JeWeetWelKater

24-12-2014 23:05 13 berichten
Hoi!

in januari wordt mijn (dan 6 maanden oude) bengel gecastreerd. Op dit moment is het een heerlijk baldadige, grappige, drukke kat. En ik vroeg me af hoe dat eigenlijk veranderd? Wordt hij rustiger? Beetje luier wellicht ? Un peu plus comme Garfield ?

Ik heb veel katten gehad, maar bijna allemaal na de castratie, en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik kan verwachten qua karakter veranderingen. Het blijft sowieso mijn Ukkepuk, en mijn andere (6 jarige) jeweetwelletje Bunker is ook nog hartstikke speels, maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen.

Enlighten me, kattenkenners !
Alle reacties Link kopieren
Geen kattenkenner, maar kom je ff groeten... Hi wijffie
Onze jeweetwel kater is niet zoveel veranderd. Hij zit nog steeds achter z'n eigen staart aan en speelt iedere dag met onze poes. Die poes kreeg wel echt een onwijze hangbuik toen ze een jeweetwel poes werd, niet echt ecstatically pleasing.
Volgens mij worden ze niet per definitie rustiger. Althans, mijn stuiterbal was net gecastreerd toen hij bij ons kwam, en rustig zou ik hem niet willen noemen.

Pas wel heel erg op voor overgewicht: een gecastreerde kater krijgt door de hormonale verandering zo'n 20% meer eetlust, terwijl zijn energiebehoefte juist met 30% afneemt!
Ik heb twee katertjes laten castreren, allebei ook rond de 6 maanden oud toen. Ook allebei baldadige types en daar is niets aan veranderd door de castratie. Ze bleven even vrolijk en even stout

Echt dikker werden ze ook niet, maar ja dat kan ook niet als je 24/7 bezig bent met kattenkwaad.

Maar, gek genoeg, mijn hond die nu twee jaar oud is heb ik bewust niet

laten castreren. Vanwege kans op, zoals dat heet, castratenvacht en ook omdat ik zijn temperament wilde houden zoals het is. En zolang hij zicht blijft gedragen zoals hij doet, dus vriendelijk en sociaal naar teefjes en reutjes, gaat het mes echt niet in zijn ballen!
Ik heb twee jeweetwelkaters. De een druk, de ander iets rustiger. Denk dat het veel van het karakter afhangt. Je bengel is nu waarschijnlijk aan het puberen. Dan konden die van ons heel vervelend zijn.

Over het algemeen worden katers wat rustiger na castratie. Liever en aanhankelijker. Dat zijn die van ons sowieso.
Hij is zéker aan het puberen , maar t'is hilarisch! En zowel Bunker, vriend als ik vermaken ons ontzettend met hem. Fijn te horen dat het bij de meesten toch niet veranderd.

Na de castratie mag hij van de DA mee doen op het voer van onze andere kater. Dus ik hoop dat dat aankomen mee gaat vallen .

@Gatekeeper: Hi wijfie ! Jij ook lekker kerstavond op't viva forum?
Dacht dat er iemand nu al teveel had gedronken.
Morgen pas . Dan gaat de wijnkast van schoonvader open .
Ha Ephina, geen tips of ervaring want ik heb geen katten.

Maar ik ben blij je weer eens te zien, het is lang geleden. Hoe is het met je studie? Je zag een beetje op tegen je co-schappen (of een ander praktijkdeel, ik ben niet zo goed in medische zaken) Hoe is dat gegaan?
Hoi !

Tgaat nu wel weer goed hoor. Tijdje inderdaad in de put gezeten en mede daardoor ook lang afwezig van het viva forum. Inmiddels 2 coschappen afgesloten met een goed en in januari begint interne. Spannend, maar vast ook leuk (hoop ik >.< ).

Ik hoorde van Gatekeeper dat je genickswitcht bent ^^. I see! Hoe is het met jou?
Karakter blijft hetzelfde, gewoon niet te veel voeren, ik heb light voer voor mijn binnenkatten. Kater is redelijk slank, poes neigt naar iets boller buikje..
quote:Ephina schreef op 25 december 2014 @ 11:05:

Hoi !

Tgaat nu wel weer goed hoor. Tijdje inderdaad in de put gezeten en mede daardoor ook lang afwezig van het viva forum. Inmiddels 2 coschappen afgesloten met een goed en in januari begint interne. Spannend, maar vast ook leuk (hoop ik >.< ).

Ik hoorde van Gatekeeper dat je genickswitcht bent ^^. I see! Hoe is het met jou?

Alles goed met mij, aan het genieten van de vakantie.

Fijn om te horen dat alles goed is met je coschappen en met jouzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven