Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
oh..nog een tip, leg het ding er op voordat je ruit vochtig is. Het bleek net dus dat ie compleet vastgevroren zat, we hebben hem kapot moeten trekken om eraf te krijgen. Maar enfin, de ruit was schoon. Er zit nu een fleecedeken op, hopelijk levert dat morgen geen enge resultaten op.. ik ga dus ook weer een nieuwe scoren..
Dreamer was me al voor. Maar ik gooi idd vaak een plaid of een deken over de voorruit heen .scheelt een hoop krabben en je ruitenwissers gaan ook niet zo vast zitten. En verder zoals Suzy al zegt. Gewoon een tijdje de auto laten draaien dat scheelt ook. Niet voor het milieu, maar wel wbt de hoeveelheid ergernis.

Fin dat je broer kwam helpen.

Woont hij een beetje in de buurt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ja gelukkig woont mijn broer dichtbij! Hij schrok ook van mij....was helemaal overstuur toen ik belde....gewoon Door de frustratie. Ja dat van die plaid is ook een goede tip! Auto laten draaien, had ik al even gedaan maar hielp niet zelfs toen de zo'n erop stond was het na een uur nog niks. Gelukkig wordt het weer warmer zonder sneeuw! Morgenvroeg kijk ik eerst wel even als het ijzelt (wat ze voorspellen) dan is het heel jammer maar dan bel ik het werk en pak ik verlof kan morgen ook wat werk betreft. En dan ga ik dinsdag even zo'n folie halen. Thanks voor de tips!
Hier dooit het Sanne, en bij jou?

Ik ga zo weer naar m'n ouders. Vader mag vandaag of morgen naar huis, moeder vond het al raar dat ik toch nog kwam. Nou.. sorry hoor. Maar goed, die denkt maar steeds dat ik het druk heb met boodschappen doen en voorbereidingen treffen voor .. eh.. géén idee

Kennelijk denkt ze echt dat wij een heel druk sociaal leven hebben ofzo en dat ik alles daarin alleen doe. (terwijl ze weet dat ik nooit boodschappen doe, dat zoon schoonmaakt enz.)
Later is nu
Hier dooit het ook. Als het vanavond gaat vriezen is het spekglad, net als vanmorgen (levensgevaarlijk)en dan nog erger. De sneeuw glijdt van de daken en valt nog eens bij de sneeuwlaag op de stoep ed.

Van mij mag het lente worden

Het enige voordeel van dit weer is dat er weer gezonde dingen gekookt worden want dan heb ik iets te doen

Sanne, hoe is het gegaan? Je hebt het niet makkelijk gehad met die sneeuw op de auto en ik kan me je frustratie helemaal voorstellen. Arme jij.

Vanuit m'n dorp
Hallo samen,

Sanne, ik heb vooronderzoek gedaan voor je

De raamfolie was verkrijgbaar bij de hema, wel een heel ander rolletje dan ik gewend was, klein pakje. Ze hebben alles voor de auto vooraan bij de ingang neergezet, ik liep alweer alles af te zoeken achterin.

Ik weet nog niet of deze gaat bevallen. De Halfords is dicht helaas, en de Action had het niet.

Werd trouwens gek van de drukte in het winkelcentrum, al die mensen!! Allemaal aan het snaaien, allemaal kinderwagens, kinderen, scootmobielen. GRR. En ik heb normaal niks tegen kinderen of gehandicapten hoor, maar het waren er gewoon te veel..

En ik heb mijn dag niet, dat scheelt ook vast.
Ik heb de raambedekking vandaag wel bij action gekocht, het lag echter niet bij de autospullen... Logisch???

Hier was de auto helemaal schoon vanmorgen, het had niet eens gevroren ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy, ik heb niet de hele winkel doorgeploegd, Ik dacht dat het op zou zijn.

Het ligt in ieder geval nooit waar je denkt dat het ligt..

Wij hadden nog een klein laagje wit extra erbij vanmorgen. Ben veilig naar de stort en de AH gegaan, met zoon en rolstoel de winterbanden in de auto gesjouwd. Handig hoor, tillift in de auto. Hij tilt zo de banden erin..

Morgen maar eens op stap voor goede tweedehands winterbanden. Weet niet hoelang we deze auto nog zullen rijden, en de banden zijn heel duur voor zo'n grote auto..
Weet iemand of er ook raambedekking bestaat voor de Canta, of wordt dat gewoon kopen wat er te krijgen is en knippen??
Wat lief van je ambra! Dank je, ik ga snel kijken bij de hema!

Vandaag was ik om 06.00 u opgestaan om te kijken hoe het erbij stond buiten, beetje regen en dat vond ik eng want misschien spekglad?? Besloten toch te gaan kijken buiten, snowboots aan gedaan en het viel mee, de autoruit was in elk geval alvast schoon! Voorzichtig weggereden en het ging goed! Ik zit gelukkig zo op de snelweg en ook bij het werk was geveegd! Ging super goed eigenlijk! Dus dat was een meevaller. Nu dooit het hier flink gelukkig! Morgen zien we maar weer. Maar ook van mij mag de lente komen hoor heb net weer een vacature gezien wat wellicht iets zou kunnen zijn voor me en dus weer een brief verstuurd! Krijg daar meteen goede moed van!
Carenza, die van de hema is heel dun. Kun je zo knippen als je dat zou willen of je propt het deel dat over is gewoon aan de binnenkant van je deur. Daarmee zet je het toch het beste vast. Deze heeft wel van die zuignapjes maar daar moest ik echt om lachen, dat blijft zeker niet zitten.
Gelukkig dat alles goed ging Sanne en ja, de lente mag ook hier komen
Hier alleen maar regen, dus raambedekking gelukkig niet nodig.

Blij toe, heb nergens zo'n hekel aan als de ochtend beginnen met ramen krabben.

Heb me net uitermate vermaakt met Assepoester, de moderne versie van het sprookje. Deze was een week of wat geleden op tv, en omdat het over een manege ging, had ik snel op opname gedrukt voor mijn paardenliefhebbende dochter.

Nu is man werken en zoon naar feestje, dus wij ons geïnstalleerd voor de televisie.

Amusante film.

Donderdagavond komt de moderne versie van Sneeuwwitje, ik denk dat ik de recorder maar weer aanzet. Kan nog wel eens leuk worden.

Morgen werken. En de eerste keer dat ik thuis ga eten. Benieuwd of dat een beetje bevalt.
O ja, newsflash...

De betaling van de schade van man's auto is (hè hè) eindelijk binnen.

Had die vos toch gelijk
Ik ga weer voor je duimen Sanne! (vanwege je vacature)
Thnx Ambra, ga ik even naar kijken. Ik haat ramen krabben, ook al zijn het maar kleine raampjes!
Het vriest toch nog niet bij je hoop ik Carenza?

Dan heb ik het hier nl ook, volgens mij wonen wij enigzins bij elkaar in de buurt.

In elk geval in dezelfde provincie op dezelfde afstand van de kust.
En in dat geval mag ik dan wel naar buiten om de auto af te dekken.

Er is nu op nostalgienet overigens een leuk programma over de streek van jullie families. ( ambra en aso)

En voor mij ook veel herkenning.
Nostalgienet? Volgens mij komt dat 's nachts weleens op tv maar ik zou nu niet weten op welke zender. Internet zal wel lukken denk ik? Zal eens kijken. Dank voor de tip.
Weet niet of je kpn hebt Ambra, is dan op kanaal 174. Ziggo zal het ook wel hebben vermoed ik.

Erg leuk om te zien al die oude beelden van deze streek.

Is volgens mij een hele serie over deze streek, er zijn er meerdere overigens. Een in deze tijd (zeg maar jaren 90 tot nu ) en een oude serie, die zat ik straks te kijken (nou ja één aflevering daarvan dus) Beelden uit jaren 20 tot aan jaren 70/80.
Als je nostalgienet en de streek googled (is dat een goed woord??) is de eerste link de moderne versie en de tweede de versie (oude) die ik straks heb zitten kijken.

Mmm, zie nu dat de tweede alleen een tvgids verwijzing is. Jammer. Kan het zo gauw ook niet vinden op you tube of programma gemist. Maar misschien ben jij er handiger in dan ik Ambra.
http://www.bol.com/nl/p/m ... iesland/1002004005389106/

Weet niet of de link het doet, maar dit is er dus de dvd van, verkrijgbaar bij bol.com

En onderstaande link is de moderne variant

http://www.bol.com/nl/p/r ... iesland/1002004005602348/
hoi Lien, wat attent dat je het zo opgezocht hebt!

Ik heb even gekeken naar je links, mijn ouders zijn geboren Wieringermeerders, de polder dus. Via jouw link kwam ik naar een andere dvd, de Omringdijk, liedjes en beelden. Misschien is dat een leuk kado voor mijn moeder die in juni 80 wordt.

West-Friesland ligt dan toch net iets lager he, al komt mijn oma daar wel weer vandaan. Die emigreerde destijds naar het nieuwe land. Vraag me nu ineens af waar mijn opa dan vandaan kwam..

De ouders van mijn vader kwamen helemaal uit Zeeland naar de polder. Mijn opa van die kant vertrok toen hij heel oud was toch weer terug naar Zeeland..

ps we hebben wel KPN maar geen glasvezel. We kunnen niet verder dan 30 kanalen..
Ha, ha Ambra, jouw ouders dus ook

Wij hebben wel glasvezel maar aangezien wij zelden tv kijken geen extra abonnement.

Dankjewel Lien voor de link. Inderdaad heel attent van je.
ha Aso, echt waar? het wordt nu wel grappig.

mijn opa was een redelijk bekende middenstander, misschien ken je zijn naam zelfs wel.

Komt weer een pbtje jouw kant op..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven