Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Waar is anoniem?

*ff lekker ergeren aan zijige zeikerd*
quote:ThunderassMan schreef op 14 december 2014 @ 10:48:

[...]

V/d valk is de missing link tussen de friture (=snackbar voor mensen boven de riolen) en een echt restaurant. Ik zeur ook altijd over die kers: meestal krijg ik er dan eentje. (die ik niet eet, want ik hou niet van kersen in m'n appelmoes)

Nou zoals missI al zegt sommige zijn echt luxer geworden. Zoals die in cuijk waar wij gaan.. Google maar op afbeeldingen:)

Gr. Forummer van het jaar 2014!

quote:ThunderassMan schreef op 14 december 2014 @ 11:35:

[...]

geheel on-topic: een menstruatieflexitarieër?Nee, dat niet.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 09:35:

Ff kort: ik denk niet dat gezond is om je lijf tekort te doen. Twee: die twee dagen vasten zorgen bij heel veel mensen voor het idee dat ze in die andere dagen teveel eten want 'morgen is mijn vastendag'. Zo werkt het niet naturlijk.

Natuurlijk val je ermee af,mdat doe je met ieder dieet. De fraag is: wat. Gebeurt er wanneer je dit dieet niet volhoudt en je weer op je oude voet verder gaat? Dan kom je weer aan.

Nu sporten, straks verder.

maar wat maakt het uit dat je denkt dat je die andere dagen teveel eet. dat is toch ook zo

of hoe bedoel jij het? dat je dan extra eet omdat je morgen gaat vasten?

en ja ook vrij logisch dat je weer aankomt als je het niet volhoudt, maar dan heb je al die andere maanden (of jaren of hoelang je het ook wel volhoudt) toch mooi een slanker lijf gehad.
quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 11:36:

[...]

28 t/m 5?28-12 t/m 5-1? Dat wil je niet, monotoome bedrijfsknuffel.
Je moet 'm ff loepen.

De Kappert
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 09:37:

Ik zie je punt Hats. Toch zie ik wel iets in vasten, maar net als met ieder ander dieet: je moet jezelf kunnen inhouden. Beweging is de sleutel maar ik ben zo lui... Het hele punt is: je moet juist niet op dieet. Gezond eten, vooral vers. Veel groenten, paar stuks fruit, voldoende (magere) eiwitten en koolhydraten met flink wat vezels. Skip suiker en zoetstofen zoveel mogelijk, maar ga het niet spastisch vermijden. Beetje extra bewegen. En vooral geen achterlijke, ingewikkelde eetgewoontes gaan proberen want dat werkt in 99% van de gevallen uiteindelijk averechts.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:StoraHuntur schreef op 14 december 2014 @ 11:42:

Je moet 'm ff loepen.

De KappertThnx. Al gevonden.
nou dat vind ik een saai dieet (eetschema) en is dus niet voor mij weggelegd
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 11:41:

[...]

maar wat maakt het uit dat je denkt dat je die andere dagen teveel eet. dat is toch ook zo

of hoe bedoel jij het? dat je dan extra eet omdat je morgen gaat vasten?

en ja ook vrij logisch dat je weer aankomt als je het niet volhoudt, maar dan heb je al die andere maanden (of jaren of hoelang je het ook wel volhoudt) toch mooi een slanker lijf gehad.Wat ik al zei Fluim, je moet jezelf kunnen inhouden, geen verzadigde vettenzooi eten en: bewegen, en dat is niet jouw of mijn sterkste punt.
Ik heb ook goede herinneringen aan die grote glazen kommen.

En door een goede whiskeycocktailsaus hoort inderdaad slagroom of mascarpone. Ik gebruik vrij veel whiskey en cognac in de saus, dan is iedereen een beetje tammer na het voorgerecht. Deed mijn moeder ook al vroeger.

Voor mij werkt 5:2 en paleo eten echt super. Ik heb juist door het vasten beter leren luisteren naar mijn lichaam. In plaats van dat ik nu de hele dag loop te grazen, eet ik op de gewone dagen wanneer ik honger heb en dan tot ik verzadigd ben, tussendoor heb ik geen behoefte meer aan tussendoortjes. Dus dat je op de andere dagen losgaat is niet persé waar en daar ben je nog altijd zelf bij.

Of je weer aankomt als je stopt met 5:2, zal helemaal aan je eigen gedrag liggen. Als je weer gaat doen zoals je altijd al deed, dan ga je er weer uitzien zoals je altijd al deed. Hetzelfde zal gebeuren als je met sporten bent afgevallen en daarmee stopt. Zolang je geen blijvende veranderingen aanbrengt in je leefpatroon, zijn de veranderingen in je gewicht ook niet blijvend.

Maar 5:2 is makkelijk in te passen, weer op te pakken en vol te houden. Elke dag letten op je calorie-inname kost veel meer moeite, dan staat er elke dag die roze olifant in je living. En elke dag letten op je calorie-inname en ook minstens nog drie keer per week naar de sportschool, daarvoor is veel meer tijd, wilskracht, commitment, geld, etc. voor nodig.

Heel veel mensen zijn nu eenmaal niet dol op sport en voor sommige mensen is de drempel van de sportschool heel erg hoog. Natuurlijk is beweging en sport wel erg belangrijk om gezond te blijven, ik zou het iedereen aanraden naast 5:2. Ik vind zelf trainen wel erg lekker, maar ik kan ook periodes hebben in mijn leven dat minimaal drie keer trainen in de week gewoon geen optie is, zelf niet als ik ècht zou willen.

Maar kijk de documentaire of lees wat over Intermittent Fasting, want er zijn meer methodes dan 5:2 en trek daaruit je eigen conclusies of het iets is wat je wil proberen. En baat het niet, dan heb je gewoon een keer honger gehad.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:ketller schreef op 14 december 2014 @ 11:39:

[...]

Nou zoals missI al zegt sommige zijn echt luxer geworden. Zoals die in cuijk waar wij gaan.. Google maar op afbeeldingen:)

Ik heb goede herinneringen aan vdV te Cuijk.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 11:42:

[...]

Het hele punt is: je moet juist niet op dieet. Gezond eten, vooral vers. Veel groenten, paar stuks fruit, voldoende (magere) eiwitten en koolhydraten met flink wat vezels. Skip suiker en zoetstofen zoveel mogelijk, maar ga het niet spastisch vermijden. Beetje extra bewegen. En vooral geen achterlijke, ingewikkelde eetgewoontes gaan proberen want dat werkt in 99% van de gevallen uiteindelijk averechts.Nee idd geen paleo of elk ander diëet: alles wat je jezelf ontzegd comes back with a vengeance. Ik heb een vriendin die alles heeft geprobeerd: valt 13 kilo af en na 1 jaar weer 13 kilo zwaarder. Jojo dus en dat kan niet goed zijn.
ik ga nu even een paar boterhammen smeren met fluffy en ovomaltine
en wiener melange met een zoetje
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 11:44:

nou dat vind ik een saai dieet (eetschema) en is dus niet voor mij weggelegdJe kunt het zo saai maken als je zelf wilt. Ik eet allesbehalve saai. En allesbehalve weinig.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 14 december 2014 @ 11:45:

Maar 5:2 is makkelijk in te passen, weer op te pakken en vol te houden. Elke dag letten op je calorie-inname kost veel meer moeite, dan staat er elke dag die roze olifant in je living. En elke dag letten op je calorie-inname en ook minstens nog drie keer per week naar de sportschool, daarvoor is veel meer tijd, wilskracht, commitment, geld, etc. voor nodig.

Heel veel mensen zijn nu eenmaal niet dol op sport en voor sommige mensen is de drempel van de sportschool heel erg hoog. Natuurlijk is beweging en sport wel erg belangrijk om gezond te blijven, ik zou het iedereen aanraden naast 5:2. Ik vind zelf trainen wel erg lekker, maar ik kan ook periodes hebben in mijn leven dat minimaal drie keer trainen in de week gewoon geen optie is, zelf niet als ik ècht zou willen.

Maar kijk de documentaire of lees wat over Intermittent Fasting, want er zijn meer methodes dan 5:2 en trek daaruit je eigen conclusies of het iets is wat je wil proberen. En baat het niet, dan heb je gewoon een keer honger gehad.Ik vind het de moeite waard om te overwegen en zal de docu gaan kijken, nogmaals dank voor alle respons.
quote:ThunderassMan schreef op 14 december 2014 @ 11:30:

[...]

Dat heet toch flexitarieër ofzoiets?of vagotarier?
Grappig toch die misverstanden over gewoon gezond leven.
quote:ketller schreef op 14 december 2014 @ 11:39:

[...]

Dat kun je nou wel zeggen, maar je bestaat pas vanaf oktober.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik viel trouwens door de geijkte drie maaltijden en drie tussendoortjes, gewoon gezond, vers en koolhydraatrijk voedsel te eten i.c.m. krachttraining niet af. Dat had te maken met mijn medicatie, ook de diëtiste van het ziekhuis stond voor een raadsel, ik deed echt braaf wat ze zei. Bij mij werkt dat gewoon niet meer, ik moest wat anders.

Met. 5:2 en paleo gaan eten was ik dat vet op mijn maag zo kwijt. Ik eet nu voornamelijk vetten en eiwitten en koolhydraten alleen uit groente en fruit. Ik eet wel verzadigde vetten uit vlees, vis, roomboter, volle zuivelproducten, kokos, cacao, etc. En ik voel me echt veel beter nu dan met die adviezen van de diëtiste en zie er veel beter uit. Geen acne meer, geen opgeblazen plofbuik meer 's avonds, geen darmklachten meer. Ik ga niet meer terug naar het SDCD.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 11:52:

Grappig toch die misverstanden over gewoon gezond leven.Hats, nogmaals: ik zie je punt. Maar als ik denk dat zo'n dag vasten met groenten eten a 500 calorieën wel bij mij zou kunnen passen zie ik daar niet veel slechts in als ik dan toch gezonde en voor mij lekkere dingen mag eten.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 11:48:

[...]

Nee idd geen paleo of elk ander diëet: alles wat je jezelf ontzegd comes back with a vengeance. Ik heb een vriendin die alles heeft geprobeerd: valt 13 kilo af en na 1 jaar weer 13 kilo zwaarder. Jojo dus en dat kan niet goed zijn.

Ik herken het. Ik heb ook iedere methode wel geprobeerd.

Achteraf is het enige dat ik daarmee bereikt heb een verstoorde stofwisseling.

Ik wou dat ik het nooit overhoop gehaald had.

Maar ja, daar kan ik nu weinig mee. Zeker niet omdat ik nu weer in een volgende fase zit. De hormonale fase.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
misverstanden, niet saai. je moet wel weten dat ik ineens moet kappen met al die taart en worstenbroodjes. om nog maar niet te spreken over mijn tussendoortjes.

fluffy mag wel, want komt op 800kcal per pot (niet die pot van annaP, maar de reguliere uit NL)
MrsSTW, wat is SDCD?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven