Napraattopic 13

12-12-2014 20:29 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

http://forum.viva.nl/foru ... c-op/list_messages/249598

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 11:50:

ik ga nu even een paar boterhammen smeren met fluffy en ovomaltinequote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 11:50:

en wiener melange met een zoetjeTja, daar noem je dan ook wel een paar caloriebommen op ook hoor...
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 11:57:

[...]

Ik herken het. Ik heb ook iedere methode wel geprobeerd.

Achteraf is het enige dat ik daarmee bereikt heb een verstoorde stofwisseling.

Ik wou dat ik het nooit overhoop gehaald had.

Maar ja, daar kan ik nu weinig mee. Zeker niet omdat ik nu weer in een volgende fase zit. De hormonale fase.Ja, ja, daar zeg je wat: de hormonen. Ik ben 45 en merk dat mijn hormonen een ander leven lijden dan 3 jaar geleden.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 11:48:

[...]

Nee idd geen paleo of elk ander diëet: alles wat je jezelf ontzegd comes back with a vengeance. Ik heb een vriendin die alles heeft geprobeerd: valt 13 kilo af en na 1 jaar weer 13 kilo zwaarder. Jojo dus en dat kan niet goed zijn.Ik vind paleo echt makkelijk vol te houden anders. Ik ben er gezondheidstechnisch er zoveel mee vooruit gegaan, dat ik echt niet meer terug wil naar het SDCD. Dan zit ik weer uren met kramp op de plee, onder de puisten en met een plofbuik. Nee, laat maar. En ik eet nu hartstikke lekker, ik mis al dat suiker, brood, en supermarktzooi echt niet. Ik vind het zelfs smerig smaken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Overigens, sommigen beredeneren dat vasten met 'vroeger hadden we ook niet iedere dag te eten en was je afhankelijk van wat er beschikbaar was', maar ja, we zijn wel geëvolueerd, dus ik vind dat een kulargument.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 11:53:

[...]

Dat kun je nou wel zeggen, maar je bestaat pas vanaf oktober.

Oh ja mopperkontje, jij was er toch heilig van overtuigd dat ik niet nieuw was

Gr. Forummer van het jaar 2014!

wij hebben in het gezin ineens te maken met glutenallergie, dat geeft ook nog wel uitdagingen mbt het kerstdiner!

Door al dat gegoogle over gluten leer ik wel ineens veel meer over eten. Maar ja, kans bestaat dat de helft dat als 'gezond' ervaart, en de andere helft van eters/kokers juist weer niet.

Door die glutenallergie voelen we ons als gezin iig wel heel hip en trendvolgend
quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 11:58:

misverstanden, niet saai. je moet wel weten dat ik ineens moet kappen met al die taart en worstenbroodjes. om nog maar niet te spreken over mijn tussendoortjes.

fluffy mag wel, want komt op 800kcal per pot (niet die pot van annaP, maar de reguliere uit NL)Jij hebt je lichaam gewend aan alle zoetigheden. Kan je ook veranderen, wat vind jij nog meer lekker dan zoetigheid? Loop je warm voor gegrilde groenten bv? Dat is een domme vraag he?
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 11:58:

MrsSTW, wat is SDCD?vroeg ik me ook net af!
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 11:59:

[...]

Ja, ja, daar zeg je wat: de hormonen. Ik ben 45 en merk dat mijn hormonen een ander leven lijden dan 3 jaar geleden.

Ik heb me twee jaar lang helemaal suf gesport in combinatie met gezond eten.

Geen gram ging eraf. Zelfs geen verandering in mijn vet- en spierwaarden.

Inmiddels is het kwartje gevallen, ik blijk in de overgang te zijn.

Dan kun je het wel loslaten, want daar kun je weinig tegen doen.

Behalve dan proberen om gewichtstoename te voorkomen en het gewicht te behouden.

Maar ik merk dus dat er in de afgelopen maanden toch weer 4 kg is bijgekomen.

(terwijl ik er juist eigenlijk wat kwijt wilde).

Ik wil eigenlijk 10 kilo kwijt, maar ik heb me voorlopig maar voorgenomen dat ik ga proberen om niet nog zwaarder te worden.
MrsSTW, nogmaals: wat is SDTC?
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 11:56:

[...]

Hats, nogmaals: ik zie je punt. Maar als ik denk dat zo'n dag vasten met groenten eten a 500 calorieën wel bij mij zou kunnen passen zie ik daar niet veel slechts in als ik dan toch gezonde en voor mij lekkere dingen mag eten.

Maar in alleen groenten zitten niet alle voedingsstoffen die je nodig hebt.

Gaat me niet alleen om dat 5:2 hoor, ook om het 'saai', alle argumenten om niet te sporten, woorden als 'discipline' en 'motivatie'.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:ketller schreef op 14 december 2014 @ 12:00:

[...]

Oh ja mopperkontje, jij was er toch heilig van overtuigd dat ik niet nieuw was

Dat ben ik ook.

Maar ja, wil je voor die titel in aanmerking komen dan moet je natuurlijk niet steeds van nick veranderen he...
quote:ThunderassMan schreef op 14 december 2014 @ 11:47:

[...]

Ik heb goede herinneringen aan vdV te Cuijk.

ONS?

quote:Carmelia schreef op 14 december 2014 @ 12:00:

wij hebben in het gezin ineens te maken met glutenallergie, dat geeft ook nog wel uitdagingen mbt het kerstdiner!

Door al dat gegoogle over gluten leer ik wel ineens veel meer over eten. Maar ja, kans bestaat dat de helft dat als 'gezond' ervaart, en de andere helft van eters/kokers juist weer niet.

Door die glutenallergie voelen we ons als gezin iig wel heel hip en trendvolgend

Ja, dat is een gedoe volgens mij, want gluten zitten écht overal in.

Maar het is wel mooi dat je tegenwoordig steeds meer glutenvrije producten kunt kopen en ook in restaurants zie je wel eens dat ze glutenvrije gerechten hebben.
quote:Carmelia schreef op 14 december 2014 @ 12:00:

Er lopen hier ook echt wat goede topics over gluten vrij, die vindt je vaak het beste door ze te googelen

quote:fluim schreef op 14 december 2014 @ 11:58:

misverstanden, niet saai. je moet wel weten dat ik ineens moet kappen met al die taart en worstenbroodjes. om nog maar niet te spreken over mijn tussendoortjes.

NL)Ja en?
V.w.b. die anoniem2014; soms denk ik wel eens dat mensen te weinig aan hun hoofd hebben of nog nooit écht iets hebben meegemaakt en daardoor beren op de weg gaan zoeken.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 12:02:

[...]

Ik heb me twee jaar lang helemaal suf gesport in combinatie met gezond eten.

Geen gram ging eraf. Zelfs geen verandering in mijn vet- en spierwaarden.

Inmiddels is het kwartje gevallen, ik blijk in de overgang te zijn.

Dan kun je het wel loslaten, want daar kun je weinig tegen doen.

Behalve dan proberen om gewichtstoename te voorkomen en het gewicht te behouden.

Maar ik merk dus dat er in de afgelopen maanden toch weer 4 kg is bijgekomen.

(terwijl ik er juist eigenlijk wat kwijt wilde).

Ik wil eigenlijk 10 kilo kwijt, maar ik heb me voorlopig maar voorgenomen dat ik ga proberen om niet nog zwaarder te worden.Ik ben ook 10 kilo aangekomen de laatste 3 jaar, al is mijn BMI nu goed. De buikomvang is teveel, het blijft daar hangen, maar ben niet in de overgang zei mijn bloedonderzoek. Geen excuus dus: ik beweeg te weinig en eet te vaak slechte zooi met teveel verzadigde vetten.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 12:03:

[...]

Dat ben ik ook.

Maar ja, wil je voor die titel in aanmerking komen dan moet je natuurlijk niet steeds van nick veranderen he...

Ach, ik heb natuurlijk ook de gunfactor!

quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 12:01:

[...]

Jij hebt je lichaam gewend aan alle zoetigheden. Kan je ook veranderen, wat vind jij nog meer lekker dan zoetigheid? Loop je warm voor gegrilde groenten bv? Dat is een domme vraag he?

geen domme vraag, ik vind dat lekker

maar als je niemand hebt om voor te zorgen (behalve jezelf) ga je op een gegeven moment steeds makkelijker/simpeler doen.

ik ga niet uitgebreid staan koken. die tijd is voorbij.

wat dat betreft ben ik ook gewoon aardslui.
quote:cochise schreef op 14 december 2014 @ 12:05:

[...]

Ik ben ook 10 kilo aangekomen de laatste 3 jaar, al is mijn BMI nu goed. De buikomvang is teveel, het blijft daar hangen, maar ben niet in de overgang zei mijn bloedonderzoek. Geen excuus dus: ik beweeg te weinig en eet te vaak slechte zooi met teveel verzadigde vetten.

Je zou eens kunnen checken of het bij jou ook al zover is. Qua leeftijd zou het best kunnen.

Er zijn online tests verkrijgbaar. Net als een zwangerschapstest. Ja, echt waar
Je zult verbaasd staan hoe je kunt (vr) eten wanneer je meer gaat bewegen 😄
quote:Carmelia schreef op 14 december 2014 @ 11:52:

[...]

of vagotarier?
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 december 2014 @ 12:04:

[...]

Ja, dat is een gedoe volgens mij, want gluten zitten écht overal in.

Maar het is wel mooi dat je tegenwoordig steeds meer glutenvrije producten kunt kopen en ook in restaurants zie je wel eens dat ze glutenvrije gerechten hebben.

Klopt! het is ook geen echte moeite om er rekening mee te houden. Maar het blijkt veel verder te gaan dan 'brood' en 'meel'.

Ik had over bouillon en ketjap bijv nog niet eerder nagedacht.
quote:hatsetats schreef op 14 december 2014 @ 12:05:

[...]

Ja en?

nou dat dus. maar ik zie het alweer.

ik lees je reacties wel op een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven