Napraattopic 12

07-12-2014 09:18 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.

Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.

Wat mag:

- Bans bespreken http://forum.viva.nl/forum/overig/banto ... s/235701//

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.

Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.

- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.

Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.

Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.

NB Graag aandacht voor deze toevoeging van de Community Manager gedateerd 02-12-2014

ModeratorViva in "Moderator Mededelingen"

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Zo nu even 2012 avro's kunstuur kijken.
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 20:02:

Maar TAM, ik vind honden én katten leuk... Ik voel me verscheurd door de gedachte. Maar dat verscheuren gebeurt eerder bij honden, dus dan de kattenpijler maar doen?Bij geen keuze krijg je gewoon een ban voor beide pijlers.
Ik zie overigens geen reet zo.
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 20:03:

Zo nu even 2012 avro's kunstuur kijken.

*vergeten*

*gaat 2012 avro's kunstuur opnemen*
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 20:00:

[...]

Heel zeldzaam en nutteloos als iemand niet wil.Daarom. Dat zij niet de goede behandeling krijgt komt echt niet omdat haar psych en familie denken dat ze het zo goed doet. Dat komt omdat die machteloos staan.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:StoraHuntur schreef op 07 december 2014 @ 20:01:

Ik vind het vooral sneu voor de mensen die Bente oprecht willen helpen en daar veel energie in steken. Bente wil niks, kan niks en doet niks. Ik begrijp wel dat zíj daar niets aan kan doen want dat is de ziekte maar na 40 keer topics met hetzelfde verloop kan je de hoop op doordringen tot haar wel enigszins laten varen.

Dit dus.

En steeds komen er weer argeloze voorbijgangers die alles hiervoor over het hoofd hebben gezien en zelf ook weer vruchteloze pogingen gaan ondernemen etc. Was er bijna ingestruikeld.
quote:Rasa* schreef op 07 december 2014 @ 20:07:

Ik zie overigens geen reet zo.Voor het zien van reten wil ik je graag naar recente topics van Storaliefje aka Twerkyqueen of badmeester doorverwijzen.
quote:hatsetats schreef op 07 december 2014 @ 20:10:

[...]

Daarom. Dat zij niet de goede behandeling krijgt komt echt niet omdat haar psych en familie denken dat ze het zo goed doet. Dat komt omdat die machteloos staan.

Juist. Gedwongen opname komt vaak neer op opname in het ziekenhuis en sondevoeding tot je weer iets minder bijna dood bent. Dat is geen behandeling. Bij behandeling moet je een verandering wíllen.

Ik vind het om het even dat dat topic hier staat, ik lees het niet, ik heb niet de neiging om me ermee te bemoeien en zolang zij nog winst heeft bij haar ziekte zal ze niet willen genezen. En ze heeft er nog winst bij. En het forum zal misschien een beetje helpen, maar soms juist tegenwerken.
nadat ik in 2 topics het roerend eens was met kerol ga ik maar verder met 2012 kijken.

leuk, al die ava's! Mijn haar gaat raar zitten van kerstmutsen dus ik doe niet mee
Leuk weekend gehad iedereen?
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 20:14:

[...]

Juist. Gedwongen opname komt vaak neer op opname in het ziekenhuis en sondevoeding tot je weer iets minder bijna dood bent. Dat is geen behandeling. Bij behandeling moet je een verandering wíllen.

Ik vind het om het even dat dat topic hier staat, ik lees het niet, ik heb niet de neiging om me ermee te bemoeien en zolang zij nog winst heeft bij haar ziekte zal ze niet willen genezen. En ze heeft er nog winst bij. En het forum zal misschien een beetje helpen, maar soms juist tegenwerken.Ik denk juist dat laatste. En dat is eigenlijk nog erger, suicide by proxy... We staan erbij, kijken ernaar en geven zelfs onbedoeld een zetje.
Zeg al die nieuwe honden- en kattentopics, weer een Statement?
quote:hatsetats schreef op 07 december 2014 @ 20:24:

[...]

Ik denk juist dat laatste. En dat is eigenlijk nog erger, suicide by proxy... We staan erbij, kijken ernaar en geven zelfs onbedoeld een zetje.Dat ben ik met je oneens. Daar is alleen zij zelf verantwoordelijk voor. Zij kiest om niet te eten en geen behandeling te volgen, zij kiest om hier te schrijven, daar is niemand anders hier verantwoordelijk voor.
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 20:31:

[...]

Dat ben ik met je oneens. Daar is alleen zij zelf verantwoordelijk voor. Zij kiest om niet te eten en geen behandeling te volgen, zij kiest om hier te schrijven, daar is niemand anders hier verantwoordelijk voor.

Dat zij ervoor kiest, klopt.

Ik vind echter wel dat je met elkaar een verantwoordelijkheid hebt voor elkaar.
Je kan nooit verantwoordelijk zijn voor de keuzes van een ander.
quote:Star schreef op 07 december 2014 @ 20:29:

Zeg al die nieuwe honden- en kattentopics, weer een Statement? Niet van mij
quote:Thordis2.0 schreef op 07 december 2014 @ 20:31:

[...]

Dat ben ik met je oneens. Daar is alleen zij zelf verantwoordelijk voor. Zij kiest om niet te eten en geen behandeling te volgen, zij kiest om hier te schrijven, daar is niemand anders hier verantwoordelijk voor.Klopt maar o wee als je in een topic van haar dan iets kritisch roept dan krijg je dus mensen met het Hulpverlener Syndroom over je heen die tegen je roepen dat je iemand de afgrond in praat of richting zelfmoord drijft of weetikwat. Dus zij mag van de meest zieke dingen verslag doen maar de rest mag alleen maar meelullen en ja en amen roepen.
iemand heeft mijn beroep genoemd in een reactie, ik heb de mods nu al 2x gevraagd dit weg te halen, en ze doen het gewoon niet.. grrrrrr
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 20:35:

Je kan nooit verantwoordelijk zijn voor de keuzes van een ander.Dat vind ik te makkelijk en te kort door de bocht. Helemaal wanneer iemand niet eens de verantwoordelijkheid voor zichzelf kan nemen.
quote:hatsetats schreef op 07 december 2014 @ 20:41:

[...]

Dat vind ik te makkelijk en te kort door de bocht. Helemaal wanneer iemand niet eens de verantwoordelijkheid voor zichzelf kan nemen.Dus als ik nu post dat ik voor de volgende trein spring zijn jullie verantwoordelijk als ik dat ook daadwerkelijk doe?
Oooh er is een nieuw topic, daarom was het zo stil.

Wat een leuke avatars hebben jullie allemaal!
quote:Istar_ schreef op 07 december 2014 @ 20:42:

[...]

Dus als ik nu post dat ik voor de volgende trein spring zijn jullie verantwoordelijk als ik dat ook daadwerkelijk doe?Nee maar als ik in plaats van huilie huilie met je te doen dan zeg uit frustratie "joh als jij zo graag dood wil ga je gang" dan heb ik het gedaan... terwijl de werkelijke reden is dat ik er dan gewoon dik vet klaar mee ben want ik vind op een anoniem forum zelfmoord dingen roepen het meest egoistische wat je kan doen. Niemand kan nl 112 bellen van Pietje uit Zwaag wil dood. Je kan niks.
quote:hatsetats schreef op 07 december 2014 @ 20:35:

[...]

Dat zij ervoor kiest, klopt.

Ik vind echter wel dat je met elkaar een verantwoordelijkheid hebt voor elkaar.Je kunt van mensen op een forum niet verwachten dat ze het inzicht hebben van een psycholoog en de kennis van een psychiater. Dus mensen proberen te helpen, en zelfs als dat averechts werkt is ze dat niet aan te rekenen op een forum. Voor hulp moet ze hier niet zijn, als jij op een verjaardag bij tante Truus je depressie bespreekt krijg je ook allerhande funeste adviezen, dat maakt ze nog niet medeverantwoordelijk, die andere verjaardagsgasten. Daarbij denk ik dat het maar minimaal meespeelt wat hier gezegd wordt eigenlijk.
quote:hatsetats schreef op 07 december 2014 @ 20:41:

[...]

Dat vind ik te makkelijk en te kort door de bocht. Helemaal wanneer iemand niet eens de verantwoordelijkheid voor zichzelf kan nemen.Dat kun je op een forum niet bepalen. En dus kun je mensen dat ook niet aanrekenen.
quote:Dystania schreef op 07 december 2014 @ 20:43:

Wat een leuke avatars hebben jullie allemaal!Doe je mee, doe je mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven