Mode & Beauty alle pijlers

Glimmende huid

07-01-2015 20:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb een vrij glimmende huid. Ik gebruik bb Cream van garnier voor vette huid. Ook doe ik er matterende poeder overheen. Dat helpt wel even maar na een uur glimt het weer. Weet iemand misschien een foundation of iets wat hier voor helpt ?
Ik gebruik Z-pore van GoodSkin. Blijft een dag mooi.
Ik gebruik m.a.c. oil control lotion. Werkt bij mij erg goed!
.
Je huid (beter) hydrateren, je huid gaat nml ook glimmen als het droog/vochtarm is.
Ook ik ben opzoek naar matterende (betaalbare) crème.

Wat ik vooral niet moet gebruiken is CC/BB-creme en vloeibare foundations want dat vloeit door de vetheid er binnen 5 minuten af.

Als ik make-up gebruik doe ik eerst primen, vervolgens mouse, afpoederen en setting-sprayen. Wel moet ik dit regelmatig bijwerken. Maar dit is mijn manier op het een beetje in toom te houden. Beetje...

Wat betreft beter hydrateren is bij mij niet van toepassing stellar. Ik heb meerdere dag- en nachtcremes gebruikt. Zowel de betaalbare als de duurdere. Momenteel gebruik ik reinigingsdoekjes, tonic en Formula 10.0.6 als dagcreme speciaal voor de vette huid en combineer ik dat 2 maal weeks met Formula 10.0.6 masker. Iets verbetering maar ik word toch na 2 uur een spiegel. (Iets met: zo'n vette huid waar de frituurpan van de patatboer jaloers op wordt) Helaas..
Ik denk dat t wel meevalt met genoeg hydrateren eerlijk gezegd.

Vraagje: die reinigingsdoekjes, zit daar alcohol in? En in die tonic? Vast wel.

Dat droogt je huid zo enorm uit dat een hydraterende crème net aan die schade herstelt.

Je hebt een vette huid, waarom reinig je je huid niet met wat meer aandacht? Dus voor t slapen je make up eraf en als je wakker bent nog een keer maar beide keren met een reinigingsgel ipv die doekjes.

Ik zou daar eens mee beginnen, ik blijf erbij nml dat je je huid teveel uitdroogt en niet voldoende hydrateert.

Als reactie daarop maakt de talgproductie overuren en gaat je huid extra glimmen.
quote:stellar schreef op 08 januari 2015 @ 09:25:

Ik denk dat t wel meevalt met genoeg hydrateren eerlijk gezegd.

Vraagje: die reinigingsdoekjes, zit daar alcohol in? En in die tonic? Vast wel.

Dat droogt je huid zo enorm uit dat een hydraterende crème net aan die schade herstelt.

Je hebt een vette huid, waarom reinig je je huid niet met wat meer aandacht? Dus voor t slapen je make up eraf en als je wakker bent nog een keer maar beide keren met een reinigingsgel ipv die doekjes.

Ik zou daar eens mee beginnen, ik blijf erbij nml dat je je huid teveel uitdroogt en niet voldoende hydrateert.

Als reactie daarop maakt de talgproductie overuren en gaat je huid extra glimmen.Reinigingsgels heb ik, washlotions idem. Facialscrubs ook. Tot nu toe zonder enig en goed resultaat. Heb alles ook lange tijd gebruikt omdat ik het zonde vind om dure producten te laten rotten in mijn badkamer. De doekjes zijn de sentive vorm aangezien ik anderen niet kan verdragen. Tonic is speciaal voor de gemengde huid.
En zit er in die tonic alcohol? En in die doekjes?

Je hoeft het niet van me aan te nemen hoor maar geloof me, ik weet waar ik over praat.

Hoe tegenstrijdig het mag klinken, als je een (te) vette huid agressief reinigt, dwz met uitdrogende stoffen, waaronder alcohol gaat je huid als reactie daarop nog meer talg aanmaken.

Wat ik je wil adviseren is om je huid 2x per dag te reinigen met een reinigingsgel of milk zonder alcohol en daarna, als je dat echt nodig vindt met een tonic maar dan wel eentje zonder alcohol.

Max 2 keer per week scrubben en dan wel met beleid.

Na je reiniging je dag of nachtverzorging, het liefst ook zonder alcohol.

Het blijft helaas een hardnekkig fabeltje dat je een vette huid "agressief" moet reinigen.

Mocht je meer willen weten dan kan je me een pb sturen.
Eens met stellar.
Het is net als met vet haar, ontvetten maakt het alleen maar erger.
verba volant, scripta manent.
Essence heeft een primer voor de vette huid. All about matt.....
Minerale poedermake-up van Bare Escentuals. Sinds ik dat gebruik heb ik nooit meer een glimhuid. En het blijft de hele dag mooi zitten.
quote:Emma95 schreef op 08 januari 2015 @ 21:47:

Minerale poedermake-up van Bare Escentuals. Sinds ik dat gebruik heb ik nooit meer een glimhuid. En het blijft de hele dag mooi zitten.

+1

Zoek alleen nog goede Ebay verkoper.
Het klopt echt wat Stellar zegt. Ik had ook altijd last van een heel glimmende huid. Niets hielp. Totdat ik een keer uit narigheid een verzachtende reinigingsgel kocht wat bedoeld was voor de droge huid. Maar wat reageerde mijn vette huid daar goed op! Weg met al die uitdrogende middeltjes, je vette huid heeft een milde aanpak nodig.

Het lijkt tegenstrijdig maar probeer echt eens een reinigingsproduct wat bedoeld is voor de droge huid.
Dutchsuzanne, er zijn heel veel verkopers op Ebay. Ook in de UK.

Ik kies altijd degene met de laagste verzendkosten en beste prijs. Gaat altijd goed.
Ik had er een gevonden, maar die heeft nooit geleverd. Ga ook in UK kijken, dank je wel!
Wat nog beter werkt dan wat Stellar zegt is je gezicht reinigen met water en een microvezel washandje en er olie (ja echt) opsmeren nadat je dat hebt gedaan. Vitamine E olie bijvoorbeeld of argan. Het idee is dat je je huid niet zo krachtig ontvet dat het heel hard moet werken om weer vet aan te maken en door de olie is er al vet aanwezig waardoor je huid een stuk rustiger wordt. Ik heb een hele vette huid en gebruik niks anders meer dan deze reinigingsmethode en een matterende poeder (zonder kleur)als make up.

Tip voor het geval je dat vettige gevoel op je gezicht vervelend vindt, na het reinigen met warm water en het doekje je gezicht niet afdrogen voor je de olie erop doet, paar druppeltjes maar, dan trekt het beter in. En ik doe het overigens alleen 's avonds en niet voor ik naar werk ga.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven