Gezondheid alle pijlers

eerst mammo, meteen punctie

22-12-2014 17:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, wat een kleine muizennesten in mijn hoofd, opeens..

ik had al een paar maanden een verwijzing naar de mammografie van mijn gynaecoloog, ik mocht er gerust mee wachten, er was niks aan de hand, gewoon eens ter controle, ..het was al een paar jaar geleden.

ik dacht, ..het is vakantie...ik maak hier eens werk van, hup, maandag meteen een afspraak.

Ik rij deze namiddag naar het ziekenhuis voor dit onderzoek, en ik bedenk me opeens dat "mochten" ze iets zien, dat dit net voor kerst en familie aangelegenheden,..eigenlijk niet zo goed zou uitkomen. Hoewel dit soort dingen nooit goed uitkomen, natuurlijk.

Ze hebben dus wel iets "verdachts" gezien, en meteen een punctie genomen, ik mag woensdagochtend bellen voor de uitslag

Ik weet dat ik me geen te grote zorgen moet maken, "ze" denken dat het goedaardig is, het is ook maar 0.6cm groot, ik denk dan meteen, ..dan zijn we er vlug bij, zo erg kan het toch niet zijn, hopelijk in het slechtste geval is de foute boel primair en komt het daar niet via uitzaaiing, ik heb dat ook niet vaak gehoord een uitzaaiing naar de borst.

Zijn er nog vrouwen die deze hebben gehad, sorry, ik weet dat jullie me niet kunnen helpen, maar dit helpt omdat ik wat vernibbeld zit en dan lucht dit dan toch op
Sterkte met wachten op de uitslag.... Hopelijk krijg je goed nieuws!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Dank je, ik hoop het ook, ik zou het bij god niet weten "als het een foute boel is", om me bij mijn familie dan die dag nog goed te houden, lijkt me heel erg pijnlijk..ik denk dat ik dan "de verdwijntruck" ga spelen
Wat een onzekerheid. Geen ervaring, maar wil je wel veel sterkte wensen. Blijf positief!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Ik heb een aantal jaren geleden een knobbeltje in mijn borst gehad en werd door de huisarts direct doorgestuurd naar de mammapoli. Eerst een mammografie en toen een echo en bij de echo zagen ze ook 'iets' en werd er ook meteen een punctie gedaan. Uiteindelijk bleek het een onschuldige ontsteking, maar ik kan me herinneren dat ik me toen ook erg zorgen heb gemaakt. Sterkte de komende dagen!
Sterkte. Rot dat wachten op de uitslag.
Thanks, ik hou het positief.

Dat wachten is gewoon rot!

Ik ruik alsmaar die geur van de ontsmetting van de punctie, die pleister.

t'is raar hoe snel je door hebt, dat het mis loopt tijdens zo'n onderzoek, ellenlange minuten, maar wrijven tijdens de echo rond dit ene punt in mijn linker borst, eens vanuit de linkerhoek, dan rechts, enzo maar door. ik vertik het dan om zelf iets te vragen. Tot ze vragen " is er borstkanker" in je nabije familie? Dan tikte mijn tikker toch eventjes sneller, dan hadden ze het opeens over een soort litteken in linkerborst, helemaal niet erg, maar voor de zekerheid, je weet toch nooit, gaan we een punctie doen...bah, je voelt dit zo aankomen, hé. En dan die verpleegsters.."dat is toch verschietachtig, hé", "je moet je geen zorgen maken"
klogs@goed dat het bij je goed afgelopen is! Trek me hieraan op!

die punctie... ze hebben drie stukjes weggenomen, en per stukje maakte dit lawaai, een soort klein "schot" geluid, komt je dit bekend voor. het was wel niet pijnlijk, kreeg eerst een verdoving
Woedie, een belafspraak voor de uitslag zou ik zien als teken dat het een formaliteit is en de kans op een goede uitslag groot. Heb je toevallig ook een BIRADS code gekregen? Gelukkig krijg je voor de kerst nog uitslag, al vind ik 2 dagen nog lang (in veel ziekenhuizen kan het dezelfde dag 《oh wacht, ik ging uit van dunne naald biopt》).

Wat was de aanleiding voor de verwijzing van de huisarts voor een mammo? En hoezo 'het was al een paar jaar geleden'? (Ben je 50+?)
Oh brrr, ik vond dat zo'n rotgeluid dat bioptpistool. En dat ze dan daarna met hun hele gewicht op je borst drukken, zodat je geen bloeduitstorting krijgt.

Zit je trouwens in NL, of BE?
erizo@ nee, ik ben 43, zowiezo moet ik nog ieder jaar naar de gynaecoloog omdat ik vroeger nog foute cellen gehad heb in de baarmoederhals, met een conisatie als gevolg. Vandaar dat ik nog ieder jaar op onderzoek moet naar een gyn, en niet bij de huisarts.

Ik kom ook uit België, maakt altijd wel wat verschil qua procedure.

Ik heb ook geen Birads code gekregen.

Ik denk wel dat het gaat meevallen
dat zie je wel aan mijn "taaltje" dat ik uit België kom
Verschietachtig en vernibbeld had ik (NL) nog niet eerder van gehoord nee
Dat bioptiepistool is inderdaad niet fijn, kan me dat geluid ook nog goed herinneren, maar ik ben niet verdoofd toen. Ik heb toen ruim een week moeten wachten op de uitslag, dat vond ik echt heel erg belastend.
Een week???Kan ik me voorstellen, Klogs. Jullie kennen blijkbaar beiden goed het nare geluid van het bioptpistool. Ik heb eigenlijk niet willen kijken met wat ze en hoe ze die punctie deden.

Hopelijk was het verdict bij jou ook goed, Erizo?
Eind goed, al goed Woedie!
Ik snap het, waarschijnlijk heb je al een lange weg afgelegd, veel sterkte ermee en goed dat het positief geëvolueerd is.

Heb relatief goed geslapen, hou het vrij rustig, verlang wel tot morgen, en hoop dat ik geen vroeger telefoontje moet verwachten
ppppff, geen nieuws goed nieuws, er is nog geen uitslag bekend.

Eerst dokter, dan secretaresse aan telefoon gehad, in eerste instantie kon ik pas zaterdag bellen naar eigen gyn.

Ze hebben dan terug gebeld dat het toch nog vrijdag kan die uitslag. de patholoog belt dan de gyn op bij hem thuis, als ik het zo moet geloven, en de gyn belt mij dan op vrijdagmorgen van bij hem thuis, want dan werkt hij niet.

Ze zitten blijkbaar verveeld met de situatie, en bewegen hemel en aarde, ik word er daar niet vrolijker van

Nu, ja, geen nieuws, goed nieuws nog altijd, ik ben niet van plan om de eerste week van mijn vakantie te laten verknallen door gissingen.
he wat vervelend nou... Goed dat je zo positief kan denken! Fijne dagen ondanks de onzekerheid.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Jeetje wat vervelend. Sterkte
He, dat is vervelend zeg! Hoop dat je toch een beetje kan genieten van de kerst en dan vrijdag goed nieuws krijgt.
Thanks@ hoop het ook!

Ben toch wel wat emotioneel, vraag me af of ik de schoonfamilie niet eventjes inlicht???, straks begin ik daar te grienen bij het feest, dat wil ik echt vermijden!

Misschien lucht het op om het al even te zeggen, maar ik wil de mensen hun avond niet overhoop halen, voor wat???

Ik vind dat ze me daar in het ziekenhuis, allemaal lieve mensen, hoor...me toch verder ongerust maken, vind het niet zo een normale procedure dat vrijdag een gyn vanuit zijn thuis ,hij is dan ook met verlof, naar mij belt???Of ik zie het verkeerd?
Ze weten hoe je in spanning kunt zitten voor zo'n uitslag, anders moet je nog langer wachten, dus dan belt je arts op zijn vrije dag. Hoort wel een beetje bij het vak.

Zo ben ik een tijdje geleden ook aan iemands werkdag geplakt. Ik wist niet dat ik naar dat onderzoek moest en zij wist niet dat ik ingepland was... Sja, dan maar even snel nog en wat later naar huis.
Ik vind het eigenlijk een goede service. Ze willen je niet langer in spanning laten zitten. Het is voor die arts (hopelijk ) een kleinigheidje om je in te lichten.
hei, allemaal een dikke knuffel en leuk en intens eindejaar!

Dank je voor de opbeurende berichten! Ik besef dat ik nu eventjes dikke pech heb, en daarna ...morgen ben ik misschien weer een vrij vogeltje.

Ik kreeg eigenlijk een goede service, heel persoonlijk, heb me op geen moment een nummer gevoeld, iedereen heel begaan, ben eigenlijk over alles dankbaar en positief.

we zien wel morgen, hoe dan ook, normaal gezien goed nieuws en anders gaan we er gewoon tegenaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven