Napraattopic 11

30-11-2014 22:50 3051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken BantopicBantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

NB Graag aandacht voor deze toevoeging van de Community Manager gedateerd 02-12-2014

ModeratorViva in "Moderator Mededelingen"

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:harry13 schreef op 04 december 2014 @ 17:55:

[...]

Ik zou dat laatste zeker niet uitsluiten maar ik denk dat het bij Ketller meer is dat die zich negatief heeft uitgelaten over het vivaforum en zijn moderatoren door gewoon feitelijk vast te stellen dat het met het oplossen van bugs etc. gewoon erg traag gaat. En ook dat als die daar dan naar vraagt een vaag en nietszeggend antwoord krijgt en ze op bijna geen een vraag inhoudelijk ingaan.

En ook als Kettler vraagt waarom het voor de een voldoende is om een vraag te stellen in het moderatortopic om antwoord te krijgen en voor de ander, Ketller in dit geval, is het noodzakelijk om dat via e-mail te doen. En ook dat verschil wordt niet verklaard, behalve met een verwijzing naar de regels. Ok, maar waarom dan de uitzondering?

Je mag je dus wel over anderen negatief uitlaten maar kritiek op het forum en moderatoren ligt te gevoelig. Zo is iedereen gelijk maar het forum en zijn moderatoren zijn gelijker.

P.S. Ik zeg ook bewust kritiek en die is vaak over negatieve dingen, maar dat is iets anders dan negatief forummen.

Mmm dan zou ik wel teveel in hun vaarwater zitten oid

Maar zeg nou zelf: iedereen vindt toch dat het oplossen van de bugs en de communicatie daarover zeer slecht verloopt??

Dus ik zeg daar dan wat van en dan krijg ik een ban...

quote:ketller schreef op 04 december 2014 @ 18:13:

[...]

Maar zeg nou zelf: iedereen vindt toch dat het oplossen van de bugs en de communicatie daarover zeer slecht verloopt??

Gelukkig mag je d'r hier over napraten en stoom afblazen.
Ieeeks !!! Kon nou niemand even waarschuwen voor Stora 2.0?

Gelukkig is de Sint overmorgen weer naar spanje.

Heb overigens gister wel dé kerstava voor grumpy ergens op internet gezien. Ik zoek even...

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

kettie, jij zat continu in het modtopic over hetzelfde te praten

het is vrij normaal dat je daar dan een ban voor krijgt,
quote:ketller schreef op 04 december 2014 @ 18:13:

[...]

Dat zeg ik toch ook zelf.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:fluim schreef op 04 december 2014 @ 18:20:

het is vrij normaal dat je daar dan een ban voor krijgt,

Oh ja wat dan?? Want de vraag waarom ik moet mailen en andere niet is daar op zijn plaats

En over het bugtopic heb ik zelf verplaasts. Loep maar

quote:harry13 schreef op 04 december 2014 @ 18:21:

[...]

Dat zeg ik toch ook zelf.

Jaa was in zijn algemeen!!

Maar ja iedereen mag het wel vinden als we het maar niet zeggen

nou ik had zomaar het idee dat je best veel reacties in het mod en bugtopic had gezet

maar kan het mis hebben!!
quote:merano schreef op 04 december 2014 @ 18:15:

[afbeelding]

X-mas the most wonderful time of the year? Sure, if you like happy times.
quote:fluim schreef op 04 december 2014 @ 18:20:

het is vrij normaal dat je daar dan een ban voor krijgt,Misschien hier ja, maar ik vind het niet normaal. En als ze nu gewoon de vragen beantwoorden hoef je ze ook niet 5 keer te vragen.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Oke, die was niet zo grappig.
quote:harry13 schreef op 04 december 2014 @ 18:25:

[...]

Misschien hier ja, maar ik vind het niet normaal. En als ze nu gewoon de vragen beantwoorden hoef je ze ook niet 5 keer te vragen.

Dit dus

quote:fluim schreef op 04 december 2014 @ 18:24:

nou ik had zomaar het idee dat je best veel reacties in het mod en bugtopic had gezet

maar kan het mis hebben!!Nee hoor, dat had Ketller ook, maar m.i. niet onterecht.
quote:fluim schreef op 04 december 2014 @ 18:24:

maar kan het mis hebben!!

Jaa maar ik vraag iets, ik wordt stelselmatig genegeerd, andere krijgen wel antwoord, ja dan vraag ik het nog eens.. Maar laat het gemiddeld op zijn meest 3 berichten per dag zijn..

En is weer op haar leukst. Man scheldt baby uit, reactie van EN: arme man.
Mijn blazoen is net als dat van 2.0 geheel smetteloos en ik heb me echt wel eens kritisch uitgelaten her en der. Onder andere over dat gecensureerde blog over borstkanker, wat voor mij nog steeds de grootste blamage van Viva is die ik heb meegemaakt.

Maar blijkbaar val ik niet zo op, geen waarschuwing oid gehad ooit.
Voordat ze hun beleid t.a.v. het intrekken van een ban hebben gewijzigd was ik ook 3 e-mails en 3 of 4 postings verder. Maar goed daar geven ze nu dus wel openheid van zaken.

Het lijkt mij niet zo moeilijk om datzelfde te doen met de bugs. Geef een update bijvoorbeeld welke bugs prioriteit hebben. Dan kweek je vanzelf meer begrip en wordt de toon ook zachter maar als je vragen negeert of afdoet met een vaag antwoord dan oogst je wat jezelf gezaaid hebt.
quote:cochise schreef op 04 december 2014 @ 18:30:

Mijn blazoen is net als dat van 2.0 geheel smetteloos en ik heb me echt wel eens kritisch uitgelaten her en der. Onder andere over dat gecensureerde blog over borstkanker, wat voor mij nog steeds de grootste blamage van Viva is die ik heb meegemaakt.

Maar blijkbaar val ik niet zo op, geen waarschuwing oid gehad ooit.Met dat rode haar wèl hoor.
quote:harry13 schreef op 04 december 2014 @ 18:37:

[...]

Met dat rode haar wèl hoor.
Nogmaals: als je redelijk uit het zicht van de mods blijft (niet gestaft wordt en je niet kritisch uit laat over het beleid (of dat alleen doet wanneer de hele meute het aan het doen is)) dan is er niet zoveel aan de hand.
quote:Frizz schreef op 04 december 2014 @ 18:41:

Nogmaals: als je redelijk uit het zicht van de mods blijft (niet gestaft wordt en je niet kritisch uit laat over het beleid (of dat alleen doet wanneer de hele meute het aan het doen is)) dan is er niet zoveel aan de hand.Het lag niet aan jou Ketller. De meute liet het afweten.
toen napraat er nog niet was had je zo om de zoveel tijd een stortregen aan vragen op het modtopic.

dan ging weleens de veger er doorheen.

en werd niet bekend gemaakt wie een ban had.

dat is nu het hele verschil

en of ik het daar mee eens ben is een tweede, maar dat doet er in deze niet toe.

duidelijk nu?
quote:ketller schreef op 04 december 2014 @ 17:18:

[...]

Niet want jij loopt altijd te zeiken dat je larva zo mist

Kettler

Welcome home.
quote:cochise schreef op 04 december 2014 @ 18:30:

Maar blijkbaar val ik niet zo op, geen waarschuwing oid gehad ooit.

Gestaft!! Negatief over het feit dat je geen waarschuwing hebt gehad.

grapje
dat en van frizz samen opgeteld dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven