Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:-tinkerbell- schreef op 30 november 2014 @ 12:25:

[...]

Nou...dan ben jij gewoon raar ik zou Luna ook echt nooit uitspreken als Luna, vind dat enorm aanstellerig klinken maar dat kan ik natuurlijk weer totaal niet onderbouwen.

Maar even serieus: ik snap echt niet waarom mensen in Nederland de u uitspreken als een oe. Wij kennen in onze taal toch niet voor niks een u?

Maar Yuri is toch ook Joe-ri in Nederland?

Nou woon ik zelf bij de oosterburen dus vandaar dat ik vast teveel ingeburgerd ben en Rune dus automatisch met oe uitspreek Met uu vind ik hem ook nog steeds heel gaaf.
@Roelfien haha sorry. Jules is ook een twijfel, want mooie naam, maar kan niet ivm omgeving en ik vind het jammer dat je het hetzelfde uitspreekt voor meisje en jongen. En eigenlijk vind ik hem voor een meisje nog leuker (Juul), maar goed, nu krijg ik een jongen. Vandaar dus wel mooi, maar gaat het denk ik niet worden.

@mendy Adam vind ik mooi! Boris ook wel, maar beetje een hondennaam op de een of andere manier. Dank!

@sugarmiss omdat ik namen gewoon echt heel leuk vind, al 10 jaar meelees en meedenk (soms meer en soms minder) en het nu leuk vind om zelf na te gaan denken over een naam! Maar ook moeilijk dus. En een lijstje vind ik ook een fijne manier om met man te bespreken welke namen ik mooi vind en welke hij mooi vindt. En zo tot een paar toppers te komen.

En Hugo vind ik dus erg mooi, maar ik wil heel graag eerst meerdere namen langs laten komen en niet meteen beslissen. Zo overtuigd ben ik dan ook weer niet. Ach ja. Ieder zn manier
quote:MissShopping schreef op 30 november 2014 @ 18:11:

[...]

Maar Yuri is toch ook Joe-ri in Nederland?

Nou woon ik zelf bij de oosterburen dus vandaar dat ik vast teveel ingeburgerd ben en Rune dus automatisch met oe uitspreek Met uu vind ik hem ook nog steeds heel gaaf.

Die spelling ken ik eigenlijk niet, ik ken het alleen als Youri of Yoeri.

Enne uitburgeren dan maar weer
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik zou Rune trouwens ook als ruune uitspreken, nooit gedacht aan de optie roene (en vind het ook een stuk minder mooi).

Yoeri, Joeri en Youri ken ik, maar als joerie uitgesproken.
Leuk dat je "mijn namen" mooi vindt...wou dat mn vent er ook zo over dacht grrrr hihi....t wordt bij ons denk ik nog een drama....felix moet hij teveel denken aan kat..snap ik ergens wel...

Hij komt dan steeds met Sem..maar heb ik niks mee! Pffffff. Sam vind ik dan leuker maar geen wauw effect....

Jules vindt ie meisjesnaam.

Julius ..dan zegt ie: Cecar!

Oskar vindt ie de R op t eind kakkerig

Silvan en silvijn kraakt ie nog niet echt af..maar dan begint ie weer over Sem, Sam of Stan....daar heb ik gewoon weer niks mee...

Moeilijk moeilijk...herken wel wat je zegt Cato.. lijstjes voor een ander maken is makkelijk.

Maar nu je zelf echt moet kiezen....
Ik ben nu ruim 27 weken zwanger en ben eindelijk gewend aan het idee dat onze dochter een broertje krijgt alleen..........wat vinden we het lastig om een jongensnaam te bedenken!

We zijn op zoek naar een jongensnaam die past bij Loïs, dus geen oer Hollandse naam als Huub ofzo.

Onze dochter roept al sinds ze weet dat ze een broertje krijgt dat hij Thijmen heet . Hoe ze daar zo bij komt....geen idee. Ik vind Thijmen een beetje te soft denk ik.

Namen die ik wel leuk vind, maar man niet zo:

Luuk

Chris

Robin

Dean

Wie oh wie helpt ons uit de brand met DE naam???
quote:Catooo schreef op 29 november 2014 @ 10:01:

Nu moet ik dan toch echt wel een keer serieus gaan nadenken over een naam (het wordt een jongen)... Voor anderen bedenken en meedenken is echt zo anders en zoveel makkelijker... Nu ik zwanger ben vind ik ineens minder namen mooi en heel lastig om tot een lijstje te komen.

Dus ik hoop dat jullie mij willen helpen tot een lijstje te komen van bijvoorbeeld 5 namen die echt leuk zijn waar man en ik uit kunnen gaan kiezen.

Nr 1 naam op dit moment: H.ugo.

Toch twijfel ik soms of het de naam te suf is, of te sloom, of vind ik de beginletter H niet zo heel mooi, etc.

Andere namen die ik mooi vind, maar het net niet zijn: Ben (maar B.H.), Samuel, Lode, Abe, Henri, Louis, Adam, James, Lou, Saul, Olivier, Daan, Luuk en Willem.

Wie wil meedenken over namen die op mijn lijstje zouden kunnen komen?Hugo is leuk! Wij hebben al 6 jaar een Hugo en alleen maar leuke reacties gekregen. Het is ook een naam die ze snel zelf kunnen schrijven, niemand spreekt het verkeerd uit. Ideaal! Ik zeg doen!
quote:Debster schreef op 01 december 2014 @ 13:56:

Ik ben nu ruim 27 weken zwanger en ben eindelijk gewend aan het idee dat onze dochter een broertje krijgt alleen..........wat vinden we het lastig om een jongensnaam te bedenken!

We zijn op zoek naar een jongensnaam die past bij Loïs, dus geen oer Hollandse naam als Huub ofzo.

Onze dochter roept al sinds ze weet dat ze een broertje krijgt dat hij Thijmen heet . Hoe ze daar zo bij komt....geen idee. Ik vind Thijmen een beetje te soft denk ik.

Namen die ik wel leuk vind, maar man niet zo:

Luuk

Chris

Robin

Dean

Wie oh wie helpt ons uit de brand met DE naam???

Senna

Jari

Quint

Tygo

Elmar (ik probeer em hier al heel lang te slijten maar niemand deelt mijn smaak )

Ingmar

Rory

Roan

Ronan

Vigo

Vic

Ian
Debster, haha wat leuk dat je dochter overtuigd is dat het Thijmen gaat worden.

Ik vind Loïs erg leuk! Wat ik erbij vind passen:

Vince

Mick

Connor (een die ik hier probeer te slijten, maar bij niemand aanslaat haha)

Aiden

Owen

Ilay

Ferran

Ryan

Mitch

Ilan

Brent

Flynn

Cody

Sven
@ Debster

Loïs en

Duuk

Axel

Seth

Boaz

Mats

Ravi

Evan/Ewan !!!

Kian

Espen
Ik was 'm vergeten, dus ik breng hem willekeurig even in, mocht iemand anders hem ook leuk vinden en hem ook vergeten zijn (dat gebeurt):

Tibbe.
Catooo, ik dacht vannacht (tijdens t voeden ) ineens nog aan wat namen voor je

Beau

Noah

Maxim

Julian

Oliver

Philip
Debster: Loïs &

Finn

Mas

Senn

Viggo

Ravi

Sepp

Dex(ter)

Mats

Nolan

Otis

Vince

Fender

Ik vind Dean heel gaaf!
@Misshopping snachts nog wel dankjewel voor het meedenken!

Oliv(i)er staat op mijn lijstje, maar twijfel dus over het kakgehalte. Philip vind ik gaaf, maar ik denk wel meteen aan Philip Freriks Noah en Beau vind ik te soft, Maxim niet mooi en Julian mwah.

@Fiorah Tibbe vind ik best een leuke naam inderdaad! Net als Timme. Wel denk ik bij Tibbe aan Tjibbe (daar ken ik er een van).

@Debster: Loïs en ..

Elai/Ilay

Sten

Steven

Clark

Timon (lijkt een klein beetje op thijmen misschien?)

Sander/Sandor

Vince
Catooo

Oliver vind ik leuker dan Olivier. Stoerder ofzo.

Timme vind ik ook erg leuk, Simme nog leuker.
Timme en Simme?
@Catooo: die grap met Clark hadden wij ook al bedacht, maar we kwamen asl snel tot de conclusie dat we dat onze kinderen echt niet an konden doen. (wa dacht je van Loïs en Leen) hahahaha

Vince vind ik wel leuk, alleen hoor ik deze naam te vaak in onze omgeving.

Elai/ilay ergens vind ik dat geloof ik wel mooi, moest er even aan wennen, maar hou ze even in mijn achterhoofd.

@missshopping: ja ik vind Dean ook heel gaaf......alleen mijn man vind het dus niks helaas.

Uit jouw rijtje vind ik Vince wel leuk.

@mendy: ja lachen he dat onze dochter al zo'n duidelijke voorkeur heeft voor een naam. Ze wee tbdat papa en mama nog wel aan het nadenken zijn en dat de kans groot is dat het een andere naam zal worden.

Brent uit jou lijstje vind ik wel aardig, ik onthou hem even.

Ik neig nu zelf naar Loïs en Chris of Loïs en Robin........wat vinden jullie?

Ik moet mijn man overigens nog overtuigen hoor., hij is niet heel enthousiast en zelf twijfel,ik ook. Ik heb sterk het gevoel dat DE naam er nog niet tussen zit.

Gekmakkkend gewoon
Debster, loïs en chris vind ik leuk, robin vind ik minder. Vind loïs een pittige naam en dat vind ik robin niet-voor een jongen. Vind het voor een meisje leuker.

Wat vind je van:

Roan

Rory

Stef

Cliff

Quint

Ferran

Milas

Riff

Keith

Victor

Bjorn

James

Mason

Hugo

Joas

Mitch

Timo
Chris vind ik wat jaren 80 en soft en ook niet zo leuk naast Loïs, wat stoer, hip en vlot is. Ken daarentegen een stoere Robin, dus zou dan Robin doen. Maar beide niet zo wow eigenlijk.

Ik vind James of Vince/Vinz dan echt veel leuker!

Welke namen vind jouw man trouwens leuk?
Roept u maar........

Silvan of Silvijn?

😊😃😃
Silvan!
Tussenstand:

1 - 0 😀

Zijn jullie er nu dus bijna uit dat het een van deze twee wordt?!
Silvan
@debster van die twee vind ik Chris veel leuker! Ik vind van Robin niet leuk dat het een meisje of jongen kan zijn.. En dus voor een jongen de naam weinig stoer en voor een meisje wat mannelijk. (Klinkt tegenstrijdig maar is toch echt zo)

Silvan of silvijn... Ik denk toch silvijn net iets mooier. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven