Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sjees, heerst het? Dan ben ik hier gauw weer weg...
quote:Amaqanda schreef op 12 december 2014 @ 20:57:

[...]

Beddengoed en lege wasmachine paraat! Een droger hebben wij niet

Sterkte dan maar.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Rasa* schreef op 12 december 2014 @ 21:01:

Sjees, heerst het? Dan ben ik hier gauw weer weg...Een goeie virusscanner doet wonderen .

Sjees, heerst het? Dan ben ik hier gauw weer weg...Laat je virusscanner maar snel updaten.
Lady V en MSW jullie zitten te lang op dit forum als jullie dezelfde grapjes gaan maken hoor

Sjees, heerst het? Dan ben ik hier gauw weer weg...Het heerst.
quote:inkie1 schreef op 12 december 2014 @ 21:11:

Lady V en MSW jullie zitten te lang op dit forum als jullie dezelfde grapjes gaan maken hoor

Great minds think alike .

Zo verschrikkelijk lang zit ik hier trouwens nog niet, en Mrs SW volgens mij ook niet.
Wat vinden jullie? Mogen kinderen van 14 en ouder zelf bepalen of ze om het weekend naar papa gaan en de helft van de vakanties of moet dat verplicht?
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 december 2014 @ 21:13:

[...]

Zo verschrikkelijk lang zit ik hier trouwens nog niet, en Mrs SW volgens mij ook niet.Dan moet het inderdaad aan de grote geesten liggen
quote:Amaqanda schreef op 12 december 2014 @ 21:13:

Wat vinden jullie? Mogen kinderen van 14 en ouder zelf bepalen of ze om het weekend naar papa gaan en de helft van de vakanties of moet dat verplicht?Ik vind het een lastige. Ik zou het heel erg vinden als kind niet meer naar zijn vader of naar mij zou willen. Ik denk dat ik naar een middenweg zou zoeken. Bijvoorbeeld doordeweekse dagen oid.
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 december 2014 @ 21:13:

[...]

Zo verschrikkelijk lang zit ik hier trouwens nog niet, en Mrs SW volgens mij ook niet.Tja tja, wat is lang...
Zelf bepalen. Tenzij het slecht uit komt, dan bepaalt de ouder

Wat vinden jullie? Mogen kinderen van 14 en ouder zelf bepalen of ze om het weekend naar papa gaan en de helft van de vakanties of moet dat verplicht?Daar zouden ze toch vanaf 12 jaar al inspraak in moeten hebben toch?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 12 december 2014 @ 21:15:

[...]

Daar zouden ze toch vanaf 12 jaar al inspraak in moeten hebben toch?Kind heeft mag nu al zeggen wat hij wil, maar zijn vader en ik bepalen uiteindelijk.
quote:inkie1 schreef op 12 december 2014 @ 21:14:

[...]

Dan moet het inderdaad aan de grote geesten liggen Daar ligt het aan. We zijn hier echt nog niet zo heel lang. Wij zijn nog lang en aan geen fossielen. Ik tenminste niet.

Wat vinden jullie? Mogen kinderen van 14 en ouder zelf bepalen of ze om het weekend naar papa gaan en de helft van de vakanties of moet dat verplicht?Ik dacht dat ze dat zelf mogen weten vanaf 12 jaar. Mijne woont nu dus bij mij.
quote:Istar_ schreef op 12 december 2014 @ 21:14:

[...]

Ik vind het een lastige. Ik zou het heel erg vinden als kind niet meer naar zijn vader of naar mij zou willen. Ik denk dat ik naar een middenweg zou zoeken. Bijvoorbeeld doordeweekse dagen oid.

Ik zeg ook niet helemaal niet meer natuurlijk. Maar ik kan best begrijpen dat een tiener (helemaal als de ouders een stukje uit elkaar wonen) in het weekend bijvoorbeeld dingen te doen heeft met vrienden en dit kan dan niet omdat je 'verplicht' om het weekend naar je vader moet.

Ik vind dat het op die leeftijd allemaal wel wat soepeler en in overleg moet kunnen in plaats van volgens een vooropgezet rooster. Maar ik heb geen tienerkinderen dus vraag jullie mening
quote:cochise schreef op 12 december 2014 @ 21:17:

[...]

Ik dacht dat ze dat zelf mogen weten vanaf 12 jaar. Mijne woont nu dus bij mij.Nee. Ze mogen zeggen wat ze willen. Ouders e/o rechter beslist.
quote:Amaqanda schreef op 12 december 2014 @ 21:17:

[...]

Ik zeg ook niet helemaal niet meer natuurlijk. Maar ik kan best begrijpen dat een tiener (helemaal als de ouders een stukje uit elkaar wonen) in het weekend bijvoorbeeld dingen te doen heeft met vrienden en dit kan dan niet omdat je 'verplicht' om het weekend naar je vader moet.

Ik vind dat het op die leeftijd allemaal wel wat soepeler en in overleg moet kunnen in plaats van volgens een vooropgezet rooster. Maar ik heb geen tienerkinderen dus vraag jullie mening Ex rijdt zoon gewoon rondt.
quote:Istar_ schreef op 12 december 2014 @ 21:18:

[...]

Ex rijdt zoon gewoon rondt.Dat is natuurlijk ideaal! Maar niet overal zo
quote:Amaqanda schreef op 12 december 2014 @ 21:19:

[...]

Dat is natuurlijk ideaal! Maar niet overal zoNee, maar dat vind ik wel de verantwoording van de ouders. Hadden ze niet moeten scheiden.

Wat vinden jullie? Mogen kinderen van 14 en ouder zelf bepalen of ze om het weekend naar papa gaan en de helft van de vakanties of moet dat verplicht?

Dat zelf bepalen gebeurt hier al jaren. Stiefdochter is 14.

Ze krijgen steeds meer een eigen leven, zeker sinds de middelbare school.

Hobby's, vriendinnetjes, vriendjes.

Ze komt hier al lang niet meer om het weekend. Hooguit vanaf zaterdagavond tot zondagavond.

Vorige week kwam ze met haar grote broer (21) zelfs alleen maar eten op zondagavond.

Je kunt ze niet meer dwingen op die leeftijd. Maar sowieso, waarom zou je?

Ik merk aan stiefzoon dat ie toch af en toe wel uit eigen initiatief af en toe even komt meeeten.

Maar verder neemt het steeds meer af. Ik vind het ook niet meer dan normaal.

Als ouders samen zijn krijgt zo'n puber ook steeds meer een eigen leven.

Waarom zou dat anders moeten zijn als de ouders gescheiden zijn?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Wat vinden jullie? Mogen kinderen van 14 en ouder zelf bepalen of ze om het weekend naar papa gaan en de helft van de vakanties of moet dat verplicht?Zelf bepalen. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 11 was en wij hebben zelfs nooit een bezoekregeling gehad. In het begin ging ik om de week naar mijn vader, later werd dat minder omdat ik nou eenmaal mijn eigen bezigheden kreeg. Maar als ik dan wel ging was het altijd enorm gezellig en soms bleef ik spontaan een week hangen .
quote:Istar_ schreef op 12 december 2014 @ 21:20:

[...]

Nee, maar dat vind ik wel de verantwoording van de ouders. Hadden ze niet moeten scheiden.Eens! Ik heb het gegeven dat kinderen vanaf 12 jaar zelf iets mogen aangeven bij de rechter gerespecteerd, dacht trouwens wel dat het wettelijk bepaald was maar kan dat nergens vinden.
quote:Amaqanda schreef op 12 december 2014 @ 21:17:

[...]

Ik vind dat het op die leeftijd allemaal wel wat soepeler en in overleg moet kunnen in plaats van volgens een vooropgezet rooster. Maar ik heb geen tienerkinderen dus vraag jullie mening Precies, want wat bereik je ermee om te blijven afdwingen dat een puber bij je moet zijn in zo'n weekend?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven