Napraattopic 10

24-11-2014 10:04 3107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
@Harry13: ook pb.
quote:harry13 schreef op 25 november 2014 @ 11:55:

[...]

Ik ook.

Wij hebben al een pb-string

Dus ik stuur 'm
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 11:56:

Snappen jullie nou misschien iets beter waarom ik zo boos was?

En zo nee, lees het verwijderde bericht en dan zul je 't misschien wel beter begrijpen.Dat begreep ik de hele tijd al.
quote:ikeaverslaafde schreef op 25 november 2014 @ 11:55:

@Vivamila, je hebt pb.Dank je wel!
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 november 2014 @ 11:56:

Snappen jullie nou misschien iets beter waarom ik zo boos was?

En zo nee, lees het verwijderde bericht en dan zul je 't misschien wel beter begrijpen.Het is ook om heel boos over te worden. Zo oneerlijk dat iemand de mond wordt gesnoerd...
ik heb een link
en nou ga ik hem lezen, want ik wil op de hoogte zijn van het reilen en zeilen hier.
quote:fluim schreef op 25 november 2014 @ 11:58:

en nou ga ik hem lezen, want ik wil op de hoogte zijn van het reilen en zeilen hier.Tot straks, want het was een behoorlijke lap tekst
Ze heeft een perma, logisch toch dat het weggehaald wordt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Miss I, ze zullen je wel te fel vinden in het andere topic. Maak er maar snel screenshots van, voor je posts verwijderd worden.
quote:LadyZiva schreef op 25 november 2014 @ 11:50:

Echt? Heeft de mod een reden tot verwijderen gegeven? Ik zou hem wel willen lezen.Ik wil dat ook wel lezen. Waarom wordt zo'n post verwijderd? Als het echt is voorgevallen, mag dat zeker verteld worden.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Nouschi schreef op 25 november 2014 @ 12:00:

Ze heeft een perma, logisch toch dat het weggehaald wordt?Ah, dat is idd een logische verklaring. Maar waarom had ze een perma?
quote:doornroosje9 schreef op 25 november 2014 @ 12:06:

[...]

Ik wil dat ook wel lezen. Waarom wordt zo'n post verwijderd? Als het echt is voorgevallen, mag dat zeker verteld worden.

Je hebt 'n pb.

quote:doornroosje9 schreef op 25 november 2014 @ 12:06:

[...]

Ah, dat is idd een logische verklaring. Maar waarom had ze een perma?Dat lees je in die posting.
Ha, MissInuendo, ik heb de verwijderde post gemist (en ik hoef hem ook niet, leidt te veel af momenteel...) maar wat ik me afvraag: hoe weet je dat de oud-forummer in kwestie de waarheid spreekt?

Ik weet namelijk van een oud-forummer die hier op een nare manier is lastiggevallen, maar ook van een oud-forummer die een heel goede intrigante was en die op het juiste moment met net zo'n soort verhaal zou aankomen. Hoe kun je het onderscheid maken als je iemand alleen als nick kent?

Dit is geen aanval, dit is een oprechte vraag. Ik maak me ook af en toe zorgen over de forumgeschiedenis die voortdurend gewist wordt en of dat het forum er nou juist niet onveiliger op maakt.
Zou iemand mij die link ook willen sturen? Waarom krijg je trouwens nog steeds geen melding als je een PB hebt!
Ik mis een relletje die gegumd is door viva?
dubbel
Ook hier de vraag om een pb met de link. Bedankt alvast.
Gelezen. Wat een leed en verdriet in die post. Ik snap dat ze hem verwijderen als het gaat om een gebande. En ik snap dat het verhaal van een kant is en ik het hele gedoe (gelukkig) niet heb meegekregen. Maar het roept wel een gevoel van ongemak, onveiligheid, onrecht en onmacht op. Het zou de mods sieren als ze een topic zouden openen over forumervaringen. Ervaringen die allemaal onder dezelfde nick naar buiten kunnen worden gebracht, zodat niet de link naar een 'echte' nick gelegd zou kunnen worden. Waar iedereen zijn waarheid kan spuien en er samen gezocht kan worden naar oplossingen, naar transparantie. Dus niet het spuien om te spuien.
Ik reageer ook even op je, korenwolf, ook al is je vraag niet aan mij gericht. Voor mij geldt dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten en dat je nooit kunt weten welke kant waar is, tenzij je er zelf bij geweest bent. Dat geldt niet voor mij, ik was er niet bij. Maar ik ken alleen de ene kant van het verhaal, en na deze posting nu ook de andere kant. Wat de waarheid is? Geen flauw idee. Maar je hoort hier altijd maar één kant, omdat de andere partij een permaban heeft. Ik ben het met je eens, denk ik, dat het forum er juist onveiliger van wordt als je niet terug kan lezen hoe dingen werkelijk gelopen zijn.
@Korenwolf, wil je even in het andere topic kijken of ik je vraag goed begrepen had??
quote:LadyZiva schreef op 25 november 2014 @ 12:17:

Gelezen. Wat een leed en verdriet in die post. Ik snap dat ze hem verwijderen als het gaat om een gebande. En ik snap dat het verhaal van een kant is en ik het hele gedoe (gelukkig) niet heb meegekregen. Maar het roept wel een gevoel van ongemak, onveiligheid, onrecht en onmacht op. Het zou de mods sieren als ze een topic zouden openen over forumervaringen. Ervaringen die allemaal onder dezelfde nick naar buiten kunnen worden gebracht, zodat niet de link naar een 'echte' nick gelegd zou kunnen worden. Waar iedereen zijn waarheid kan spuien en er samen gezocht kan worden naar oplossingen, naar transparantie. Dus niet het spuien om te spuien.Mooi geschreven. En goed idee.
quote:LadyZiva schreef op 25 november 2014 @ 12:17:

Gelezen. Wat een leed en verdriet in die post. Ik snap dat ze hem verwijderen als het gaat om een gebande. En ik snap dat het verhaal van een kant is en ik het hele gedoe (gelukkig) niet heb meegekregen. Maar het roept wel een gevoel van ongemak, onveiligheid, onrecht en onmacht op. Het zou de mods sieren als ze een topic zouden openen over forumervaringen. Ervaringen die allemaal onder dezelfde nick naar buiten kunnen worden gebracht, zodat niet de link naar een 'echte' nick gelegd zou kunnen worden. Waar iedereen zijn waarheid kan spuien en er samen gezocht kan worden naar oplossingen, naar transparantie. Dus niet het spuien om te spuien.

Heel goed idee.

Maar zou het werken, een gedeelde nick? Dat biechttopic ging ook fout, toch?
MissI stuur je hem mij ook even?
Huts!
Dat is idd heftig en ik vind dat er maatregelen mogen komen om zo'n dingen niet meer te laten voorkomen. Dat gaat mijn inziens echt veel te ver.

Ik heb geen idee over wie het gaat, maar ik neem aan dat er nu andere moderatoren zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven