Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Milagro> Thanks! Ik ga het proberen! Ik moet morgen weer een het cb voor Sophie haar 2e of eigenlijk 3e prikje. 1e keer 2 gehad).

Volgens mij red ik dat dus echt niet met eventueel afbouwen. Ik voed 1 borst per keer en dan staat ie na 8 uur echt weer op knappen, als ie dan 12 uur moet 'wachten' weet ik niet of dat lukt. Drinken jullie babys ook wel eens dan om de 4 dan om de 3 uur?
Dag dames!

Toch maar eens een berichtje na zeer lange tijd. Ik ben altijd blijven meelezen, maar heb nooit meer gereageerd. Druk door het zwanger zijn, maar ook door het verhuizen aan de eind van de zwangerschap (geen aanrader...).

In september heb ik heel kort even meegeschreven toen we allemaal eigenlijk net zwanger waren. Niet te geloven dat dat al zo lang geleden lijkt, aan de andere kant...is het als de dag van gisteren.

Ik was 5 mei dit jaar uitgerekend en ben 1 mei bevallen van een prachtige dochter! Ze was 48 cm lang en woog 3120 gram. Best een klein meiske dus. Inmiddels is ze een klein reusje met haar 60 cm en ruim 5,5 kilo.

Ik vind het ontzettend leuk en interessant om jullie verhalen te lezen! Zoveel herkenning steeds. Niet te geloven hoe je leven verandert met de komst van zo'n klein mensje hè! Vooral als het je eerste kind is.

De eerste weken zijn mij best wel zwaar gevallen. Helaas werd anderhalve week voor mijn bevalling een zwangerschapsvergiftiging vastgesteld. Ik ben uiteindelijk 3 keer gecontroleerd in het ziekenhuis en gelukkig gewoon 'uit mezelf' bevallen dus zonder verplicht inleiden. Jammer genoeg kreeg ik ná de bevalling last van het HELLP-syndroom, dus moest ik 6 dagen plat in het ziekenhuis en ben ik nog een tijdje daarna best ellendig (lees: moe, ziekig en zwak) geweest. Gelukkig is dat allemaal nu voorbij! En geniet ik enorm van onze mooie meid die heel de dag lacht en straalt...geweldig

Ik wens jullie heel veel geluk met jullie wondertjes en hopelijk nog wat mooie zonnige dagen zodat ze lekker met de (inmiddels best flinke) beentjes bloot kunnen

Liefs

Bird
Fijn dat je zo lekker kunt genieten van je dochter Bird, nog gefeliciteerd!! Laatst zat ik zelf ook nog eens terug te lezen naar het begin van dit topic. Er waren toch best wat meiden waar het niet helemaal goed afliep, heel vervelend. Maar ook wel weer leuk om ieders mijlpalen terug te lezen (12 weken, echo's, vertellen aan ouders etc).

Angela, dat wisselen tussen drinken om de 3 of 4 uur heb ik even een paar dagen gehad. Nu zit Tara op 5 voedingen, dus kan ze 4 uur tussen de voedingen wachten.

Jeetje Priek, Jens al 6500 gram?! Tss, wat gaat het snel hè! (Sorry voor de ontzettende ouwe wijven-opmerking, maar het is wel zo...). Ik kreeg gisteren een spijkerbroekje voor Tara in maat 68. Ze draagt nu voor sommige shirtjes en rompers al 62/68, maar ik zie af en toe kleertjes dat ik denk 'Nee, daar past ze toch alsjeblieft nog (lang!) niet in?'. Zo groot al weer vergeleken met het maatje van 50 van gisteren (tenminste, het voelt soms als gisteren dat ze dat aanhad).

Plevier, nog even terugkomen over de ervaringen van jouw man bij het babyzwemmen. Weet je dat ik daar eigenlijk heel boos om kan worden? Proberen we met onze generatie de mannen zover te krijgen dat ze minder werken om bij de kinderen te zijn, meer in het huishouden te doen en meer betrokken te zijn bij de opvoeding dan vroeger, dan heb je zo'n fantastische man die lekker met zijn kroost gaat babyzwemmen en dan zitten er van die mutsen (die woordkeus ben ik volledig met hem eens) die het dan ineens gek vinden dat er een man bij is. Hhggrr!! Zo komen we er natuurlijk nooit! Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen feminist van de bovenste plank ofzo, maar soms doen vrouwen zichzelf en elkaar geen plezier met hun gedrag - dat bedoel ik eigenlijk te zeggen.
Hallóóóhóóó.... is iedereen vakantie aan het vieren? Dan gooi ik nog maar even een ego-berichtje in: ben vanmorgen met Tara wezen wegen bij het bureau, en ze is in 3 weken weer een pond aangekomen, terwijl ik een voeding minder geef. Ze kreeg de complimenten van de verpleegkundige

Onze dame zit nu op 5500 gram, een lekkere pummel dus. Kga d'r lekker even in de tuin in d'r blootje leggen, doei!
Het is wel heerlijk weer nu, dus wel een vakantiegevoel!!

Zane was dinsdag ook weer goed aangekomen, hij weegt nu 6170 gram en is alweer 60 cm (is ook te merken aan alle kleertjes waar hij uitgroeit). Hij kreeg ook zijn eerste inentingen, en 's-avonds was hij er helemaal zielig van. Heel slaperig, en af en toe deed hij dan zijn ogen open om heel zielig te huilen, echt anders dan anders. Gelukkig was alles de volgende dag weer ok.

Moeten jullie kindjes 's-avonds ook even brullen voor het slapen gaan. Zane doet dit de laatste tijd. Ik houdt hem dan wel vast want vind het zielig om hem in zijn bedje te laten huilen. Maar toch lijkt het of hij het kwijt moet, want is dan even niet te troosten. Tot hij kalm genoeg is om te drinken, of in slaap valt.

Denk dat hij alle indrukken van de dag moet verwerken, want hij is heel erg aan het kijken overdag. Maar zelfs als ik de dag rustig hou en hij veel slaapt heeft hij er last van.

Hij is dan zo moe, te moe om zelf in slaap te vallen, wat overdag wel lukt, alleen aan het einde van de dag ook niet meer zo makkelijk.

Soms twijfel ik dan of ik wel genoeg voeding voor hem heb zo aan het einde van de dag. Omdat hij dan vaak zo ontevreden is. Misschien is het een combi van vermoeidheid en honger, of alleen vermoeidheid. Alleen hij weet het, lastig.

Ik heb dan wel melk maar niet heel veel waardoor het niet hard genoeg stroomt voor meneer. Dat is overdag ook lastig, maar dan is hij er nog tevreden mee. Maar meneertje heeft geen geduld om te wachten als de melk niet eruit gutst!
Zo hé Billybob, misschien gutst de melk er dan 's avonds niet uit, Zane doet het er wel heel goed op hoor! Hij groeit als kool joh! Sneu van die prikjes hè? Tara had van de eerste keer geen last, maar ik ben benieuwd naar de volgende keer (over 2 weken). Had Zane ook verhoging?

Grappig dat je begint over het inslaap-huiltje. Tara heeft er meestal een kwartiertje last van, maar vandaag wil het maar niet lukken. Heb haar net een een kwartier in slaap gesust na de 1e poging, en nu ik haar neerleg begint ze weer opnieuw. Dan huilt ze ook echt met dikke tranen, heel sneu. Is misschien een echt slaapritueeltje iets voor hem? Zoals in badje, wiegeliedje, pyamaatje aan, muziekdoosje... ik noem maar iets?
Hi Leeuwedraak,

Zane had wel wat verhoging ja, niet veel hoor, 37,8 geloof ik. Maar daar had hij gelukkig geen last van.

's-avonds gaat hij in het badje voor het slapen, daar lijkt hij steeds meer van te gaan genieten, lekker zwemmen! Dan is hij ook nog ok, tijdens het afdrogen begint hij al een beetje te mopperen, en als ik bijna klaar met hem ben begint het echt huilen al. Soms is hij dan vrij snel stil te krijgen met een voeding waarna hij in slaap valt, maar vaak moet hij het eerst even kwijt en is hij te boos / verdrietig / moe om gelijk te gaan drinken.
Hallo meiden!

Tja, ik ben dan wel op vakantie, en het weer is mooi, maar ik kan het toch niet laten even te gluren op het viva-forum...

Heel herkenbaar, het huiluurtje voor het slapen gaan. Jens kan 's avonds ook vreselijk brullen! Echt zo'n heel zielig huiltje, met zelfs een bibber in zijn stem. Ik leg hem dan gewoon in bed, zing een liedje voor hem en aai hem over zijn bolletje. Soms moet hij gewoon even flink uithuilen, en dan stop ik na verloop van tijd zijn speen erin en dan is hij ook meteen weg. Soms werkt dat niet, en dan ga ik naast hem zitten, en hem 'sussen'. Heel raar, maar dit werkt zo goed om hem stil te krijgen! Gewoon vlak bij hem zitten, en heel zachtjes, ssssttt zeggen. Gewoon blijven doen, en dan wordt hij vanzelf stil. Uiteraard heb je dan zelf kaakkramp, maar goed.

Gisteren hebben we een lange duinwandeling gemaakt met Jens, die heerlijk met zijn blote pootjes in de wagen lag. Lakentje over de wagen gespannen, en gaan! Vandaag komen mijn schoonouders, en gaan we bbq-en.

Nog een week, en dan moet ik alweer aan het werk! Ik heb een heel dubbel gevoel, ik vind het leuk om weer aan het werk te gaan, maar ik zal dit ook wel missen. Lekker de hele dag met mijn kleine mannetje in de weer, doen waar ik zin in heb. En het idee Jens straks bij vreemden achter te moeten laten, nou, daar denk ik nog maar even niet aan...

Zo, ik ga mijn warme pistoletjes verorberen, en dan weer lekker de tuin in!

Groetjes!
puf, puf, ik hoorde net dat in sommige delen van nl het noodweer is losgebarsten. Ook hier in het zuid-oosten schijnt het te gaan spoken. He, fijn, ben natuurlijk alleen thuis, vooral windstoten vind ik niet zo prettig. Wij wonen zo goed als in het bos namelijk.

Priek, wat zijn jullie heerlijk aan het genieten!

Hier geen inslaaphuiltjes, dus daar kan ik jullie niet mee helpen. Poeh, wat is Miko dan een kleintje zeg, hij woog met 8 weken 5050 gram. Maar goed, het scheelde bij de geboorte natuurlijk al een stuk. Donderdag mogen wij weer, meteen de derde prik erbij. Hij is al 3 maanden, help!!!! Het vliegt voorbij.....

Waar zijn Sabrina, Valdispert, Durske, Moon toch gebleven? En Bowie is hier op vakantie geloof ik?
quote:plevier schreef op 26 juli 2008 @ 17:16:

Waar zijn Sabrina, Valdispert, Durske, Moon toch gebleven? En Bowie is hier op vakantie geloof ik?

Ik vond het ook al zo stil! Bowie is inderdaad in NL op vakantie, maar ik weet niet tot wanneer. Staat me iets bij van 16 augustus, geen idee of dat ook klopt.

Het is hier nog rustig qua weer, het heeft een aantal keren wat gerommeld maar het zette niet door. Van mij mag het flink gaan onweren want ik vind het maar benauwd.

Tara heeft d'r middag/avond niet. Ze is volgens mij heel moe, maar steeds als ze een kwartiertje in bed ligt begint ze ontroostbaar te huilen. Ik ga haar er dus nú uithalen om haar te troosten, doeidoei!
Zane heeft al een paar dagen zijn middag/avond niet, zou het door de warmte komen, of weer regeldagen? Ligt nu gelukkig wel heerlijk te slapen.
Nou,ik ben er eindelijk weer!

Eigenlijk had ik zoiets van ik stop er hier mee maar nu ik weer een klein stukje heb gelezen wil ik helemaal niet stoppen!

Het is een ontzettend cliche excuus maar ik kom echt nergens aan toe.Net wat Billybob al schreef...Dat heeft Thomas PRECIES hetzelfde!Hij is vanaf een uur of 7 erg onrustig tot hij naar bed gaat om een uur tien.Hij is dan maar aan het mopperen en druk aan het doen!Tot hij in bad is geweest en nog aan twee borsten heeft gedronken (waar niet zoveel meer inzit omdat hij dan al een paar keer in korte tijd heeft gedronken),daarna gaat hij zo zn bed in zonder te mopperen!

En dat is nou net wanneer ik hiervoor tijd had!Mn dochter en man hebben vakantie dus overdag ga ik er al niet achter.Als mn dochter weer naar school is zal het weer een stuk beter gaan!Dan krijg ik er weer ritme in!

Dat is op het moment heel erg ver te zoeken.

Het huishouden van Jan Steen is er niks bij!Ik heb mazzel dat mn man nu vakantie heeft en me kan helpen want ook daar kom ik niet aan toe.

Hij zit nu lekker even met Thomas zodat ik eindelijk eens even hier kan kijken.

Thomas is ook enorm hard gegroeid!!!!!Vorige week maandag (was hij precies 6 weken) ben ik met hem bij het cb geweest op het inloopspreek uur en hij was toen 58 cm en 5350 gram.Dat betekent dat hij in 6 weken tijd 10 (!) cm is gegroeid en 1750 gram is aan gekomen!Overmorgen krijgt hij zn eerste prik en ik ben heel erg benieuwd hoeveel hij dan weer is gegroeid en aangekomen.Want als hij zo doorgaat.......

Hij heeft een paar enorme knuisten en zn voeten zijn even lang als mijn middelvinger en ik heb niet echt korte vingers.Ik heb sokjes maatje 16-17 en die zitten goed!Dat belooft wat als hij over een jaar of 15 een paar van die nikes ofzo heeft.Dan staat bij mij het halletje vol hahaha.

Verder is hij ONTZETTEND LIEF!!!!

Hij is zo ontzettend zoet!Hij drinkt zn buik vol en doet dan gewoon zn ogen weer dicht.Het is niet te geloven.Mn schoonma vroeg al wanneer hij zn ogen het meest open heeft want dan moeten we haar bellen.Altijd als we met hem de deur uit gaan met de wagen of met de maxicosi dan slaapt ie en hij slaapt ook vaak in de box.We hebben de wieg vorige week weg gehaald.

Nu heeft hij een mobiel boven zn hoofd om naar te kijken in de box en hij vindt m geweldig.Ligt maar te brabbelen tegen dat ding en te lachen.

Ook vindt hij het leuk als ik een liedje voor hem zing.Dat ik niet kan zingen maakt hem niet uit !

Hij komt netjes om de drie a 4 uur en snachts zit er vaak nu een uur of 5 tussen.Dat komt omdat ik hem lekker in bad stop savonds en hem daarna masseer.Dan nog aan twee borsten en daarna dus heerlijk slapen!Mijn man grapt al steeds:Dat zou ik ook doen als ik dat allemaal kreeg.

Tsja,die moet het tijdelijk eventjes met iets minder aandacht doen!!!!!

Ik geef nog volledig bv.Dat was bij mn dochter wel anders!Daar was ik er met 6 weken helemaal klaar mee.Ben er nu eigenlijk wel een beetje trots op dat ik het nu al 8 weken volhoud.Ik zie wel hoe lang ik het vol ga houden.Ik vind het namelijk wel erg gezellig,zo'n lekker (in mijn geval) kereltje dat bij mij mag drinken.En er dan ook zo heel goed op groeit.Vaak ligt hij half in slaap en geeft dan een glimlach met de tepel nog in zn mond.Dat is gewoon zo ontzettend lief!!!Dan vreet ik m echt op!

Ik ga nu mijn mannetje lekker in bad stoppen en dan naar bed brengen.En er dan zelf achteraan.Dat vind ik wel slopend,die nachtvoedingen.Vaak is onze dochter ook nog aan het dromen en die wordt regelmatig huilend wakker snachts.Daar gaat mijn man dan naartoe maar je bent wel wakker.Maar dat valt allemaal in het niet als ik naar dat koppie van hem kijk!En naar mn dochters koppie niet te vergeten.

Zo,dit is nu wel een hele lap ego tekst!Dat was niet helemaal de bedoeling!Maar jullie zullen het zelf ook vast wel hebben...je eigen kind is het geweldigst,het liefst,het knapst etc....

Probeer binnenkort wel weer even te komen buurten (dat probeer ik vaker maar dan lukt het ook niet).Ga echt mn best doen!

Groetjes Moon
Ha die Moon!! Fijn dat je ons hebt bijgepraat, je werd gemist Geeft toch niets als het niet lukt, herkenning alom hoor. We hadden het er laatst nog over dat het soms zomaar 11.00 uur is en je dan nog in je pyama loopt...

Zo te lezen gaat het geweldig met Thomas, wat heerlijk joh! Al 10 centimeter gegroeid en ook al een flink gewicht erbij... tsjongejonge! Nou nog even de nachten in een ruk doorslapen...

Geniet lekker van je zoon!
Moon, ik zal vaker een oproepje voor je doen, je reageert meteen:) En Thomas is nu al bijna zwaarder dan Miko! Haha, ik heb waarschijnlijk gewoon een klein ventje. Ritme komt na de vakantie wel weer, en geniet vooral van de hulp van je man. Morgen heeft mijn man ook vakantie, dan krijg ik ook wat meer ruimte.

Hier gisteravond een wolkbreuk zoals ik het nog nooit heb gezien: gelukkig ligt ons huis hoog. Maar aan de rand van het erf lag me een soort meer van Geneve, oei oei.

Miko heeft ook last van de warmte, normaal slaapt hij van 17.30 tot 19.00 en drinkt dan aan de borst. Maar slapen was er nu niet bij de afgelopen 2 dagen. Dus zat ik om 18.00 te voeden, terwijl mijn bordje warm eten voor mijn neus stond. Gelukkig is dit maar tijdelijk!!! Voordeel is is dat hij om 18.15 uitgeput ging slapen voor de avond. Slaapzakje aan en knorren maar. Ik ben net even gaan kijken, vink altijd zooooooooo schattig, smelt.....
Hi, ben ik ook weer eens..

Plevier, hoe bevalt zo'n slaapzakje?

Hier ook een onrustige baby, ik denk dat het wel door de benauwdheid komt, want Yoshua wil vaker drinken en dan moet het ook echt METEEN, dus ik zit weer om de 2 1/2, 3 uur te voeden terwijl ik net een beetje naar om de 4 uur aan het toegaan was, maar voor de rest is hij heerlijk rustig en vrolijk ( vul bij moon's stukje ipv thomas yoshua in, echt hetzelfde) dus ik denk niet dat het regeldagen zijn, maar gewoon dorst door de warmte.

Vanmorgen vroeg was ik naar het ziekenhuis omdat ik dacht dat ik een afspraak voor een nacontrole had, bleek het morgenochtend te zijn. Lekker, voor niets om zeven uur opgestaan, oudste is net een paar dagen uit logeren dus ik kon rustig aan doen, vergis ik me in de datum. Handig!!! Maar wel tekenend, die 'zwangerschaps'dementie zet gewoon door bij mij.

Ik ga even lekker ontbijten, fijne dag allemaal!!!
Charmant, als ik Miko geen slaapzak aandoe, dan ligt hij binnen notime met zijn hoofd tegen de spijlen. Hij zet zijn hakken in het matras en schuift omhoog, en dan is het brullen natuurlijk want dat ligt niet lekker. Ik heb 2 dunne katoenen slaapzakjes van de Hema, kleinste maat. Als het iets kouder is doe ik hem een truitje aan. Is het veel kouder een pyjama en is het zoals nu dan alleen een rompertje. En doordat er geen dekentjes over hem heen liggen kan hij heerlijk met zijn bips in de lucht draaien, daar houdt hij van hihi.

Hebben jullie ook nog last van de hormonen? Ik ben vandaag weer eens emo om niks, gek word ik ervan soms. Ik kan wel de hele dag brullen. Dan gaat het dagen goed en nu dus weer niet.

Regina, jou hebben we ook al lang niet meer gezien, toch? Alles goed bij jullie?
Slaapt Miko op zijn buik Plevier? Omdat je schrijft "bips in de lucht". Zane vind dit namelijk het lekkerste slapen (op zijn buik).
Jens slaapt ook al een tijdje in een slaapzakje. Hij was altijd zo druk met zijn beentjes aan het schoppen, dat binnen de korste keren zijn dekentje weg was. Ik heb hem ook wel eens overdwars in het ledikant teruggevonden, blijkbaar trapt hij met 1 been harder dan met de andere. Inderdaad, die katoenen slaapzakken van de hema, die heeft Jens ook. Als we thuis komen van vakantie mag ie een maat groter, hij past er bijna niet meer in!

Jens leeft nu ondertussen op 2 borstvoedingen en 3 flesvoedingen per dag. Het lijkt hem niks te doen, hij is tevreden. Bij mij gaat het ook wel goed, ik lijk nog steeds genoeg voeding te hebben, en de stuwing overdag valt mee. Prima hoor.

Aanstaande vrijdag gaan we met Jens naar het kinderdagverblijf voor een kennismakingsgesprek. Jens mag daarna ook gaan wennen. Spannend allemaal hoor! Ik ben benieuwd hoe hij het vindt. De laatste tijd begint ie heel hard te huilen als ie bij vreemde mensen op schoot zit, dus ik hoop dat het goed gaat. Het lijkt mij dat 3 maanden een beetje jong is voor eenkennigheid, maar misschien verschilt dat per kind.

Jaja, nog 3 daagjes vakantie, dan nog 4 dagen thuis, en dan is mijn 1e werkdag alweer. Ik heb er wel zin in, maar ik zal dit ook wel missen hoor. Lekker de hele dag tutten met Jens, doen en laten waar ik zin in heb. Het wordt straks toch een hele organisatie, en dat zal wel erg moeten wennen.

Ik ga eens even eten koken, tot later!
Miko ligt op zijn rug en gooit zijn beentjes hoog in de lucht en draait z'n billen dan van links naar rechts. Het grappige is is dat hij dit in mijn buik ook altijd deed.

Priek: hier ook na de vakantie de volgende maat. Miko leeft al weken op hetzelfde schema, hier werkte het ook goed. Woensdag is mijn laatste dag bv, ik wil nog wel een kort stukje op video hebben.
Na jullie positieve ervaringen met het slaapzakje heb ik het vannacht bij Tara ook eens geprobeerd. Kweet niet hoe ze het gedaan heeft, maar vanochtend lag ze evengoed bovenin haar bedje. Maar goed, ze heeft het door het slaapzakje in ieder geval niet koud gehad dus ik blijf hem ook gebruiken.

Gisteren zijn we gaan kennismaken op het kdv en hebben 2 ochtenden afgesproken waarop ze mag gaan wennen. Ik ben er nog niet uit wie er nou meer aan moet wennen, Tara of wij. Tijdens dat gesprek hield ik het al niet helemaal droog bij het idee dat ze straks 3 dagen in handen van volslagen vreemden is. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er alle vertrouwen in hoor, maar toch...

Ik kijk met gemengde gevoelens uit naar 1/9, als ik weer ga werken. Sowieso omdat het bij een nieuwe werkgever is, da's natuurlijk altijd even schakelen, maar ook omdat ik er dan best lang uit ben geweest, in totaal vijf maanden. Toen ik zwanger was kon ik me een niet-werkende Leeuwedraak gewoon niet voorstellen. Nu is dat haast andersom. Daar komt bij dat ik per 1/9 in de avonduren met een HBO-opleiding ga starten. Krijg dus een aardig vol bordje, maar goed: daar heb ik deels zelf om gevraagd. Als ik die opleiding nu niet doe, vervallen er bepaalde vrijstellingen waardoor ik er langer over zou doen. Toch de moeite waard dus. Bovendien zijn de lessen op dinsdagavond en ben ik voortaan op woensdag vrij, dus dan kan ik a) iets langer blijven liggen en b) meteen mijn huiswerk maken. Da's in ieder geval het plan.
quote:plevier schreef op 28 juli 2008 @ 12:13:

Hebben jullie ook nog last van de hormonen? Ik ben vandaag weer eens emo om niks, gek word ik ervan soms. Ik kan wel de hele dag brullen. Dan gaat het dagen goed en nu dus weer niet.

MMm, of ik er last van heb? Vanmorgen op nacontrole, vraagt de gynacoloog hoe het gaat. De werkelijkheid: Ik ben doodmoe, kan wel huilen als ik in de spiegel kijk- die kilo's!-, voel me verschrikkelijk labiel; vriend helpt ook niet echt met 'goedbedoelde' opmerkingen:

zit ik slaapdronken een nachtvoeding te geven, Yoshua is om onverklaarbare reden heel hard aan het huilen, wordt vriend een beetje wakker, kijkt de situatie een paar seconden aan en zegt: 'nou, ik ben blij dat ik geen borsten heb' en draait zich om.

Het enige wat ik dacht was: kalm blijven sam, kalm blijven, KALM BLIJVEN.....nu ruzie maken helpt de zaak niet...

's ochtends was zijn verweer dat hij het juist zielig voor me vond, dat voeden 'snachts enzo en dat hij dat bedoelde... jaja, geloof je het zelf? Grr, ik ben dus erg hormonerig, gelukkig is Yoshua superlief en lacht hij heel veel.

Maargoed, dat zei ik maar niet tegen de gynacoloog..
Oh Charmant, ik herken het wel hoor! Ik ben niet echt moe (Jens slaapt al door), maar ik ben zo níet tevreden met mijn lichaam na de bevalling! In de spiegel kijken doe ik ook liever niet. En dan van die opmerkingen van vriendlief! Vaak grappig bedoeld, maar die komen op een of andere manier soms best hard aan. (Jaja, je zegt het als een grapje, maar er zit vast een kern van waarheid in).

Ik ga aanstaande zaterdag nog maar eens goed winkelen. Volgende week weer werken, en mijn werkgarderobe van vorig jaar pas ik met geen mogelijkheid meer. Al die tijd heb ik gedacht dat ik wel zou afvallen, maar nu ga ik toch maar dingen aanschaffen in een grotere maat. Wat zeg ik, een grotere maat? Zeg maar gerust minstens 2 maten groter!

Oh Leeuwedraak, wat krijg jij straks een berg te doen zeg! Knap hoor! En dat kdv... Ja, wij mogen vrijdag heen, en ik kijk er naar uit, maar ook tegenop.

Regent het bij jullie ook zo? Ik zit hier in een geweldig nieuw zomerjurkje (kleedt heel mooi af), maar waar is de zon?
ja Priek, hier net een gigantische hoosbui ( ik zat binnen), zelfs hagel.

Vanmorgen zag het er nog wel veelbelovend uit.

Ik moet ook maar eens gaan shoppen, ik denk dat ik me dan ook wel weer wat minder depri voel. De laatste keer dat ik kleding heb gekocht was positiekleding; grote maten onderbroeken en nachthemden. Ook niets echt om vrolijk van te worden. Ik denk dat ik maar een paar leggings en wat tuniekdingen ofzo aanschaf, ik heb nog wel genoeg ( wat past) om daar bij te combineren, en ik heb ontzettend zin in een nieuw paar laarzen, daar word ik erg gelukkig van, en naar de kapper.

Ik werk nu niet, dus voor mij geen verlof wat bijna voorbij is, maar ik denk dat ik wel weer ga kijken voor een part-time baantje, want ik mis het wel. Bovendien heeft vriend nog ontzettend veel vakantiedagen ( hij heeft twee weken van vorig jaar staan die nog op moeten, plus bijna 30 dagen van dit jaar erbij), dus hij kan best wel een aantal maanden een dag per week minder gaan werken, ik zou erg graag weer terug willen naar mijn oude baantje voor 2 diensten per week ( horeca) want ik mis mijn collega's ontzettend, dat had ik nooit gedacht. Maar ik zou ook een opleiding kunnen gaan doen op die vrije dag, carrierewise misschien weer een betere keuze. Of, zoals Leeuwedraak, allebei..

ps, ik heb de zon nu hier, ik zal m jouw kant opsturen, kan je mooi in je zomerjurkje achter de kinderwagen flaneren!
(Soort van) goed om te zien dat er nog meer meiden zijn die nog lekker meedeinen op de zwangerschapshormonen. Bij vlagen heb ik er nog last van, dat sommige dingen me dan ineens (nog meer dan anders) aangrijpen. Bijvoorbeeld dat gezin van dat bergbeklimmersongeluk; dat zou ik altijd al erg gevonden hebben, maar nu moest ik er om huilen.

Charmant, jouw vriend maakt dus ook wel eens van die verbale uitglijders? Laatst zat ik Tara te voeden maar die had erge krampjes dus die hele voeding ging de mist in. Kind overstrekte zich volledig, trapte wild met haar beentjes en maaide met haar armpjes en huilde tranen met tuiten. Ècht zielig dus. Komt vriend de woonkamer in, bekijkt de situatie en zegt: 'Heb je nog iets gedaan met die Cinababy druppels?'. Nee natuurlijk niet, ik ben toch aan het voeden!?! Als Tara dan afhaakt spuit de melk in het rond, bovendien heb ik een volledig verkrampt huilend kind in mijn armen dat ik probeer te troosten!! Als hij nou iets had gezegd in de trant van 'Zal ik de druppeltjes even pakken?' ofzo, maar nu klonk het echt alsof het allemaal mijn pakkie an was. Tsjonge, het viel even helemaal verkeerd.

Lichamelijk gaat het hier enerzijds wel goed (kilo's zijn er af, ben nu zelfs iets lichter dan voor mijn zwangerschap... sorry!) maar anderzijds nog lang niet. Mijn buik is zo slap dat ik absoluut loszittend spul aan moet, anders dan kun je de rollen zien zitten. Tel daar striae bij op, en dan weet je het wel... Ik ga in ieder geval shoppen voordat ik weer aan de slag ga, er moet garderobe-technisch echt iets gebeuren.

Ik heb toen Tara geboren was een boekje gekregen met 'Meditaties over het moederschap'. Toen ik het uitpakte dacht ik dat het zo'n zweefboekje was, maar er staan best wel dingen in waar ik wat mee kan. Iedere pagina begint met een uitspraak van iemand, en daar hangt dan een mooie gedachte aan. Zal er af en toe eens eentje het forum op slingeren...

Voorbeeldje: De dames negeerden elkaar met argusogen - Arthur Baer.

Bijna alle jonge moeders vergelijken zichzelf veelvuldig met anderen in dezelfde omstandigheden. Stiekem begluren we het figuur van een andere vrouw, en slaan aan het vergelijken. Als zij slanker is, vraag je je af hoe ze dat zo snel voor elkaar heeft gekregen. Ook vallen je de kringen op onder haar ogen - slaapgebrek - zijn die van mij dieper? Je gebruikt de ander als maatstaf, maar wat meet je eigenlijk precies? Waarschijnlijk probeer je je een beeld te vormen van hoe jij het doet. Om te zien of je het goed doet, bestudeer je hoe alles bij die ander reilt en zeilt

Als ik mezelf met anderen vergelijk, ga ik me altijd akelig voelen. Misschien kan ik, al was het alleen voor vandaag, met mezelf genoegen nemen.
Hoi allemaal, ik lees wel steeds alles mee maar het komt steeds maar niet van reageren, ook omdat het met Ida allemaal zijn gangetje gaat en alles eigenlijk lekker loopt. Ik heb dus weinig te klagen of te vragen!

Alleen hier ook deprimerende toestanden zodra ik in de spiegel kijk... Ik ben NOG STEEDS maar 10 van de 25 extra kilo's kwijt, dus ben de afgelopen zeven weken niet of nauwelijks afgevallen . En dat terwijl ik veel minder eet & snoep en meer beweeg dan toen ik zwanger was.

Ik ben dus al wel wezen shoppen maar ik werd er niet blijer van. Kon er ook niet onderuit, want we hadden gisteren een bruiloft waarvoor ik behoorlijk netjes voor de dag moest komen. Ik moet mijn kleding drie maten groter kopen dan pre-zwangerschap. In plaats van in maat 36 pas ik nu dus in maat 42. Mijn hele oude garderobe is dus nog steeds volstrekt ondraagbaar. Superfrustrerend, er zitten zulke leuke dingen bij. En dan die flubberbuik inderdaad. Ik was gewend om vrij strakke kleding te dragen maar dat staat nu gewoon veel minder goed door al die rollen. Maar te wijd kan ook niet want dan lijk ik zo massief. Dus het is ook zoeken naar dingen die flatteren bij een heel ander figuur dan voorheen. Ook mijn nu duidelijk ongelijke borsten noodzaken me tot het dragen van een heel andere kledingstijl

Maar goed, er zijn belangrijker dingen in het leven!

Met Ida gaat het uitstekend en dat is echt superfijn. Ze slaapt nog steeds 's nachts door en we zitten sinds twee weken goed in een ritme van vijf keer per dag voeden. Het slaapzakjesverhaal is herkenbaar: Ida heeft ook al een tijdje een slaapzak omdat ze altijd haar lakentje en/of dekentje van zich af schopte. Dat gaat nu dus niet meer, maar ze beweegt zich 's nachts wel nog steeds door haar wiegje en eindigt dan tegen de zijwand. Ze ziet er wel extreem schattig uit in haar slaapzak, ik smelt altijd weg bij dat eigenwijze hoofdje dat er dan uitsteekt

Ik ben sowieso nog steeds helemaal verliefd op haar en vind het nog steeds lastig om over iets anders te praten dan overt haar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven