wat zouden jullie doen?

13-12-2014 16:34 745 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb me net aangemeld omdat ik al een tijdje ergens tegen aan loop wat betreft het eten met de kerst.

nu is kerst natuurlijk gewoon kerst en kan iedereen dat vieren op zijn/haar eigen manier.

wij kunnen de kerst helaas niet vieren, en dat is al een tijdje bekend.

we hebben 10 euro te besteden voor de kerstmaaltijd.

we zijn met zn 5en: 2 volwassenen en 3 kinderen.

is er iemand die tips heeft om er misschien toch nog iets leuks van te maken?

niet zo zeer omdat wij als ouders dat willen, maar meer om het toch nog een beetje speciaal te maken voor de kinderen.

het maakt me als moeder erg verdrietig dat we dit over moeten slaan, vooral op school horen ze verhalen dat vriendjes leuke/speciale dingen doen/eten met de kerst.

we hebben zelf gedacht om wat patat te maken en daarbij een halmburgertje en wat sausjes, maar misschien heeft iemand anders een ander leuker idee.

alle tips, adviezen zijn zeer welkom.
quote:lolily schreef op 13 december 2014 @ 17:56:

Wat ontzettend rot voor je. In welke regio woon je ongeveer? Wellicht kunnen ik of andere forummers je helpen.Lees ff terug. Sandt heeft echt een hele leuke actie bedacht
quote:jellybelly schreef op 13 december 2014 @ 17:56:

[...]

Nee hoor, ik zeg het ook. Er bestaat zoiets als anticonceptie en nadenken voor je een kind laat komen.Stop jij dat kind effe terug ja
quote:karossis schreef op 13 december 2014 @ 17:55:

ik heb Bieb gemaild, via mn mail adres.Ah dan was ik toch te achterdochtig voor niks
quote:jellybelly schreef op 13 december 2014 @ 17:56:

[...]

Nee hoor, ik zeg het ook. Er bestaat zoiets als anticonceptie en nadenken voor je een kind laat komen.Ja en dat kan ze nu niet meer terug draaien hè?
Ik zie je pb aanstaan, nou stuur de mensen die je adres gevraagd hebben ff een pbtje?
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 17:56:

[...]

Lees ff terug. Sandt heeft echt een hele leuke actie bedacht sorry! Heb eroverheen gelezen. Stuur mij ook maar even een pb met je adres.
quote:karossis schreef op 13 december 2014 @ 17:39:

wij doen boodschappen bij de Aldi.

wat we halen, limonade, aardappels, vlees, wasmiddel, luiers, shampoo, vlees soms, eieren, melk, en brood, brood gaat hier erg hard.

en nee wij hebben niet een baby gekregen toen het slecht ging. de baby kwam wel heel onverwachts maar toen ging het beter als nu en zaten wij niet in bewind. dat kwam erna.

doet weleen beetje pijn als mensen er zo over denken, daarbij zijn ouders er blij mee dat we de baby HEBBEN!!

Een baby die onverwacht komt in deze tijd? Je had gewoon anticonceptie kunnen gebruiken natuurlijk.

En als je ouders blij zijn met de gezinsuitbreiding waarom willen ze dan niet bijdragen om jullie slechte leefomstandigheden te verbeteren? Mijn ouders zouden mij nooit op 'n houtje laten bijten en al helemaal niet met kerst! Als je geen geld op je bankrekening mag ontvangen van de schuldsanering, kunnen ze toch wel 'n keer langskomen met 'n grote tas boodschappen en wat cash?
kaasfondue is ook een heel goed idee, en erg lekker.

ik ga er eens naar kijken van de week.

we wonen trouwens in de regio noord holland noord.
Maar heel aardig van de mensen die TO willen helpen. Zeker gezien het verleden met dit soort topics.
Karossis, we hebben hier ook een negeerknop he. Derde van links onder de ava .
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 18:02:

Karossis, we hebben hier ook een negeerknop he. Derde van links onder de ava .Ik ben verder veel te leuk om te negeren! Elninjoo ook!
Je mag mij ook een pb sturen
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 18:00:

[...]

Een baby die onverwacht komt in deze tijd? Je had gewoon anticonceptie kunnen gebruiken natuurlijk.

En als je ouders blij zijn met de gezinsuitbreiding waarom willen ze dan niet bijdragen om jullie slechte leefomstandigheden te verbeteren? Mijn ouders zouden mij nooit op 'n houtje laten bijten en al helemaal niet met kerst! Als je geen geld op je bankrekening mag ontvangen van de schuldsanering, kunnen ze toch wel 'n keer langskomen met 'n grote tas boodschappen en wat cash?

Bla bla bla... Gaat jou geen ene reet aan waarom de ouders niet bijspringen.. Blij dat jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt Nien.. Echt..

TO, ik heb je een PB gestuurd...
Nou ja.. dat dus..
Heb je mijn pb ontvangen? Heb het idee dat ik mezelf heb gemaild...
Dat heb ik ook pompoenpit, hoe die mail precies werkt ben ik ook nog niet achter :(
Als je op het meest linkse symbooltje onder haar avatar klikt, is het altijd goed.
Life is short. Eat dessert first.
Als je bij me om de hoek woont maak ik een kerstdiner voor je. Ik woon in het centrum van Rotterdam.
verba volant, scripta manent.
quote:jellybelly schreef op 13 december 2014 @ 18:00:

Maar heel aardig van de mensen die TO willen helpen. Zeker gezien het verleden met dit soort topics.

Vind je? Milna heeft gelijk.

TO kan prima geholpen worden met tips, lijkt me, maar als je hier een zielig verhaal neerzet (kind ook nog de dag ervoor een operatie), tja, dan weet je zeker dat er met geld gestrooid wordt, of dat nou veel is of weinig..

Iemand die al een tijdje van 70 euro per week moet rondkomen kan voor een 10-tje niet wat bedenken voor een leuke maaltijd..?

Sorry, dit is weer te gemakkelijk, maar ja, het voelt zo goed als iedereen kan meelezen dat je iemand, een wildvreemde notabene, wilt helpen
quote:paresseuse schreef op 13 december 2014 @ 18:17:

[...]

Vind je? Milna heeft gelijk.

TO kan prima geholpen worden met tips, lijkt me, maar als je hier een zielig verhaal neerzet (kind ook nog de dag ervoor een operatie), tja, dan weet je zeker dat er met geld gestrooid wordt, of dat nou veel is of weinig..

Iemand die al een tijdje van 70 euro per week moet rondkomen kan voor een 10-tje niet wat bedenken voor een leuke maaltijd..?

Sorry, dit is weer te gemakkelijk, maar ja, het voelt zo goed als iedereen kan meelezen dat je iemand, een wildvreemde notabene, wilt helpen Ja, vind ik ook hoor, maar dan is het nog wel aardig van de forummers die willen helpen.
Dames, even huishoudelijk: die sorteermachines bij de post zijn heel gewelddadig, je eurootje wordt er zo uit gedrukt. Het is dus wel handig om een stevig kerstkaartje te gebruiken, of een stevige envelop.
Ik denk dat het niet slim is om hier mailadressen neer te zetten.

Er lezen meer mensen mee dan je je kunt voorstellen.

Als je dan mail ontvangt, hoe weet je dan dat het van TO is?

Stuur dan TO een pb of vraag haar om jou een pb te sturen.

Dan kun je achter de schermen adres of mailadres uitwisselen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
To, komen jullie niet in aanmerking voor de Voedselbank?
quote:paresseuse schreef op 13 december 2014 @ 18:17:

[...]

Sorry, dit is weer te gemakkelijk, maar ja, het voelt zo goed als iedereen kan meelezen dat je iemand, een wildvreemde notabene, wilt helpen Mwoah, ik voel me echt niet goed als iedereen weet dat ik iemand een euro geef hoor
u vindt dat een zielig verhaal

dat mijn kind wordt geopereerd?

dat is gewoon een feit, wou je soms even langskomen om te kijken of het wel waar is, want dat mag hoor.

dat is helemaal niet zielig, er worden een heleboel mensen/kinderen op die dagen geopereerd, ziekenhuizen gaan altijd gewoon door,ook met de feestadegn. daar kan ik niets aan veranderen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 december 2014 @ 18:19:

Dames, even huishoudelijk: die sorteermachines bij de post zijn heel gewelddadig, je eurootje wordt er zo uit gedrukt. Het is dus wel handig om een stevig kerstkaartje te gebruiken, of een stevige envelop.En om de euro vast te plakken met plakband!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven