gevoerd worden (in ieder geval geen zware), omdat het zo verdrietig is iemand zo vast te zien zitten terwijl je machteloos toekijkt en niets kunt doen.Dat is met ernstige lichamelijke ziektes toch net zo. En je hoeft niet machteloos toe te kijken, je kan ook wegklikken als het je zo aangrijpt. Dat machteloze gevoel is gewoon van jezelf, zou niet nodig moeten zijn dat je daartegen beschermt moet worden door het opdoeken van een pijler of door mods.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 november 2014 @ 17:31:

[...]

Dat is met ernstige lichamelijke ziektes toch net zo. En je hoeft niet machteloos toe te kijken, je kan ook wegklikken als het je zo aangrijpt. Dat machteloze gevoel is gewoon van jezelf, zou niet nodig moeten zijn dat je daartegen beschermt moet worden door het opdoeken van een pijler of door mods.Eens.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 november 2014 @ 17:31:

[...]

Dat is met ernstige lichamelijke ziektes toch net zo. En je hoeft niet machteloos toe te kijken, je kan ook wegklikken als het je zo aangrijpt. Dat machteloze gevoel is gewoon van jezelf, zou niet nodig moeten zijn dat je daartegen beschermt moet worden door het opdoeken van een pijler of door mods.Eens.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 november 2014 @ 17:29:

[...]

Niet mee eens. Voor veel mensen is juist de herkenning heel fijn om te lezen en te delen. Ik dacht dat de tijd dat je niet mocht praten over psychische problemen en psychiatrische ziektes nou onderhand weleens voorbij was.Daar ben ik het mee eens.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven