Keuken van Ikea is dat wat?

27-12-2014 14:09 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een keuken van Ikea.

Bevalt dat? en hoe is de kwaliteit op langere termijn?

WE kunnen ook een keuken elders kopen maar het blijft een spaanplaten omhulsel. Waarvan ik denk dat je dat veel te duur betaald.

dus kom maar op met de ervaringen negatief en of positief..
ja de koelkast gaat inderdaad niet van ikea komen die indeling vind ik echt heel onhandig.. ik heb er 1 gevonden die heeft dezelfde indeling als ik nu heb.. voor maar 12 euro duurder thuis gebracht en wel...

goh wat is internet toch handig zo..
Anyway, ik heb er goed ervaringen mee. Apparatuur weet ik dan niet, want dat hebben we elders gekocht.

Bij twee deurtjes ging het door de stoom van de vaatwasser wat afbladderen. Werden zonder probleem vervangen na een paar jaar. Alleen omdat het een witte keuken was, kreeg ik kleurverschil te zien met die twee deurtjes en na een telefoontje werd zonder probleem alle deurtjes vervangen EN er kwam een klusbedrijf om dat te komen doen.

Kosteloos allemaal.

Dus wat garantie betreft, is ikea echt een topper.

Ga binnenkort ook een ander keuken uitzoeken, en ik neig juist door de goede service en lange garantie zonder gezeur toch weer naar ikea.
quote:consuelabananahammok schreef op 27 december 2014 @ 18:30:

[...]

Nee dat is echt al heel lang. Het zijn nooit afwijkende maten geweest bij mijn weten.

In mijn andere huis had ik ook een ikea keuken maar het inbouwapparatuur elders gekocht.

En dat is jaren geleden geweestDe maat was wel iets afwijkend. Ikea onderkastjes waren ca 3 cm dieper dan 'normaal'. Je zag dus ook werkbladen voor standaardkeukens en voor Ikeakeukens. Hoe het nu is weet ik niet.
.
quote:impala schreef op 27 december 2014 @ 18:37:

[...]

De maat was wel iets afwijkend. Ikea onderkastjes waren ca 3 cm dieper dan 'normaal'. Je zag dus ook werkbladen voor standaardkeukens en voor Ikeakeukens. Hoe het nu is weet ik niet.

Echt? Wij hebben er echt geen probleem in ontdekt, ook tijdens het kopen werd ons verteld dat ander apparatuur prima kon.

Ik vind het apparatuur bij ikea namelijk matig.

Anyway, het paste prima in ieder geval
Ja logisch, als ze dieper zijn dan normaal past alles er gewoon in. Andersom zou het wel een probleem worden. Maar het is zo. Ik weet het omdat in mijn smalle keuken elke centimeter telt :-)

Maar ik heb de aanschaf van de keuken zo lang uitgesteld wegens niet kunnen kiezen, dat een Ikea keuken nu wellicht toch in aanmerking komt.

Ik vind het maar niks trouwens, een keuken kopen. Je gooit een bak met geld leeg en het resultaat is dat je nog steeds kunt koken
.
In mijn vorige huis een IKEA keuken die een jaar of 12-13 was toen ik weg ging, was niks mis mee. Afzuigkap/koelkast waren ook van IKEA en deden het nog prima. Nu weer een keuken van heb, zat al in dit huis, maar daar woon ik nog te kort om er iets van te kunnen zeggen.

Mijn ouders hebben een nieuwe IKEA keuken (als in: zat nog niet in het huis toen ze het kochten), en zijn ook heel tevreden. Zelf plaatsen zou ik echt alleen doen als e heel handig bent, dat is lastiger dan het klinkt. Maar verder geen problemen gehad.

Volgens mij is de kwaliteit van die keukens niet anders dan die van gewone keukenzaken waar ze twee/drie keer zo veel vragen. In beide gevallen zijn er mensen met pech, waar snel dingen kapot gaan, en mensen waar het prima blijft. Overigen geldt ook bij IKEA: als je van alles de allergoedkoopste versie neemt, heb je met kans dat het eerder kapot gaat.

De vergelijking met echt dure keukens kan ik niet maken, want ik geloof niet dat ik iemand ken die 25000 euro voor zijn keuken heeft betaald .
quote:nausicaa schreef op 27 december 2014 @ 19:00:

In mijn vorige huis een IKEA keuken die een jaar of 12-13 was toen ik weg ging, was niks mis mee. Afzuigkap/koelkast waren ook van IKEA en deden het nog prima. Nu weer een keuken van heb, zat al in dit huis, maar daar woon ik nog te kort om er iets van te kunnen zeggen.

Mijn ouders hebben een nieuwe IKEA keuken (als in: zat nog niet in het huis toen ze het kochten), en zijn ook heel tevreden. Zelf plaatsen zou ik echt alleen doen als e heel handig bent, dat is lastiger dan het klinkt. Maar verder geen problemen gehad.

Volgens mij is de kwaliteit van die keukens niet anders dan die van gewone keukenzaken waar ze twee/drie keer zo veel vragen. In beide gevallen zijn er mensen met pech, waar snel dingen kapot gaan, en mensen waar het prima blijft. Overigen geldt ook bij IKEA: als je van alles de allergoedkoopste versie neemt, heb je met kans dat het eerder kapot gaat.

De vergelijking met echt dure keukens kan ik niet maken, want ik geloof niet dat ik iemand ken die 25000 euro voor zijn keuken heeft betaald .Ik denk idd dat de kwaliteit vergelijkbaar was. Maar de service niet. Die is en was top bij Ikea. Oók als je de goedkoopste versie kocht.
.
Een Opel is niet slecht. Maar het is geen Bentley. En zo is het met keukens ook, denk ik, alle waar naar zijn geld.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gebruik de zoekfunctie hier op het forum eens en zoek op ikea keukens, ik garandeer je dat je meer dan 10 topics vindt waar deze discussie al uit en ten treure gevoerd is.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Supersas09 schreef op 27 december 2014 @ 14:17:

Wij hebben 14 jaar geleden een ikea keuken laten plaatsen en zijn er nog steeds heel blij mee. Pas sinds een jaar of beginnen er mankementen te komen en dat zijn voornamelijk stukjes fineer die loslaten op hoekjes die veelvuldig gebruikt worden. Kookplaat al wel vervangen na 10 jaar. Heel tevreden verder!

Ik had alleen de kastjes en aanrecht. Maar ook hier idd na een jaar of 10 begint de fineer los te laten. Ik was ook niet veel kwijt, haaks aanrechtblad 7 bovenkasten in verschillende maten, 2 onderkasten a 1600 gulden. Daar zat natuurlijk ook het hang en sluitwerk, handige kastinrichtingen ed en wat lampjes bij.

Is dus een prima keuken je moet er alleen niet je leven lang mee willen doen, maar voor die prijs zet je er zo weer eentje neer natuurlijk.

Het gaat trouwens alleen om de buitenkant deurtjes. Ik zou dus alleen de deurtjes hoeven te vervangen.
quote:Pantax schreef op 27 december 2014 @ 14:18:

Ik heb nu een niet-Ikea keuken en die is veeeeeel beter.Maar vast niet voor die prijs
quote:Pantax schreef op 27 december 2014 @ 14:49:

Na twee jaar verloren de deuren al stukjes, na vier jaar begon het wit te vergelen, de kookplaat en de oven hebben het maar zes jaar volgehouden, de afwasmachine vijf. Het aanrechtblad was niet bestand tegen uitschietende Ikea-messen (die dan wel weer kwaliteit leken ), alles wat van de snijplank afschoot kraste. Uiteindelijk sneden we op een snijplank die we op een grote houten plank op het aanrecht legden. Het ging wel hoor, maar pas nu ik niet meer zo voorzichtig hoef te zijn merk ik hoe fijn het is om een betere keuken te hebben.

Geen last van hier. Ik snijd ook rustig zo op het aanrechtblad.

Snap trouwens niet goed hoe je zo vaak uit kunt schieten op een snijplank dat je er wat onder moet leggen, apart verhaal.
quote:Ikhierhuh schreef op 27 december 2014 @ 14:53:

IK heb geen ervaring met Ikea, ook niet met meubelen of zo, ik vind heel nadelig dat de apparatuur ook van de merk Ikea moet zijn. Mijn keuken is weer een Brugman en mijn volgende zal ook een Brugman worden.Is onzin hoor. Je kunt ook gewoon alleen de kastjes ed kopen. En nee dat was vroeger ook al zo.
quote:1960to4 schreef op 27 december 2014 @ 18:26:

@ Levia..

er zit heeeeeel lang garantie op je keuken dus waarom ga je niet terug met de kapotte spullen???Ik heb het even nagekeken. Op de kraan zit idd 10 jaar garantie. Op de vaatwasser 5 jaar, maar ik ga ervan uit dat dat alleen de motor betreft. De rest heeft 2 jaar garantie en das dus niet lang genoeg.
You can never solve a problem on the level on which it was created.
Er was een pitje stuk van mijn kookplaat, hij viel nog ruim onder de garantie. Ikea heeft een mannetje gestuurd; helaas bleek hij van de verkeerde firma. Dat heeft ons 125 euro gekost, de firma vond namelijk dat wij de opdrachtgever waren, niet Ikea. Ikea is nu al een aantal weken aan het kijken of ze dat wellicht kunnen vergoeden, aangezien het hun blundertje was. Ze kunnen echter 'niets beloven'. Maar ze hebben wel hun excuses aangeboden. Ook leuk. De kookplaat doet het overigens nog steeds niet; het mannetje dat daarna kwam is al een tijdje iets aan het bestellen.
Wij gaan een dezer dagen terug met de kraan, zit er nu 5 jaar, heeft lelijke roestplekjes, volgens de verkoopster valt dat onder garantie (10 jaar!).

Het klokje van de oven (analoog) maakte zoveel herrie dat we het betreffende draadje hebben doorgeknipt, geen zin om daar veel energie aan te besteden, gebruikten we toch nooit.

Op enkele frontjes zitten rare plekken, lijkt alsof er zuur ofzo op is gekomen? De slechtste deurtjes zijn zonder gedoe vervangen, de rest hebben we gelaten voor wat het was. Maar dat zal met elk merk kunnen gebeuren denk ik, gebruiksschade.

Technisch vind ik het een prima keuken, de lades zijn geweldig, scharnieren OK. Qua apparatuur hebben ze minder keus, maar zijn universele maten idd.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Oh ja, die vaatwasser, is toch altijd dat je veel meer borden dan kopjes kwijt kunt? Hebben we ook altijd in huisjes enzo. Lijkt me niet Ikea-gebonden.

Prima ding, net als de kookplaat (gas).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven