mediapark Hilversum
zondag 28 december 2014 om 20:51
Hallo, zoon (7) is helemaal gek van klokhuis, checkpoint en het Jeugdjournaal en zou graag eens een kijkje nemen in de studio van het Jeugdjournaal en de redactieruimtes van klokhuis en checkpoint.
Ik heb gekeken op de site van het Mediapark en er zijn rondleidingen, maar er staat niet bij wat je dan ziet. Ik ga ze morgen bellen, maar wellicht weten jullie het
Ik heb gekeken op de site van het Mediapark en er zijn rondleidingen, maar er staat niet bij wat je dan ziet. Ik ga ze morgen bellen, maar wellicht weten jullie het
zondag 28 december 2014 om 21:03
https://www.youtube.com/watch?v=TnW7eGpoz2k
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 28 december 2014 om 21:04
https://www.youtube.com/watch?v=5WOsAOcCkB4
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 28 december 2014 om 21:07
zondag 28 december 2014 om 21:08
Deze video maakt het vrij duidelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=OkjitcdaXik
https://www.youtube.com/watch?v=OkjitcdaXik
zondag 28 december 2014 om 21:08
zondag 28 december 2014 om 21:22
Dank voor de reacties. We gaan sowieso een keer, maar hij wil zo graag, vooral, de studio van het Jeugdjournaal zien...
Zag via google wel dat er wel eens openstudio dagen zijn, laatste keer was in september; dat ga ik dus maar eens in de gaten houden.
Museum van Beeld en Geluid zit bij het mediapark toch? Ik vind de website niet zo duidelijk, maar het is dus leuk? Ook beetje interactief?
Zag via google wel dat er wel eens openstudio dagen zijn, laatste keer was in september; dat ga ik dus maar eens in de gaten houden.
Museum van Beeld en Geluid zit bij het mediapark toch? Ik vind de website niet zo duidelijk, maar het is dus leuk? Ook beetje interactief?
zondag 28 december 2014 om 21:43
mmm, op zoover scoort het beeld en geluid museum maar een 6.6
Ach ja, we hebben een museumjaarkaart, we gaan gewoon. Ben alleen wel een beetje bang dat veel programma's hen niks zullen zeggen: rtl boulevard kijkt hij natuurlijk nooit (en zijn broertje van 6 evenmin), dus ik hoop wel dat de rondleiding ook aansluit bij hun leeftijd.
En ik ga de open studiodagen in de gaten houden om ook naar de studio van Jeugdjournaal te kunnen.
Ach ja, we hebben een museumjaarkaart, we gaan gewoon. Ben alleen wel een beetje bang dat veel programma's hen niks zullen zeggen: rtl boulevard kijkt hij natuurlijk nooit (en zijn broertje van 6 evenmin), dus ik hoop wel dat de rondleiding ook aansluit bij hun leeftijd.
En ik ga de open studiodagen in de gaten houden om ook naar de studio van Jeugdjournaal te kunnen.
zondag 28 december 2014 om 21:49
zondag 28 december 2014 om 21:53
Het Top 2000 Café is geopend van 7:00 tot 02:00 uur. De laatste inloop in het café is om 23:30 uur. De Beeld en Geluid experience is open van 10:00 tot 19:00 uur.
http://www.beeldengeluid.nl/
http://www.beeldengeluid.nl/
zondag 28 december 2014 om 21:57
Check de 'Open Studiodagen'. Je kunt dan alle studio's in en sommige tv-wagens (hoor ik net van een kennisje, schijnbaar is het ergens in de zomer, maar wel de moeite waard om uit te zoeken). Je kunt ook vrij makkelijk parkeren op het mediapark zelf en er is een treinstation voor de deur.
Dump the horse. Ride a cowboy!
zondag 28 december 2014 om 22:14
quote:bloesem1977 schreef op 28 december 2014 @ 21:22:
Ja, zit daar ook en enorm interactief. Voor alle leeftijden leuk. Voor jou: helemaal boven in pc's met toegang tot alle bewaarde bestanden.
Je kunt daar iedereen zijn gang laten gaan, overzichtelijk en voor ieder wat wils
Ja, zit daar ook en enorm interactief. Voor alle leeftijden leuk. Voor jou: helemaal boven in pc's met toegang tot alle bewaarde bestanden.
Je kunt daar iedereen zijn gang laten gaan, overzichtelijk en voor ieder wat wils
Je bent zelf een theepot
maandag 29 december 2014 om 13:07
Bloesem,
Wat jammer dat jullie aan de andere kant van het land wonen; onze zonen hebben zoveel overeenkomsten! Hier is zoon ook dol op dezelfde programma's die jij noemt. Ik wist niet van die 'open studio dagen'. Wat een leuk idee! Die gaan we hier ook onthouden.
En Beeld en Geluid museum is erg leuk. Ik ben er ooit samen met man geweest. De kinderen zullen niet alles (her)kennen, maar het is ook dan leuk genoeg. Het is erg interactief.
Wat jammer dat jullie aan de andere kant van het land wonen; onze zonen hebben zoveel overeenkomsten! Hier is zoon ook dol op dezelfde programma's die jij noemt. Ik wist niet van die 'open studio dagen'. Wat een leuk idee! Die gaan we hier ook onthouden.
En Beeld en Geluid museum is erg leuk. Ik ben er ooit samen met man geweest. De kinderen zullen niet alles (her)kennen, maar het is ook dan leuk genoeg. Het is erg interactief.
maandag 29 december 2014 om 13:39
Inderdaad Mardejo, erg jammer! Onze zonen zouden best dikke maatjes kunnen zijn.
We gaan in elk geval een keer naar het mediapark en in september naar de open studio dagen. Twijfel alleen nu wel of we niet beter kunnen wachten met het mediapark tot september omdat we anders dus 2x in 9 maanden tijd gaan. Ze willen ook graag naar Naturalis in Leiden, dus wellicht dat we dat dan beter komend weekend kunnen doen.
Pfff...weekenden te kort
Ze willen zoveel
We gaan in elk geval een keer naar het mediapark en in september naar de open studio dagen. Twijfel alleen nu wel of we niet beter kunnen wachten met het mediapark tot september omdat we anders dus 2x in 9 maanden tijd gaan. Ze willen ook graag naar Naturalis in Leiden, dus wellicht dat we dat dan beter komend weekend kunnen doen.
Pfff...weekenden te kort
maandag 29 december 2014 om 21:52
Je hebt een museumjaarkaart, dan is het toch helemaal niet erg om 2x in 9 maanden (!!) te gaan? Je kunt het hele museum niet in 1x helemaal bekijken, dus dan die je nu een deel en later in deel, in combinatie met die open studiodagen. Misschien is er dan ook weer een andere tijdelijke tentoonstelling.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 29 december 2014 om 22:26
Dat is waar Himalaya, maar het is allemaal niet naast de deur en zoveel vrije weekenden hebben we niet helaas. We laten de jongens bepalen wat het wordt dit weekend: naturalis, space expo of mediapark (met de mededeling dat er in september open studiodagen zijn)
Museumkaart loopt overigens in april af, maar denk dat we hem nog een jaar nemen. Hebben er tot nu toe al veel mee gedaan:
Anne Frank huis
Rijksmuseum (2x)
Nieuwe Kerk
Paleis op de Dam
Van Gogh Museum
Spoorwegmuseum
Museum bevrijdende vleugels
Kasteel Hoensbroek
Openlucht Museum (vaak)
Aviodrome
Continium Kerkrade
Dus....we hebben die kaart er zeker uitgehaald en nog lang niet alles gezien wat we (en de jongens) willen.
Museumkaart loopt overigens in april af, maar denk dat we hem nog een jaar nemen. Hebben er tot nu toe al veel mee gedaan:
Anne Frank huis
Rijksmuseum (2x)
Nieuwe Kerk
Paleis op de Dam
Van Gogh Museum
Spoorwegmuseum
Museum bevrijdende vleugels
Kasteel Hoensbroek
Openlucht Museum (vaak)
Aviodrome
Continium Kerkrade
Dus....we hebben die kaart er zeker uitgehaald en nog lang niet alles gezien wat we (en de jongens) willen.
maandag 29 december 2014 om 22:34
Ik vind een museumjaarkaart een verrijking, zeker ook voor kinderen. Je gaat geen 10,- (ofzo, weet de kinderprijs niet) betalen om het Rijksmuseum te bekijken voor een paar schilderijen of objecten die je kinderen interesseren. Maar met een MJK doe je dat wel, en kun je ook een tijdelijke expositie bij jou in de buurt gaan bekijken (en de vaste collectie overslaan omdat je die de vorige keer al had bekeken). Of ga je naar een museum waar iets is wat kind op dat moment op school als project heeft. Gewoon lekker verlengen en gebruik van maken!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 30 december 2014 om 06:57
Veel musea zijn gratis voor ( jonge )kinderen Himalaya: Het Rijks, v Gogh en Stedelijk bijv en wel meer tot 18 jaar
Tot 12 jaar haal je een kaart er zelden uit. De kaart is best duur, entree is geregeld gratis of heel goedkoop of de MJK is niet geldig.
Voor mezelf haal ik het er makkelijk uit.
Tot 12 jaar haal je een kaart er zelden uit. De kaart is best duur, entree is geregeld gratis of heel goedkoop of de MJK is niet geldig.
Voor mezelf haal ik het er makkelijk uit.
Je bent zelf een theepot