oude hond blaft veel...

30-12-2014 17:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onze jack russelterrier is inmiddels ruim 13 jaar oud en was altijd heel goed gewend om alleen thuis te blijven. De laatste tijd blaft hij echter lang en veel als wij weg zijn. Hij is niet alleen, we hebben nog een hond. De tv staat altijd zachtjes aan als we weg zijn.

De buren hebben dit aangegeven en ik wil er graag wat aan doen. Ik zou zelf ook gillend gek worden van een blaffende buurhond.

Uiteraard heb ik al zitten googlen en waarschijnlijk is hij aan het dementeren, daar valt denk ik niet veel aan te doen.

Zou een blafband werken? En dan niet een met een schok, dat vind ik zielig, maar met citronellaspray.

Wie heeft er advies voor ons?
Wat zegt de dierenarts?
Die heb ik nog niet gesproken, jullie gaan voor

Ik wil graag eerst wat ervaringen en adviezen horen voor ik de dierenarts bel, zodat ik wat beter beslagen ten ijs kom.
je kan clomicalm tabletten (DA) proberen

moet wel 6 weken inwerken

en een stopcontactspray, ook bij de DA

eventueel het voer aanpassen (Hills BD)

onze hond had het ook en is van die combi redelijk opgeknapt, al was dat wel het begin van het einde
Gehoor dat achteruit gaat? Dan hoort hij het natuurlijk zelf niet.

Ik had een dementerende kat die de hele buurt bijelkaar jammerde. Ze was doof en raakte door de dementie vaak in paniek. Die combinatie was vrij luid.

Succes!
Zijn gehoor gaat zeker ook achteruit.

stopcontactspray, dat is met zo'n blafband?

Zal morgen de dierenarts eens bellen voor advies.
die spary zit een rustgevend stofje in, ook verkrijgbaar voor aan de halsband voor als je een groter huis hebt
ow slim, stopcontact, het kwartje valt nu pas.
Leuk een blafband met citronellaspray.. Zou dat ook bij bejaarden werken die per ongeluk steeds op het belletje drukken je kunt een verschijnsel van dementie toch niet afstraffen?! Hij deed dit toch niet toen hij bij zijn volle verstand was nog.
Herkenbaar. Wij hadden ook eens een hond die altijd makkelijk een paar uurtjes tot een werkdag alleen kon zijn, toen hij oud was (hij is 13 geworden) kon hij nog geen half uur alleen zijn of begon al te huilen. Op het laatst begon hij zelfs te janken als je te lang boven bleef en hij alleen beneden was. Hij was ook erg aan het dementeren, je kon geen lange wandeling meer met hem maken want hij kon niet meer zo lang lopen, liep soms tegen de tafel aan net alsof hij hem niet zag, hoorde slecht etc.

Het is lastig maar ik denk dat hem straffen niet zoveel zin heeft. Ik bedoel een oudere die aan het dementeren is ga je ook niet straffen.
nee, dat snap ik, maar moet ik hem dan een spuitje geven omdat hij blaft? Wat kan ik dan tegen dat geblaf doen? Die spray lijkt me de minst vervelende blafband.

Die stopcontactspray is ook het uitproberen waard.
Is of wordt hij doof? Mijn hond (14) blaft ook vaker sinds ze doof is. Om niks, ik denk dat ze soms denkt iets te horen.
verba volant, scripta manent.
de clomicalm is ook een heel goede optie, dat werkt echt op zijn psyche in, die van ons knapte er wel van op

en daarnaast het voer
quote:renske1975 schreef op 30 december 2014 @ 19:06:

nee, dat snap ik, maar moet ik hem dan een spuitje geven omdat hij blaft? Wat kan ik dan tegen dat geblaf doen? Die spray lijkt me de minst vervelende blafband.daarom is dus de dierenarts de enige die je een goed antwoord kan geven, wij leken op dit forum kletsen maar wat
Doof, oud, onzeker?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:lilalinda schreef op 30 december 2014 @ 19:56:

[...]

daarom is dus de dierenarts de enige die je een goed antwoord kan geven, wij leken op dit forum kletsen maar watWeet ik, maar ik hoor nu bv over die tabletjes, over die stopcontactspray en dat kan ik wel bespreken me de dierenarts. Anders moet ik er maar van uitgaan dat hij alle opties opnoemt, snap je?
quote:retrostar schreef op 30 december 2014 @ 20:13:

Doof, oud, onzeker?ja, ja en weet ik niet. een beetje. Onze andere hond is 10 jaar jonger en nogal lomp, daar is hij wel een beetje bang voor, in de in van; bang dat ze op hem springt, op hem gaat zitten. Verder kunnen ze prima met elkaar.
Een blafband is echt zielig...

Onze oudere cairn terriër blafte ook heel veel, ze was 15. Een gedragstherapeute van de dierenarts heeft mij geleerd dat ik onze hond niet moest corrigeren of straffen wanneer ze blafte, maar juist moest belonen! Ze willen alleen maar waarschuwen. Dit heb ik een tijd geprobeerd.. dus als ze blafte liep ik naar haar toe, geruststellen dat er niks was en belonen ( braaf!!!) Het werkte.... maar ja, hoe doe je dit als je niet thuis bent... Heb ik geen oplossing voor...

Bij ons was het blaffen echt op alles wat ze maar hoorde en dat nam daarna echt af. Heel bijzonder. Lees het boek eens van Jane Fennell, the dogwhisperer..heeft ons veel geleerd over het gedrag van honden.
Ja, dat is dus het lastige Jetty, als hij blaft omdat wij thuiskomen of omdat er aangebeld wordt, dat is te corrigeren, dat duurt ook geen uren.

Een blafband is wat mij betreft ook echt het uiterste hoor. Ben daar absoluut geen voorstander van.
quote:lilalinda schreef op 30 december 2014 @ 19:56:

[...]

daarom is dus de dierenarts de enige die je een goed antwoord kan geven, wij leken op dit forum kletsen maar watdeze "leek" deelt de ervaring die ik had met mijn eigen dementerende hond
Hoe merkte je nog meer dat je hond aan het dementeren was? Ik merk wel dat hij meer slaapt, minder hoort/ slechter luistert, hij wordt dikker, zit aan de prednison ivm chronische jeuk, jat eten....(dat ligt ook aan de prednison)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven