'Klaar - Over' outfit!

09-07-2008 13:57 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste medeforummers,

Ja ik heb al gegoogled, maar op de één of andere manier ben ik daar zó slecht in! De zoektermen 'klaar over' brengen me niet zo snel bij datgeen wat ik zoek!

Wat zoek ik?

Een Klaar-Over pak. Je weet wel, zo'n vestje met zo'n bordje.

Waarom zul je denken.

Nee, ik word geen 'Klaar-overT'

Maar ik wil mijn vader verrassen/irriteren/voor de gek houden! Deze beste, lieve man wordt binnenkort 60 jaar, is zojuist met de Vut gegaan en heeft de lieve (en soms gruwelijk irritante) gewoonte als ik (of mijn moeder, of vrienden en vriendinnen, of collega's, of buren, inderdaad, wie dan ook!...) de oprit bij hem afrijden, hij altijd mee loopt naar de auto. Dat is aardig. Dan loopt hij als een gek voor de auto uit de oprit af. Steekt zijn hand in de lucht van 'stoppen' gaat op straat staan, kijkt van links naar rechts en als de kust veilig is, geeft hij het teken van rijden maar...... Ik plaag mijn vader hier al zo lang mee..... ik wil ook een paar woorden tot hem richten op de dag dat we een heerlijk feest voor hem organiseren en wil hem graag een Klaar-Over pakje aanbieden en hem gekscherend aanmoedigen zich aan te melden bij de dorpsschool om te gaan Klaar-Overen.

Nou wat een verhaal. Vast niet zo grappig als je niet familie of vriend bent van.... maar ik vind het énig!

Weet iemand waar ik zo'n leuk pakje kan scoren?

Alvast dank je wel!
DTEEZ!
Wat lief, Djoels, echt heel schattig!

En misschien ben je net op tijd voor een afgrijselijke nieuwe trend:

C'est jaune, c'est moche - Karl Lagerfeld

Mijn hemel, is dat de nieuwe trend!

Ja het zal allemaal wel. Ik bedoel het meeste wat ik aan kleding zie op een catwalk, is ook niet datgene wat ik in mijn kast zou hangen... uitzonderingen uiteraard daar gelaten!

Nou leuk. Ik denk dat ik 2 vestjes koop. Heb ik gelijk een leuke outfit voot het feestje!

DTEEZ!
Voor de geïnteresseerden onder ons...

Vandaag bij Veilig Verkeer Nederland geweest en het doosje stond inderdaad klaar. Ik hoefde geen naam te geven. Me niet te legitimeren. Geen borg te betalen. Ik kreeg het Stopbord, het jasje gewoon mee. Zelfs een oranje petje erbij en het informatiepakket.

Volgende week zaterdag is het feest. Nu nog een week om eens over mijn 'verhaal' te gaan nadenken. Leuk dat mijn oproepje op het forum me bij een link bracht, en ik nu gewoon alles in huis heb!
DTEEZ!
Ik heb al mijn cadeaus ingepakt, rij nu zo naar mijn vader, om 00.00 uur is hij jarig, heb champagne bij me, en natuurlijk het pak. Ik wacht niet tot het feest maar ga het vanavond geven, gezellig in intieme sfeer. Heb wat stukjes verzonnen uit de brief aan de VVN, wat dingen erbij gelogen en doe nu net alsof ik deze brief heb gestuurd aan ze.......

brief:

Geachte heer, mevrouw,

Graag wil ik u het volgende vragen.

Ik ben op zoek naar een outfit voor een verkeersbrigadier (Klaar-Over).

Waarom zult u denken.

Ik wil mijn vader verrassen. Deze beste, lieve man wordt binnenkort 60 jaar, is zojuist met de Vut gegaan en heeft de lieve (en soms gruwelijk irritante) gewoonte als ik (of mijn moeder, of vrienden en vriendinnen, of collega's, of buren, inderdaad, wie dan ook!...) de oprit bij hem afrijden, hij altijd meeloopt naar de auto. Dat is aardig. Dan loopt hij als een gek voor de auto uit de oprit af. Steekt zijn hand in de lucht van 'stoppen' gaat op straat staan, kijkt van links naar rechts en als de kust veilig is, geeft hij het teken van rijden maar...... Ik plaag mijn vader hier al zo lang mee..... ik wil hem graag een Klaar-Over outfit aanbieden, al dan niet om tijdelijk te lenen. Op zaterdag 26 juli geeft hij een feestje. Veel familie en vrienden komt met de auto, wellicht kan hij vast oefenen…

Oefenen….. want… Misschien heeft hij wel een nieuwe roeping gevonden?

Tevens wil ik hem die dag overtuigen van het feit dat, omdat hij nu in de Vut zit, zich moet aanmelden bij de lokale lagere school in ons dorp. Ik ben er namelijk van overtuigd dat mijn vader het goed zal doen als Klaar - Over, of beter gezegd verkeersbrigadier. Ik zal hem dan ook stimuleren zich hiervoor aan te melden. Iedere dag vroeg uit de veren om naar school te gaan. Dat is toch ook veel beter en gezonder dan nu. Hij ligt iedere morgen tot ver na tienen in bed met een film.. Sterker nog, ik denk dat hij het zelf ook geen verkeerd idee vind! Mijn vader als de lokale klaar over. Kan hij zwaaien naar de kindjes van vrienden, zwaaien naar iedereen in het dorp die voorbij rijdt, zo blijft hij ook nog op de hoogte.

Ik weet alleen niet of mijn vader geschikt is voor de middag Klaar over.

Wat ik al schreef, hij is net in de Vut. Mijn moeder ook. Nu hebben ze de neiging om zo nu en dan (meer nu dan dan) ’s middags met Vutvrienden even koffie te drinken. Daar horen minstens een paar glazen wijn bij. Dus of mijn vader dan ’s middags het verkeer nog wel via de normen en waarden van Veilig Verkeer Nederland kan uitvoeren, valt te betwijfelen.

Maar in de ochtend doet hij het vast heel goed. Mijn vader staat voor VVN, echt deze organisatie mag trots op hem zijn!

Mag hij niet tijdelijk een pak lenen van u. Zo’n prachtige jas en die enige echte Klaar Over stop bord, kan hij lekker tussen de lunch en de middagborrel door, op zijn oprit oefenen met zijn eigen Stopbord, vestje en pet. Ik kan het waarderen als u een informatie envelop toestuurt hoe hij zich officieel kan aanmelden als Klaar Over.

Ik hoop heel snel van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Djoels Mc Djoelski

(dochter van de béste ochtend verkeersbrigadier die er nog gaat komen!)

PS: ik zou het appreciëren als u deze mail serieus en vertrouwelijk behandelt.

Heb deze tekst in de mail gezet en zo geprint, alsof ik deze brief letterlijk zo naar de VVN heb gestuurd. Deze brief zit in een envelop en ga ik hem overhandigen...

God, wat een lol kun je zelf hebben!

Daaaag mensjes!!!
DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 10 juli 2008 @ 15:46:

Laatste update...

Kreeg net een mail van die aardige mevrouw van Veilig Verkeer Nederland. Ze gaat morgen met vakantie en ze heeft een doosje bij de receptie neer gezet met een vestje en een stopbord. Ook een heel informatiepakket en stickers en dergelijke zitten er in. Ik kan het van de week even ophalen. Ik mag het terugbrengen wanneer ik het niet meer nodig heb.

Ik vind haar zo aardig. En ik ben zo blij!!

Nu heb ik nog 2 weken de tijd om alles voor te bereiden!

Mocht dit topic nog levend zijn ten tijde van het feestje, zal ik jullie op de hoogte houden van hoe het is 'ervaren'. Alvast bedankt voor jullie reacties. Echt leuk.

we houden het gewoon levend. Het is zo'n leuk verhaal.

Ik ben nu al zenuwachtig. Hoe zal Paps het vinden, hoe zal hij reageren, zal hij blij zijn, verrast, ontroerd..... questions questions......

Het is een super leuk idee. (Het is precies mijn vader, dat handje: Stop. En dan kom maar en dan ... oh nee toch niet even wachten.... en dan.... ja, nu kan het.)
Stomverbaasd.

Stil.

Schuddend met zijn hoofd.

'Jij ook altijd'

'Dit heb je toch niet echt geschreven??'

'Jawel pap.'

'Ja maar, zit ik dan iedere dag aan de wijn?'

Tranen over zijn wangen van het lachen. Hij vond het zelf zo grappig, nog grappiger dan ik!

De champagne lag klaar. Getootst, geproost en gelachen. Tot 2 uur vannacht in de tuin gezeten, de kaarsen aan, mama en papa erbij. Praten over van alles, heerlijk fijn. Om 2 uur liep ik naar mijn auto, en daar kwam hij aan in zijn 'klaar over' pakje. Achterop staat met lichtgevende letters 'Verkeersbrigadier'. Ik zag het net toen mijn lichten er op schenen. Ik moest zo lachen. Hij keek zo gelukkig.

Geslaagde actie. Fijn dat ik het hier even kon delen.

Er zullen geen updates meer volgen. Vermoed namelijk niet dat hij professioneel Klaar - Overt gaat worden!
DTEEZ!
Mooi dat het geslaagd was Djoels.

Ik wil je trouwens nog even complimenteren met je schrijfstijl, ik heb ook op het topic bruiloften wat van je gelezen, en je schrijft erg boeiend. Is dat ook je hobby of beroep?
hi Freya, dank je voor je compliment!!

Wat fijn om te lezen dat je mijn schrijfstijl boeiend vindt. Word ik vrolijk van!

Nee, het is zeker niet mijn beroep. Wel mijn hobby, al heel erg lang. Ik vind het heerlijk om te schrijven. Ik schrijf een wekelijkse blog (gewoon in mijn 'echte' leven) en daar schrijf ik iedere week een soort van 'column'. Geniet daar van. Heb een vast clubje lezers en iedere keer ook wat vreemden van her en der. Het is gewoon fijn om mensen te kunnen vermaken op deze manier,

al zullen er genoeg zijn die het niets vinden, maar ja, die moeten het dan maar niet lezen.
DTEEZ!
Wat een ontzettend leuk verhaal. Wat leuk dat Paps het zo geslaagd vond. (Was ook een superidee).

Je bent ook een hele lieve dochter stel ik vast.....

Heb je een herinneringsfoto gemaakt voor Mevr. K.benzogezellig.....

(idd heb je een foto voor Mw ikbenzoaardig?)
quote:extrahalo schreef op 26 juli 2008 @ 20:10:

(idd heb je een foto voor Mw ikbenzoaardig?)

K.benzoaardig of K.benzogezellig, what's in a name.

O.

Ik heb inderdaad een foto!

Misschien moet ik die maar sturen aan die mevrouw ikbenzoaardigenvastookgezellig!

Zaterdagavond was het feestje. Het verhaal deed de ronde. Papa Djoels als Klaar-Overt. Hij heeft 's nachts met zijn pakkie aan staan zwaaien met dat bord, hij was niet meer te stoppen!

DTEEZ!
quote:Djoels schreef op 28 juli 2008 @ 17:56:

Hij heeft 's nachts met zijn pakkie aan staan zwaaien met dat bord, hij was niet meer te stoppen!

En wat vond je moeder van dit rollenspel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn moeder heeft zich bescheurd.

Mijn vader nam het zo serieus!!
DTEEZ!
Wat een geweldig leuk verhaal, ik heb genoten. Wat zijn jullie een leuke familie!
Wat heerlijk om te lezen, en idd, genoten van de schrijfstijl, mijn complimenten!
Leuk verhaal
Peas on earth!
Leuk Djoels, fijn dat jullie er allemaal lol om hadden!
wat een ontzettend leuk verhaal. En de mevrouw van de vvn verdient een warme douche !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Wat geweldig zeg!! Het is nog beter uitgepakt dan je vantevoren had gehoopt, toch? Onwijs leuk ook dat je er hier zo uitgebreid verslag van hebt gedaan. Hulde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven