Zoon is al tijden moe
woensdag 26 november 2014 om 11:25
Mijn zoon (bijna 16) geeft de laatste maanden steeds aan moe te zijn. Zo erg dat hij regelmatig uit zichzelf eerder naar bed gaat. Nu heb ik vanochtend de huisarts gebeld, maar die had zo iets van, dat is toch heel normaal voor die leeftijd.
Nu vraag ik me dit ten zeerste af en heb aangedrongen op een bloed onderzoek, maar ik vraag me nu af of ik niet over bezorgd ben en dat het echt normaal is voor deze leeftijd.
Nu vraag ik me dit ten zeerste af en heb aangedrongen op een bloed onderzoek, maar ik vraag me nu af of ik niet over bezorgd ben en dat het echt normaal is voor deze leeftijd.
woensdag 26 november 2014 om 11:30
woensdag 26 november 2014 om 11:31
Nee hoor, vind ik niet. Jij maakt je zorgen, dat is op zich al een gegronde reden er even wat beter naar te kijken. Ik zou zeker een consult bij de huisarts willen in jouw geval. Mocht die na wat vragen en simpel onderzoek nog steeds vinden dat het normaal is: okee. Maar zonder hem gezien te hebben dit al zeggen vind ik wel wat voorbarig.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
woensdag 26 november 2014 om 11:47
woensdag 26 november 2014 om 11:48
Toen ik een jaar of 14 was, had ik ook veel last van vermoeidheid. Alles leek met bloedonderzoek normaal en het werd afgedaan als hoort bij leeftijd.
Best vervelend om dan 15 jaar later erachter te komen dat het aan een b12 tekort ligt (is toen niet getest).
Ik zou zeker een bloedonderzoek laten doen en dan laten kijken naar b12, ijzer, foliumzuur, ziekte van Pheiffer. En waarschijnlijk is er nog meer wat getest kan worden wat vermoeidheid kan verklaren. Als echt alles is uitgesloten, dan pas kan er gezegd worden dat het waarschijnlijk aan de leeftijd ligt.
Best vervelend om dan 15 jaar later erachter te komen dat het aan een b12 tekort ligt (is toen niet getest).
Ik zou zeker een bloedonderzoek laten doen en dan laten kijken naar b12, ijzer, foliumzuur, ziekte van Pheiffer. En waarschijnlijk is er nog meer wat getest kan worden wat vermoeidheid kan verklaren. Als echt alles is uitgesloten, dan pas kan er gezegd worden dat het waarschijnlijk aan de leeftijd ligt.