Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Ja mijn enige puntje is eigenlijk of mensen het niet teveel een dierennaam vinden? Wat hier dus door 1 persoon al gezegd werd.
@prulletje Tja...lastig! De naam klinkt wel leuk...maar idd mijn buren hebben wel een hond die max heet. Vind je Mas niet toevallig ook leuk??

Ps je moet wel gewoon doen wat jullie mooi/leuk vinden! Wij hebben inmiddels ook knoop doorgehakt en we weten bijvoorbeeld al dat mijn schoonmoeder t een vreselijke naam gaat vinden omdat zij een hond kent die zo heet (ooit gezegd..heb ik toevallig onthouden).

Wij gaan waarschijnlijk voor

S.am O.scar ......... (achternaam) of we moeten nog een naam tegenkomen die we echt geweldig vinden! S.am vindt mijn vriend helemaal geweldige naam. Ik vind O.scar super! Maar die krijg ik er bij hem echt niet door....dan maar als 2e naam..hoewel je daar natuurlijk niet veel aan hebt haha!
Prulletje, zullen we meedenken over alternatieven of wil je eerst bedenken of Max het definitief wel of niet gaat worden?
Nee ik denk dat het dat sowieso nu wel definitief gaat worden. Behalve als mijn broer de naam ook kiest, want die krijgen hun kindje 4 maanden eerder. Maar als hij hier nou echt compleet finaal afgeschoten werd en ik van alle kanten te horen kreeg dat het een dierennaam is (zoals vlekkie ofzo haha) dan had ik denk ik nog wel even 3x na moeten denken. Maar zoveel reacties zijn er nog niet op.
Gewoon doen! Je kent de mensen op t forum niet eens Kijk, als je lijstjes met namen wil, dan is forum heeeeeeeeeeeel erg handig, maar als jullie gek zijn op een naam, wie zijn wij dan om te zeggen of je t wel of niet moet doen.

Max is gewoon een leuke naam en tja, er zullen mensen zijn die hun hond die naam hebben gegeven...maar ja, ze vinden t dan blijkbaar wel een leuke naam

En als je kindje eenmaal zo heet, went iedereen er zo snel aan..dan denkt niemand meer aan een hond, maar zien ze gewoon jullie zoontje voor zich! De naam past dan gewoon bij jullie kindje en je zal dan ook niet meer twijfelen..
Ik heb niet echt de associatie met een hondennaam bij Max. Komt ook omdat ik iemand ken wiens zoontje Max heet, dus ik weet niet beter dan dat zij praat over Max haar zoon, in plaats van Max haar hond

Wij hebben hem zelf ook ter overweging op het lijstje staan.
quote:mendy schreef op 27 december 2014 @ 23:05:

Mmaas;

Tijn

Tije

Siem

Seth

Sjuul

Jort

Jelte

Brent

Collin

Rein

Mats

Stan

De namen die je noemt komen of in de omgeving voor. Of ik vind ze niet mooi. Of ik heb er een verkeerde associatie mee.

Ik zit in het onderwijs en merk dat dat echt niet handig is.

Stan vind ik wel leuk, maar vind manlief niet mooi.
Max is leuk.

Voor honden, maar ook voor mensen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
@prulletje ik zou gewoon voor die naam gaan als ik hem heel mooi vind en vind passen bij mijn kind. Dan maakt het mij niet uit wat iemand anders vind.

Dus laat je niet leiden door wat ik en andere verder onbekenden vinden van de naam.

Er zijn genoeg kinderen die zo heten. Ik ken alleen iets meer honden die zo heten 😉

Het betekend trouwens 'beste' en stond vorig jaar op de 21e plek. Dus genoeg ouders die het geen hondenbaan vonden 😉
Jullie hebben gelijk ook bedankt.
@prulletje; ik vind Max een hele toffe naam. Lekker kort, stoer, simpel.

@lovelola; twee prachtige namen, zeker ook in deze volgorde. Mooi!

@Debster; Ik vind Fender een stoere naam. Mooi ook bij Loïs! Anders vind ik Dean het mooist passen bij Loïs.

Even jullie mening; wat vinden jullie van Roel?
Roel vind ik niet zo mooi, nogal jaren 70/80 naam. Ralph vind ik mooier, maar dat lijkt er eigenlijk helemaal niet op
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik vind Roel ook niet zo leuk, maar dat komt denk ik omdat ik vroeger een klasgenootje had die zo heette en nogal suf was. Ik associeer het dan ook met een beetje van die geitenwollen sokken typjes. Maar dat zullen veel mensen bij bepaalde namen wel hebben als je iemand kent die zo heet. Daarbij vind ik namen met een R vooraan helemaal niks, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind Max ook een leuke naam!
Catooo ik vind Roel een naam die een beetje passé is, sorry. Daarnaast moet ik ook meteen denken aan I rule, he rules
@catoo bedankt! Ik ben zelf nu ook voor 99% overtuigd hihi! Blijft lastig hoor...naam bedenken "voor t eggie".

Maar denk dat we hiervoor gaan en er niet nog iets voorbij gaat komen wat we alle2 nog leuker gaan vinden!

Sorry Roel..geeft mij idd ook beeeetje jaren 80 gevoel...

Welke namen staan er nog meer op jullie lijstje?
Ik vind Roel juist heel leuk. Zou hem wel op mijn eigen lijstje willen zetten, ware het niet dat de r als eerste letter hier al bezet is.

Jaren tachtig namen vind ik wel leuk trouwens. Alsof het allemaal altijd maar nieuwerwets moet zijn.
Is dat een bezwaar dat het niet met die letter mag beginnen dan? Mijn naam begint ook met een M en wij willen nu dus Max, dus ook dezelfde letter, maar ik vind dat verder geen probleem.
Dank voor jullie reactie! De namen die nu op het lijstje staan zijn Roel, Sam, Hugo, Luuk en Olivier. Ik denk wel dat het een van deze namen gaat worden (wat fijn! een shortlist!!!)
Luuk vind ik ook leuk! (vond mijn man hier niks).
quote:prulletje schreef op 29 december 2014 @ 10:35:

Is dat een bezwaar dat het niet met die letter mag beginnen dan? Mijn naam begint ook met een M en wij willen nu dus Max, dus ook dezelfde letter, maar ik vind dat verder geen probleem.Ja. Ik kom uit een gezin waarbij drie mensen dezelfde voorletter hadden. Super irritant met de post. Dus dat willen we vermijden. Daarom mag de naam niet dezelfde letter hebben als die van vriend (wel dus die van mij, want ik heb een andere achternaam en als we trouwen heb ik nog altijd een dubbele achternaam).
Ah oke. Ja ik heb trouwens ook een dubbele achternaam. Maar ik heb ook nog voorletters. Onze baby krijgt gewoon maar 1 naam.
@catoo: ik vind de andere namen op je lijstje leuker dan roel als ik eerlijk ben. Twijfel je toch nog erg over Hugo?
Nog 8 weken te gaan voordat onze zoon ter wereld komt en we komen er niet uit........

Wat een stress geeft dat zeg!

Wat vinden jullie de leukste combinatie met de naam van onze dochter Loïs.

Loïs en Dean

Loïs en Lucas/Luke

Loïs en Chris

Loïs en Jack

Daarnaast zijn we op zoek naar een mogelijk tweede naam.......zou mooi zijn wanneer we kunnen vernoemen op een moderne manier. De opa's heten

George Louis

Johannes Bernardus (afgekort Hans)

Graag advies, we willen dit zo graag kunnen afronden!
Ik stem op Jack en dan als tweede en derde naam; Loy Brent

of Giorgo Bernd of George John

Of Louis Jonathan of een combinatie van bovenstaande met elkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven