Hoe slecht is blowen?
woensdag 3 december 2014 om 20:26
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:22:
[...]
Die lopen een extra risico op alles en jij gelooft ook nog eens dat een joint 20 sigaretten is Beetje uit hetzelfde hout als die andere boerin.Ouwe reller, beetje op de man gaan spelen. Is een inhoudelijke discussie zonder mensen te beledigen te hoog gegrepen voor je? Wat sneu voor je... Dat meen ik oprecht!
[...]
Die lopen een extra risico op alles en jij gelooft ook nog eens dat een joint 20 sigaretten is Beetje uit hetzelfde hout als die andere boerin.Ouwe reller, beetje op de man gaan spelen. Is een inhoudelijke discussie zonder mensen te beledigen te hoog gegrepen voor je? Wat sneu voor je... Dat meen ik oprecht!
woensdag 3 december 2014 om 20:27
woensdag 3 december 2014 om 20:28
woensdag 3 december 2014 om 20:30
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 20:29:
[...]
Ehm, volgens mij ben jij vooral degene die druk bezig is met etaleren hoe ontzettend dom je bent Geeft niet hoor.Jij gelooft dat 1 joint 20 sigaretten is terwijl er maar 1 sigaret in zit dat zegt alles over jou denkbeeld. Ik herhaal het nog maar een keer.
[...]
Ehm, volgens mij ben jij vooral degene die druk bezig is met etaleren hoe ontzettend dom je bent Geeft niet hoor.Jij gelooft dat 1 joint 20 sigaretten is terwijl er maar 1 sigaret in zit dat zegt alles over jou denkbeeld. Ik herhaal het nog maar een keer.
woensdag 3 december 2014 om 20:35
quote:piepdemuis schreef op 03 december 2014 @ 20:30:
[...]
Jij gelooft dat 1 joint 20 sigaretten is terwijl er maar 1 sigaret in zit dat zegt alles over jou denkbeeld. Ik herhaal het nog maar een keer.
Kijk, zo dom ben je nu. Er is namelijk prima onderbouwing waarom een joint net zo schadelijk is als 20 sigaretten. Maar ja, jij denkt dan dat er ook de fysieke shag van 20 sigaretten in moet zitten. Ja sorry hoor, ik ga niet op Nijntje-niveau uitleggen. Dus ga je maar gewoon even lekker op de negeer met je gezuig, je hebt toch niets zinnigs te zeggen.
Het is trouwens jouW denkbeeld, niet jou.
[...]
Jij gelooft dat 1 joint 20 sigaretten is terwijl er maar 1 sigaret in zit dat zegt alles over jou denkbeeld. Ik herhaal het nog maar een keer.
Kijk, zo dom ben je nu. Er is namelijk prima onderbouwing waarom een joint net zo schadelijk is als 20 sigaretten. Maar ja, jij denkt dan dat er ook de fysieke shag van 20 sigaretten in moet zitten. Ja sorry hoor, ik ga niet op Nijntje-niveau uitleggen. Dus ga je maar gewoon even lekker op de negeer met je gezuig, je hebt toch niets zinnigs te zeggen.
Het is trouwens jouW denkbeeld, niet jou.
woensdag 3 december 2014 om 20:44
woensdag 3 december 2014 om 20:57
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 december 2014 @ 20:44:
[...]
Daar heb ik een link over geplakt. Ze noemen het daar met andere getallen, maar andere onderzoeken zetten dat om in sigaretten.Ohhh de statistieken ..ik word hier zo moe van, altijd weer ide statistieken en nooit wie of of wat of hoe die gemaakt worden, ZUCHT !
[...]
Daar heb ik een link over geplakt. Ze noemen het daar met andere getallen, maar andere onderzoeken zetten dat om in sigaretten.Ohhh de statistieken ..ik word hier zo moe van, altijd weer ide statistieken en nooit wie of of wat of hoe die gemaakt worden, ZUCHT !
woensdag 3 december 2014 om 21:16
Een joint lijkt me zuiverder dan 20 sigaretten met al die nicotine, teer en additieven. Zeker als de jointliefhebber een hasjpijpje gebruikt.
Een joint per maand lijkt me niet gevaarlijk als je er juist op reageert. Het is gevaarlijk voor mensen die psychosegevoelig zijn of mensen die geen maat weten te houden.
Zelf vind ik er niets aan, hou er niet van om high te zijn
Een joint per maand lijkt me niet gevaarlijk als je er juist op reageert. Het is gevaarlijk voor mensen die psychosegevoelig zijn of mensen die geen maat weten te houden.
Zelf vind ik er niets aan, hou er niet van om high te zijn
woensdag 3 december 2014 om 21:22
Ik ben niet medisch onderlegd maar ik zou het je sowieso afraden. Dat baseer ik dan op puur persoonlijke ervaringen in mijn vriendenkring. Ik blow zelf niet en heb dat ook nooit gedaan. Een vriend van mij blowt vanaf zijn zestiende zo maandelijks. Maar heb bijvoorbeeld gezien dat de drempel naar andere soorten drugs door het blowen wel lager is geworden. Ook merk ik dat hij in periodes dat het minder gaat, meer gaat blowen. Ik zou het teveel risico vinden. Maar dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen.
woensdag 3 december 2014 om 21:49
Ik merk niks aan mezelf ben verder niet labiel of angstig. Ik doe het een keer per maand niet een keer per week. Rook normale sigaretten niet dus als ik rook is het alleen die ene keer per maand het tabak in de joint. Ik vind het leuk bij het uitgaan, muziek klinkt beter, dansen en daarna lekker slapen.
woensdag 3 december 2014 om 21:51
quote:matroesjka_ schreef op 03 december 2014 @ 19:57:
[...]
Wat ik van heel dichtbij heb gezien is dat veel jongeren beginnen met blowen in de levensfase waarin je lijf is uitgegroeid, en je alleen nog psychisch moet groeien tot volwassenheid. Blowen blokkeert die ontwikkeling omdat het dingen met je hersenen doet. En als mensen dan later stoppen met blowen moeten ze opeens zichzelf gaan leren om hun gedachten te temperen bijvoorbeeld. Dat hebben alle niet-gebruikers al gedaan in de periode 18-25.Ook als je een dag per maand een licht jointje rookt? Als het zo veel gevolgen heeft ga ik het niet meer doen, schrik hier best van.
[...]
Wat ik van heel dichtbij heb gezien is dat veel jongeren beginnen met blowen in de levensfase waarin je lijf is uitgegroeid, en je alleen nog psychisch moet groeien tot volwassenheid. Blowen blokkeert die ontwikkeling omdat het dingen met je hersenen doet. En als mensen dan later stoppen met blowen moeten ze opeens zichzelf gaan leren om hun gedachten te temperen bijvoorbeeld. Dat hebben alle niet-gebruikers al gedaan in de periode 18-25.Ook als je een dag per maand een licht jointje rookt? Als het zo veel gevolgen heeft ga ik het niet meer doen, schrik hier best van.
donderdag 4 december 2014 om 21:31
Als je maat weet te houden is er niks aan de hand. Alleen word/ is het heel verleidelijk als je door omstandigheden tegenslag in je leven krijgt er je toe vlucht in te zoeken. Maar dat is de zelfde valstrik als met alcohol en gokken etc..
Als je een ambitie hebt om top sporter te worden dan zou ik er niet aan beginnen, als je niet rookt heb je een betere long/ lucht inhoud
Als je een ambitie hebt om top sporter te worden dan zou ik er niet aan beginnen, als je niet rookt heb je een betere long/ lucht inhoud
i've got places to go