Babynaam - initialen hetzelfde als voornaam hip?

03-12-2014 23:26 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als de initialen van de (toekomstige) baby hetzelfde zijn als de voornaam? Ik vind dit dus super hip

Voorbeeldje van namen voor een jongen of meisje die wellicht op mijn lijstje komen (bovenste naam van elk lijstje vind ik zelf het mooist/leukst):

T.O.M. - Tom Oliver Maria

C.A.S. - Cas Abel Samuel

W.E.S. - Wes Evan Samuel

F.E.M. - Fem Elise Margret

I.S.E. - Ise Sarah Elise

E.V.I. - Evi Vera Iris

Vraagje... wat vinden jullie van deze combinaties van namen EN vinden jullie het ook hip om de voorletters te verwerken in de initialen?
Hip is toch synoniem voor in de mode?

Ik vind het vreselijk.
Ik ken iemand die dat heeft en die is in de 70. Dus hip?
Hip ????

Vet gedateerd.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik hou er niet van, ik vind het iets fouts hebben. Waarom zou je dit willen? Om zogenaamd hip en origineel te zijn?
Achja.. woordkeuze hip, anders verwoord: vinden jullie het leuk/kunnen/stom/eigen invulling?
Waarom is het precies hip? Is dat een trend en zo ja, wie is ermee begonnen of wie hebben dat allemaal? Ik ken niemand die dat heeft.

Misschien is het nog hipper om de achternaam er ook bij te betrekken dus T.O.M. Poes o.i.d.?
quote:juffert22 schreef op 03 december 2014 @ 23:31:

Achja.. woordkeuze hip, anders verwoord: vinden jullie het leuk/kunnen/stom/eigen invulling?Ik vind het vooral te bedacht. Ik vind dat je een naam moet geven omdat je het mooi vindt (of eventueel omdat oma zo heet) en niet omdat het zo leuk staat met de voorletters.
Haha, iedereen valt meteen over 'hip'... (foute woordkeuze ). Ik persoonlijk zie 'hip' meer als 'leuk' en dan voor mezelf, niet dat het meteen 'in' hoeft te zijn o.i.d.

Maar even concreet.. wat vinden jullie van de namen die ik voorstelde?
Wat voor een geboortekaartje komt er dan bij zo'n naam? Ook iets moeilijk hips?
Wes Evan en Evi vind ik poeplelijke achterbuurtnamen. De rest wel prima.
Het lijkt mij verwarrend werken. Ik ken wel iemand die de initialen heeft van de naam die moeder wilde en de voornaam die vader wilde. Moeder heeft de laatste lach, die naam voert hij nu.

Naar jouw voorbeeld:

W.E.S Willem Emanuel Simon wordt door zijn ouders Willem genoemd en stelt zich sinds jaar en dag voor als Wes.
Al zo oud als de weg naar Rome. Niks hips aan.

Vind het wel grappig. Beter dan dat de voornaam en achternaam allitereren, dat vind ik echt vreselijk.
Ab imo pectore
Tja. Initialen. Ik heb ze ook en ze staan op mijn paspoort en komen voorbij in de post en op officiële gelegenheden, maar verder niets. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten hoor. Het is vooral symbolisch. Dat is het hele idee van vernoemingen toch ook?

Zijn naam is: Sebastiaan Johannes Bertus, we noemen hem Bas. Dat idee dus. Sebastiaan, Johannes en Bertus zijn dan de opa's en broers ofzo.
Dankjewel ;) De tweede namen zijn trouwens ook vernoemingen naar opa's/oma's/familie, dus het is niet helemaal bij elkaar geraapt. Ik was gewoon benieuwd hoe jullie hier tegenover staan en of het als een leuke toevoeging gezien kan worden op de naam.
Suzanne Evelien Xenia vind ik wel zielig.

Geertruida Elisabeth Katinka ook.

Ik hoop altijd dat ouders daar om denken voordat ze bij de Burgerlijke Stand staan.
quote:emmylou schreef op 03 december 2014 @ 23:39:

Al zo oud als de weg naar Rome. Niks hips aan.

Vind het wel grappig. Beter dan dat de voornaam en achternaam allitereren, dat vind ik echt vreselijk.Kees van Kesteren, aangenaam.
...
Ik zie regelmatig dingen voorbij komen als:

"Geboren: Wilhelmus Gerardus.

We noemen hem Sjors."
Ik vind daar niks van.

Stel dat je katholiek bent en je kinderen naar de oma's wilt vernoemen, dan moet je dus al geluk hebben dat de namen van de oma's beginnen met de letters uit de naam die jij wilt kiezen. Idem voor als je niet katholiek bent.

Onhandig dus.
De naam van een oud-collega waar ik mij het meest over heb verbaasd: Peter Pan.
Crosspost met Newimprovedkitty.
quote:Snoesje666 schreef op 03 december 2014 @ 23:46:

Ik zie regelmatig dingen voorbij komen als:

"Geboren: Wilhelmus Gerardus.

We noemen hem Sjors."Ja, die ken ik ook een paar maar daar gaat dit topic niet over.
Als jullie er blij van worden moet je het lekker doen. Ik heb het nog nooit gezien en ik zie in het onderwijs veel namen voorbij komen. Of het is me nog nooit opgevallen, omdat de initialen nauwelijks gebruikt worden.

Voor mij heeft het geen toegevoegde waarde.
Sowieso komt de eerste naam gewoon als voornaam terug En ja, de tweede en derde namen die ik heb bedacht als 'initialen' vind ik persoonlijk ook gewoon mooie namen. Nu was het even puzzelen om daar vernoemingen van te maken, maar dat is voor het grootste gedeelte gelukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven