Welke babyfoon?

03-01-2015 16:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo (aanstaande) ouders,

Wij zijn druk op zoek naar een goede babyfoon en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

We willen er sowieso 1 met beeld.

Verdere "eisen":

- Storingsvrij ( huis heeft 3 verdiepingen dus het bereik moet wel goed zijn)

- Nightvision

- Inzoomen/draaien van de camera

- Mogelijkheid om foto's en filmpjes op SD kaart op te slaan

- Terugpraatfunctie

Standaard slaapliedjes zijn misschien ook wel leuk, ik heb niet zo'n gouden keeltje

Ik heb tot nu toe gekeken naar de Luvion Supreme Connect en de Luvion Prestige Touch.

Met de Supreme connect zou je mee moeten kunnen kijken op je smartphone, maar kan dit bij alle telefoons? En volgens mij moet je dan een losse wifi unit kopen voor de babyfoon of hoeft dat niet?

Wellicht hebben jullie andere goede opties, of juist slechte ervaringen met bovenstaande.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wij hebben er 1 met camera. Wat een rotding. Kost megaveel mb als je buiten de WiFi even kijkt of alles goed is. Je hoort geen gehuil of wat dan ook op je tel, je krijgt alleen de melding dat er beweging of geluid in de kamer is.

Gewoon een ouderwetse is de fijnste, we hebben hem dus snel weer omgeruild. Een walkie-talkie is ook handig, die heeft een enorm bereik.
Ik had de Alecto DBX88, al jaren een van de best beoordeelde babyfoons en ik heb hem inderdaad jarenlang zonder problemen gebruikt. Hij heeft alleen geen camera, dus ook geen nightvision of opname mogelijkheden maar waarom wil je dat?

Mocht je dat toch graag willen, overweeg dan om een camera op te hangen. Dat geeft de mogelijkheden die je wilt al bekruipt me hier wel een naar gevoel bij.

Krijg je soms oppas aan huis dat je de boel wilt opnemen?
Wij hebben de simpelste die er is en dat bevalt prima. Uiteraard dus niet alle functies die jullie willen maar die missen we niet (hoewel terugpraatfunctie me op termijn wel handig lijkt.)

Maar waarom beeld? Als het stil is dan slaapt baby hoogstwaarschijnlijk en is het goed en als hij huilt dan hoor je het! Met beeld ben je denk ik steeds geneigd te kijken en kom je ook niet echt aan rust of tijd voor jezelf toe.

En wat wil je met foto's en filmpjes van slapende baby? Die kan je toch ook een keertje met je telefoon /fototoestel /tablet maken?

Ik wil niet kritisch zijn hoor,maar ben gewoon nieuwsgierig naar je redenen
Wij slapen zelf op zolder en babykamer is op de 1e verdieping. In het begin zal hij gewoon bij ons in de wieg liggen maar als ie ouder is dus naar z'n eigen kamertje gaan. Ik vind het dan een prettig idee om hem ook te kunnen zien en het lijkt me overigens ook grappig als kindjes de peuterleeftijd krijgen dat je dan af en toe even kunt spieken wat ie aan het doen is en als dat dan heel grappig is dat je dat ook op film hebt zonder dat t kleintje doorheeft dat er iemand meekijkt. Camera is dus niet zo zeer voor nu meteen maar meer op de langere termijn.

Ik had wel al tegen schoonvader gezegd dat als ik weer aan het werk ben dan ik dan even met hem mee kon kijken als hij oppast maar dat vond ie niks En terecht, zou ik ook niet fijn vinden hoor als iemand meekijkt. Dat is dus niet de beweegreden.

Ik lees alleen nu best veel slechte recensies over die Luvion dat het voor geen meter werkt en dat de service bagger is. Je koopt natuurlijk een duur ding met camera om de camera te gebruiken, anders kan ik net zo goed een traditionele babyfoon kopen
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Wij hadden de luvion grand elite.

Op zich prima ding, maar prijzig.

Geen zoom/ draaifunctie, maar dat hoeft toch ook niet? Als je 'm wat meer naar achteren zet is totale bedje zichtbaar.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Wij hebben een Avent met camera. Geen opname functie oid, maar wel goed bereik en inzoom mogelijkheden. Misschien een alternatief?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven