Tips/ervaringen goede wasmachine en droger

03-12-2014 08:33 25 berichten
Ik ben op zoek naar een goede wasmachine en droger voor in ons nieuwe huis. Maar zie door de bomen het bos even niet meer. Zoveel soorten, zoveel merken en bij zo'n grote aanschaf wil ik natuurlijk het liefst eentje die echt goed is en lang mee zal gaan.

Nu hebben we een toplader, maar die hebben we een paar jaar geleden enkel vanwege de breedte gekocht (we hadden een hele smalle wasmachine nodig vanwege ruimtegebruik). En toendertijd verder niet over merk, aantal toeren etc. nagedacht.

Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf en heeft iemand misschien een tip/ervaring welk merk goed of minder goed is. Ik heb een aantal negatieve verhalen over een combi gehoord, dus dat valt denk ik al af.

Alvast bedankt!
Kijk goed naar reviews, daar haal je al heel wat info uit. Verder; wat wil je qua toeren, moet ie een wolwasprogramma hebben, wil je de resttijd kunnen zien , etc.

Na twee dure machines die binnen 5 jaar kapot waren hebben wij nu een goedkope simpele, zonder elektronica die kapot gaat.
Alle reacties Link kopieren
Een combi is niet handig, misschien als je alleen woont, dan heb je minder wasgoed maar de droger kan maar de helft van je was aan, je moet dus altijd de helft uit de trommel halen vóór je gaat drogen.

Ik heb nu een Bosch wasmachine en Bosch droger erop, ik dacht sinds ongeveer acht jaar, daarvoor had ik een Indesit wasmachine, die haalde net tien jaar, vóór de Indesit een Zanussi wasmachine die ook behoorlijk oud is geworden, mijn Zanussi droger hield het zo'n twintig jaar vol, mijn vorige vaatwasser, alweer van B werd 22. Nee, aandelen heb ik niet en volgens mij is het ook geen spam maar het is een merk waar ik erg tevreden over ben, ook v.w.b. mijn koffie-automaat. Goeie service ook. Miele is misschien beter maar ik heb zelf het idee dat die twee elkaar niet veel ontlopen.
verba volant, scripta manent.
Met twee kleine kinderen ben ik het meest tevreden over de grote hoeveelheid was die er per keer in kan.
Ik heb sinds een half jaar een Bosch wasmachine, die bevalt me erg goed. Uit het middensegment, ik geloof dat hij iets van ¤650 kostte. Hij heeft verschillende programma's, ook een heel kort programma van 15 minuten. En hij is flexibel; als je voor een programma kiest kun je de temperatuur en het centrifuge toerental nog aanpassen, en je kunt nog de knoppen "snel" of "eco" indrukken. En je kunt ook apart centrifugeren, dat kan niet bij alle wasmachines.

Ik heb al meer dan 10 jaar een droger van Whirlpool.
Ik overweeg ook om een droger aan te schaffen dus ik lees even mee.

Zelf heb ik altijd de neiging om te kiezen voor het apparaat waar de meeste programma's opzitten. Maar hebben al die verschillende programma's ook echt nut bij een droger?
Ik gebruik op de droger misschien 3 van de 16 programma's.

Grote trommel voor de wasmachine vind ik ook een must, ik was alleen in het weekend en wil dan snel klaar zijn.
Ik heb een nieuwe droger met een warmtepomp. Ben er erg tevreden over, zat ook in het middensegment. De droger droogt door de lucht te recyclen, daardoor wordt de droger ook niet heel erg warm. Hij doet iets langer over een programma, maar is wel energiezuiniger. De wasmachine heb ik als showroommodel gekocht waardoor ik meer korting kreeg.

Een tip: kijk op internet waar je hem het goedkoopste kan bestellen. Voor het eerst heb ik afgelopen maand bij een online bedrijf een vaatwasser gekocht. Dit scheelde namelijk 100 euro met de winkelprijs.

Koop je een droger en een wasmachine vraag dan KORTING! Je krijgt altijd korting als je er 2 koopt. De droger heb ik zelfs met die korting kunnen kopen zonder extra aanschaf van een wasmachine. Onderhandelen dus! Je kunt zeker 100 tot 150 euro korting krijgen bij aanschaf van 2 apparaten.
Ik heb een aantal maanden geleden een nieuwe droger gekocht van Bosch, met warmtepomp.

Ik ben er heel blij mee! Deze heeft een zelfreinigende condensor, dat is wel handig met een warmtepomp droger want dat schijnt nogal een rotklusje te zijn om schoon te maken.

(Let wel op de prijs, tussen 2 winkels een verschil van 150 euro voor dezelfde droger!)
Bij een droger zijn trouwens 3 prog een must, katoen, synthetisch en lage temperatuur. Grote opvangbak voor water en gemakkelijk te reinigen.
Misschien is het inmiddels standaard maar ik vind het erg gemakkelijk een uitstel functie. Als je naar werk vertrekt de machine na 6 uur aanzetten zodat ie net klaar is als je thuis bent. Of voor nachttarief stroom als je dat hebt.

Mijn vader heeft al bijna 20j Miele machine, die heeft t er echt wel uitgehaald de aanschaf ook deukje/krasje gekocht, ik heb een goedkoop merk bijna 5 jaar nu. En veel bedrijven hebben ook deukje/krasje dagen. Machines die iets beschadigd zijn van buiten door oa vervoer maar met leuke korting en garantie.

Succes!
Na Bosch, Indesit en zanussi eindelijk Miele. En inderdaad, er is geen betere: stil, snel en duurzaam.

Voor mij nooit meer iets anders.
hier trouwens een samsung warmtepomp 8 kg droger en siemens wasmachine.
Oh wow veel reacties al, dank!

Veel dingen zijn echt nieuw voor me, dus heb echt veel aan de tips waar ik op kan letten zoals warmtepomp, grote trommel voor grote hoeveelheden was, must-programma's voor droger en die uitstel functie klinkt ook heel handig!

Qua merken wel beetje verwacht Bosch en Miele en ga zeker ook online reviews lezen en prijzen vergelijken voor aanschaf.

Is een centrifuge toerental trouwens heel belangrijk voor verschil tussen droog/nat of is de standaard tegenwoordig al voldoende?
Op een wasmachine zou ik minstens 1400 toeren kiezen, liefst 1600 (is meestal de standaard bij nieuwe machines). Siemens is trouwens ook een prima merk voor wasmachines. Miele is duurste, kwalitatief vaak het beste. Bosch/Siemens zitten daar net onder, maar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Neem ook een kijkje op de site voor de consumentenbond (de testen).

Daar zie je bijvoorbeeld dat deze goed uit de test komt: (ligt natuurlijk geheel aan je budget)

Bosch WAY32541NL
Miele heeft zat machines gehad die de 20 jaar niet haalde, zweer voor de oude beproefde machines van Miele worden zo 30 jaar of ouder.

Zou eerder voor een Asko gaan dan een Bosch/Siemens.
quote:MissShopping schreef op 03 december 2014 @ 10:32:

Is een centrifuge toerental trouwens heel belangrijk voor verschil tussen droog/nat of is de standaard tegenwoordig al voldoende?

De was is een stuk droger als je centrifugeert op een hoger toerental i.p.v. op een lager toerental. Maar de was komt dan ook een stuk gekreukter uit je wasmachine.

Mijn wasmachine centrifugeert bij een programma voor fijne was of een anti kreukprogramma automatisch met minder toeren.

Grote trommel is heel fijn als je veel was hebt maar een half volle trommel wast minder schoon dan een volle trommel. Dus als je regelmatig kleine wasjes doet vanwege toch wel kwetsbare kledingstukken of verschillende kleuren was dan is het nog maar de vraag of je wel beter af bent met zo'n grote trommel. Bovendien is het verbruik van zo'n wasmachine groter.

Maar heb je een groot gezin/veel was dan is het handig want dan hoef je minder vaak.
Als ik hem op kreukherstellend zet dan gaat hij automatisch naar een lager toerental toe (geloof 1200). Soms ben je wel blij met een hoger toerental bij zaken die heel lang nat blijven zoals sommige dekentjes. Ik ben dan wel weer blij met mijn grote droger, daar passen met gemak 2 wassen in.
Ook bij een droger gebruik is van belang van zo droog mogelijke was en het zit hem niet enkel in de toeren bv onze oude 1400 toer wasmachine kwam de was aanmerkelijk natter uit dan een veel oudere 1100 toeren machine. Dus kijk eerder naar restvocht gehalte.

Ook die 10 of nog meer kilo machines erg leuk maar ze zijn niets zwaarder uitgevoerd dus eerder defect etc.

Hier gezin met 4 kinderen en hebben een bijna 15 jaar oude 5 kilo machine van Miele en redden het met 4 wassen in de week.
Als er héél veel gewassen wordt, wordt een Miele wel aangeraden. Die staan ook garant voor zoveel-keer wassen. ( en dat valt uit te lezen door een monteur ).

Ik heb pas een nieuwe Miele en ik maak heel veel gebruik van de verschillende standen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.wassen.nl/wasmachines/beste-wasmachine/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Miele wasmachine hier en Bauknecht droger.

De droger was een keer na drie jaar kapot en er kwam een monteur, hoefde geen bon te laten zien niks en hij heeft hem gewoon gratis gemaakt. Weet niet of dat standaard is, maar viel me dus alles mee. Nu heb ik hem vijf jaar en doet het nog steeds.

De wasmachine heb ik zes jaar ofzo, doet het prima. Zit een timer op en al, maar ... De volgende keer let ik er wel op dat hij niet blíjft piepen als de was klaar is. Als ik bezig ben en ik hoor dat ding piepen raak ik geïrriteerd.
Op de website van de consumentenbond kan je 60 dagen lang gratis de testresultaten van wasmachines zien.

http://www.consumentenbon ... achines/beste-wasmachine/

Ik zou geen combi nemen.

Is het geluid belangrijk voor je? Sommige wasmachines zijn net een woeste rodeostier.

Zeker als de wasmachine in de keuken staat: neem een stille wasmachine.
Je kan ook overwegen een wat minder dure machine te kopen. Vijf jaar geleden een volgens de consumentenbond beste keus machine gekocht (¤400). Daarbij ben ik er vanuit gegaan dat de machine zo'n 7 jaar mee zou gaan. Met de prijzen die miele vraagt kan ik zo drie machines kopen, heb ik altijd recente technologie in huis en kan ik de aankoop aanpassen op gezinssamenstelling (nu nog 4 pers. 7x 7 kilo was per week, over vier jaar nog maar 2 pers.

4x max 5 kilo was per week). Ben nog steeds blij met deze beslissing.
leef, geniet en eet!
Hier staat sinds een maand de Samsung Eco Bubble. Dit jaar door de consumentenbond uitgeroepen tot beste koop.

Ik vind het een heerlijke machine. Grote trommel, uitgebreide keuze aan wasprogramma's (van babykleding tot handwas tot 15-minutenprogramma) en een fijn display. Voor ¤430 kon ik 'm niet laten staan.

En mijn droger is van voor de oorlog (een echte Miele dus )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven