ff mijn hart luchten

02-01-2015 00:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend dacht ik heerlijk met mijn honden naar het strand te gaan, even lekker de vuurwerkstress er uitrennen.

Maar wat ontspannend had moeten zijn, bezorgd me nu nog stress. De honden liepen heerlijk te ravotten, toen er plotseling een auto van de reddingsbrigade van achter kwam aan crossen. Het scheelde niet veel, mijn hond veranderde net op tijd van richting, of hij had hem aangereden. Hij deed niet eens moeite om te remmen, terwijl hij ons toch echt gezien moet hebben, het strand was verder verlaten.

Gelukkig is het goed afgelopen, maar ik zie steeds beelden, dat hij onder de wielen terecht komt.

Moest dit gewoon even kwijt, in de hoop dat ik nu wel kan slapen.
Wat was er aan de hand dan? Dat die reddingsbrigade daar was?

Snap dat het eng was, maar het is goed gegaan! Dus neem nu even wat te drinken en ga naar bed.
Helemaal niets, 1,5 uur later zou er een nieuwjaarsduik zijn. Denk dat ze daarom aanwezig waren.
Ik snap het enigsinds wel.

Mijn hondje is al 2 keer aangevallen met het uitlaten door terrein/bewakingshonden die waren uitgebroken. Ik stond er bij te gillen en gelukkig hebben omstanders mij en mijn hondje geholpen. Eentje had mijn hondje in zijn bek en stond er mee te zwaaien en dat staat nog op mijn netvlies. Gelukkig heeft die hond niet echt doorgebeten en vielen de verwondingen mee.

Renate73 het is goed afgelopen met je honden en hopelijk kun je goed slapen.
Wat ik probeer te doen bij zoiets, is dat beeld proberen te veranderen. Dus je hond rent niet voor de wielen maar een paar meter ernaast. En dan proberen met je gedachten de hond en de auto steeds verder van elkaar te verwijderen tot je de auto niet meer ziet en je alleen je hond ziet rennen. Als het vers is, lukt dat beter dan na een tijdje.

Bij de hond die in de bek van een andere hond zit, zou je kunnen proberen met je gedachten die hond in zijn bek te veranderen in een pop of speeltje, en dat jouw hond daarnaar staat te kijken. Ik vind dat soms helpen. Het werkt het best als de herinnering vers is.

Maar wat een sufferd zeg. Het zou kunnen dat het een hoge jeep was en hij de hond niet zag? Of had hij hem wel gezien en wilde hij niet remmen voor een hond?

Ik word dan wel boos hoor. We staken een keer over, geeft een auto ineens vet gas waardoor we bijna aangereden werden, met de honden ook. Ik heb even staan schelden als een bootwerker en hem de middelvinger gegeven in zijn achteruitkijkspiegel. Het was nog wel overdag en zonnig weer! Dat heeft dan wel weinig zin, het lucht wel op.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 02 januari 2015 @ 01:50:

Wat ik probeer te doen bij zoiets, is dat beeld proberen te veranderen. Dus je hond rent niet voor de wielen maar een paar meter ernaast. En dan proberen met je gedachten de hond en de auto steeds verder van elkaar te verwijderen tot je de auto niet meer ziet en je alleen je hond ziet rennen. Als het vers is, lukt dat beter dan na een tijdje.

Bij de hond die in de bek van een andere hond zit, zou je kunnen proberen met je gedachten die hond in zijn bek te veranderen in een pop of speeltje, en dat jouw hond daarnaar staat te kijken. Ik vind dat soms helpen. Het werkt het best als de herinnering vers isGoede tips! Ga ik ook proberen.
Zelf zou ik gewoon een melding doen bij de reddingsbrigade/gemeente

Dat crossen slaat echt nergens op
quote:pearle schreef op 02 januari 2015 @ 08:06:

Zelf zou ik gewoon een melding doen bij de reddingsbrigade/gemeente

Dat crossen slaat echt nergens ophebben we gedaan, ze hebben hun excuses aangeboden. Maar ontkende wel dat ze hard reden.
@Gladoortje. Het was inderdaad een vrij hoge auto, maar het strand was verder leeg, dus hij had ons al van verre kunnen zien en er dus rekening mee kunnen houden dat er spelende honden liepen.
Ik heb gelukkig alsnog goed geslapen en ga nu inderdaad maar proberen de negatieve beelden in positieve om te zetten.
Ik zou toch even een email sturen naar de reddingsbrigade, met hun hondenhatend gedrag. Ik vind het bepaald niet redden als je iemand om zeep brengt. Ook al is het geen mens maar een hond.

Waarom riep je je hond bovendien niet bij je toen je een auto aan zag komen? Vanwaar het mateloze vertrouwen in de mensheid? Je ziet dat dat niet terecht is.
quote:iones schreef op 02 januari 2015 @ 10:38:

Ik zou toch even een email sturen naar de reddingsbrigade, met hun hondenhatend gedrag. Ik vind het bepaald niet redden als je iemand om zeep brengt. Ook al is het geen mens maar een hond.

Waarom riep je je hond bovendien niet bij je toen je een auto aan zag komen? Vanwaar het mateloze vertrouwen in de mensheid? Je ziet dat dat niet terecht is.

Er is contact geweest, zoals ik al zei.

En daar de auto van achter kwam aan crossen, zag ik hem niet aankomen en vanwege de wind heb ik hem ook niet gehoord, vandaar dat ik mijn honden nog niet bij me had geroepen. Sorry maar eigenlijk verwacht ik ook geen auto's op het strand.
Wat was hun reactie? Of komen ze er nog op terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven