Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Heeft hier iemand de (opnieuw vernieuwde?) 'Terms of Service' ook gelezen? En .. wat verandert er?
Later is nu
Nouja.. als jullie niets te zeggen hebben..

Ik ben in die éne straat geweest en heb gezocht naar het boekje 'Je had maar 1 taak" voor m'n vader. Die was er dus niet meer. Maar.. toen heb ik maar een ansichtkaartenboekje van 'Waar is Wally' gekocht. Die vind ik zelf namelijk errug leuk
Later is nu
Voor zover ik gelezen heb, verandert er niet zo veel. Alleen komt het hoofdkantoor na tien jaar weer terug naar Portugal.

Hier inmiddels 684 kaartjes verstuurd en 680 ontvangen.
Dankje Nepese.. ik ga er eigenlijk van uit dat de privacy gewaarborgd blijft, voor zover mogelijk, en er in essentie niet zoveel verandert. Daarom heb ik het niet gelezen. Eigenlijk wel slecht, maar ik stop waarschijnlijk toch niet, dus..

Lekker veel al! Wat is jouw speciaalste land? IK vind het erg leuk dat Zuid Afrika nu geregistreerd is. Er is nog ééntje onderweg. Degene die registreerde heeft bijna alle kaartjes 100 dagen onderweg, zag ik
Later is nu
Hoi Dreamer,

De speciaalste landen waaruit ik tot nu toe heb ontvangen zijn Aruba en Ecuador.

Ik heb meer kaartjes zelf naar bijzondere landen mogen versturen, zoals Madagascar, Puerto Rico, IJsland en ook Zuid-Afrika. Naar Israël heb ik een paar keer verstuurd, en een keer naar Libanon, maar dat kaartje is nooit aangekomen.

Ook zijn er kaartjes van mij onderweg naar Kachistan en Oezbekistan, maar allebei zijn ze al meer dan een maand onderweg...

Ook heb ik een keer een kaartje gestuurd naar Porto Santo. Hier had ik nog nooit van gehoord, maar het is een eiland dat hoort bij de eilandengroep van Madeira, Porto Santo hoort bij Portugal.

Heb jij de optie versturen naar Nederland aan staan, en de optie van meer kaarten naar hetzelfde land? Ik wissel af, soms wel, soms niet.

Vandaag ben ik trouwens verwend met de post, zes kaartjes! Een uit Australië en vijf uit Duitsland. Die ga ik zo nog even registreren.

Afgelopen week heb ik snel nog wat internationale postzegels besteld, vanaf morgen is versturen naar het buitenland tien cent duurder...
Ik heb Nederland niet aanstaan en 'meerdere kaartjes naar 1 land' staat ook niet aan. Israël heb ik ook heengestuurd, maar die is nooit/nog niet geregistreerd. (volgens mij is er ook ééntje meer dan 365 dagen expired naar Israël, jammer hoor)

Aruba, is dat dan 'binnen Nederland'? Madagaskar klinkt ook echt exotisch, maar volgens mij heeft iedereen wel bij een ander land zo'n gevoel.

Ik kreeg een kaartje uit Rusland (Kalingrad, is dat wat of staat er toch Stalingrad? Dat bestond toch niet meer? ) Staat alleen 'happy new year' op, ach.. wel mooi getimed
Later is nu
Oh.. ik las m'n statistieken fout. Israël is wel (1x) geregistreerd. Verder is Nepal, Maleisië en Kazachstan (wel geregistreerd!) natuurlijk ook best speciaal. Ik klink gewoon best verwend zo...
Later is nu
Lieverds, ik wens jullie een fijne jaarwisseling en geweldig 2015 toe!

Ik kom in het nieuwe jaar echt meer schrijven.
Hoi!

Lang geleden voor mij! Ik heb eergisteren het kaartjes schrijven weer opgepakt. Ik had er even geen zin meer in. Ik mocht dus 10 kaarten versturen, en het zijn er 6 geworden. Voor meer had ik geen tijd. Ik hoop dus in t nieuwe jaar weer veel kaarten versturen.

Gelukkig nieuwjaar lieve postcrossers.
It ain't me
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Dreamer, wat fijn dat nu toch een van je kaarten naar Zuid-Afrika aangekomen is! Kaliningrad ligt in het stukje Rusland dat ingesloten ligt tussen Polen en Litouwen. Stalingrad is weer van naam veranderd (ik weet even niet meer welke stad het nu is).

Ik kreeg gisteren nog twee mooie kaarten, een winterlandschap uit de USA en een multiview uit Tsjechië. En ik heb nog snel mijn maximum aan adressen getrokken omdat in december nog 10ct per kaart naar een goed doel gingen in Duitsland. Er mogen kaarten naar Belarus, Taiwan en China. Ik ben er nog niet aan toe gekomen om ze uit te zoeken en te schrijven, ik wou gewoon nog snel die adressen trekken voor de actie voorbij was
Goed van je Snorhaar

Ik kreeg vandaag 2 blije hurrays, uit Letland en USA.
Later is nu
Even voor iedereen: happy new year en de beste wensen en hopelijk heel veel leuke hurray's en kaartjes in 2015!

Snorhaar, wat is je kaartenkoord leuk!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik word zo vrolijk van die e-mail met statistieken. Hebben jullie dat ook? Zo aan het begin zie je er misschien nog niet zoveel in? Ik heb er een blogje over geschreven zelfs
Later is nu
Zo, kom ik als keurige TO ook nog even mijn gezicht laten zien

Ik heb een hele tijd PC op een laag pitje gezet, kreeg weinig écht leuke kaarten en had even andere dingen aan mijn hoofd. Vorige maand kreeg ik ineens uit het niets een superleuke kaart, van een Duitse meeting, met de namen van alle deelnemers erop. Grappig, was de eerste keer dat ik een kaartje van een meeting kreeg.

Gisteren had ik ineens weer zin om wat te versturen, en nu zijn er weer 11 onderweg! Allemaal naar verre landen, dus het duurt wel even voor ik wat terugkrijg. Mijn postzegels zijn wel bijna op, heeft iemand onlangs nog bij postzegelsmetkorting.nl besteld? Waren het weer leuke deze keer?
Tjezus, wat vals
Hee MevrouwJack, wat leuk Welkom terug!

Ja, ik kreeg de laatste keer weer hele leuke postzegels bij PMK. Nou is vanaf gisteren de porto weer omhoog gegaan, dus zijn er weer andere combinaties, denk ik.
Later is nu
Oke, ga maar weer eens bestellen, ik word altijd erg vrolijk van de envelop openmaken
Tjezus, wat vals
Ja! Leuk is dat he

Zo vind ik eigenlijk alles van postcrossing wel leuk. Moet alleen eens kaartjes op gaan hangen

Zo'n lijn als Snorhaar heeft is leuk, maar ik heb inmiddels zoveel kaarten.. Ik las net het begin van het topic door (wilde even weten wie MevrJack was ) en zag daar de optie van kaartenstandaard weer. Toch nog eens over denken. Kun je ook meerdere achter elkaar zetten en zo vaker wisselen ofzo.
Later is nu
Ja ik heb zo'n standaard inderdaad, in de woonkamer. Krijg er heel veel leuke reacties op en sommige mensen gan ook geïnteresseerd kaartjes zitten lezen als ze hier zijn Levert altijd wel gespreksstof op en eens in de zoveel tijd gooi ik de boel weer eens door elkaar. Ze passen er niet allemaal in vanwege de afwijkende formaten, maar het zijn er toch teveel om allemaal te laten zien dus dat geeft niet.
Tjezus, wat vals
Noujazég, zitten we op pagina 2!

Ik zit naar aanleiding van jouw berichtje eens rond te kijken, MevrouwJack, maar zie zo geen plek waar zo'n ding kan staan. Maar.. ik blijf zoeken

Zowel gisteren als eergisteren is eenzelfde kaartje (schilderij van Van Gogh) gefavoriet. Dat is zo'n beetje mijn postcrossingsactiviteit.
Later is nu
Goedemorgen,

Gisteren nog 4 kaartjes verstuurd.

Eentje mocht naar Taiwan, daar heb ik een holland kaart heen gestuurd.

Een kaart mocht naar Groningen 14 hele kilometers verderop. Heb er nog over nagedacht om hem langs te brengen

Een andere kaart mocht naar Belgie, het vlaamse deel, dus lekker in het nederlands geschreven.

En de laatste kaart ging naar Rusland.

Wel leuk om weer kaartjes te versturen
It ain't me
Ik denk dat Groningen dat wel leuk gevonden had, langsbrengen. Post op maandag

ik denk dat ik vandaag wat adressen trek, mag er weer 3
Later is nu
Ik stuurde een kaartje naar Polen. Zij wilde graag bloemen, ik stuurde de bloem van een zgn 'kerstcactus', kennen jullie die? Een lidcactus die met kerst bloeit, vandaar de naam (je hebt van dezelfde soort ook de paascactus, ik verzin het niet) Ik schreef over de naam op de achterkant en ik geloof ook over het weer.

Afijn, ze was blij, denk ik. Dit was de hurray

“Thanks for your neck that I loved August At home I have a such a cactus white and red with us is called "Bozonarodzeniowiec" the regional name Happy New Year and cordial greetings from south-eastern Polish Snows XXX”

Vooral die eerste zin tot 'August' ???

Afijn, ze is dus blij, heeft 'm ook gefavoriet en ik mag weer 4 kaartjes versturen
Later is nu
Hahaha, Dreamer. Was dit een gevalletje google translate meets autocorrect?

Ik heb in het weekend de "oudejaarskaarten" geschreven waarvan ik de adressen dus al had getrokken.

Er vertrokken een stoomtrein naar China, een Ikea eend naar Taiwan en stilleven met stokbrood naar Wit-Rusland.

Zelf kreeg ik nog twee leuke kaarten uit Rusland, een schilderij van Monet en een stadgezicht met een heel verhaal over die stad. Vond ik leuk, meestal krijg ik niet zoveel uitleg uit Rusland (denk door de taal).
Haiii.. ben ik weer

Heb zojuist 4 adressen getrokken. Ik ga vandaag namelijk schoenen kopen en op weg naar mijn fiets (die bij m'n mans werk staat) kom ik langs dé kaartenwinkel. En zag ik laatst een opheffingsuitverkoop? Ik hoop het niet! Afijn, het leek me handig om voor die tijd wat profielen te hebben. Ze zien er op zich goed uit, behalve Singapore. Een leeg profiel, 5 favorieten, 140 ontvangen kaartjes en ongeveer net zoveel verstuurd. Daar keek ik eens bij (wil nog wel eens wat zeggen over wat ze leuk vinden, hoop ik) en het zijn steeds 10 dezelfde... Deze persoon koopt dus kennelijk elke keer dat hij/zij adressen trekt, een stapeltje dezelfde kaarten en stuurt dat op. Zo heb ik niet écht zin om voor 'het' wel mijn best te doen, moet ik zeggen
Later is nu
Ah.. Snorhaar kwam ook tussendoor Leuk inderdaad, uitleg uit Rusland. Soms staan er hele verhalen op, meestal begrijp ik die, maar soms ook in het Russisch gewoon van de kaart een beschrijving van het gebouw.. dat blijft raden.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven