Dure design meubelen
zondag 4 januari 2015 om 21:41
Wat vinden jullie van dure design meubelen zoals Rietveld, Cassina, Gispen?
De vrouw van Berlusconi eiste het luttele bedrag van 43 miljoen van hem. 43% van de vrouwen voelt zich jonger dan ze in werkelijkheid zijn. ‘43’ is een heerlijk Spaans likeurtje en 43% van de vrouwen koopt regelmatig iets leuks voor zichzelf.
zondag 4 januari 2015 om 22:05
Toen ik studeerde kende ik drie mensen die hetzelfde Ikea bed hadden als ik. We hadden ook schilderijen uit dezelfde serie.
Ik ben nu rijk genoeg om te mixen met andere soorten meubels, dat vind ik fijn. Voor mij zijn meubels gebruiksvoorwerpen, als het niet fijn zit bij aanschaf zoek ik nog even verder.
Die Gispen stoelen zitten niet lekker vind ik, hadden ze wel lekker gezeten dan had ik ze zeker overwogen te kopen. (Of een goedkope variant)
Ik ben nu rijk genoeg om te mixen met andere soorten meubels, dat vind ik fijn. Voor mij zijn meubels gebruiksvoorwerpen, als het niet fijn zit bij aanschaf zoek ik nog even verder.
Die Gispen stoelen zitten niet lekker vind ik, hadden ze wel lekker gezeten dan had ik ze zeker overwogen te kopen. (Of een goedkope variant)
zondag 4 januari 2015 om 22:08
quote:mafalda schreef op 04 januari 2015 @ 22:04:
Eerlijk is eerlijk ik ben er gek op en heb het daarom ook allemaal in huis.
Ik vind het zo mooi dat ik bv op mijn fauteuis die ik al 20 jaar heb nog lang niet ben uitgekeken, en ik nu weer hetzelfde zou kopen.Dat heb ik ook met mijn niet design meubels dus dat zegt hooguit dat je smaak standvastig is.
Eerlijk is eerlijk ik ben er gek op en heb het daarom ook allemaal in huis.
Ik vind het zo mooi dat ik bv op mijn fauteuis die ik al 20 jaar heb nog lang niet ben uitgekeken, en ik nu weer hetzelfde zou kopen.Dat heb ik ook met mijn niet design meubels dus dat zegt hooguit dat je smaak standvastig is.
zondag 4 januari 2015 om 22:09
Ik heb twee kleine kinderen, straks drie, en ik vind het al erg als ze deuken maken in mijn cheap ass Ikeatafel (of kast, stoel, bureau, tv-kastje, wc-kast etc. Allemaal Ikea). Of een vlek maken in mijn net zo goedkope Woonexpressbank.
Ik zou echt panisch worden als ze dat bij een meubelstuk van 5000 euro zouden doen.
Of nog erger: dat ik zelf een of andere onhandige olifant-in-een-porseleinen-kastje-actie uithaal...
Ik zou echt panisch worden als ze dat bij een meubelstuk van 5000 euro zouden doen.
Of nog erger: dat ik zelf een of andere onhandige olifant-in-een-porseleinen-kastje-actie uithaal...
zondag 4 januari 2015 om 22:21
zondag 4 januari 2015 om 22:22
Klopt Granny71. ..
Maar ik kan echt verliefd worden op duurdere meubelen.
wat ik helemaal niet heb met bv dure kleding of make up of iets dergelijks heb ik dus wel met meubelen .
Ik ben nog nooit weg geweest van bv Ikea ofzo...ik zie het gewoon niet...en echt niet omdat ik het te min vind hoor.
Moet wel zeggen dat ik 20 jaar dit soort meubelen heb verkocht dus ik sta er denk ik wel anders in, klein detail is ook dat ik het voor inkoop gekocht heb.
Volie pond betalen zou voor mij ook bijna niet haalbaar zijn.
Maar ik kan echt verliefd worden op duurdere meubelen.
wat ik helemaal niet heb met bv dure kleding of make up of iets dergelijks heb ik dus wel met meubelen .
Ik ben nog nooit weg geweest van bv Ikea ofzo...ik zie het gewoon niet...en echt niet omdat ik het te min vind hoor.
Moet wel zeggen dat ik 20 jaar dit soort meubelen heb verkocht dus ik sta er denk ik wel anders in, klein detail is ook dat ik het voor inkoop gekocht heb.
Volie pond betalen zou voor mij ook bijna niet haalbaar zijn.
zondag 4 januari 2015 om 22:28
zondag 4 januari 2015 om 22:35
quote:hiltje schreef op 04 januari 2015 @ 22:30:
Overigens vind ik dat Ikea ook heel mooi en goed design kan hebben. En qua prijs/kwaliteit zijn ze ongeëvenaard. Dat doet niemand ze na.
Ik vind de banken van Ikea prijs kwaliteit verhouding prijzig.
Zou eerder voor de Zitmaxx gaan bv..betere stoffen en vulling en goedkoper.
Overigens vind ik dat Ikea ook heel mooi en goed design kan hebben. En qua prijs/kwaliteit zijn ze ongeëvenaard. Dat doet niemand ze na.
Ik vind de banken van Ikea prijs kwaliteit verhouding prijzig.
Zou eerder voor de Zitmaxx gaan bv..betere stoffen en vulling en goedkoper.
zondag 4 januari 2015 om 22:45
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2015 @ 22:41:
Ikea is handig voor boekenkasten, badkamerkastjes, bijzettafeltjes en dekbedovertrekken.
Vergeet de keukens en bedden niet.
Kamers van de kinderen komen er helemaal vandaan.
Voor overtrekken voor mezelf kan ik er helaas niet terecht.
Nog geen 200x240 kunnen vinden daar.
Ikea is handig voor boekenkasten, badkamerkastjes, bijzettafeltjes en dekbedovertrekken.
Nog geen 200x240 kunnen vinden daar.
zondag 4 januari 2015 om 22:48
M’n halve huis staat vol met merken zoals Artifort en Vitra en de andere helft is gewoon van de IKEA. Gemiddeld hebben we qua prijs dus een normaal interieur
De spullen die we hebben van de IKEA passen qua ontwerp naadloos tussen de duurdere meubels, maar de afwerking en het materiaal gebruik is van een ander niveau. Ik koop dus gewoon wat ik mooi vind ongeacht het prijskaartje, maar ik vind wel dat de designmerken het hogere prijskaartje wel rechtvaardigen.
De spullen die we hebben van de IKEA passen qua ontwerp naadloos tussen de duurdere meubels, maar de afwerking en het materiaal gebruik is van een ander niveau. Ik koop dus gewoon wat ik mooi vind ongeacht het prijskaartje, maar ik vind wel dat de designmerken het hogere prijskaartje wel rechtvaardigen.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
zondag 4 januari 2015 om 22:54
Ik hou heel erg van vintage design. Als ik het kon betalen, dan kocht ik het. Ik zou graag de DSW stoelen van Eames willen hebben, maar de orginele zijn te duur. Binnenkort ga ik replica's bestellen. Een Raak bureaulampje staat ook nog op mijn wishlist, maar die is moeilijk te vinden. Anyhow, ooit betaalt designmeubilair zich wel terug. Mijn schoonmoeder heeft een paar jaar geleden twee Gispen bureau's uit de jaren 70 naar de kringloop gebracht
zondag 4 januari 2015 om 22:54
quote:granny71 schreef op 04 januari 2015 @ 22:45:
[...]
Nog geen 200x240 kunnen vinden daar.Keuken moet je zelf installeren, dat zag ik niet zitten, dan maar professioneel in twee dagen via een echte keukenzaak, ik heb wel al 35 jaar het zelfde Ikea ledikant (niet de matrassen). Dekbedden zijn hier allemaal éénpersoons, wel zo practisch, daar zijn genoeg overtrekken voor te vinden.
[...]
Nog geen 200x240 kunnen vinden daar.Keuken moet je zelf installeren, dat zag ik niet zitten, dan maar professioneel in twee dagen via een echte keukenzaak, ik heb wel al 35 jaar het zelfde Ikea ledikant (niet de matrassen). Dekbedden zijn hier allemaal éénpersoons, wel zo practisch, daar zijn genoeg overtrekken voor te vinden.
verba volant, scripta manent.
zondag 4 januari 2015 om 22:59
maandag 5 januari 2015 om 00:47
Er zijn wel designstukken die ik echt prachtig vind, zoals de stoel "Groeten uit Holland" van Rob Eckhardt. En typische stijlen waar ik me ook erg thuis bij voel: Thonet en Artifort, omdat mijn ouders dat hadden/hebben. Maar ik moet zeggen dat ik het geld er niet voor over heb.
Ik hou er van verschillende stijlen met elkaar te combineren en ook verschillende kleurenfamilies zeg maar. In mijn woonkamer staat bijvoorbeeld een strakke knalrode hoekbank met een Louis de 14e stoel ernaast die bekleed is met zwart nepbont. Er staat ook een antiek kastje en een hoogglans grijze Expedit van Ikea. En we hebben een lavendelblauwe muur.
Samengeraapt zooitje zou je denken, maar ik vind het leuk staan bij elkaar en ik hou van de spanning die er is tussen kleuren die niet uit dezelfde familie komen, daarom knalrood en lavendelblauw. Ik vind de meeste interieurs dan ook veel te gezapig, zeker als er meubels uit dezelfde serie staan. Nou moet ik wel zeggen dat wij veel ruimte hebben, in een krapper huis zou ik minder uiteenlopende stijlen kiezen om de rust toch te behouden.
Ik hou er van verschillende stijlen met elkaar te combineren en ook verschillende kleurenfamilies zeg maar. In mijn woonkamer staat bijvoorbeeld een strakke knalrode hoekbank met een Louis de 14e stoel ernaast die bekleed is met zwart nepbont. Er staat ook een antiek kastje en een hoogglans grijze Expedit van Ikea. En we hebben een lavendelblauwe muur.
Samengeraapt zooitje zou je denken, maar ik vind het leuk staan bij elkaar en ik hou van de spanning die er is tussen kleuren die niet uit dezelfde familie komen, daarom knalrood en lavendelblauw. Ik vind de meeste interieurs dan ook veel te gezapig, zeker als er meubels uit dezelfde serie staan. Nou moet ik wel zeggen dat wij veel ruimte hebben, in een krapper huis zou ik minder uiteenlopende stijlen kiezen om de rust toch te behouden.
maandag 5 januari 2015 om 00:57
Wat lampen betreft gaan we meestal wel voor echt design trouwens. We hebben een paar Artemide lampen, waaronder de Tolomeo Mega en nog wat andere dure exemplaren. Maar in de kamer van de jongste en op de overloop hangen gewoon IKEA lampen, omdat we die voor daar gewoon heel leuk vonden.
Wij kopen qua interieur alleen ware liefdes, soms vinden we die bij IKEA, soms bij Loods5, soms bij een dure zaak.
Wij kopen qua interieur alleen ware liefdes, soms vinden we die bij IKEA, soms bij Loods5, soms bij een dure zaak.
maandag 5 januari 2015 om 07:21
quote:Rooss4.0 schreef op 04 januari 2015 @ 21:47:
Laat ik het zo zeggen, ik wilde dat ik het geld ervoor had. Niet dat ik ze dan zou kopen maar toch.....
Ik hou niet van strak (behalve in de badkamer) en ook niet van alles IKEA. Ik vind inderdaad ook: als je verliefd wordt op iets word je verliefd. Ik word vaak verliefd op kasten in de kringloopwinkel (vind houtwerk heel mooi, maar alleen op kasten) op dikke houten tafels van het duurdere segment, op stoelen en kindermeubels van de IKEA. Met accessoires heb ik dat ook. Soms vind ik een kussentje van 5 euro duur, soms vind ik er online in een vaag winkeltje eentje waar ik 35 euro voor betaal. En meubels moeten vooral het liefst niet kapot te krijgen zijn.
Laat ik het zo zeggen, ik wilde dat ik het geld ervoor had. Niet dat ik ze dan zou kopen maar toch.....
Ik hou niet van strak (behalve in de badkamer) en ook niet van alles IKEA. Ik vind inderdaad ook: als je verliefd wordt op iets word je verliefd. Ik word vaak verliefd op kasten in de kringloopwinkel (vind houtwerk heel mooi, maar alleen op kasten) op dikke houten tafels van het duurdere segment, op stoelen en kindermeubels van de IKEA. Met accessoires heb ik dat ook. Soms vind ik een kussentje van 5 euro duur, soms vind ik er online in een vaag winkeltje eentje waar ik 35 euro voor betaal. En meubels moeten vooral het liefst niet kapot te krijgen zijn.
maandag 5 januari 2015 om 18:19