Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 08 januari 2015 @ 14:56:

[...]

Iemand buitensluiten vind ik ook niet erg aardig.

Waarom maken jullie niet aan het begin van de avond een pot?de andere vonden een paar euro meer betalen te veel. wij niet daarna alleen nog maar met zijn 2 uit gegaan
quote:winnie2000 schreef op 08 januari 2015 @ 18:15:

[...]

de andere vonden een paar euro meer betalen te veel. wij niet daarna alleen nog maar met zijn 2 uit gegaan

Als jullie het inderdaad gezelliger hebben met zijn 2'en opstap, is dat een prima oplossing vind ik.

Er zijn nog zoveel leuke dingen die je met die andere vriendin wel kunt doen.

Behalve als zij nu niemand meer heeft om mee te stappen natuurlijk, maar het moet idd wel leuk blijven voor iedereen die mee gaat.
quote:pommiaan schreef op 08 januari 2015 @ 18:22:

[...]

Als jullie het inderdaad gezelliger hebben met zijn 2'en opstap, is dat een prima oplossing vind ik.

Er zijn nog zoveel leuke dingen die je met die andere vriendin wel kunt doen.

Behalve als zij nu niemand meer heeft om mee te stappen natuurlijk, maar het moet idd wel leuk blijven voor iedereen die mee gaat.later den me vriendin en ik het zelfs zo de ene week betaalde zei de drankjes de andere week ik werd niet na gekeken of de ene meer betaalde als de andere, Met die andere vriendin deden we weer andere dingen,
quote:winnie2000 schreef op 08 januari 2015 @ 18:54:

[...]

later den me vriendin en ik het zelfs zo de ene week betaalde zei de drankjes de andere week ik werd niet na gekeken of de ene meer betaalde als de andere, Met die andere vriendin deden we weer andere dingen,Dit is echt niet te lezen.
Winnie, is dat 1 keer voorgekomen of deed die vriendin dat altijd?

Als het een gezellige groep is dan zou ik hier niet mee stoppen alleen vanwege dit incident, uitgaan met z'n 2en lijkt me ook niet altijd je van het. Maak een pot. Iedereen die alleen fris of bier drinkt betaalt bijvoorbeeld een tientje en iedereen die mixjes of sterke drank drinkt vijftien euro bijvoorbeeld.

Krijg je geen gezeik en blijft het gezellig.
Of laat ieder voor zich betalen.

Minste gezeik.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wordt het als gierig gezien als je geen rondjes geeft in een groep waar rondjes worden gegeven? En even voor de duidelijkheid, ik neem dan ook geen rondjes aan uiteraard

Maar in vergelijking met mijn vrienden drink ik echt stukken minder. Ik haal dan liever af en toe mijn eigen drankje dan in te gaan op de rondjes en dan zelf een rondje te moeten geven terwijl ik niet veel drink en dus veel duurder uit ben dan als ik voor mezelf haal naar mijn eigen behoefte
quote:winnie2000 schreef op 08 januari 2015 @ 18:54:

[...]

later den me vriendin en ik het zelfs zo de ene week betaalde zei de drankjes de andere week ik werd niet na gekeken of de ene meer betaalde als de andere, Met die andere vriendin deden we weer andere dingen,

Vertaling:

Later deden mijn vriendin en ik het zelfs zo: De ene week betaalde zij de drankjes en de andere week ik. Er werd niet naar gekeken of de een meer betaalde dan de ander. Met die andere vriendin deden we weer andere dingen.
quote:ayraa schreef op 08 januari 2015 @ 19:59:

Wordt het als gierig gezien als je geen rondjes geeft in een groep waar rondjes worden gegeven? En even voor de duidelijkheid, ik neem dan ook geen rondjes aan uiteraard

Maar in vergelijking met mijn vrienden drink ik echt stukken minder. Ik haal dan liever af en toe mijn eigen drankje dan in te gaan op de rondjes en dan zelf een rondje te moeten geven terwijl ik niet veel drink en dus veel duurder uit ben dan als ik voor mezelf haal naar mijn eigen behoefte Nee, Winnie had het erover dat vriendin telkens mixjes aannam, tot het haar beurt was en de anderen alleen fris mochten pakken.
quote:ayraa schreef op 08 januari 2015 @ 19:59:

Maar in vergelijking met mijn vrienden drink ik echt stukken minder. Ik haal dan liever af en toe mijn eigen drankje dan in te gaan op de rondjes en dan zelf een rondje te moeten geven terwijl ik niet veel drink en dus veel duurder uit ben dan als ik voor mezelf haal naar mijn eigen behoefte

Nee. Dit doen vriend en ik ook wel eens. Wij drinken een stuk minder als de rest van onze vrienden.

Of we geven minder rondjes, nemen uiteraard ook niet steeds wat als hun een rondje geven.
quote:minnimouse schreef op 08 januari 2015 @ 20:18:

[...]

Nee, Winnie had het erover dat vriendin telkens mixjes aannam, tot het haar beurt was en de anderen alleen fris mochten pakken.

Ja ik bedoelde het ook los van het verhaal van Winnie maar moest er daardoor wel aan denken natuurlijk.

Maar fijn om te weten
Ik baal er altijd van als er rondjes gegeven worden en de rest sneller drinkt dan mij.

Voor je het weet heb je weer een glas in de hand en maar proberen om het eerder op te krijgen zodat ik een keer een rondje kan halen.
quote:mariel1989 schreef op 08 januari 2015 @ 22:12:

Ik baal er altijd van als er rondjes gegeven worden en de rest sneller drinkt dan mij.

Voor je het weet heb je weer een glas in de hand en maar proberen om het eerder op te krijgen zodat ik een keer een rondje kan halen.

Als ik het nog niet op heb zeg ik gewoon dat ik nog niets hoef.

Ik ga niet sneller drinken omdat de rest sneller drinkt.

Omdat ik dan in principe een drankje achter loop heb ik het eerder op, mooie kans om mijn rondje te halen .

Tja en als ik echt geen kans krijg om een rondje te halen so be it hoor. Ik ga niet smeken of ik alsjeblieft een rondje mag doen.

Ik kom vanzelf wel aan de beurt.

Ik drink trouwens bijna geen alcohol dus ben aan de fris, dan drink ik je toch vaak sowieso al minder.
quote:mariel1989 schreef op 08 januari 2015 @ 22:12:

Voor je het weet heb je weer een glas in de hand en maar proberen om het eerder op te krijgen zodat ik een keer een rondje kan halen.Je kan ook een rondje geven terwijl je eigen glas nog vol is, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kan toch gewoon een pot maken/rondjes doen met mensen die ongeveer je eigne drink tempo hebben.

Of inderdaad eens een rondje geven als je zelf nog wat hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:NYC schreef op 08 januari 2015 @ 20:14:

[...]

Vertaling:

Later deden mijn vriendin en ik het zelfs zo: De ene week betaalde zij de drankjes en de andere week ik. Er werd niet naar gekeken of de een meer betaalde dan de ander. Met die andere vriendin deden we weer andere dingen.
We gingen met een paar vrienden naar de dorpsfeesten in de buurt waar we wonen. Een vriend ging kijken wat er te drinken was en kwam terug en ik hoorde hem tegen zijn vriendin zeggen: he ze schenken hier kriek in mooie bierglazen! net wat we nodig hebben! Na een tijdje vroeg die vriendin aan de meisjes: gaan we allemaal kriek bestellen? ok iedereen had er wel zin in... Nadat iedereen zijn glas op was stond ze op, ging ze om een stapeltje servetten, begon ze de lege glazen in te wikkelen en hoppa allemaal in haar handtas mee naar huis!
quote:sawyer2 schreef op 12 januari 2015 @ 16:33:

We gingen met een paar vrienden naar de dorpsfeesten in de buurt waar we wonen. Een vriend ging kijken wat er te drinken was en kwam terug en ik hoorde hem tegen zijn vriendin zeggen: he ze schenken hier kriek in mooie bierglazen! net wat we nodig hebben! Na een tijdje vroeg die vriendin aan de meisjes: gaan we allemaal kriek bestellen? ok iedereen had er wel zin in... Nadat iedereen zijn glas op was stond ze op, ging ze om een stapeltje servetten, begon ze de lege glazen in te wikkelen en hoppa allemaal in haar handtas mee naar huis! En daar zegt niemand dan iets van? Iedereen vindt het de normaalste zaak van de wereld dat dat grietje tig glazen jat?
Oh, ik had van die jattende vrienden echt wel op de hak genomen. Vind het zo aso on glazen te gaan jatten. Als je een beetje klasse hebt vraag je of je ze kopen mag. Glazen klauwen zeg.... alsof er niks te koop is. En als je geen glazen kan betalen kan je ook niet in de kroeg hangen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik heb zelf ook een kleine gierige actie.

Ik ging zaterdag boodschappen doen, met 0,50ct in mijn hand loop ik richting de karretjes om er 1 te pakken, op dat moment komt er een vrouw haar karretje terug brengen. Dus ik vraag haar of er in de hare 0,50ct inzit, want dan kan ik de kar van haar overnemen en kan zij mijn 0,50ct krijgen. Ze zegt dat er inderdaad 0,50ct inzit en dus geef ik haar mijn 0,50ct.

Na het doen van de boodschappen breng ik de kar terug en tot mijn stomme verbazing zat er zo'n karretjes munt in en geen 0,50ct.

We gingen met een paar vrienden naar de dorpsfeesten in de buurt waar we wonen. Een vriend ging kijken wat er te drinken was en kwam terug en ik hoorde hem tegen zijn vriendin zeggen: he ze schenken hier kriek in mooie bierglazen! net wat we nodig hebben! Na een tijdje vroeg die vriendin aan de meisjes: gaan we allemaal kriek bestellen? ok iedereen had er wel zin in... Nadat iedereen zijn glas op was stond ze op, ging ze om een stapeltje servetten, begon ze de lege glazen in te wikkelen en hoppa allemaal in haar handtas mee naar huis!

jeetje ik ben van de rust en vrede bewaren maar in dit geval had ik mijn vriendin echt even op de vingers getikt.

Super aso
quote:milouda schreef op 12 januari 2015 @ 17:26:

Ik ging zaterdag boodschappen doen, met 0,50ct in mijn hand loop ik richting de karretjes om er 1 te pakken, op dat moment komt er een vrouw haar karretje terug brengen. Dus ik vraag haar of er in de hare 0,50ct inzit, want dan kan ik de kar van haar overnemen en kan zij mijn 0,50ct krijgen. Ze zegt dat er inderdaad 0,50ct inzit en dus geef ik haar mijn 0,50ct.

Na het doen van de boodschappen breng ik de kar terug en tot mijn stomme verbazing zat er zo'n karretjes munt in en geen 0,50ct.Misschien had de dame hem zelf ook al "overgenomen" en wist ze het niet? Dat zou mij ook zo kunnen gebeuren!
quote:milouda schreef op 12 januari 2015 @ 17:26:

Na het doen van de boodschappen breng ik de kar terug en tot mijn stomme verbazing zat er zo'n karretjes munt in en geen 0,50ct.

Hahaha, ik zou toch liever dat karmuntje hebben dan 50 cent denk ik .

Je krijgt ze beide dan wel terug, maar een karmuntje lijkt me handiger dan elke keer een muntje van 50 te moeten zoeken die je bij de vorige winkel misschien net toevallig hebt uitgegeven
quote:pommiaan schreef op 12 januari 2015 @ 18:04:

[...]

Hahaha, ik zou toch liever dat karmuntje hebben dan 50 cent denk ik .

Je krijgt ze beide dan wel terug, maar een karmuntje lijkt me handiger dan elke keer een muntje van 50 te moeten zoeken die je bij de vorige winkel misschien net toevallig hebt uitgegeven Die karmuntjes krijg je gratis en zoveel je wil, o.a. bij de Jumbo

We gingen met een paar vrienden naar de dorpsfeesten in de buurt waar we wonen. Een vriend ging kijken wat er te drinken was en kwam terug en ik hoorde hem tegen zijn vriendin zeggen: he ze schenken hier kriek in mooie bierglazen! net wat we nodig hebben! Na een tijdje vroeg die vriendin aan de meisjes: gaan we allemaal kriek bestellen? ok iedereen had er wel zin in... Nadat iedereen zijn glas op was stond ze op, ging ze om een stapeltje servetten, begon ze de lege glazen in te wikkelen en hoppa allemaal in haar handtas mee naar huis! Nou, ik had er eerst iets van gezegd en bij geen gehoor ter plekke de politie gebeld denk ik. Wat een idioot! En als je erbij staat, word je er met een beetje pech zelf ook nog op aangekeken. Sterker nog, men zou kunnen oordelen dat je haar hebt geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven