Ooronsteking help
dinsdag 30 december 2014 om 02:09
dinsdag 30 december 2014 om 02:40
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 02:39:
Neusdruppels en pijnstillers ( paracetamol liefst) is het enige.
Als je neus erg dicht zit kun je ook nog een doorgrsneden ui naast je bed leggen, dan blijft je neus open.Heet douchen, zo heet mogelijk en kijken of je je neus wat open krijgt: 1 neusgat dicht en snuiten.
Neusdruppels en pijnstillers ( paracetamol liefst) is het enige.
Als je neus erg dicht zit kun je ook nog een doorgrsneden ui naast je bed leggen, dan blijft je neus open.Heet douchen, zo heet mogelijk en kijken of je je neus wat open krijgt: 1 neusgat dicht en snuiten.
Je bent zelf een theepot
dinsdag 30 december 2014 om 04:09
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 02:40:
[...]
Heet douchen, zo heet mogelijk en kijken of je je neus wat open krijgt: 1 neusgat dicht en snuiten.
Zeker nog nooit oorontsteking gehad? slikken is al ontzettend pijnlijk, snuiten helemaal niet te doen.
Ik ben wel eens met enorme oorpijn naar de apotheek met nachtdienst gegaan. Die moest haar bed uit komen voor een flesje vrij verkrijgbare Otalgan oordruppels. Ze liep te mopperen, maar dat boeide me werkelijk niet. Had waarschijnlijk ook nog nooit oorpijn gehad..
Sindsdien heb ik altijd een flesje in huis en mee op vakantie, en kan ik het gelukkig al jaren weggooien omdat het over de datum is: al jaren geen last gehad.
[...]
Heet douchen, zo heet mogelijk en kijken of je je neus wat open krijgt: 1 neusgat dicht en snuiten.
Zeker nog nooit oorontsteking gehad? slikken is al ontzettend pijnlijk, snuiten helemaal niet te doen.
Ik ben wel eens met enorme oorpijn naar de apotheek met nachtdienst gegaan. Die moest haar bed uit komen voor een flesje vrij verkrijgbare Otalgan oordruppels. Ze liep te mopperen, maar dat boeide me werkelijk niet. Had waarschijnlijk ook nog nooit oorpijn gehad..
Sindsdien heb ik altijd een flesje in huis en mee op vakantie, en kan ik het gelukkig al jaren weggooien omdat het over de datum is: al jaren geen last gehad.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 30 december 2014 om 07:56
dinsdag 30 december 2014 om 08:11
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 06:36:
Otalgan is lidocaine, doet niets aan de oorontsteking en een oorontsteking is meestal een verstopte buis van eustachius.
Paracetamol en zorgen dat die buis weer open gaat dmv neusdruppels - xylomethazine
Ik had het ook over oorpijn. En TO weet ook pas of ze oorontsteking heeft na bezoek aan de huisarts.
TO, ik hoop dat je snel terecht kunt en de juiste medicatie krijgt!
Otalgan is lidocaine, doet niets aan de oorontsteking en een oorontsteking is meestal een verstopte buis van eustachius.
Paracetamol en zorgen dat die buis weer open gaat dmv neusdruppels - xylomethazine
Ik had het ook over oorpijn. En TO weet ook pas of ze oorontsteking heeft na bezoek aan de huisarts.
TO, ik hoop dat je snel terecht kunt en de juiste medicatie krijgt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 30 december 2014 om 08:57
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 december 2014 @ 07:56:
Met een oorontsteking hoef je pas naar de huisarts als het niet overgaat of als de huismiddeltjes niet helpen, tot die tijd doet een huisarts er niets aan.
Met de tips die gegeven zijn kom je vast al een heel eind. Sterkte, ik als oorontstekingroutinier weer hoe pijnlijk het is, brrr.
Verschilt per ha, ik heb toen gewoon antibiotica gekregen.
Ik zou vandaag naar de ha ipv nog zo een pijnlijke nacht
Met een oorontsteking hoef je pas naar de huisarts als het niet overgaat of als de huismiddeltjes niet helpen, tot die tijd doet een huisarts er niets aan.
Met de tips die gegeven zijn kom je vast al een heel eind. Sterkte, ik als oorontstekingroutinier weer hoe pijnlijk het is, brrr.
Verschilt per ha, ik heb toen gewoon antibiotica gekregen.
Ik zou vandaag naar de ha ipv nog zo een pijnlijke nacht
dinsdag 30 december 2014 om 09:49
Ben toevallig net hersteld van een oorontsteking. ...
Echt wat een pijn
Met de paracetamol hielp een kersenpit kussen tegen mijn oor gewoon de warmte ik weet niet waarom maar het verlichte iets.
En inderdaad iets hoger met je hoofd slapen.
Na 4 dagen ging het beter, ben zelf niet naar de huisarts gegaan.
Ik heb dit ieder jaar wel een keer.
Sterkte
Echt wat een pijn
Met de paracetamol hielp een kersenpit kussen tegen mijn oor gewoon de warmte ik weet niet waarom maar het verlichte iets.
En inderdaad iets hoger met je hoofd slapen.
Na 4 dagen ging het beter, ben zelf niet naar de huisarts gegaan.
Ik heb dit ieder jaar wel een keer.
Sterkte
dinsdag 30 december 2014 om 10:33
Hier ook oorontsteking gehad vorige week, gelukkig 'knapte' het trommelvlies na een dag, dan is de ergste pijn voorbij! Tot die tijd inderdaad 400mg ibuprofen en 2 paracetamol en dat iedere 4 uur.
Ik heb het ook regelmatig en ga er eigenlijk nooit mee naar de huisarts, meestal 1 a 2 dagen echte pijn, dan knapt de boel open en heb ik nog een paar dagen een loopoor en hoor ik erg slecht, na een dikke week is alles dan weer normaal.
Ik heb het ook regelmatig en ga er eigenlijk nooit mee naar de huisarts, meestal 1 a 2 dagen echte pijn, dan knapt de boel open en heb ik nog een paar dagen een loopoor en hoor ik erg slecht, na een dikke week is alles dan weer normaal.
dinsdag 30 december 2014 om 10:48
Funnymiss zijn jouw neusamandelen dan wel eens verwijderd? Want die kunnen ervoor zorgen dat de boel verstopt raakt doordat die zijn opgezwollen en ontstoken. Waardoor de snot in je holtes niet meer weg kan en dan zorgt voor een ontsteking.
Lijkt mijn zeer vervelend als je vaak een oorontsteking hebt wat ook nog voor een gehoorbeschadiging kan zorgen.
Misschien toch eens mee naar de huisarts
Lijkt mijn zeer vervelend als je vaak een oorontsteking hebt wat ook nog voor een gehoorbeschadiging kan zorgen.
Misschien toch eens mee naar de huisarts
dinsdag 30 december 2014 om 10:58
Zijn verwijderd inderdaad, als kind al. Toen had ik soms wel 10x per jaar oorontsteking, nu meestal 1 of 2x per jaar, inderdaad heel vervelend, maar een duidelijke oorzaak is er niet volgens de huisarts, hij noemt het mijn zwakke plek (ben weleens bij de ha geweest met mijn verhaal een aantal jaar geleden en later nog 1x toen het niet beter werd na 3 dagen, toen kreeg ik antibiotica-druppels). Verder geneest mijn trommelvlies elke keer prima blijkbaar, want daar is niks aan te zien buiten de momenten van ontsteking om. Gewoon domme pech en inderdaad een zwakke plek dus.
dinsdag 30 december 2014 om 11:05
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 02:40:
[...]
Ik hoorde laatst van de inval-huisarts dat je absoluut niet moet snuiten als je gevoelig bent voor oorontsteking. Je blaast dan juist snot in de buis van Eustachius en datveroorzaakt weer oorontsteking. Proberen je neus zo open mogelijk te houden m.b.v. Neusspray en je neus ophalen i.p.v. Snuiten.
En qua pijn: goed paracetamol en wat ibroprufen er naast. Sterkte To. Hoop dat je een kuurtje of zo mee krijgt.
[...]
Ik hoorde laatst van de inval-huisarts dat je absoluut niet moet snuiten als je gevoelig bent voor oorontsteking. Je blaast dan juist snot in de buis van Eustachius en datveroorzaakt weer oorontsteking. Proberen je neus zo open mogelijk te houden m.b.v. Neusspray en je neus ophalen i.p.v. Snuiten.
En qua pijn: goed paracetamol en wat ibroprufen er naast. Sterkte To. Hoop dat je een kuurtje of zo mee krijgt.
dinsdag 30 december 2014 om 11:13
quote:mango82 schreef op 30 december 2014 @ 11:05:
[...]
Klopt, zo min mogelijk snuiten. Maar als je vol zit moet je wat,
Paracetamol combineren met ibuprofen alleen doen op doktersadvies.
[...]
Klopt, zo min mogelijk snuiten. Maar als je vol zit moet je wat,
Paracetamol combineren met ibuprofen alleen doen op doktersadvies.