mediapark Hilversum

28-12-2014 20:51 32 berichten
Hallo, zoon (7) is helemaal gek van klokhuis, checkpoint en het Jeugdjournaal en zou graag eens een kijkje nemen in de studio van het Jeugdjournaal en de redactieruimtes van klokhuis en checkpoint.

Ik heb gekeken op de site van het Mediapark en er zijn rondleidingen, maar er staat niet bij wat je dan ziet. Ik ga ze morgen bellen, maar wellicht weten jullie het
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 30 december 2014 @ 07:25:

Tijdens het weekend van de wetenschap in Oktober is er vaak een open dag bij de ESTEC

Dat scheelt geld maar de rondleiding is niet voor alle jonge kinderen leuk.

Space expo zelf kan denk ik wèl veel kinderen boeien.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 30 december 2014 @ 06:57:

Veel musea zijn gratis voor ( jonge )kinderen Himalaya: Het Rijks, v Gogh en Stedelijk bijv en wel meer tot 18 jaar

Tot 12 jaar haal je een kaart er zelden uit. De kaart is best duur, entree is geregeld gratis of heel goedkoop of de MJK is niet geldig.

Voor mezelf haal ik het er makkelijk uit.

Oké, dan is een MJK voor een volwassene, ook een verrijking voor een kind: Ik kan me zo voorstellen dat je je kind van 7 niet alleen het Rijksmuseum in stuurt

Mijn ervaring met de MJK is dat je makkelijker ergens binnen stapt. Een klein streekmuseum, of een bijzondere expositie in een museum waar je al eerder geweest bent. Ook al blijf je maar een half uurtje, maar daar had je niet (weer) de volle entreeprijs voor betaald.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:bloesem1977 schreef op 29 december 2014 @ 22:26:

Dat is waar Himalaya, maar het is allemaal niet naast de deur en zoveel vrije weekenden hebben we niet helaas. We laten de jongens bepalen wat het wordt dit weekend: naturalis, space expo of mediapark (met de mededeling dat er in september open studiodagen zijn)

Dan bepaal jij toch voor de jongens dat het dit weekend niet mediapark wordt? Of zijn ze zo goed in lange termijn-denken?
Ook voor kinderen is de museumkaart rendabel: de entree voor kastelen, spoorwegmuseum, Aviodrome en nemo is niet misselijk.
quote:bloesem1977 schreef op 30 december 2014 @ 14:32:

Ook voor kinderen is de museumkaart rendabel: de entree voor kastelen, spoorwegmuseum, Aviodrome en nemo is niet misselijk.

Ik heb zelf geen kinderen, dus wist niets van de prijzen. Maar Nemo is inderdaad 15,- vanaf 4 jaar, Aviodrome 14,50 van 4 t/m 11 jaar, 16,- voor het spoorwegmuseum...

Een MJK tot 18 jaar is 27,50, dus die heb je er al snel uit.

Dat musea regelmatig gratis entree hebben is mij niet bekend, ik weet alleen van de open museumdagen (ofzo), en dan is het altijd retedruk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
precies Himalaya: nog geen seconde spijt van die kaart. Voor ons gezin heb ik iets van 160 euro betaald; ga je een dagje naar de Efteling ben je dat ook kwijt (entree, parkeren, ijsje, frietje) Van die kaart heb je een jaar plezier.
Nemo was vroeger nooit gratis zonder MJK, nu wel zie ik. Dan zit je al op de helft.

( maar Nemo kennen we nu wel), voor mijn jongste haal ik het er niet uit, ligt misschien ook aan de musea die worden bezocht.

Mijn pubers hebben via school jaren een CJP gehad, ivm bezuinigingen niet meer. Hun MJK haal ik er wel uit
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven