Kerstcadeau schoonouders

02-12-2014 13:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar is er weer 1.. en ik weet het, jullie kennen mijn schoonouders niet, maar aangezien ik het zelf totaal niet meer weet toch hier de vraag.

Mijn schoonouders zijn lieve mensen, die altijd voor ons klaar staan, veel voor ons doen maar nooit iets te wensen hebben. Ze zitten goed in de slappe was en kopen dus wat ze mooi vinden.

In de afgelopen 14 jaar heb ik steeds iets moois kunnen bedenken maar mijn inspiratie is op. Mijn echtgenoot zegt, ja.. we moeten nog iets voor mijn ouders bedenken voor de kerst... kan jij iets verzinnen. En omdat ik dat al jaren doe is het ook een soort van mijn ding geworden. Schoonzus en zwager sluiten ook altijd graag aan...Qua bedrag is het dan ook niet heel strak in wat wel en niet kan.

In de afgelopen jaren hebben ze veel uiteenlopende dingen gekregen. Van een ballonvaart tot nachtjes weg, high tea`s, etentjes, sieraden, luchtjes, badkamer spul van rituals of bodyshop. maar eigenlijk wil mijn schoonmoeder dat allemaal niet. Ze heeft sieraden genoeg, rituals of bodyshop heeft ze genoeg van zegt ze, overnachtingen liever niet want dan slaapt ze niet, alcohol drinkt ze niet... kortom, ik ben het spoor bijster.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Oef wat een lastige kwestie. Ik heb geen inspiratie maar wil wel meelezen uit interesse.
Mooie foto van alle (klein) kinderen?

Kan aan de muur, maar met foto's kun je heel veel...
Heb jullie kinderen? Dan is misschien een weekendje Efteling met heel de familie heel erg leuk. Op die leeftijd zijn belevenissen / herinneringen super fijn om te krijgen.
ingelise... dat is wel een goed idee ja.. ik zal eens met schoonzus overleggen.... is gelijk 2 vliegen in 1 klap... kunnen we een groepsfoto doen, 1 van alleen de kleinkinderen, 1 van gezin zwager en 1 van ons gezin...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Inderdaad, een dagje weg met z'n allen. Als ze daar van houden, tenminste.
Voortbordurend op de foto: een mooi fotoboek maken met kinderen en kleinkinderen, een digitale fotolijst met daarop foto's van kinderen/kleinkinderen.
Of een musical/theatervoorstelling..
quote:clemance schreef op 02 december 2014 @ 13:11:

Heb jullie kinderen? Dan is misschien een weekendje Efteling met heel de familie heel erg leuk. Op die leeftijd zijn belevenissen / herinneringen super fijn om te krijgen.

Ja dat zou je denken.. dat hebben we 2 keer gedaan maar mijn schoonmoeder wil dat niet meer want dat vind ze te druk... ( ja t is een lastig portret die schoonmoeder van mij).

Volgend jaar is een jubileumjaar voor hen, we wilden ze verrassen met een weekje vakantie met zijn allen... dat hebben we maar gecanceld want schoonmoeder zag het niet zitten.
Een restaurantspas zodat ze kunnen lekker kunnen uiteten?

Of ga samen iets leuks doen. Houden ze van spelletjes? Je kan ook een memory spel laten maken met je eigen foto's, bijvoorbeeld van de kleinkinderen.

Cadeaubon met een fles wijn?

Wel lastig iemand die aangeeft zoveel dingen niet te willen. Ik snap dat nooit zo.
een restaurantpas vind ik ook een leuk idee.. schrijf ik ook even op...

En ja, t is inderdaad heel lastig... mijn schoonvader is overal blij mee. Al geef je hem een zakje snoep.. SM is gewoon wat lastiger.
oh en bladcadeau is ook leuk ?
quote:ikzegniks schreef op 02 december 2014 @ 13:24:

oh en bladcadeau is ook leuk ?hebben ze allebei al 2 keer gehad... want naast kerst hebben we ook nog verjaardagen en moeder/vaderdag...
- Een waardebon voor een uitgebreid diner?

- Zoals eerder genoemd: een mooie foto of getekend portret van de (klein)kinderen?

- Ze meenemen naar een mooie stad om daar met ze te winkelen, gebak te eten en ze zelf iets uit te laten kiezen?

- Een mooie 'familieboom' voor in de tuin?

- Kaartjes voor een concert van hun favoriete band?

- Een dagje privésauna?

- Een cursus in iets waar schoonmoeder wel van houdt?
Wel lastig dat je schoonmoeder zoveel dingen niet wil. Wat zegt ze als je haar vraagt om haar wensen? Geeft ze dan ook aan dat ze alles al heeft?
E-reader, museumjaarkaart, (duo-)massage, tijdschriftabonnement?
quote:Mitsig schreef op 02 december 2014 @ 13:27:

Wel lastig dat je schoonmoeder zoveel dingen niet wil. Wat zegt ze als je haar vraagt om haar wensen? Geeft ze dan ook aan dat ze alles al heeft?Dan zegt ze ja dat weet ik niet hoor..... zoek t maar uit...
quote:biol schreef op 02 december 2014 @ 13:18:

[...]

Ja dat zou je denken.. dat hebben we 2 keer gedaan maar mijn schoonmoeder wil dat niet meer want dat vind ze te druk... ( ja t is een lastig portret die schoonmoeder van mij).

En een dagje Hoge Veluwe (met Kroller Moller bijvoorbeeld)? Dat is niet zo druk. En dan een zakje snoep toe voor je schoonvader

Museum-jaarkaart vind ik ook een heel leuk idee!

En anders met heel de familie high-tea-en en daarna een wandeling (in het voorjaar)?
quote:sorende schreef op 02 december 2014 @ 13:28:

E-reader, museumjaarkaart, (duo-)massage, tijdschriftabonnement?E-reader hebben ze al. Musea bezoeken ze niet, massages vinden ze niks.. tijdschriftenabonnementen hebben ze ook...
quote:Dan zegt ze ja dat weet ik niet hoor..... zoek t maar uit...Jeetje, wat lastig. Ik zou haar gewoon een waardebon van een groot warenhuis geven voor een aardig bedrag en haar zelf maar wat uit laten zoeken.
quote:biol schreef op 02 december 2014 @ 13:30:

[...]

Dan zegt ze ja dat weet ik niet hoor..... zoek t maar uit...

Bedoelen ze niet eigenlijk te zeggen: ''we hoeven niks''?

Dat zeggen mijn schoonouders, die hoeven echt niks, natuurlijk krijgen ze dan nog een doosje chocolade o.i.d., maar ze vinden het veel fijner dat iedereen gezellig een dagje samen is.
Mooi kerstkleed met servetten en/of servetringen.

Horloge.

Staand vogelhuisje of tuinbeeld.

Messenset.

Tablet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:clemance schreef op 02 december 2014 @ 13:36:

[...]

Bedoelen ze niet eigenlijk te zeggen: ''we hoeven niks''?

Dat zeggen mijn schoonouders, die hoeven echt niks, natuurlijk krijgen ze dan nog een doosje chocolade o.i.d., maar ze vinden het veel fijner dat iedereen gezellig een dagje samen is.Ja, dat dacht ik ook.... heb ik dus een keer gedaan.... FOUTTTTT... kreeg het 3 maanden later rond mijn oren
Overnachten in de natuur, in een huisje van Staatsbosbeheer?

http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnachten.aspx

Een dagje spa

Kookboeken/ cursus of zoiets
quote:biol schreef op 02 december 2014 @ 13:57:

[...]

Ja, dat dacht ik ook.... heb ik dus een keer gedaan.... FOUTTTTT... kreeg het 3 maanden later rond mijn oren

Sjee! Da's een mooie mission impossible dan, ze hebben alles al (een keer gekregen), en ze weten zelf niks te bedenken.

In dat geval vind ik de suggestie van het tuinbeeld ook leuk.

Laat je in de aanloop naar kerst nog wel even weten wat het is geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven