Namenstress!!!!
vrijdag 12 december 2014 om 15:46
quote:prik schreef op 12 december 2014 @ 15:43:
Ik zou mijn kinderen sowieso nooit namen met dezelfde beginletter geven
+1
Dan krijg je post van een bedrijf of instantie voor N. Achternaam, en weet je niet meteen voor wie het is, onhandig.
Daarnaast zou ik m'n kind ook geen naam geven met zo'n verkleinstukje erachter. het idee dat ze dan met 22 nog met Noortje wordt aangesproken; niet mijn ding.
Dan zou ik haar stoer Noor noemen!
Ik zou mijn kinderen sowieso nooit namen met dezelfde beginletter geven
+1
Dan krijg je post van een bedrijf of instantie voor N. Achternaam, en weet je niet meteen voor wie het is, onhandig.
Daarnaast zou ik m'n kind ook geen naam geven met zo'n verkleinstukje erachter. het idee dat ze dan met 22 nog met Noortje wordt aangesproken; niet mijn ding.
Dan zou ik haar stoer Noor noemen!
vrijdag 12 december 2014 om 15:54
quote:ljcp83 schreef op 12 december 2014 @ 15:51:
Dat mensen een naam met tje kinderachtig vinden op latere leeftijd hoor je vaker maar ik heb daar bij Noortje niet zo'n last van en als ze dat zelf wel heeft kan ze er altijd Noor van maken toch?Dat zou ik alleen in de omgekeerde vorm doen; haar Noor noemen, en zolang ze klein is haar met Noortje aanspreken. Maar dat past dan weer niet bij jullie achternaam.
Dat mensen een naam met tje kinderachtig vinden op latere leeftijd hoor je vaker maar ik heb daar bij Noortje niet zo'n last van en als ze dat zelf wel heeft kan ze er altijd Noor van maken toch?Dat zou ik alleen in de omgekeerde vorm doen; haar Noor noemen, en zolang ze klein is haar met Noortje aanspreken. Maar dat past dan weer niet bij jullie achternaam.
vrijdag 12 december 2014 om 15:57
Niels en Nila vind ik echt te veel op elkaar lijken.
Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt met 'verschillende klank'.
De 1e klank is toch juist pecies hetzelfde?
Ik vind Noortje leuker, hoewel ik eigenlijk niet van verkleinnamen hou.
Maar Noortje wordt later Noor en dat vind ik een prima stoere naam.
Ik zou dan zelf officieel Noor doen.
Ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt met 'verschillende klank'.
De 1e klank is toch juist pecies hetzelfde?
Ik vind Noortje leuker, hoewel ik eigenlijk niet van verkleinnamen hou.
Maar Noortje wordt later Noor en dat vind ik een prima stoere naam.
Ik zou dan zelf officieel Noor doen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.