Mode & Beauty alle pijlers

Kreukels in gebreide kleding

29-11-2014 12:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stel van die fijngewreven truitjes en vestjes. Als ik ze heb gewassen (30 graden) dan komen er van die kreukels in die er zelf niet meer met de (stoom) strijkijzer uit te krijgen zijn. Het lijkt wel alsof de vezels geknakt zijn.

Hoe kan ik dat voorkomen? Iemand tips?
Hoe laat je ze drogen? Hangend of liggend? Als je ze hangend laat drogen helpt het wellicht om ze liggend te laten drogen.
quote:_blabla_ schreef op 29 november 2014 @ 12:50:

Hoe laat je ze drogen? Hangend of liggend? Als je ze hangend laat drogen helpt het wellicht om ze liggend te laten drogen.En andersom?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hmm, misschien komt het omdat ik het in een prop laat drogen .

Had bedacht dat het misschien aan het toerental van de centrifuge kan liggen. Ik ga het eens op een lagere stand proberen met mijn nieuwe truitjes.
Na het wassen de kleding in model laten drogen. Desnoods speld je het in model aan een stuk karton of zo. Mag de kleding wel in de wasmachine?
Ja op 30 graden wassen staat er. Het zijn niet echt top kwaliteit dingen. Maar gewoon de standaard vestjes die in bijna elke winkel liggen.
Ja, dit herken ik. Die kreukels lijken er in de was al ingeslagen te worden want ze gaan echt niet weg door het natte kledingstuk in model te brengen en vervolgens liggend drogen. Het lijkt in het gebreide weefsel zelf te gaan zitten. Ik heb er het meest last van bij dun gebreide jurkjes en vestjes. Nog een keer wassen helpt ook niet en ik heb al meerdere net nieuwe (en voor het eerst gewassen) kledingstukken hierdoor kunnen weggooien. Geen idee wat je er tegen kan doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nat strijken al geprobeerd?
Niet zo snel centrifugeren, maar een lager toerental kiezen. En niet in de machine laten zitten als de was klaar is, maar direct ophangen.
Het toerental van centrifugeren veranderen naar een lager toerental als dat mogelijk is.

Dan duurt het wel langer voordat het droog is maar de kreukels zijn dan een stuk minder.

Kun je ook nog je truitjes/vestjes strijken als ze nog iets vochtig zijn.
Fijngewreven gebreide kleding? Ik kan me er niets bij voorstellen. Wat is dat?
quote:stroopwafels schreef op 29 november 2014 @ 13:50:

Ja op 30 graden wassen staat er. Het zijn niet echt top kwaliteit dingen. Maar gewoon de standaard vestjes die in bijna elke winkel liggen.

Staat er een streepje onder de wastobbe op het wasetiket?

“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven