Paar dagen Utrecht
maandag 1 december 2014 om 19:00
Hoi,
Ik denk erover om een citytrip naar Utrecht te maken, niet te lang, een dag of 2 / 3. Ik ken de stad helemaal niet dus wil lekker toerist zijn.
Mijn vragen:
Wat zijn leuke B&B's dichtbij het centrum (niet meer dan 100 euro per nacht)
Wat is leuk om te zien in Utrecht (hou van musea en kunst)
Ik hou ook van woonwinkeltjes en koken.
Waar kun je lekker eten? (zoek zowel lunch als diner plekken, niet heel chique, maar wel lekker, het betere eetcafé zeg maar)
Ik denk erover om een citytrip naar Utrecht te maken, niet te lang, een dag of 2 / 3. Ik ken de stad helemaal niet dus wil lekker toerist zijn.
Mijn vragen:
Wat zijn leuke B&B's dichtbij het centrum (niet meer dan 100 euro per nacht)
Wat is leuk om te zien in Utrecht (hou van musea en kunst)
Ik hou ook van woonwinkeltjes en koken.
Waar kun je lekker eten? (zoek zowel lunch als diner plekken, niet heel chique, maar wel lekker, het betere eetcafé zeg maar)
maandag 1 december 2014 om 19:06
Ik zie op Airbnb leuke appartementen, waaronder een werfkelder voor 100,-. Hoe Utrechts is dat?
https://www.airbnb.nl/rooms/3159632?s=LIdi
https://www.airbnb.nl/rooms/3159632?s=LIdi
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 1 december 2014 om 19:09
Je kunt lekker lunchen bij Bigoli in de Schoutenstraat. Daar hebben ze plattegrondjes van Utrecht met wat aparte boetiekjes en niet alledaagse dingen.
Verder is El Mundo erg lekker om Tapas te eten, bijna alle restaurantjes aan de oude gracht zijn goed en niet duur. Museum de Klok is leuk en de stad zelf is gewoon leuk om door heen te wandelen. Utrecht is
Verder is El Mundo erg lekker om Tapas te eten, bijna alle restaurantjes aan de oude gracht zijn goed en niet duur. Museum de Klok is leuk en de stad zelf is gewoon leuk om door heen te wandelen. Utrecht is
maandag 1 december 2014 om 19:12
eten is leuk in deze straat; http://www.drieharingstra ... taurantstraat-van-utrecht/
maandag 1 december 2014 om 19:30
3 dagen Utrecht is te lang. Dat heb je binnen 1-2 dagen gezien. Stadswandelingen zijn altijd leuk. Film pakken en eten aan de werf, alhoewel het in de zomer 100x leuker is aan de werf.
Dan zou ik daarbij een B&B in de omgeving doen, bijv. Haarzuilens. In Vleuten (2 km verderop) zit het treinstation en dat is 5 minuten met de trein. In Haarzuilens kan je nog het kasteel bezoeken en wandelen in de omgeving.
Dan zou ik daarbij een B&B in de omgeving doen, bijv. Haarzuilens. In Vleuten (2 km verderop) zit het treinstation en dat is 5 minuten met de trein. In Haarzuilens kan je nog het kasteel bezoeken en wandelen in de omgeving.
maandag 1 december 2014 om 19:45
Als je van kunst en cultuur houdt, mag je het Rietveld-Schröderhuis niet missen. Moet je wel van tevoren reserveren.
http://centraalmuseum.nl/bezoeken/locat ... oederhuis/
http://centraalmuseum.nl/bezoeken/locat ... oederhuis/
maandag 1 december 2014 om 20:10
Koffie bij de Winkel van Sinkel, een filmpje in theater 't Hoogt. Stukje fietsen de stad uit en dan lunchen bij Vroeg.
Best leuk hoor, Utrecht.
Er is trouwens momenteel een docu over de Voorstraat op de VPRO of zo. Ook wel grappig om te kijken.
Best leuk hoor, Utrecht.
Er is trouwens momenteel een docu over de Voorstraat op de VPRO of zo. Ook wel grappig om te kijken.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 1 december 2014 om 20:54
Zie hier; http://www.koffietijd.nl/uitzendingen/z ... -november/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 1 december 2014 om 22:11
quote:merano schreef op 01 december 2014 @ 20:10:
Koffie bij de Winkel van Sinkel Blackbird op de Oude Gracht of 30ml op de Mariastraat, een filmpje in theater 't Hoogt. Stukje fietsen de stad uit (naar Bunnik) en dan lunchen bij Vroeg De Veldkeuken.
Utrecht heeft veel leuks. Zeker als je de omgeving erbij betrekt kun je je er prima 3 dagen vermaken. Bunnik is de leukste kant om op te fietsen, je bent er zo en je kunt er heerlijk wandelen (landgoederen Amelisweerd en Rijnauwen)
Alleen qua musea ben ik zelf niet zo heel weg van Utrecht. Centraal Museum is ok, maar meestal niet wereldschokkend, vind ik, CatharijneConvent heeft vooral religieuze kunst. Wel leuk: Het Universiteitsmuseum en dan vooral de Oude Hortus (die zit erin) Klein maar een superleuk plekje (Lange Nieuwstraat)
Leukste winkelplekken: De Lijnmarkt en de Twijnstraat (delicatessenzaakjes, boetieken en tweedehands kleding) en je zit dan meteen in het horeca-walhalla: Fijne café's en het Louis Hartloopercomplex (filmhuis/cafe/restaurant) aan het Ledig Erf, maar leuker nog is de Oosterkade, waar nu fijne tenten zitten als Orloff aan de Kade (comfortabele banken en houtovenpizza), Keuken (deli/hapjeseten/dry-aged beef) en Broei (duurzaam/lokaal/hip/biologisch)
In Theater Kikker zijn leuke, alternatieve theatervoorstellingen en de galeries zijn ook een bezoek waard, zoals KuuB (Pietersstraat) en BAK. Sowieso even de programmering van TivoliVredenburg checken op de dagen dat je er bent, en anders is er ook dagelijks live-muziek in het Oude Pothuys.
Ook leuk (naar ik verneem, zelf nooit geweest) de Botanische Tuinen op de Uithof.
Erg lekker eten: Keuken van Gastmaal op de Biltstraat.
Mocht je je toch nog gaan vervelen, dan is richting Westbroek/Maarsseveense Plassen fietsen ook heel mooi.
Koffie bij de Winkel van Sinkel Blackbird op de Oude Gracht of 30ml op de Mariastraat, een filmpje in theater 't Hoogt. Stukje fietsen de stad uit (naar Bunnik) en dan lunchen bij Vroeg De Veldkeuken.
Utrecht heeft veel leuks. Zeker als je de omgeving erbij betrekt kun je je er prima 3 dagen vermaken. Bunnik is de leukste kant om op te fietsen, je bent er zo en je kunt er heerlijk wandelen (landgoederen Amelisweerd en Rijnauwen)
Alleen qua musea ben ik zelf niet zo heel weg van Utrecht. Centraal Museum is ok, maar meestal niet wereldschokkend, vind ik, CatharijneConvent heeft vooral religieuze kunst. Wel leuk: Het Universiteitsmuseum en dan vooral de Oude Hortus (die zit erin) Klein maar een superleuk plekje (Lange Nieuwstraat)
Leukste winkelplekken: De Lijnmarkt en de Twijnstraat (delicatessenzaakjes, boetieken en tweedehands kleding) en je zit dan meteen in het horeca-walhalla: Fijne café's en het Louis Hartloopercomplex (filmhuis/cafe/restaurant) aan het Ledig Erf, maar leuker nog is de Oosterkade, waar nu fijne tenten zitten als Orloff aan de Kade (comfortabele banken en houtovenpizza), Keuken (deli/hapjeseten/dry-aged beef) en Broei (duurzaam/lokaal/hip/biologisch)
In Theater Kikker zijn leuke, alternatieve theatervoorstellingen en de galeries zijn ook een bezoek waard, zoals KuuB (Pietersstraat) en BAK. Sowieso even de programmering van TivoliVredenburg checken op de dagen dat je er bent, en anders is er ook dagelijks live-muziek in het Oude Pothuys.
Ook leuk (naar ik verneem, zelf nooit geweest) de Botanische Tuinen op de Uithof.
Erg lekker eten: Keuken van Gastmaal op de Biltstraat.
Mocht je je toch nog gaan vervelen, dan is richting Westbroek/Maarsseveense Plassen fietsen ook heel mooi.
maandag 8 december 2014 om 13:56
Per toeval gegeten bij restaurant Sens, zeker een aanrader. Heerlijk eten voor een goede prijs en ik vond de sfeer persoonlijk erg leuk. Mediterraans eten is het trouwens. Moet je maar even kijken naar het menu op hun website www.sensutrecht.nl
En koffie drinken inderdaad bij 30 ml zoals hierboven staat, is heel gezellig.
En koffie drinken inderdaad bij 30 ml zoals hierboven staat, is heel gezellig.
maandag 8 december 2014 om 17:37