Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.
donderdag 3 juli 2014 om 19:02
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.
Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.
Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.
Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
zaterdag 27 december 2014 om 14:33
Suzy, dat duurt nog wel even dan..
Hij gaat gewoon maar mee naar de tweedehandswinkel. Als je hier je spullen naar de stort brengt is er een aparte opvang voor de nog goede spulletjes, die worden zo naar de winkel gebracht. Hoef ik daar de stad niet voor in, da's wel handig.
Maar vandaag nog maar even niet. Maandag is al dat wit vast weer weg.
Hij gaat gewoon maar mee naar de tweedehandswinkel. Als je hier je spullen naar de stort brengt is er een aparte opvang voor de nog goede spulletjes, die worden zo naar de winkel gebracht. Hoef ik daar de stad niet voor in, da's wel handig.
Maar vandaag nog maar even niet. Maandag is al dat wit vast weer weg.
zaterdag 27 december 2014 om 14:36
Dochter hier zit al in de tweede. Heb ik net afgelopen zomer een dure rugzak voor aangeschaft, ze had ook zo'n schoudertas, maar daar liep ze helemaal scheef mee.
En meer kinderen heb ik niet. (of het zou af en toe mijn man moeten zijn , haha, die reageert ook af en toe als mijn kinderen. Wáár ligt dit, hoe vind ik dat, heb je zus of zo nog gehaald? , ja, mijn derde kind, maar geen rugzak voor nodig)
En meer kinderen heb ik niet. (of het zou af en toe mijn man moeten zijn , haha, die reageert ook af en toe als mijn kinderen. Wáár ligt dit, hoe vind ik dat, heb je zus of zo nog gehaald? , ja, mijn derde kind, maar geen rugzak voor nodig)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 27 december 2014 om 14:41
Lien , leuk he zo'n vent.
Hier waait het ook hard maar bij jou gaat het dan altijd nog ff guurder vind ik. Mijn ouders zijn 55 jaar geleden vanuit de kop van Noord-Holland op de Veluwe gaan wonen, en nog altijd verzucht mijn moeder, als ze terug zijn van een weekendje Noord-holland...die wind daar, die eeuwige wind..
Hier waait het ook hard maar bij jou gaat het dan altijd nog ff guurder vind ik. Mijn ouders zijn 55 jaar geleden vanuit de kop van Noord-Holland op de Veluwe gaan wonen, en nog altijd verzucht mijn moeder, als ze terug zijn van een weekendje Noord-holland...die wind daar, die eeuwige wind..
zaterdag 27 december 2014 om 14:48
zaterdag 27 december 2014 om 16:10
Hier hadden we gisteren sneeuw maar zodra de zon scheen was het weg. Nu ligt er niks maar het ziet er koud uit buiten dus blijf lekker binnen. Man is even boodschappen doen en de kids breken boven de boel af... Ik kijk straks wel...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

zaterdag 27 december 2014 om 16:25
Vanmorgen werden we wakker met een dik pak sneeuw en deze werd alleen maar dikker. Rond 13 uur was het droog en dooide het een beetje en nu sneeuwt het alweer ruim 1.5 uur.
Man is 2 keer bijna onderuit gegaan en heeft mij verboden om er uit te gaan. Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om op mijn kont te vallen. Breekt dadelijk weer de hele handel. No thxx.
Raar Ambra dat het zo veel scheelt terwijl we hemelsbreed misschien 30 km van elkaar wonen
Gisteren een enorm fijne dag gehad en ook 1ste kerstdag was meer dan gezellig.
Man is 2 keer bijna onderuit gegaan en heeft mij verboden om er uit te gaan. Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om op mijn kont te vallen. Breekt dadelijk weer de hele handel. No thxx.
Raar Ambra dat het zo veel scheelt terwijl we hemelsbreed misschien 30 km van elkaar wonen
Gisteren een enorm fijne dag gehad en ook 1ste kerstdag was meer dan gezellig.

zaterdag 27 december 2014 om 21:10
Aso dat is precies zo'n beetje de driehoek waar ik in woon.
Fijn dat jullie snappertjes het snappen.
Ik ga lekker vroeg mijn bed in. Ben niet echt lekker in mijn lijf. Hoofdpijn, buikpijn, ach ja , het maandelijkse feest weer.
Net hete douche genomen maar buikpijn blijft heftig dit keer. Dus... bedtijd voor me. Fijne avond allemaal!
Fijn dat jullie snappertjes het snappen.
Ik ga lekker vroeg mijn bed in. Ben niet echt lekker in mijn lijf. Hoofdpijn, buikpijn, ach ja , het maandelijkse feest weer.
Net hete douche genomen maar buikpijn blijft heftig dit keer. Dus... bedtijd voor me. Fijne avond allemaal!
zondag 28 december 2014 om 13:24
Frozen vond ik heel leuk, de rest van de familie wat minder geloof ik
Hunger Games vind ik ook leuk, zowel de boeken als de films; ik vind de films in dit geval wel een fijne toevoeging hebben. Vooral bij het laatste deel, want dat boek vond ik minder leuk dan de eerste twee delen, de film vind ik beter.
Geen sneeuw hier gister. Waar ik werk (hoofdstad) kwam er wel sneeuw uit de lucht, maar eenmaal op de grond was het gewoon regen. Ik heb gisteren gewerkt en nu snap ik niet zo goed welke dag het is. Zal nog erger worden met de rare werkweek komende week. Ik heb wel meteen een soort kerstvakantie gevoel terwijl ik maar 2 dagen vrij ben geweest (en vandaag dan), was wel fijn om even 2 dagen helemaal niks te hoeven doen.
Hebben jullie plannen voor de jaarwisseling?

Hunger Games vind ik ook leuk, zowel de boeken als de films; ik vind de films in dit geval wel een fijne toevoeging hebben. Vooral bij het laatste deel, want dat boek vond ik minder leuk dan de eerste twee delen, de film vind ik beter.
Geen sneeuw hier gister. Waar ik werk (hoofdstad) kwam er wel sneeuw uit de lucht, maar eenmaal op de grond was het gewoon regen. Ik heb gisteren gewerkt en nu snap ik niet zo goed welke dag het is. Zal nog erger worden met de rare werkweek komende week. Ik heb wel meteen een soort kerstvakantie gevoel terwijl ik maar 2 dagen vrij ben geweest (en vandaag dan), was wel fijn om even 2 dagen helemaal niks te hoeven doen.
Hebben jullie plannen voor de jaarwisseling?
zondag 28 december 2014 om 15:32
Ik moet gewoon werken komende week. Maar ben toch ook een beetje de dagen kwijt. Oud en nieuw vieren we gewoon thuis.
Vorig jaar nog met vriendin van zoon erbij, maar de verkering is uit dus nu weer gewoon met eigen gezin.
Kom net uit de kerk vandaan. Ik ben bij een doop geweest. En nu hang ik weer lekker op de bank. Zou eigenlijk in beweging moeten komen, wandelen of zo, maar heb geen zin.
Ik word zó lamlendig van deze dagen. Mooi als alles straks weer gewoon is.
Vorig jaar nog met vriendin van zoon erbij, maar de verkering is uit dus nu weer gewoon met eigen gezin.
Kom net uit de kerk vandaan. Ik ben bij een doop geweest. En nu hang ik weer lekker op de bank. Zou eigenlijk in beweging moeten komen, wandelen of zo, maar heb geen zin.
Ik word zó lamlendig van deze dagen. Mooi als alles straks weer gewoon is.

zondag 28 december 2014 om 15:43
Nou hier volop sneeuw Gisteren heel de dag door gesneeuwd en vandaag zit alles vastgevroren. Op zich een prachtige dag nu met de zon erbij alleen ik heb net alweer een potje zitten janken....wilde mijn auto vast sneeuwvrij maken omdat ik morgen moet werken...maar kreeg het niet voor elkaar, alle sneeuw zat op de voorruit stevig vast gevroren en ik heb natuurlijk maar een arm om het mee te doen maar die kan geen kracht zetten.....ben 3 x terug gegaan in de hoop dat de zon mee zou helpen. Toen bijna gevallen vanwege de gladheid. Nou je kon mij bij elkaar vegen.....wéér die frustratie dat ik het niet zelf kan.....grrrr..en nog alle sneeuw hartstikke vast op de voorruit....het lukte me niet zelf.....was vast naar de ah gegaan om mijn ov chipkaart op te laden, dan maar proberen met openbaar vervoer dacht ik.....is niet heel handig vanuit mijn woonplaats maar ik moet iets....ging ik weer bijna onderuit...(en ben toch al zo bang dat ik val omdat ik op die manier jaren geleden mijn enkel verbrijzeld heb)uiteindelijk heb ik mijn broer gebeld en die is gelukkig gekomen en het is nu wel gelukt dus ik kan morgen hopelijk wat makkelijker weg, heb ruitenontdooier in zo'n spuitbus maar daar was vandaag geen beginnen aan met zovéél vastgevroren sneeuw......dus tsjaa het ziet er mooi uit, een plaatje dit winterweer...maar van mij hoeft het niet...tenminste niet als je er door moet......
zondag 28 december 2014 om 16:05
Sanne, ik heb zo'n folieding op mijn voorraam liggen als het vriest (wel aan denken er op tijd op te leggen), die zet je vast door ze naar binnen te hangen en dan de deur dicht te doen. Zou dat lukken met je armen? Ze kosten geen drol, paar euro. Het lijkt me de moeite waard om uit te proberen, dat scheelt in ieder geval je voorraam.. In ieder geval bij Halfords verkrijgbaar maar mss ook wel bij Action, ik weet nu niet meer welke Halfords nog open is..

zondag 28 december 2014 om 16:37
Ja ambra ik ken ze, is misschien wel een goed idee...alleen lukt het me niet er nu op uit gaan....weet je dat ik tweede kerstdag (vrijdag) nog bijna iemand uit stond te lachen die zoiets voor zijn autoruit aan het doen was....Toen werd en wat motsneeuw voorspelt voor in de loop van de zaterdag. ..ik dacht toen: beetje overdreven.....maar die man was slim! Maar wie kon ook bedenken dat er zo veel sneeuw ineens zou vallen. ...? Ik lach nooit meer iemand uit!
zondag 28 december 2014 om 17:19
Sanne, niet heel milieuvriendelijk maar ik los het op door gewoon even een kwartier de auto aan te zetten met de blower op het raam. Dan veeg je het er zo af. Nu man en ik vrijwel tegelijkertijd de deur uit gaan foet hij dat vaak even voor mij. Hij gaat als eerste douchen en daarna zet ie zo even de auto aan als ie brood gaat smeren. Ik moet alleen nog een vochtvanger in de auto zetten.
Pfff wordt zo moe van dat griepgevoel in mijn rug. Verder nergens last van maar dat is gewoon irritant...
Vandaag zijn we er even op uit geweest, geocachen in de buurt van Assen. Maar ondanks dat ik mijn bergschoenen aan had, toch ijskoude voeten. Dat wordt voor in Oostenrijk straks snowboots kopen
. Moet sowieso nog ski-jas en bRoek, bril enz... En ik wil van tevoren hier een paar keer weer oefenen op de rolbaan.
Pfff wordt zo moe van dat griepgevoel in mijn rug. Verder nergens last van maar dat is gewoon irritant...
Vandaag zijn we er even op uit geweest, geocachen in de buurt van Assen. Maar ondanks dat ik mijn bergschoenen aan had, toch ijskoude voeten. Dat wordt voor in Oostenrijk straks snowboots kopen

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 28 december 2014 om 17:33
Ik vond de zon vanmorgen heerlijk 'warm', ik voelde 'm echt. Was lekker. Eigenlijk vond ik het vandaag wel jammer, dat de hond geen zin heeft in wandelen, met al dat vuurwerk. Het weer was er goed voor. Alleen wandelen, daar had ik dan weer geen zin in, dus ik ging in bad
Balen Sanne, dat je al helemaal kapot bent van je auto rijklaar maken. Gelukkig dat je broer dan kan en wil helpen. Goud waard! Volgens mij helpt een deken of oud laken op je ruit ook tegen het krabben, trouwens.
Balen Sanne, dat je al helemaal kapot bent van je auto rijklaar maken. Gelukkig dat je broer dan kan en wil helpen. Goud waard! Volgens mij helpt een deken of oud laken op je ruit ook tegen het krabben, trouwens.
Later is nu