Is/was jouw baby ook zo vaak ziek?

20-07-2008 16:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na vandaag mijn zoveelste bezoekje aan de huisartsenpost met mijn 6 maanden oude zoontje te hebben gebracht, vraag ik me af of het werkelijk normaal is dat een baby zovaak ziek is.

Hij is in zijn jonge leventje al 3x snipverkouden geweest met flinke hoest, buikgriep gehad met bijna uitdroging tot gevolg, bijbalonsteking gehad, ooronsteking en nu weer amandelonsteking en misschien een blaasonsteking. Daarvoor heeft hij nu een urine-opvangreservoir aan, ik moet straks zijn plas nog wegbrengen. Hij heeft ook vrij vaak 'gewoon' koorts.

Volgens de dokter vandaag zijn sommige kindjes nou eenmaal vaak ziek, ben benieuwd of er meer zijn waarbij dat inderdaad zo is.

Groetjes, Elise
Hoi Elise1980,

Ik herken het absoluut. Onze dochter, inmiddels 4,5, was ook echt heel erg vaak ziek.

Ze was tot ze 1,5 was, elke maand ziek geweest. Zowiezo 1x per maand hoge koorts, zonder aanwijsbare oorzaak. Vaak verkouden. Buisjes gekregen en neusamandel geknipt toen ze 14 maanden was. Met 10 maanden opgenomen in het ziekenhuis ivm koortsstuip. En haar 1e blaasontsteking met 6 maanden.

Haar 1e ja. Ze is vorige maand eindelijk geopereerd aan haar niertje die niet goed werkte. Kwamen ze pas met drie jaar achter.

Maar het is dus herkenbaar en heel vervelend voor je kindje en voor jou. Ik zat erg vaak bij de huisartsenpost. Maar er was ook altijd wat, ik ging niet voor niets.

En sinds nu ongeveer een jaar gaat het iets beter met haar. Ze is niet zo vaak ziek meer, gelukkig.

Ik weet niet in hoeverre je ventje is onderzocht maar anders kun je ook vragen of ze even zijn bloed na willen kijken. Gewoon voor je gemoedsrust en om alles uit te sluiten.

Succes! en een knuf voor je kleine mannetje.
Ik herken het juist helemaal niet. Onze dochter (inmiddels 4) was en is echt nooit ziek. Ja, wel eens verkouden uiteraard.

In haar hele leventje ben ik pas 3 of 4 keer met haar bij de huisarts geweest.

Ik denk dat je dokter gelijk heeft als ie zegt dat sommige kindjes nou eenmaal vaak (vaker) ziek zijn.

Neefje van ons heeft ook om de haverklap iets, terwijl zijn zus nooit ziek is.

Maar ik begrijp dat je het vervelend vindt! Je kunt niks anders dan toch maar weer met 'm naar de dokter gaan.

Sterkte!
Yup, die van mij ook! Werd er echt niet goed van en voor hemzelf was het ook niet leuk natuurlijk. Wat enigszins hielp waren buisjes in de oren en amandelen knippen een jaar erna, maar ja, dat doe je natuurlijk liever niet. Bij ons werd het pas vanaf het 5e levensjaar beter en nu is hij eigenlijk nooit meer ziek. Helaas dus geen tips, behalve dan afwachten.
Vervelend Elise !

Mijn dochtertje is nu 13 maanden en ik kan zeggen dat het sinds een maand of 3 beter gaat.

De 1e 10 maanden rolde ze van de ene verkoudheid/griep in de andere. Ik was blij als ze eens een paar dagen niet ziek was. Dan grapte ik wel eens dat ze al 5 dagen niet ziek was. En ja hoor, daar kwam het weer....

Het schijnt (maar dat weet ik dus niet zeker) dat het bij crèchekinderen vaker voor komt dan thuisblijvende kindjes.

Mij is verteld dat het op een gegeven moment beter gaat. En dat lijkt inderdaad zo te zijn. Ze is nu nog wel regelmatig verkouden, maar gelukkig nu zonder koorts.

Veel succes !
What matters most is how you see yourself
Hai Elise,

Tot nu toe is mijn dochtertje nog nooit verkouden of ziek geweest, maar ja, ze is ook nog maar 4 maanden.

(wel wat "opstart" probleempjes gehad: te kort tongriempje, controle heupjes ivm stuitbevalling en een voorkeurshouding waarvoor ik zelf maar even contact met de fysio heb gezocht, maar da's allemaal weer goed gekomen en ze had er zelf gelukkig geen last van).

Veel sterkte met je zoontje, hoop voor jullie dat het snel beter gaat!
Heeft hij al een antibiotica kuur gehad? Zoonlief is hier vanaf dat hij een maand of 12 was tot hij 16 maand was geregeld ziek geweest incl een aantal ooronstekingen en fikse verkoudheden.. Op een bepaald moment werd hij erg ziek en bleek een beginnende longonsteking te hebben.. volgens de arts (weekendarts, Zoonlief was ook altijd ziek in het weekend) heeft de ontsteking al die maanden gesluimerd en kwamen daar ook alle andere "ziektes"en klachten vandaan. Hij kreeg een antibiotica kuur en was naar een paar dagen al beter te pas.. Hij is daarna (behalve een beetje snotterig en nu de waterpokken) niet meer ziek geweest! (is nu 22 maand)

(en ik ben geen voorstander van heel snel een antibiotica kuur voorgeschreven krijgen.. maar het heeft hier wel enorm geholpen!!)
Heel herkenbaar. Bij Zwiepje was het zelfs zo erg dat ze hem al kende bij de eerste hulp en de reactie tegen de receptioniste was: " oh is het Zwiepje? had dat dan gelijk gezegd, dan had ik hem voor kunnen laten gaan." Nee, echt, ik kende meer artsen dan niet-artsen. Naast allergieen en verkoudheden, oogontsteking, oorontsteking, luchtweginfectie, altijd verkouden en 4 anti-biokuurtjes in een jaar was het tijd voor buisjes en amandelen knippen. Gelukkig nooit meer ergens last van gehad.

Overigens was Zwiepje al ziek voordat hij met 3 maanden naar de creche ging maar het crechegebeuren heeft zeker niet meegeholpen. Maar ook daar werd gezegd dat het heel normaal was het eerste jaar.
Elise; heel herkenbaar, mijn dochter is ook altijd verkouden ( nu 8 1/2 maand) Verder niet echt vaak koorts ofzo, nu 2x. Wel al waterpokken enzo gehad.

En ook hier, altijd in het weekend of op een feestdag dat je naar de huisartenspost kunt.

Ik ga er maar vanuit dat het de eerste 1 1/2 jaar zo blijft, daarna schijnt het over te gaan. Wat ik wel vervelend vind zijn de opmerkingen van anderen erover. Elke keer zeggen mensen er wat van..en tja, ik kan er ook niks aan doen.

Misschien kun je eens naar een homeopatisch arts gaan? Sterkte ermee!
Hmm... mijn dochter van zeven maanden is nu voor het eerst flink verkouden en dat vind ik al zo zielig. Laat staan als ze vaak koorts hebben.

Kortom, nee ik herken het niet, maar ik hoop voor jou en (vooral) je zoontje dat het snel beter wordt!
Baby vaak ziek? Check.

Tussen 8 en 15 maanden 1 keelontsteking, 1 keer bronchitis en 4 oorontstekingen (plus de gewone huis- tuin- en keukenverkoudheden). Het had ook invloed op haar groei; ze zit onderin de curve. Wij raakten er wel aan gewend; iedere vier of vijf weken was het raak.
Echt ziek met koorts is ze pas 2 x geweest. Verder is ze vanaf de geboorte (ze is nu dik 10 maanden) ongeveer doorlopend verkouden geweest, soms een paar dagen of hooguit een week niet. Ze is nu *klopt af* sinds een week of 4 niet verkouden geweest. Hoop dat het even zo blijft.
Als baby was Moppekind nooit ziek, als dreumes niet, als peuter niet.

En toen kwam de kleuterschool.

Ellende, ellende, ellende. Sinds april dit jaar hebben we een aantal koortsige dagen gehad, de vijfde ziekte, de waterpokken en zojuist weer met 38,7 graden in bed gestopt. Gisteren was hij al wat duf, maar nu dus wéér flinke verhoging.

Jammer, maar het is nu eenmaal zo. Vanwege de waterpokken moesten we eerder weg uit Zuidfrankrijk (hij mocht niet meer in de zon) en eigenlijk willen we vandaag de kampeerspullen weer bijelkaar zoeken om nog een paar daagjes uit te waaien. We zien het wel.
Mijn dochter van bijna 3 is niet vaak ziek. Alleen als ze koorts heeft is het spannend want ze schiet nogal snel in een koortstuip maar gelukkig is dat niet vaak. Zoon is nog maar 4 maanden.

Beide kinderen waren wel ziek na de geboorte en lagen allebei op de couv.afd. maar na ab knapten ze goed op.

Wat ik me afvraag;

je hoort altijd dat kinderen die bv krijgen een betere weerstand hebben. De kindjes die hier vaak ziek zijn krijgen (of kregen) die fv?

Zonder een bv/fv-discussie op te starten ben ik hier wel in geïnteresseerd.
Ja mijne kreeg fv maar die was allergiewise niet te redden met alles wat er in de familie zit hoor.
Mijn dochter is bijna één en nog maar één keer een beetje verkouden geweest. En dat terwijl ze twee maanden te vroeg geboren is.

Ikzelf was overigens twee weken te laat en was zo vaak ziek, dat mijn moeder maar gestopt is met werken. Daar viel niet meer tegenop te regelen.
Mijn dochter krijgt borstvoeding en gaat pas sinds vorige week naar de creche trouwens. Dat zal ook wel uitmaken. (We wachten rustig af. )
Mijn jongste is het eerste jaar van zijn leventje ook vreselijk veel ziek geweest. Bijna continue verkouden, 2x dubbele oorontsteking, pseudokroep, moeite met ontlasting (tot klysma's aan toe), 3x griep, weet-ik-hoevaak ontstoken ogen en zat maandenlang tot bloedens toe onder het eczeem.

En toen werd hij 1 jaar.

En ging het langzamerhand zomaar stukken beter. Nu is hij 22 maanden en al tijden niet meer echt ziek geweest (op de waterpokken na).

Hij heeft 16 maanden borstvoeding gehad, bungelt overal onderin de curves, maar groeit verder goed (dat is ook weleens anders geweest) en volgt zijn eigen lijntje.
Selma Duim, zoals ik hierboven schreef is mijn dochtertje nog nooit echt ziek geweest en ze heeft idd zes maanden volledig borstvoeding gehad. De eerste verkoudheid kwam vlak nadat ik had afgebouwd.
8 maanden borstvoeding, na ruim een half jaar langzaam bijvoeding en pap. Ik wilde wel langer doorgaan, maar meneer bliefte mijn tiet niet meer.

Mijn zoon was het eerste jaar nooit ziek, kreeg het eerste jaar borstvoeding en ging vanaf 3 maanden naar het kinderdagverblijf.

Tweede jaar een keer of 3 ziek, en wij zelf ook een paar keer buikgriep trouwens. Daarna, hij is nu bijna 4, is hij volgens mij nog maar 1 keer ziek geweest.
Elise,

Mijn oudste was heel vaak ziek, allerlei ontstekingen ook, varierend van "gewone" ontsteking tot heel ernstig. Sinds haar ca. 3e gaat het echt stukken beter met haar. Blijkbaar is haar weerstand nu op peil. Het is ook duidelijk aan de groeicurve te zien.

Mijn jongste is echt nooit ziek geweest, op een paar kotsvirusjes na.

Dus ik denk dat het wel klopt dat het ene kind meer ziek is dan het andere. Overigens zijn mijn beide kinderen vanaf ca. 4 maanden naar het kdv gegaan.

Sterkte met de kleine man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven