Geld & Recht alle pijlers

verzamelinkomen

21-12-2014 18:26 31 berichten
hallo,

even een vraagje, kon er op internet niet echt goed achterkomen.

Ik ga eind januari trouwen, op huwelijkse voorwaarden, waarbij zo'n beetje alles dus gescheiden blijft.

Hoe gaat bijvoorbeeld de belastingdienst kijken naar wat ik als inkomen heb? Ik ga dus feitelijk niks meer verdienen maar ben bang dat "men" denkt dat ik dus automatisch een hoger inkomen heb omdat je samen bent.

Hopelijk weet iemand iets hierover, als het niet duidelijk geformuleerd is zal ik het proberen beter uit te leggen!!
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het aflossen van je studieschuld moet je bij DUO zijn, niet bij de BD.

En in principe telt DUO het inkomen van je partner wel mee in het berekenen van je draagkracht.

lees deze link over hoe dat zit

ik lees daar dat je dat kunt wijzigen als je al voor 2009 studiefinanciering kreeg
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Oke dan ga ik dat even uitzoeken. dankjewel

@zusenzoo klopt, veehouder en akkerbouwer!
Harde werken dus!

Heb je deze al gelezen?

https://duo.nl/particulie ... samenwonen-of-trouwen.asp
Die heb ik net gekregen van broedkippetje maar alsnog dank!
Oeps, sorry. Las niet verder dan mijn neus lang was.
@Dory, op de site van DUO staat alles echt prima uitgelegd over het terug betalen. Daarbij is het van belang of je in het oude of het nieuwe regiem valt. Daar moet je even goed lezen.

Verder is voor jou de "middeling inkomen box 1" relevant. Daarover kun je hier meer lezen. Eventueel kun je ook de accountant van je vriend vragen, die zou daar ook ervaring mee moeten hebben als je vriend zelfstandige is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven