Paar dagen Utrecht

01-12-2014 19:00 29 berichten
Hoi,

Ik denk erover om een citytrip naar Utrecht te maken, niet te lang, een dag of 2 / 3. Ik ken de stad helemaal niet dus wil lekker toerist zijn.

Mijn vragen:

Wat zijn leuke B&B's dichtbij het centrum (niet meer dan 100 euro per nacht)

Wat is leuk om te zien in Utrecht (hou van musea en kunst)

Ik hou ook van woonwinkeltjes en koken.

Waar kun je lekker eten? (zoek zowel lunch als diner plekken, niet heel chique, maar wel lekker, het betere eetcafé zeg maar)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op Airbnb leuke appartementen, waaronder een werfkelder voor 100,-. Hoe Utrechts is dat?

https://www.airbnb.nl/rooms/3159632?s=LIdi
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kunt lekker lunchen bij Bigoli in de Schoutenstraat. Daar hebben ze plattegrondjes van Utrecht met wat aparte boetiekjes en niet alledaagse dingen.

Verder is El Mundo erg lekker om Tapas te eten, bijna alle restaurantjes aan de oude gracht zijn goed en niet duur. Museum de Klok is leuk en de stad zelf is gewoon leuk om door heen te wandelen. Utrecht is
Zadelstraat. Beetje alternatieve kledingwinkels en eettentjes. In Utrecht heb je ook het Draaiorgelmuseum (ik weet niet of je je schoonmoeder ofzo meeneemt? )
http://www.museumspeelklok.nl
eten is leuk in deze straat; http://www.drieharingstra ... taurantstraat-van-utrecht/
Ik ben niet zo thuis in de Utrechtse horeca, maar ik heb eens heel lekker gegeten bij het Louis Hartloopercomplex. Kun je meteen naar de film

De Dom beklimmen is ook leuk op een heldere dag, al vond ik de trap heel eng (en ik was niet de enige).
3 dagen Utrecht is te lang. Dat heb je binnen 1-2 dagen gezien. Stadswandelingen zijn altijd leuk. Film pakken en eten aan de werf, alhoewel het in de zomer 100x leuker is aan de werf.

Dan zou ik daarbij een B&B in de omgeving doen, bijv. Haarzuilens. In Vleuten (2 km verderop) zit het treinstation en dat is 5 minuten met de trein. In Haarzuilens kan je nog het kasteel bezoeken en wandelen in de omgeving.
Oh en: http://utrecht.cafe-olivier.be/
Oja, bij Ekko kun je op concertdagen in het weekend ook heel lekker eten, voor een tientje of 12,50 geloof ik. Het is al een tijd geleden, maar ik heb zelden zo lekker gegeten als daar.
Als je van kunst en cultuur houdt, mag je het Rietveld-Schröderhuis niet missen. Moet je wel van tevoren reserveren.

http://centraalmuseum.nl/bezoeken/locat ... oederhuis/
Koffie bij de Winkel van Sinkel, een filmpje in theater 't Hoogt. Stukje fietsen de stad uit en dan lunchen bij Vroeg.

Best leuk hoor, Utrecht.

Er is trouwens momenteel een docu over de Voorstraat op de VPRO of zo. Ook wel grappig om te kijken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Bedankt voor de tips, ik ga ze van de week op mijn gemak bekijken.
De Domtoren moet je echt beklimmen. Het klokkenspel is indrukwekkend mooi en groot. En het uitzicht is natuurlijk ook prachtig.
Zie hier; http://www.koffietijd.nl/uitzendingen/z ... -november/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:merano schreef op 01 december 2014 @ 20:10:

Koffie bij de Winkel van Sinkel Blackbird op de Oude Gracht of 30ml op de Mariastraat, een filmpje in theater 't Hoogt. Stukje fietsen de stad uit (naar Bunnik) en dan lunchen bij Vroeg De Veldkeuken.

Utrecht heeft veel leuks. Zeker als je de omgeving erbij betrekt kun je je er prima 3 dagen vermaken. Bunnik is de leukste kant om op te fietsen, je bent er zo en je kunt er heerlijk wandelen (landgoederen Amelisweerd en Rijnauwen)

Alleen qua musea ben ik zelf niet zo heel weg van Utrecht. Centraal Museum is ok, maar meestal niet wereldschokkend, vind ik, CatharijneConvent heeft vooral religieuze kunst. Wel leuk: Het Universiteitsmuseum en dan vooral de Oude Hortus (die zit erin) Klein maar een superleuk plekje (Lange Nieuwstraat)

Leukste winkelplekken: De Lijnmarkt en de Twijnstraat (delicatessenzaakjes, boetieken en tweedehands kleding) en je zit dan meteen in het horeca-walhalla: Fijne café's en het Louis Hartloopercomplex (filmhuis/cafe/restaurant) aan het Ledig Erf, maar leuker nog is de Oosterkade, waar nu fijne tenten zitten als Orloff aan de Kade (comfortabele banken en houtovenpizza), Keuken (deli/hapjeseten/dry-aged beef) en Broei (duurzaam/lokaal/hip/biologisch)

In Theater Kikker zijn leuke, alternatieve theatervoorstellingen en de galeries zijn ook een bezoek waard, zoals KuuB (Pietersstraat) en BAK. Sowieso even de programmering van TivoliVredenburg checken op de dagen dat je er bent, en anders is er ook dagelijks live-muziek in het Oude Pothuys.

Ook leuk (naar ik verneem, zelf nooit geweest) de Botanische Tuinen op de Uithof.

Erg lekker eten: Keuken van Gastmaal op de Biltstraat.

Mocht je je toch nog gaan vervelen, dan is richting Westbroek/Maarsseveense Plassen fietsen ook heel mooi.
Koffie drinken bij echte koffiehuizen zoals 30ml op Mariastraat of The Village op de Voorstraat.

Echte tapas eten bij de Zwarte Vosch. Lunchen bij Tastoe op de Zadelstraat.

Tips qua musea heb ik niet... Veel plezier!
Per toeval gegeten bij restaurant Sens, zeker een aanrader. Heerlijk eten voor een goede prijs en ik vond de sfeer persoonlijk erg leuk. Mediterraans eten is het trouwens. Moet je maar even kijken naar het menu op hun website www.sensutrecht.nl

En koffie drinken inderdaad bij 30 ml zoals hierboven staat, is heel gezellig.
Stadswandeling via de VVV is ook leuk.
Een trip met de rondvaartboot is ook leuk, of je huurt een fiets en gaat de waterlinieroute fietsen. Of je fietst naar Rhijnauwen waar je wat kunt drinken bij het theehuis en lekker kunt wandelen.
Oh, nog een aanrader: Restaurant Des Arts op de Boterstraat (zijstraatje van de Lijnmarkt) Miniem Frans restaurantje, heel bevlogen mensen, fantastisch eten. Echt heel gaaf.
Ik heb onlangs erg lekker bio gegeten bij Gys op de Voorstraat.

Bij Daen's vond ik het leuk thee drinken, ze hadden ook een mooie lunch-/borrelkaart en volgens de website hebben ze een hotel. Geen idee verder, maar ik vond de sfeer heel fijn.
Lunch of high tea bij KEEK in de Twijnstraat, heerlijk! Of eten bij Jasmijn & ik n Lombok. Film in Louis Hartlooper...
Haarzuilens, grootste kasteel van Nederland
Lekker eten kun je bij de markt in de drieharingenstraat.

Gezellig wat drinken kan je bij Stan & Co

Voor een leuke lunch zou ik naar de zakkendrager in de zakkendragersteeg gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven