Ook nog wakker? Klets hier mee in Cafe Wakker.

11-11-2014 23:22 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook nog wakker of weer wakker en niet in slaap kunnen komen?

Wat het ook is, kom gezellig kletsen hier in Cafe WAKKER.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Moos ik ging altijd met de trein, maar ik vind autorijden ook heerlijk en ik moet wat boodschappen voor Suup meenemen. Leuke cd's uitgezocht om heerlijk mee te zingen in de auto. Flesje drinken en van te voren nog een broodje halen. Zalig. Ik vertrek dinsdag.
Ik post nog even vrolijk verder.

De 'thee-hachee': sukadelappen 1 kant kruiden met zwarte peper, zout, nootmuskaat, paprikapoeder, vleeskruiden. Andere kant flink met mosterd insmeren, zout, witte peper, vleugje kerriepoeder. Goed aanbakken. Vlees uit de pan, vuur hoog, flinke schep mosterd en klein beetje heet water en de aanbakseltjes losroeren, dan meer water erbij + bouillonblokje. Blijf zelf (al is het een potje) de juspoeder van Maggi het lekkerst vinden, dus al beetje binden. Sukadelapjes terug in de pan en uurtje of 4 tot 5 laten sudderen.

Dan vlees en jus uit de pan en grof gesnipperde uien bakken (hier niet half om half maar denk ruim 1/3e ui, ik noem het ook geen uienhachee zoals hier in de regio), bij de glazige uien kruidnagel en laurier (beide poeder) en een flinke scheut azijn en dit even lekker smoren. Kortgesneden vlees en jus erbij en evt. verder binden tot gewenste dikte.

Eet hachee het liefst met rode kool of bruine bonen met mosterd&picalilly.

Dan bak ik een pakket bamigroente en kruiden naar smaak (ik beken, ook met een pakje, heb ik de juiste verhouding) en dan hachee erbij. Flink sambal en wat ketjap naar smaak erdoor.

Zo heb ik van beide altijd aantal vriezerporties. In geval van bami, mie koken, eitje bakken en pindasaus maken, atjar en kroepoek erbij. Soms voor de bite nog tauge door het groente-/vleesmengsel.

Tot zover mijn hacheebijdrage
Oh ja, ik zie Mocy posten, heerlijk hutspot, daar ook graag hachee bij met Hemaworst.

Je hoort denk ik idd bij de minderheid qua BzV, ik heb alleen seizoen 1 of 1 en 2 gemist.

Jeetje accuut trek in hutspot, zo lekker (zei de stamppotfan).
Jeetje, toen zaten de tranen ineens heel hoog....

Hoorde de voordeur opengaan (heb een sleutelkastje met code voor de wijkverpleging) en de 'buurvrouw' van 4 deuren verder op de galerij kwam binnen (zij heeft ook de code). Zij is bewust alleenstaande moeder (Poolse) van 2 bloedjes van kinderen (11 en 12 of 12 en 13 jaar) en ze heeft me in het verleden al vaker lekkere (Poolse?) dingen gebracht en ik hen ook wel eens.

Of ik al gegeten had maar had eten bijna klaar.

Toen zei ze dat haar jongens een kerstboom voor me hadden, dus ze ging ze even halen.

Komen die 2 jochies met een kerstboompje (denk zo'n 50 cm hoog vanaf de rand van de pot) compleet met lampjes en versieringen. Hadden ze zelf bedacht en ook nog 1 gemaakt voor iemand op de 6e etage. Was al ontroerd door de gedachte/het gebaar en toen vertelde ze ook nog (denk dat ze katholiek zijn) dat ze dagelijks bidden. Denk zelf zo te horen aan soort rozenkrans of zo want bij elk 10 kraaltje een gebedje, de ene zoon voor mij en de andere voor die mevrouw op 6.

Wat een fijne en bijzondere mensen heb ik om me heen. Vervolgens liet ze de jongens nog even thuis een stuk taart voor me halen, dat ik straks bij de thee proeven.

Ben er beduusd van...
Wat een lieve buren heb jij, Thee!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:DorothyParker schreef op 21 december 2014 @ 20:09:

Wat een lieve buren heb jij, Thee!Ja he, daar ben ik me ook zeker van bewust!
En oh jammie jammie wat is de taart lekker! Weet niet precies wat het is. Denk laagje cake, heel dun laagje jam of zo, dan (denk ik) witte chocolademousse, dan weer cake en nog iets van die mousse en geraspte kokos on top! En het is ook nog eens een best flink stuk. De rest is straks voor bij de thee.

Moet nog steeds warm eten maar eerst de ui snipperen onder BzV.
wat lief van die buren Thee Fijn dat je zulke mensen om je heen hebt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Praadje, veel plezier bij suupke!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat ontzettend lief van de buren thee.
Wat ontzettend lief van je buren en wat fijn voor je Thee.

Die thee-hachee ga ik eens maken binnenkort, klinkt erg lekker.
Als je wilt smelten, bekijk dan dit mini filmpje;

hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, die is grappig zeg. Zou dat zijn bazin zijn daar achter die deur? Jammer dat dat niet duidelijk wordt.
Help, help : ik kan niet slapen.
Niet wanhopen, gewoon blijven liggen en je bedenken dat als je ligt je ook uitrust.
Werkt niet. Heb ook al thee op, schaapjes geteld, maar nu toch weer achter die verdraaide laptop gekropen. Hoe was jullie weekend?
quote:MocyMoos schreef op 21 december 2014 @ 23:37:

Ja, die is grappig zeg. Zou dat zijn bazin zijn daar achter die deur? Jammer dat dat niet duidelijk wordt.Ja jammer he, dat het filmpje niet verder gaat tot het echte contact. Maar ik smelt hier echt van. Mijn katten zijn al blij als ik na een kwartier terug ben maar echt niet dat ze het laten weten als ze horen dat er iemand mee is, dan is het echt van , `we doen gewoon of het ons niet interesseert`. Als bijv. TZ hier weg is, dan staat Kane al achter mij (hij durft na zijn operatie met niemand meer contact te hebben op mij na) op zijn achterpootjes en dan smelt ik ook.
quote:Kiwiwater21 schreef op 21 december 2014 @ 23:50:

Werkt niet. Heb ook al thee op, schaapjes geteld, maar nu toch weer achter die verdraaide laptop gekropen. Hoe was jullie weekend?Laptop mee naar bed nemen
Ja Myv, katten zijn wat dat betreft weer lekker eigenwijs. Een hond is gewoon altijd blij als die zijn baas of iemand die hij kent en mag ziet.

Kiki, mijn weekend was oké tot ik vanavond een rotbericht kreeg. Maar goed, soms heb je van die tijden...Gaat ook wel weer goed komen. Na regen komt altijd weer zonneschijn. Net zoals slapen na wakker zijn.
Het is weer Belastingdienst reclame overal op het internet. Al jaren hebben ze dezelfde reclame, Bo is daar figurant , ik zag hem een tijdje geleden tot nu elke dag op Wordfeut, nu ik erop ga letten zie ik hem overal

http://www.belastingdiens ... jk/werkkostenregeling/wkr
quote:MocyMoos schreef op 22 december 2014 @ 00:11:

Ja Myv, katten zijn wat dat betreft weer lekker eigenwijs. Een hond is gewoon altijd blij als die zijn baas of iemand die hij kent en mag ziet.

Kiki, mijn weekend was oké tot ik vanavond een rotbericht kreeg. Maar goed, soms heb je van die tijden...Gaat ook wel weer goed komen. Na regen komt altijd weer zonneschijn. Net zoals slapen na wakker zijn.Oh wat is er Moos? Of wil je dat liever niet op het forum zeggen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 december 2014 @ 00:13:

Het is weer Belastingdienst reclame overal op het internet. Al jaren hebben ze dezelfde reclame, Bo is daar figurant , ik zag hem een tijdje geleden tot nu elke dag op Wordfeut, nu ik erop ga letten zie ik hem overal

http://www.belastingdiens ... jk/werkkostenregeling/wkrHaha, laat ze die stomme reclame voor die stomme dienst eens voor Bo weghalen!
quote:MocyMoos schreef op 22 december 2014 @ 00:34:

[...]

Haha, laat ze die stomme reclame voor die stomme dienst eens voor Bo weghalen!Hwhahahah, ja bij de bewegende reclame op internet zie je hem wel helemaal. Dan zie je haar aan tafel met Bo zitten. En dan komt er een tegeltje ervoor. Moet ik je toch uitnodigen bij Wordfeud
Nee joh, ben niet van de spelletjes.

En je hebt gewoon soms van die jaren waarin alles lijkt mis te gaan. We nemen er maar een tinto op. Of eigenlijk een blanco, want daar heb ik meer trek in.
Was in de vooravond bij die nieuwe Primark hier. Zak vol kleding mee naar huis want ik had geen zin daar te passen. Helaas kan op één broek na alles weer terug. Zat ook een heel leuk vest bij. Pas ik het net, blijkt er een enorm gat in een mouw te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven