Mode & Beauty alle pijlers

Moedervlek verwijderd

16-12-2014 22:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even kort ; ik heb m'n moedervlek verwijderd die me heel erg irriteerde, het was ongeveer 3mm groot en zat net onder m'n oog.

Het werd weggeponst met een rond mesje en nu zit ik met pleister erop moet over een week terug voor de hechtingen.

Heeft er iemand hier ervaringen mee? Als een moedervlek weggeponst word? En hoe word litteken hiervan?

Alvast bedankttt
Ik heb er geen litteken aan over gehouden.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik ken iemand bij wie dit ook gedaan is. Die heeft er ook geen litteken aan overgehouden. Misschien valt het bij jou ook mee? Heb je trouwens de behandelend arts niet gesproken over eventuele littekens en zorg achteraf?
Ik heb jaren gekeden een op mijn onderarm weg laten halen. Ook geponst. Hij was rond,mongeveer zo groot als een 20 cent munt.

Toen de hechting er net uit was had ik een soort gleuf. Ze trekken je huid weer strak tegen elkaar, maar er mist natuurlijk een stuk. Al gauw werd het weer mooi glad. Wel de eerste jaren witter dan mijn normale huid. Ben half Indisch, dus niet hollands blank.

Nu na jaren zie je als je heel goed kijkt nog een licht streepje.

De vlek was dus ongeveer 2 cm doorsnee, en het streepje denk ik 3-4 cm.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:Wittelelie143 schreef op 16 december 2014 @ 22:36:

Ik ken iemand bij wie dit ook gedaan is. Die heeft er ook geen litteken aan overgehouden. Misschien valt het bij jou ook mee? Heb je trouwens de behandelend arts niet gesproken over eventuele littekens en zorg achteraf?

Ik heb me wel laten informeren door de dermatoloog, hijzelf zei dat het een klein streepje word.

Maar ik heb ook nog eens genoeg forums gelezen van mensen bij wie het helemaal verkeerd gegaan is, dus ik ben benieuwd !!
Bij mij is het inderdaad niet goed gegaan. Ik heb een enorm litteken overgehouden. De moedervlek zat dieper dan gedacht, waardoor er dus meer gehecht moest worden. Maar goed, nog altijd liever een litteken dan gerommel met moedervlekken.
Ik heb er meer dan 10 jaar geleden een weg laten halen in mijn gezicht, is nu nog maar een heel licht streepje zichtbaar.

Een aantal maanden geleden ook een op mijn arm weg laten halen en dat is nu nog een grote rode vlek zo groot als de moedervlek ook was. Ben beniewd of dat nog helemaal bijtrekt, maar heb goede hoop.

Moraal van het verhaal, het blijft afwachten.
Nou heb ik mijn pleister weggehaald en t korstje er ook perongeluk ermee weggehaald, ik zag een roze stukje vlees, snel heb ik pleister er weer opgezet. Wat moet ik doen?, ik dacht pleister weghalen incl het korstje en dan schoonmaken en er nieuwe pleister opzetten, of toch met pleister en al erop laten? HELP
Mocht die pleister al af of heb je dat zelf bedacht?
Die oude pleister kan je er wel aflaten natuurlijk. Als het wondje niet meer open is zou ik er geen pleister meer opplakken.
quote:StoraHuntur schreef op 23 december 2014 @ 22:00:

Mocht die pleister al af of heb je dat zelf bedacht?Nee de dermatoloog zei dat het na zoveel dagen eraf kan, heb de dagen netjes bijgehouden
quote:Istar_ schreef op 23 december 2014 @ 22:02:

Die oude pleister kan je er wel aflaten natuurlijk. Als het wondje niet meer open is zou ik er geen pleister meer opplakken.Is het dan verstandiger om schoon te maken met alcohol en dan in te smeren met vitamine E of nog even wachten met smeren ?
Ik zou er even helemaal niets opsmeren, maak het gewoon schoon met wat lauw water, goed drogen en pleister erop. Meer niet aan doen, pas gaan smeren als het helemaal dicht is. Heb je nog een controle afspraak bij de Derma?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven